Jump to content

Мнение за покупка на Audi Q серия


Recommended Posts

здравейте момци,

 

насочил съм се към покупка на някой от по-високите Audi-та, демек Q серия (Q3, Q5, Q7).

 

Първо малко предистория и разсъждения:

около 2 години карах А4 2Т 2009г. Много добър абтомобил, като изключим цената на поддръжката. Но както се казва, то не е само да си я купиш, трябва и да я поддържах ;) Та яздейки по българските улици и шосета открих и друг недостатък - колата ми е леко ниска, в смисъл отстоянието от пътя е малко. По магистралата е екстра, но по малките улички, усеяни с дупки, кал, високи бордюри и други подобни препятствия, автомобила не веднж е закачан и утрян отдолу. Има и друга причина - семейна, ще ми трябва повече място за багаж и дете. Просто в един момент реших, че ми трябва по-висок абтомобил - пригоден за BG пътища, както се казва.

 

Като фен не марката, естествено първото логично нещо е да разгледам Q сегмента. Тука, няколко неща ми правят впечетление. Първо - интересно защо, но Q5 се кара доста рядко, сравнено с други марки автомобили от подобен тип (BMW X, Mazda CX, Mercedes /* даже не ги знам кои са моделите */). За Q3 да не говорим - по софийските улици съм виждал сигурно общо 10 за последната година. Q7 e най-каран от всички. И сега логичния въпрос: защо е така? защо Q-тата не се карат толкова в БГ?

 

Отделно дочух (не е потвърдено), че застраховката на Q e доста висока - крадът ли ги или има друга причина?

 

Като бюджет: Q7 e много далеч от финансовите ми възможности. По-скоро Q3, или евентуално по-старо Q5. Другото, което забелязвам е, че предлагането е доста ограничено за тези 2 модела, гледайки мобилето и dasweltauto - с две думи, изглежда че Q не е масов автомобил в България.

 

Някой има ли опит с Q, какво се разваля/износва най-често и други негласни проблеми, които са отдавна известни на собствениците.

 

Като алтернатива гледам Tiguan, Land Rover Discovery Sport, Volvo XC60 - ще се радвам на мнение и за тези няколко.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

От Q3 до Q7 разликата е като от А3 до А6 авант.

За семеен автомобил изключваш Q3.

Аз смених 4ф с Q5, защото такова изпадна и мога да кажа, че освен каското (което е нормално, едната струва 15, другата 40) всичко останало е по-евтино. Данъкът ми е 7лв.

Много зависи в какво състояние и на колко км ще си купиш колата без значение от марката. Кюто го взех на 88хил. Събира повече багаж - колело на големия, количка за бебето, дрехи за 20 дни почивка на 4ма, играчки за плажа и т.н.

Друга причина е, че е много по-удобно за жена ми, кара се елементарно точно в квартални улички. Високо е, няма шанс да го закачиш отдолу в ежедневието, гумите са 235 на 60 или 65, няма такъв кеф! Брат ми кара Q7, еми то си е камион до моята. И почти всичко по нея е по-скъпо за обслужване. Но пък неговата вече е на 270хил, взе я на 100 и малко, скоро смени вериги, турбина, дпфа му е в чудесно състояние. Неговият среден разход за последните едиколко си хил км е 13,5 (3.0тди), а моят е 9,5 (2.0тди). Двете коли вървят горе-долу еднакво.

Много зависи какво ти е по-важно в ежедневието и с кое ще направиш компромис.

 

Не ги карат много, защото не си обръщал внимание, аз всеки ден виждам по няколко Q5-ци, защото ги търся с поглед, хахах

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, Jass said:

От Q3 до Q7 разликата е като от А3 до А6 авант.

За семеен автомобил изключваш Q3.

Аз смених 4ф с Q5, защото такова изпадна и мога да кажа, че освен каското (което е нормално, едната струва 15, другата 40) всичко останало е по-евтино. Данъкът ми е 7лв.

Много зависи в какво състояние и на колко км ще си купиш колата без значение от марката. Кюто го взех на 88хил. Събира повече багаж - колело на големия, количка за бебето, дрехи за 20 дни почивка на 4ма, играчки за плажа и т.н.

Друга причина е, че е много по-удобно за жена ми, кара се елементарно точно в квартални улички. Високо е, няма шанс да го закачиш отдолу в ежедневието, гумите са 235 на 60 или 65, няма такъв кеф! Брат ми кара Q7, еми то си е камион до моята. И почти всичко по нея е по-скъпо за обслужване. Но пък неговата вече е на 270хил, взе я на 100 и малко, скоро смени вериги, турбина, дпфа му е в чудесно състояние. Неговият среден разход за последните едиколко си хил км е 13,5 (3.0тди), а моят е 9,5 (2.0тди). Двете коли вървят горе-долу еднакво.

Много зависи какво ти е по-важно в ежедневието и с кое ще направиш компромис.

 

Не ги карат много, защото не си обръщал внимание, аз всеки ден виждам по няколко Q5-ци, защото ги търся с поглед, хахах

 

Да бе, знам, че разликата между Q3 и  Q7 е огромна... то даже няма прилика, хахах

Как така данъка ти е 7 лв? Коя година е, колко коня? Отделно, това за застраховката съм го чувал от един приятел, че е питал в Б**И** и са му казали, че за Q серията застраховката е по 3, защото много ги крадяли - може и да са легенди това.

Това за обема на багажа е полезна информация, а и другите неща също. Супер отговор - благодарности!

 

Q7 на мен ми се струва малко голяма, някак си по-непрактична за градски условия; а и цената ми идва в повече - абе "високото грозде е кисело"  с две думи, хахах

 

Кажи, моля те, откъм ремонти, има ли някакви по-слаби места 5-цата? Знам, че за всяка кола е индивидуално и е въпрос на много неща, кое ще се развали, но все пак като "препатил" със сигурност

имаш по-добри наблюдения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данъка му е седем лева ,защото е регистрирана като N1-товарен .

Масово има възможност и в момента новорегистрирани комбита,съвове са товарни.

Нормално,при тази данъчна политика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както Цецо каза - Порше са я продали товарна и дори на физическо лице данъкът си е 7лв. Като стане на 10г. трябва да ходя на преглед на 6м.

За слабости е рано може би/надявам се. 2010г. е на 105хил км към днешна дата. При положение, че е на една база с B8 и А5, може да се намерят общи плюсове и минуси, сещам се за двигателя 2.0tfsi - нямам досег, но от прочетеното за мен е удачен избор ако не харчи масло и ще го караш на бензин примерно.

Другата седмица ще сменям маслото на ес-троника, накладките са сменяни и като им дойде времето ще трябва и дискове, на голямото обслужване му дават 6г/180хил та и то ме чака в скоро време, купих си гуми с джанти за лятото, сега си взех зимни гуми, парите си вървят.... нищо, че е новичка.

За каското няма такова нещо поне в Ар***ц.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ги тия безобразия докато не слезнат до Гърция на плаж там гръцките полицай ще им покажат колко е товарна и как се плащат данъци у евро !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бг всичко може ама при маляките тия номера не минават ... свалят и двата номера колата остава на пътя и глобата е 1500 евра!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя според теб (и тях ) е товарна и коя не, при положение, че е налична преградата между седалките и товарното помещение и в документите е обозначена като Н1?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай сега не се правя на професор ама като гледам с тия дебели глави не си имал работа дано и да не си имаш.А ако случайно имаш пътници на задната седалка ходи и доказвай че е товарна а ако ще и на съд да отидеш вярвай няма да постигнеш нищо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Dummkopf Колега нещо май не разбираш че 50/100 от новите коли са с Н1. Обаче не се ползват за товарни нали? На повечето прегради, седалки и колани се махат/слагат само за ден два - технотест или регистрация. Тоя сертификат е изнислен да облекчава хора които го позват по предназначение,  а не всеки тънак тарикат.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колеги, нещо се обърках. Ако си купя автомобил N1 като частно лице и не се възползвам от данъчното облекчение, пак ли нямам право да возя повече от 2-ма човека на задните седалки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Dummkopf said:

Зависи как е регистриран. Гледай хубаво талона като купуваш.

Тоест ако е регистриран като Н1 важат всички ограничения, които носи със себе си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като говорите за Гърция. Супърб комби Н1 (4+1)   -  никакви проблеми с техните катаджии. Проверка на документи, всичко изрядно, нямаше сваляне на номера и прочие...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат с твоята кола. Говоря прнципно, всеки знае ситуацията. Та ти твоята кола си я регистрирал така, щото може или щото всеки ден я ползваш за товарни цели? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си дойде отвън. Купих я от фирма за оръжия, вече дали там са разкарвали пушки, оптики и сандъци с патрони отзад не мога да знам. Аз не съм й правил нищо тук. За мен ограничението е, че имам една мрежа между задната седалка и багажника. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже само вие ходите 'на' Гърция айде по-полека... Кюто е 4+1 и жена ми спокойно се вози с децата отзад, пък и граници минаваме....

Познат има А7 товарна 3+1 се води платена 180 бонбона от Порше и? Може-купува-регистрира на фирма с всичките последствия!

Това, че съм си я купил на мое име и влизам да си плащам данъците онлайн и поглеждам... как да не ми стане готино.

В момента почти всички шкоди, дачии, рено, нисан и т.н. имат сертификати от заводите за да продават повече.

Единственият '-' е след 10тата година преглед на 6м това е!

 

Може каското да е малко по-скъпо за аудитата, не съм сравнявал конкретно, но не е х2 или х3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

180 бонбона дал за кола, пък не може да плати 500лв на година, баси тънкача :D баси готЕния.
 

13 minutes ago, Jass said:

Може-купува-регистрира...


Така е да. Така е и с кражбите, и с продаването на наркотици, и с минаването на червено, и с плащането на изпити. Щом може значи ползваме ... Айде Ауди точно да нямат сертификати от "завода" щото  а5,7, както и разни седанчета с Н1, можеш да си купиш само в България, Румъния и Франция ... Вземи си от Германия със сертииfкат като може от завода, играчи :D Сертификата го издава локалния дилър, щото държавата го позволява...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...