Jump to content

Замяна на халогенна крушка с ЛЕД за фаровете


Recommended Posts

Колега, по-горе съм обяснил за тези 4800 лумена на крушка. Пак ще повторя, ако наистина са 4800 лумена и се затворят във фара, ще изгорят само след 2-3 минути. Ако не изгорят, значи не са толкова лумени. Пробвай ако искаш. И не знам какво си им харесал на тия 6000К, че ги даваш за пример. Давай пример с 4300К. Халогенната крушка не е еталон, за да се сравняваме с нея. Хайде ти светни с една халогенна крушка 10 вата, аз ще светна с една LED 10 вата, да видим коя свети повече. Това е файдата, ако още не си разбрал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ако това е файдата (че за същите ватове ЛЕД-а свети повече), защото си сложил ЛЕД крушка със същия интензитет както халогена, което означава че и в най-иделания случай ще свети толкова колкото халогена? Да пестиш енергия ли?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, koko60 написа:

Хайде ти светни с една халогенна крушка 10 вата, аз ще светна с една LED 10 вата, да видим коя свети повече. Това е файдата, ако още не си разбрал.

Безспорно, LED светлините са бъдещето. Но, за да са ефективни, трябва да са поставени в матрични фарове. Това, че сравняваш 10 W LED крушка с 10 W-ова халогенна, не е много правилно. Да нямаме електромери в колите си, че толкова изкъсо следиме ватовете. Критерия е осветеност на пътя. И щом една LED крушка 1500 лумена дава по-малка детайлност на обкръжаващата пътна среда, въпреки че консумира по-малко, не е за предпочитане (лично мнение).

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По какъв критерий тогава да ги сравнявам. Осветеност на пътя естествено, но при еднакви условия. Защо ще сравняваме 55 ватова халогенна крушка с 13 ватова LED. Аз пък искам да сравним една 55 ватова LED, с една 13 ватова халогенна, така не е ли по-добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, целия спор беше дали 1500 лумена са достъчни, или трябват повече. Ти казваш че 1500 лумена ЛЕД осветява толкова добре колкото 1450 лумена халогенна. Ако си ги пробвал една до друга, няма какво да спорим, просто не ми е лесно да го повярвам.

 

17 minutes ago, bsdnikolov said:

Безспорно, LED светлините са бъдещето...

 

Бъдещето май ще е в лазерни: цък

 

battle-of-the-headlights-halogen-vs-xeno

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май не разбра. Имах предвид, че ватовете в случая не са от значение, а осветеността на пътя. Когато се сравняват например ОЕМ xenon  и OEM халоген, никой не обръща внимание на 35W срещу 55W, а на това как осветяват пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 minutes ago, koko60 said:

 Аз пък искам да сравним една 55 ватова LED, с една 13 ватова халогенна, така не е ли по-добре?

Защо им сравняваш ватовете? Проблеми с алтернатора ли имаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, естествено, че карах един месец с една LED и една халогенна. Правилно е да се сравняват източници с еднаква цветна температура. Халогенната е към 2700-3000К, а най-използваните LED са към 4300К. Трудно се сравняват така на око. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, koko60 написа:

Правилно е да се сравняват източници с еднаква цветна температура. Халогенната е към 2700-3000К, а най-използваните LED са към 4300К.

Има и халогени с по-близки келвини до 4300. Аз например, на другата си кола съм с халогенна крушка Philips 120+ (защото фаровете ми на нея са рефлекторни). Келвините и са около 3700 и смея да твърдя, че осветява пътя невероятно по-добре от конвенционалната крушка. Ни пречи да направиш сравнение например между една такава крушка и LED. Пред време, Osram изкараха Night Breaker Laser (на 3600 келвина).  По-редно би било да направиш сравнение между тях и LED крушка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, bsdnikolov написа:

По-редно би било да направиш сравнение между тях и LED крушка.

Кажи ми как да го направя това сравнение, че не мога да се сетя!  Как да разбера, коя крушка осветява по-добре пътя.Да купя 10-20 крушки и да пробвам, така ли? Конвенционалната крушка не е еталон! Тя се е наложила, защото не е имало нещо по-добро. Сега вече има, ама някои хора не искат да го приемат.

Откакто съм с LED крушки, моите колеги смениха по 3-4 чифта халогенни. Вчера един колега ми се похвали, че си е купил халогенни крушки последно поколение по 28 лв едната. Аз му казах да се хвърли от някъде по-високо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите халогенни крушки ги купих за 47 лева комплекта, преди 3 години. Е, все още не ми е хрумнало да ги засиля в земята..... По специфигация на Philips са с интензитет 1800 лумена. Някак си, трудно ще ме убедиш да ги сменя с LED на 1500 лумена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 44 минути, koko60 написа:

Смени ги тогава с 4800 лумена, напоследък са актуални.

Ти вече започна да приемаш нещата твърде лично и загуби обективността в дискусията. Някъде да съм споменал, че искам да ги сменям?

Увличаш се и забравяш, че тук дискутираме дали си заслужава да се подменят халогенните клушки с LED такива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вярвам колега ,че ако някой мисли,че не си заслужава размяната, въобще няма да чете темата. До такава конверсия се стига само когато си обеден ,че си заслужава и си видял ефекта.

Просто се чудя защо спорите като мисля ,че за всички е ясно ,че ЛЕД технологията е в пъти по-добра от халогенната, има няма 20- 25 години разлика.

Истината е ,че не вярвах на ЛЕД крушките като замяна на стандартна ( нещо много различно от матричните фарове за които се надявам ,че няма нужда да се обяснява и е ясно,че в момента са най-доброто ). Невярвах докато двама мой познати не сложиха и видях на живо за какво иде реч. Какви ли не халогенни крушки съм ползвал ,но се обедих, че  няма стокова халогенна крушка която да достигне такава добра видимост вечер.Очевадно е ,че една китайска ЛЕД крушка свети по-добре от която и да е халогенна пък ако ще да е philips night power rangers batman vision :hilezh:.

  В крайна сметка какво ме интересува колко лумена са и дали отговарят на написаното на кутията .Важно ми е да не нанесе щети върху автомобила и да не светят разни индикации по таблото.

 Но всяко нещо с времето си. На времето и за ксенона имаше спорове а вижте какво стана.

А за заслепяването вида крушка няма никакво значение. Всяка вечер ми светят в очите разни кривогледи селтаци и с ксенон и с халогени и да ви кажа чесно не ми пука точно каква крушка е сложил, все не виждам като сърна пред ТИР.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, robobug написа:

Аз продължавам да не разбирам защо на фар с лупа ще сложиш някакъв ЛЕД вместо хубав ксенон за 80-100лв.

 Въпрос на избор колега, Като качество на осветеност според мен ксенона и ЛЕД са на едно ниво.Вмисъл ,че поне аз не виждам разлика чисто като потребител.А както колегите по-горе казаха най-важният критерий е какъв е ефекта,

Аз лично предпочитам ЛЕД и това си е лично мой избор без да ангажирам някой с него.

 

И всепак пак пуснах темата не да сравняваме три различни технологии ( даже и четвърта се намеси ) а как да си сложа ЛЕД на мястото на халогените за моя помощ и за помощ на колеги тръгнали по тоя път. Пак казвам, едва ли някой който иска ксенон ще чете как се слага ЛЕД,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, че е по-скъпо и рисковано, изгода не виждам към настоящия момент.:nixweiss:

И на мен ми е интересно и бих се занимавал, но още от теорията бия заден. Както казах - имам ЛЕД на дългите, но само защото имам и фабричен биксенон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последния ми опит с ЛЕД-овете е че спокойно заменят халогенна крушка. НО сравнени с 55в ксенон, все още отстъпват. Има ЛЕД-крушки за които съм сигурен, че са съизмерими с ксенон, но цените се въртят около 100-120 долара. В момента се чудя дали да си поръчам още една крушка и да заменя дългите, просто защото ми харесва, колко рязко се включват ледовете, и защото цвета е по-близо до ксенона.

 

Колкото до хейта към крушките на колегата @koko60. Аз не съм виждал на живо неговите фарове и не мога да кажа дали светят добре, както и вие! Не мога да твърдя че моите афтърмаркет ксенони, или че на някой фабричния ксенон, са по-добре.

И с радост бих заменил късите с ЛЕД който е близо до това което имам в момента, стига цената също да е близка. По-ниска консумация не е от значителна важност, но не е излишна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спора не беше дали могат да ги заменят, а при колко лумена и при колко келвина ги заменят. Тези с които ти имаш опит с какви параметри бяха?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в момента подменям домашното осветлението с ЛЕД.

Бях с халогени на Филипс, купих на Осрам - ами нищо общо (5лв е крушката) и тръгнах да слагам ЛЕД.

Прави ми впечатление, че колкото по-хубаво свети една крушка, толкова е по-енергонеефективна.

Когато говорим за сваляне на порядъците мощност от 150 (нажежаема жичка) на 105 (халоген) и на 22 (ЛЕД) какво значение има дали ЛЕД-е ще консумира 18, 20 или 22 Вата?

В момента мисля, че успешно съм заменил 105 ватовите халогени с 22 ватови ЛЕД 1800+ лумена и CRI над 90%.

 

Автомобилните фарове имат обаче достатъчно ниска консумация. Т.е. замяната с ЛЕД е абсолютна безмислица в това отношение.

Остава осветеността. Явно и при нея има проблем. Има проблем и със спектъра на излъчване.

 

Имам съвсем прост въпрос, който повтарям от началото - какво е предимството на ЛЕД, за да се налага тази незаконна модификация на фаровете?

Не искам нищо да ми се обяснява - просто някой да каже - "монтирах този лед на този фар, по този начин и ефектът е такъв".

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За параметрите: ЕТО  

За достоверност обаче, е може да се говори! При рекламирани 40W, аз измерих 23-24W. Следователно и за лумените не може да се вярва на обявената стойност. Като загряване беше доста добре и охлаждането си вършеше добре работата. Ако не бях сложил ксенон, най-вероятно щях да оставя ледовете защото вкарваха по-малко жега във фара от халогенните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Параметрите винаги ги дават за 2 крушки, не за една. Така че тази е 20W и 2400 лумена. Както вече писах по-горе 2500 лумена са абсолютния минимум да заменят стандартната халогенна крушка. Добре де, тази е 2400, но все там. :)

 

Тези 23-24W които си измерил са най-вероятно при студена крушка. Като загрее сигурно пада на 20W.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, robobug написа:

Аз в момента подменям домашното осветлението с ЛЕД.

Бях с халогени на Филипс, купих на Осрам - ами нищо общо (5лв е крушката) и тръгнах да слагам ЛЕД.

Прави ми впечатление, че колкото по-хубаво свети една крушка, толкова е по-енергонеефективна.

Когато говорим за сваляне на порядъците мощност от 150 (нажежаема жичка) на 105 (халоген) и на 22 (ЛЕД) какво значение има дали ЛЕД-е ще консумира 18, 20 или 22 Вата?

В момента мисля, че успешно съм заменил 105 ватовите халогени с 22 ватови ЛЕД 1800+ лумена и CRI над 90%.

 

Автомобилните фарове имат обаче достатъчно ниска консумация. Т.е. замяната с ЛЕД е абсолютна безмислица в това отношение.

Остава осветеността. Явно и при нея има проблем. Има проблем и със спектъра на излъчване.

 

Имам съвсем прост въпрос, който повтарям от началото - какво е предимството на ЛЕД, за да се налага тази незаконна модификация на фаровете?

Не искам нищо да ми се обяснява - просто някой да каже - "монтирах този лед на този фар, по този начин и ефектът е такъв".

 

 

Къде отиде колега, как може да сравняваш 220 V на променлив ток с 12V  постоянен.

И кой ти каза ,че фаровете в автомобила са с ниска консумация като те са един от най-големите консуматори.110 W са нищо в бита но в автомобила са си доста. Само почти двойно по-ниската консумация е достатъчна причина.Не случайно фабричните дневни светлини са ЛЕД а не с нажижаема жичка (освен на някои модели "Дачия", но ....Дачия).Просто  от 10 - 20 W  ЛЕД получават в пъти по-добра "габаритна" светлина за през деня от газови крушки 42 W (2х21) и еквивалентна на 110 W (фарове) че и по-добро ако е с лупа.

 

И досега един човек не видях да е сложил ЛЕД и да му мине през акъла да го е подменил с халоген след това. Нищо лично колеги, приятно ми е да беседвам с интелегентни хора на които мозъка им работи и мислят, но не е коректно да изразяваш мнение без да си пробвал в реални условия. А съм сигурен ,че всички против не са виждали какво прави ЛЕДа или не са го раличили с ксенона.

 

Аз съм се насочил към ЛЕД защото:

-по-добро осветяване от халогена съизмерима с ксенона

-по-ниска консумация от халогена

-по-дълъг живот на крушката от халогена съизмерима с ксенона (този критерии  е много относителен и много зависи от цената и производителя)

-по-прост монтаж и преработки в сравнение с ксенона. При някои просто свързваш крушката без пробиване и прекарване на инсталация.

 

И не на последно място да вметна ,че на каквито и фарове да карам вечер ако не си сложа очилата ми е все тая :hilezh:

 

 

Редактирано от drido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То преди 220 напрежението е било и 20000. Какво значение има за ЛЕД-а колко е било напрежението в АЕЦ-а?

Изобщо не ме интересува с какво технология са ми фаровете - ако ще да са на газ с горящ фитил. Интересува ме да светят и да не заслепявам.

Дадох с пример с домашното осветление, където се пада от 150 на 20Вата на крушка. Тук се пада (евентуално) с по 10 вата - логичния ми въпрос е - проблеми с алтернатора ли имате, за да са толкова важни тези 10 вата.

 

Проблемът на диодите е диаграмата на насоченост.  Затова ми беше интересно как ги интегрирате във фарове.

Вместо това ти ми даваш пример с дневни светлини - ами за там диодът е перфектен, защото е ярък и забележим и не трябва да осветява нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя защо аз искам да сложа ледове. Значи от 4 години съм с такива фарове и стопове:

 

turbometal-06-07-08-audi-a4-r8-devil-eye

 

06-07-08-audi-a4-s4-led-tail-lights-7.jp

 

Страшно ме кефят, но има един проблем - стандартните халогенни крушки на късите и дългите светят малко по-жълто от двевните ледове на фара, които между другото светят винаги заедно с късите и дългите. Не искам да сложа ксенон, защото се страхувам че тези фарове няма да се справят с топлината. Освен това дългите трябва да останат халогени, и пак няма да пасват по цвят. На дългите не може да се сложи ксенон, защото няма да святкат веднага.

 

Значи ледовете са единствения начин всички да светят един и същи цвят. Между другото не знам дали това е нормално, но когато съм на дълги светят и късите, светят и дневните ледове. Така че трябва да са еднакви.

 

Не съм пробвал със по-силните халогени (тези които са  със синя крушка) но и това планирам да направя.

 

Иначе си прав че колко ток харчи крушката изобщо не е от значение при колата.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...