bat.petrov Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 здравейте момци, насочил съм се към покупка на някой от по-високите Audi-та, демек Q серия (Q3, Q5, Q7). Първо малко предистория и разсъждения: около 2 години карах А4 2Т 2009г. Много добър абтомобил, като изключим цената на поддръжката. Но както се казва, то не е само да си я купиш, трябва и да я поддържах Та яздейки по българските улици и шосета открих и друг недостатък - колата ми е леко ниска, в смисъл отстоянието от пътя е малко. По магистралата е екстра, но по малките улички, усеяни с дупки, кал, високи бордюри и други подобни препятствия, автомобила не веднж е закачан и утрян отдолу. Има и друга причина - семейна, ще ми трябва повече място за багаж и дете. Просто в един момент реших, че ми трябва по-висок абтомобил - пригоден за BG пътища, както се казва. Като фен не марката, естествено първото логично нещо е да разгледам Q сегмента. Тука, няколко неща ми правят впечетление. Първо - интересно защо, но Q5 се кара доста рядко, сравнено с други марки автомобили от подобен тип (BMW X, Mazda CX, Mercedes /* даже не ги знам кои са моделите */). За Q3 да не говорим - по софийските улици съм виждал сигурно общо 10 за последната година. Q7 e най-каран от всички. И сега логичния въпрос: защо е така? защо Q-тата не се карат толкова в БГ? Отделно дочух (не е потвърдено), че застраховката на Q e доста висока - крадът ли ги или има друга причина? Като бюджет: Q7 e много далеч от финансовите ми възможности. По-скоро Q3, или евентуално по-старо Q5. Другото, което забелязвам е, че предлагането е доста ограничено за тези 2 модела, гледайки мобилето и dasweltauto - с две думи, изглежда че Q не е масов автомобил в България. Някой има ли опит с Q, какво се разваля/износва най-често и други негласни проблеми, които са отдавна известни на собствениците. Като алтернатива гледам Tiguan, Land Rover Discovery Sport, Volvo XC60 - ще се радвам на мнение и за тези няколко. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jass Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 От Q3 до Q7 разликата е като от А3 до А6 авант. За семеен автомобил изключваш Q3. Аз смених 4ф с Q5, защото такова изпадна и мога да кажа, че освен каското (което е нормално, едната струва 15, другата 40) всичко останало е по-евтино. Данъкът ми е 7лв. Много зависи в какво състояние и на колко км ще си купиш колата без значение от марката. Кюто го взех на 88хил. Събира повече багаж - колело на големия, количка за бебето, дрехи за 20 дни почивка на 4ма, играчки за плажа и т.н. Друга причина е, че е много по-удобно за жена ми, кара се елементарно точно в квартални улички. Високо е, няма шанс да го закачиш отдолу в ежедневието, гумите са 235 на 60 или 65, няма такъв кеф! Брат ми кара Q7, еми то си е камион до моята. И почти всичко по нея е по-скъпо за обслужване. Но пък неговата вече е на 270хил, взе я на 100 и малко, скоро смени вериги, турбина, дпфа му е в чудесно състояние. Неговият среден разход за последните едиколко си хил км е 13,5 (3.0тди), а моят е 9,5 (2.0тди). Двете коли вървят горе-долу еднакво. Много зависи какво ти е по-важно в ежедневието и с кое ще направиш компромис. Не ги карат много, защото не си обръщал внимание, аз всеки ден виждам по няколко Q5-ци, защото ги търся с поглед, хахах Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bat.petrov Публикувано 15 Октомври 2016 Автор Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 5 hours ago, Jass said: От Q3 до Q7 разликата е като от А3 до А6 авант. За семеен автомобил изключваш Q3. Аз смених 4ф с Q5, защото такова изпадна и мога да кажа, че освен каското (което е нормално, едната струва 15, другата 40) всичко останало е по-евтино. Данъкът ми е 7лв. Много зависи в какво състояние и на колко км ще си купиш колата без значение от марката. Кюто го взех на 88хил. Събира повече багаж - колело на големия, количка за бебето, дрехи за 20 дни почивка на 4ма, играчки за плажа и т.н. Друга причина е, че е много по-удобно за жена ми, кара се елементарно точно в квартални улички. Високо е, няма шанс да го закачиш отдолу в ежедневието, гумите са 235 на 60 или 65, няма такъв кеф! Брат ми кара Q7, еми то си е камион до моята. И почти всичко по нея е по-скъпо за обслужване. Но пък неговата вече е на 270хил, взе я на 100 и малко, скоро смени вериги, турбина, дпфа му е в чудесно състояние. Неговият среден разход за последните едиколко си хил км е 13,5 (3.0тди), а моят е 9,5 (2.0тди). Двете коли вървят горе-долу еднакво. Много зависи какво ти е по-важно в ежедневието и с кое ще направиш компромис. Не ги карат много, защото не си обръщал внимание, аз всеки ден виждам по няколко Q5-ци, защото ги търся с поглед, хахах Да бе, знам, че разликата между Q3 и Q7 е огромна... то даже няма прилика, хахах Как така данъка ти е 7 лв? Коя година е, колко коня? Отделно, това за застраховката съм го чувал от един приятел, че е питал в Б**И** и са му казали, че за Q серията застраховката е по 3, защото много ги крадяли - може и да са легенди това. Това за обема на багажа е полезна информация, а и другите неща също. Супер отговор - благодарности! Q7 на мен ми се струва малко голяма, някак си по-непрактична за градски условия; а и цената ми идва в повече - абе "високото грозде е кисело" с две думи, хахах Кажи, моля те, откъм ремонти, има ли някакви по-слаби места 5-цата? Знам, че за всяка кола е индивидуално и е въпрос на много неща, кое ще се развали, но все пак като "препатил" със сигурност имаш по-добри наблюдения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Данъка му е седем лева ,защото е регистрирана като N1-товарен . Масово има възможност и в момента новорегистрирани комбита,съвове са товарни. Нормално,при тази данъчна политика Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Докога ще има такива безобразия в тая държава! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jass Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Както Цецо каза - Порше са я продали товарна и дори на физическо лице данъкът си е 7лв. Като стане на 10г. трябва да ходя на преглед на 6м. За слабости е рано може би/надявам се. 2010г. е на 105хил км към днешна дата. При положение, че е на една база с B8 и А5, може да се намерят общи плюсове и минуси, сещам се за двигателя 2.0tfsi - нямам досег, но от прочетеното за мен е удачен избор ако не харчи масло и ще го караш на бензин примерно. Другата седмица ще сменям маслото на ес-троника, накладките са сменяни и като им дойде времето ще трябва и дискове, на голямото обслужване му дават 6г/180хил та и то ме чака в скоро време, купих си гуми с джанти за лятото, сега си взех зимни гуми, парите си вървят.... нищо, че е новичка. За каското няма такова нещо поне в Ар***ц. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marshalo Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Има ги тия безобразия докато не слезнат до Гърция на плаж там гръцките полицай ще им покажат колко е товарна и как се плащат данъци у евро ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dummkopf Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Искате да кажете, че такъв тип СУВ не може да е товарен? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marshalo Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 В Бг всичко може ама при маляките тия номера не минават ... свалят и двата номера колата остава на пътя и глобата е 1500 евра! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dummkopf Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Коя според теб (и тях ) е товарна и коя не, при положение, че е налична преградата между седалките и товарното помещение и в документите е обозначена като Н1? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marshalo Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Гледай сега не се правя на професор ама като гледам с тия дебели глави не си имал работа дано и да не си имаш.А ако случайно имаш пътници на задната седалка ходи и доказвай че е товарна а ако ще и на съд да отидеш вярвай няма да постигнеш нищо! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petrishki Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 @Dummkopf Колега нещо май не разбираш че 50/100 от новите коли са с Н1. Обаче не се ползват за товарни нали? На повечето прегради, седалки и колани се махат/слагат само за ден два - технотест или регистрация. Тоя сертификат е изнислен да облекчава хора които го позват по предназначение, а не всеки тънак тарикат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 преди 24 минути, Jass написа: За каското няма такова нещо поне в Ар***ц. Има,има даже за всички Аудита е вдигната цената. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dummkopf Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Моя Жип е Н1, води се 4+1, така е по талон, имам си и преградата. За какво по-точно ще ми махнат номерата в тая лоша Гърция? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bat.petrov Публикувано 15 Октомври 2016 Автор Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Колеги, нещо се обърках. Ако си купя автомобил N1 като частно лице и не се възползвам от данъчното облекчение, пак ли нямам право да возя повече от 2-ма човека на задните седалки? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dummkopf Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Зависи как е регистриран. Гледай хубаво талона като купуваш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Зависи какво ти пише в талона Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bat.petrov Публикувано 15 Октомври 2016 Автор Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Just now, Dummkopf said: Зависи как е регистриран. Гледай хубаво талона като купуваш. Тоест ако е регистриран като Н1 важат всички ограничения, които носи със себе си? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dummkopf Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Н1 може да бъде и 1+1 и 4+1, гледай хубаво какво пише в талона. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brazer Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Като говорите за Гърция. Супърб комби Н1 (4+1) - никакви проблеми с техните катаджии. Проверка на документи, всичко изрядно, нямаше сваляне на номера и прочие... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petrishki Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Не съм запознат с твоята кола. Говоря прнципно, всеки знае ситуацията. Та ти твоята кола си я регистрирал така, щото може или щото всеки ден я ползваш за товарни цели? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dummkopf Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Така си дойде отвън. Купих я от фирма за оръжия, вече дали там са разкарвали пушки, оптики и сандъци с патрони отзад не мога да знам. Аз не съм й правил нищо тук. За мен ограничението е, че имам една мрежа между задната седалка и багажника. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jass Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Понеже само вие ходите 'на' Гърция айде по-полека... Кюто е 4+1 и жена ми спокойно се вози с децата отзад, пък и граници минаваме.... Познат има А7 товарна 3+1 се води платена 180 бонбона от Порше и? Може-купува-регистрира на фирма с всичките последствия! Това, че съм си я купил на мое име и влизам да си плащам данъците онлайн и поглеждам... как да не ми стане готино. В момента почти всички шкоди, дачии, рено, нисан и т.н. имат сертификати от заводите за да продават повече. Единственият '-' е след 10тата година преглед на 6м това е! Може каското да е малко по-скъпо за аудитата, не съм сравнявал конкретно, но не е х2 или х3. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petrishki Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 180 бонбона дал за кола, пък не може да плати 500лв на година, баси тънкача баси готЕния. 13 minutes ago, Jass said: Може-купува-регистрира... Така е да. Така е и с кражбите, и с продаването на наркотици, и с минаването на червено, и с плащането на изпити. Щом може значи ползваме ... Айде Ауди точно да нямат сертификати от "завода" щото а5,7, както и разни седанчета с Н1, можеш да си купиш само в България, Румъния и Франция ... Вземи си от Германия със сертииfкат като може от завода, играчи Сертификата го издава локалния дилър, щото държавата го позволява... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 И защо точно да дам 500лв като мога да мина с 15лв? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts