Jump to content

Замяна на халогенна крушка с ЛЕД за фаровете


Recommended Posts

2 hours ago, ogip said:

Понеже си мерудия на всички теми, чудно ми е колко от съветите ти знаеш до какво водят?

Това го правя редовно като си купя кола. Махам стъклата и чистя. Полирам. Фаровете стават като нови и светят като такива. Естествено знам на къде биеш - да може да се прецака необратимо рефлектора.

7 hours ago, robobug said:

Какво е предимството на ЛЕД пред ксенон?

Единственото предимство, е че с LED имаш възможност за матрични фарове.

Обаче не и в случая, защото просто заместват стандартна крушка.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

преди 2 минути, SpeedyMan написа:

може да се прецака необратимо рефлектора.

На изпечени повърхности покритието пада с 1 докосване. Стигнал ли си до там, да не свети и разглабяш, по-добре ново покритие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, drido said:

Разбира се колега ,че на първо място е фаровете да са изрядни.Не е там въпроса, мойте са идеални и си светят добре но като могат по-добре защо да ги оставям. .На другата кола съм сложил osram night breaker които заедно с philips са най добрите халогенни крушки и пак не могат да достигнат светлината на ксенона или ЛЕДа.Просто халогенна толкова си може и е вече  остаряваща технология. А по-добра видимост = по-голяма сигурност вечер, и за теб и за околните.

 

А относно ксенон vs ЛЕД не ми се влиза в спорове,темата не е за това.Лично за мен ЛЕДа е за предпочитане.

 

Това че са изрядни, не значи че повърхностите са чисти. Това е микро прах, който не се вижда. Наслагва се с годините.

2 minutes ago, ogip said:

 

На изпечени повърхности покритието пада с 1 докосване. Стигнал ли си до там, да не свети и разглабяш, по-добре ново покритие.

Работи се много нежно. Ако покритието се поврежда, най-добре е нови фарове.

Ти какво предлагаш като вариант за почистване?

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почистваш каквото може, прецакан рефлектор се праща за ново покритие.

Преди 1 час, SpeedyMan написа:

Ако покритието се поврежда, най-добре е нови фарове.

По-добре рециклирани оригинални, отколкото китайци. Преди бях на кантар за това мнение, но вече не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, ogip said:

По-добре рециклирани оригинални, отколкото китайци. Преди бях на кантар за това мнение, но вече не.

А едно моримото не е ли по-добре, вместо рециклиране на рефлектора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, robobug написа:

А едно моримото не е ли по-добре, вместо рециклиране на рефлектора?

Нямам наблюдение колко е животът им. Единственото, което ми прави впечатление е, че рефлекторите са по-мънички от ОЕМ, респективно по-близо до крушката и натам се сещаш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно рециклирането аз лично не бих пипал рефлектора дори с памук. Поне като рециклират рефлектори една от препоръките е да не се пипат с ръка, като при балоните на халогенните крушки.

 

А сега по темата.

1.Доста порових и във всички случай охлаждащият елемент трябва да е в околната среда а не да бъде затворен във фара. Три това условие варианта с вентилатора е неуместен за нашият климат според мен, тъй като трябва фара да остане без капак или да му се правят отвори за свеж въздух, което означава разхеметизиране.

Но хората са го измислили.

http://www.ebay.com/itm/PAIR-Philips-H1-LED-HEADLIGHT-CONVERSION-KIT-COPPER-BOAT-SUV-6500K-LUMILEDS-/231915130399?hash=item35ff380e1f:g:6qYAAOSwgn5XEbZN&vxp=mtr

Прави се отвор в капака и лентите остават отвън без да ти пука че ще се мокрят или цапат.

2.Проблема със сигнализацията за изгоряла крушка се решава с модул за управление.Тоест тия крушки където се свързват директно не стават.

Редактирано от drido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, drido написа:

което означава разхеметизиране.

Фаровете не са херметизирани, имат 3, 4, или 5 отвора по корпуса за вентилация. Естествено технологично отворите са с чупки вътре, или имат Г и U-образни маркучета (често с дунапренови филтърчета), за спиране на мизерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та ако ви е страх да пипате рефлектора, може поне стъклото отвътре да изчистите. Ако има и лупа  - нея. Фаровете с лупа се влияят най-много от микро прашинките, имат общо 3 повърхности за чистене - стъклото отвътре, лупата отпред и лупата отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, drido said:

Прави се отвор в капака и лентите остават отвън без да ти пука че ще се мокрят или цапат.

А така няма ли да работят като радиатори, да се нагряват от мотора и да пренасят топлина вътре във фара?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, ogip написа:

Фаровете не са херметизирани, имат 3, 4, или 5 отвора по корпуса за вентилация. Естествено технологично отворите са с чупки вътре, или имат Г и U-образни маркучета (често с дунапренови филтърчета), за спиране на мизерията.

Така е но тези отвори не са достатъчни според мен за добра вентилация в случая при затворен капак на фара.Те са за топлина отделена от халогенна крушка а не ЛЕД.

 

Преди 11 часа, robobug написа:

А така няма ли да работят като радиатори, да се нагряват от мотора и да пренасят топлина вътре във фара?

Мисля ,че при фара не се  нагрява толкова от мотора дори и лятото, че да има обратен ефект. Въпреки ,че в коша температурата може да мине 100 гр. .Вече до колко този вариант за охлаждане е удачен не знам.Но щом Филипс са го приложели би трябвало да не е проблем.

 

Това до тук са само предположения.Щом се сдобия с хубав комплект ще изкочат още неща при монтажа и във времето ще си покаже дали системата е удачна или не.

Редактирано от drido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз като човек, който кара 2,5 години с LED крушки на фаровете, мога да дам следните съвети и разяснения.
   Моите крушки са правени, а не купени, тогава бяха много скъпи. После се оказа, че не съм сгрешил, като не съм си ги купил, поради следните констатации:
При крушките, които се продават според мене има следния проблем. Струва ми се, че доста лъжат с параметрите. Вземам за база резултатите на моите. Тъй като цялата крушка трябва да е затворена във фара (всеки друг вариант не е за предпочитане) крушка с мощност 20W и нагоре няма да изкара много, дори 20W са много. А крушките, които се продават са доста повече ватове. Ако ватовете са верни, бързо ще изгори, ако не гори, не са толкова ватовете.
Тъй като аз подозирах за проблеми с охлаждането, на всяка крушка имам термодатчик и следя температурата на корпуса, когато карам. Досега не съм имал проблеми, но моите крушки са 13 вата и 1500 лумена.
Според мене са доста завишени и лумените, които се дават.
Моите крушки са с цветна температура 5000К. Не купувайте повече келвини, масово се продават 6000К и нагоре.
Напоследък продават крушки с пасивно охлаждане. Пробвах, по-лош вариант е от активното.
Преди един месец си направих крушки за фаровете за мъгла. Там е лупа. Някой каза, че за лупа не става - нищо подобно. Това бяха последните две крушки с нажежаема жичка, които смених на колата, всичко вече е LED.
   Трябва да се знае, че при тези крушки главното е охлаждането, всичко останало е на втори план. Представете си, че колата стои на слънце лятото, пускайки фара, започвате от 60гр. А фирмите, които произвеждат такива диоди не съветват нагряване повече от 80-90 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За китайчетата със сигурност показателите не отговарят. Те от как поризвежад обичат да пишат каквото им падне.

И мен най ме притеснява проблема с охлаждането.Ти как си решил въпроса и затворен ли ти е фара или е с изнесен вентилатор отвън.

Много ми е интересно как изглеждат самия фар отзад след монтаж ,може ли малко снимки .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безмислено е да се изнася вентилатора навън, при мотора е топло, особено лятото при движение градско. Това ще бъде фатално. Затворения фар до голяма степен екранира топлината при мотора. Няма друг начин, освен всичко да е затворено вътре. Отзад фара си изглежда както преди, само че през капака му минават няколко проводника. Фара не може и да остане отворен, защото вътре ще влиза жега и боклуци. Имам снимка само на крушката, но не сложена на фара:

033840171.jpg?r=0

Събира се вътре и капачката се затваря. Това е Н4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда добре крушката.С 2 диода ли е?

И казаваш няма проблеми с прегряване на вътршността на фара?

Каза,че си засичал температурата, долу-горе до колко стига?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, другия е отдолу, вижда му се само ръбчето. Лятото стига 60-70гр., зимата - до 40гр. Но пак казвам мощността на крушката е 13 вата. Представи си какво става при 20 или 30 вата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка след мненията на колегата koko60 се спрях на крушки с активно охлаждне затворени във фара. Пък явно ще се правят полеви тестове, но ще изчакам лятото като се покачат температурите за по сигурно, че не ми се преработва и после да има ядове.

Оказа се ,че има доста крушки без модул за управление които са с вграден резистор и не дават грешки.Общо взето за не повече от 100 лв. можеш да се сдобиеш с хубав комплект.

Редактирано от drido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като прочетох това което колегата @koko60 е написал оставам с едно съмнение – дали 1500 лумена на крушка LED-ове са достатъчни да заменят халогените?

 

Интензитета на стандартните халогени за Б7 е 1450 лумена на крушка, но спектъра който халогените дават е доста по-плътен от този на ЛЕД-овете, особено при 6000К (Cool White):

 

 

 spectral_responses2.png

Затова усещането е че много заслепяват, а малко осветяват. Това което заслепява е силния интензитет във синята част на спектъра. При 3000K (Warm White) тази силно-заслепяваща синя линия липсва и нещата са много по-близки до халогена по цвят, но даже и тогава площта под кривата е значително по-малка от тази на халогените.

 

Затова мисля че за да светят колкото халогените трябва да са 2500 лумена на крушка като абсолютен минимум.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е много ясно, как ги определяте тези 2500 лумена само с мислене и четене.Това, че заслепяват и не осветяват не е вярно. За 2 години и половина никой не ми е светнал, че го заслепявам. А щом мога нощем да карам със 120 на къси, значи осветяват. Напоследък все по често срещам коли които ме заслепяват, със сигурност не са с LED крушки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам че фаровете ти заслепяват. Казвам че всички ледове на 6000К повече заслепяват като ги погледнеш пряко, а не осветяват толкова. Обясних защо става това.

 

Освен това ако не светят по-силно от халогените и не осветяват по-добре, каква е файдата от тях? А при същия интензитет и температура 5000К няма как да осветявт толкова добре както халогените.

 

Другото е ако ставаше само с 1500 лумена, защо се продават толкова мощни ледове (4800 лумена на крушка), като линка който колегата по-горе е дал?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...