Jump to content

Допълнително подгряване на антифриза 2.5 TDI AEL


Maverick_13

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От както застудя времето, открих, че доста бавно загрява AEL-ла. Нямам проблеми с термостата, всички кори под мотора и върху него са налице, включително и изолацията на капака, но….загрява бавно. И тъй като съм човек, който докъто не отлепи стрелката на уреда за температура не тръгва, ми се се искаше да направя нещо, с което принудително да подгрявам антифриза, докъто работи двигателя. Просто не ми се чака по 20 мин. на едно място. :D И в тази насока се породиха два въпроса.

 

Закупупих колата с печка, която….не работи. Човека, от който купих колата каза, че не е вързана просто и че при него не е работела тази печка никога, така я е купил преди година време. Това, което не разбрах е, дали някой някога се е мъчил да я слага и нещо не е довършена работата или е оригинално поставена и просто с времето е спряла да работи. Както и да е. Та печката се намира зад предна лява гума, Webasto е. Това е модулчето, което е в купето за управлението й:

 

20161020_162955.jpg

 

Та на въпроса. Какво мога да погледна и на какво да обърна внимание, за да опитам да я подкарам сам тази печка, колеги? Най-вероятно ще се наложи намесата на професионалист, за това, къде мога да ида, да я погледнат и да ми се каже какво й е, скъп ли ще е ремонта и т.н. За това дали си струва, е повече от ясно, но въпроса е, какво й е и защо не работи. Ако се окаже, че няма да ми е по джоба ремонта й, съм намислил друг вариант.

 

Гледам, че на 1.9 TDI 90 к.с. и 110 к.с. си имат фабричен нагревател на антифриза с 3 свещи. Мислех, да си закупя такъв и да го монтирам така, че да мога сам да си го включвам и изключвам, но има ли смисъл от него. Върши ли нещо полезно или само товари ел. Системата излишно? Проверих генератора, 120А е и ще издържи. Другото, което си харесах, е нагревател от рено лагуна, пак с 3 свещи, но мога да срежа някой маркуч и да го монтирам по-лесно (с по прасташко у-во е просто :D )

 

Как да процедирам колеги, да се занимавам ли с печката изобщо или да си монтирам един нагревател?

Благодаря предварително на отзовалите се. :bia:

 

 

Редактирано от Maverick_13
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Maverick_13 написа:

Просто не ми се чака по 20 мин. на едно място.

 

Кажи честно?

На тази кола не се знае как са и навъртени последните 300 000++км. не си хаби здравето и нервите да я чакаш по 20мин. И аз си обичам колата и при първо палене я чакам няколко секунди, минута, но чак така.

Карай си колата, гледай да има масло и антифриз и не се занимавай с глупости :)

Душегуба загрява за 3км, AFN-а за 10 и съм се примирил с това, важното е парното да тръгне, като вдигне 50-60 градуса на антифриза.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притеснява ме това, че работата ми е сравнително близо, но без кола не става....и то за 7 км. нищо не се случва, за това я чакам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще я прегледам като се прибера. Иначе днес видях А8 от първите, на мъртво студен двигател как за 10 мин направи реална раб. темп. :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При около 0*С външна темп. като извадя темп. на антифриза на климатроника за 1км докато изляза от наше село колата видаше до около 40*С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте колеги,

 

Да съживя малко темата. Тъй като не ми се занимава с печката реших да си сложа нагревател за антифриза. Припаднаха ми 2 бр. единия от 1.9 TDI 110 коня, другия от 1.9 TDI 90 коня. Проблема е, че нито един от двата не е при мен и нито мога да ги сравня, нито да погледна дали ще паснат на моята глава. Бихте ли ми казали кой от двата ще пасне? Или може би са еднакви? 

 

Благодаря предварително. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега погледнах, наистина няма къде....Другия вариант е да взема и двата, да ги слепя и ще мога да ги монтирам ня някой от маркучите :D, в кръга на шегата, разбира се. Намерих нагревател от Пежо 2.0 HDI, който е точно да се среже маркуч и да се монтира на изрязаното място. Взимам и оригиналното реле, което си е за него, нося го на електричар да навърже нещата и май това ще е като цяло.

Редактирано от Maverick_13
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е най-ефективно трябва да е на маркуча от главата към радиатора на парното, точно там имаш температурен датчик за климатроника. Управи си печката  както те посъветваха, допълнително наслагвани екстри, рядко стават сполучливи от 1-вия път.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дълго време не можех да намеря майстор, който да ми каже какво й е всъщност и защо не е вързана. Вчера успях най-сетне да намеря човек, който разбира от тези неща и съм му оставил колата да я погледне тази печка. Надявам се до днес следобяд да имам някаква яснота какво се случва. 

Редактирано от Maverick_13
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Когато прочетох темата се замислих много и аз как та накарам аел-ла да загрява по бързо.Така с един приятел отидохме до моргата и от един форд изтръгнах  подгрева на антифриза, който беше с 4-ри  подгревни свещи взехме едно термо реле след което монтирахме всичко . На релето има един върток за настройка на темп. и го сложихме  да прекъсва след 45 градуса и взехме сигнал от алтернатора все пак 9 свещи щяха да дойдат много при палене :D . Пуснахме ток на свещите и  всичко мина както бяхме го запланували с изключение че загравяше прекалено бързо и ме догъзя да не направя някоя беля  но след като изключих 2-те свещи нещата станаха перфектни .

Сутрин на -10 градуса след като запали за една цигара време вдигаше 50 градуса, което за мен е приемливо и така си сложих край на мъките с загряването на тоя котур.Като цена  30 лв  корпуса с 4-те свещи за щастие работещи :)  15 лева терморелето и  5 лв бушончета и обувки  + 2 бири на авера :)

Съжелявам единнствено че не се сетих да снимам всичко стъпка по стъпка.

Някой ако се интересува да пише ще дам номер за да обясня  всичко ! :)

Редактирано от HristoforBoqnovGeorgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...