Jump to content

Съвет къде да си ремонтирам Haldex диференциала


Ivo_Ts

Recommended Posts

Привет на всички, от скоро и аз съм собственик на Audi а3 sportback quattro 2007. Наскоро обаче разбрах, че имам проблем с диференциала и нямам идея какво да правя и към кого да се обърна. Живея в Австрия и тук подобен ремонт е или много скъп или невъзможен за тукашните сервизи. Малко и фултър съм сменил на диференциала, но едва ли предишният собственик го е правил. Изчел съм всичките теми по този проблем, но за съжаление темите са от преди 2-3 години и нямам представа дали информацията е още актуална. Ще съм благодарен на всякакви съвети. Благодаря ви предварително.

Редактирано от Ivo_Ts
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен  и не толкова често срещан казус, който ще следя с интерес. По какъв начин разбра за проблема, записана грешка/и след диагностика или намалена проходимост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах след като смених един заден лагер, смених и каре. По шумът които издава колата при определена скорост. Опредлено при покупката на  куатрото, трябва да се следи дали и диференциалът е обслужван, защото след това ремонтите са ужасно  скъпи по него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  По спомени Haldex-а се обслужва на 60 000 км или 4 години. Аз също съм с куатро и относно работа и условията за сработване на Haldex-а, смятам, че е необходимо да насочиш вниманието си на друго място, за пример задния диференциал. По това, което описваш нямаш условия за сработване на Haldex-а. Може да го провериш в сняг като изключиш ESP-то  и ако работи, проблема ти е механичен. Една диагностика също би била полезна. 

Надявам се на ползотворна дискусия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета. Халдекса по принцип си е винаги заден диференциал. Маслото се сменя на всеки 30 000 км, а филтърът се сменя на 60 000 км.

Доста изчетох за този диференциал и знам вече какво трябва да се направи. Вчера ми изпадна такъв от Голф 5, но още търся из нета дали ще пасне на моето Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекс помпата проверена ли е?
Всички букси и пинове за корозия?
Бушона на халдекса, провери ли? -Не знам на 8П кой е, при 8Л е 31-ви бушон. На 8Л има и кабел за маса намиращ се откъм пасажерската страна на диференциала. В друга тема на халдекс, бях писал неотдавна в която срещнах твой пост. Там съм дал всички възможни причини на 8Л от които би могъл да не работи халдекс-а, след като наскоро претърпях драма с това.
Да се купува цял диференциал от предположения това е неразумно. Ако не е много добра оферта за бъдеща резерва, няма смисъл.
На скоро приятел също сменяха раздатка (задвижва и предава движението назад) поради неработещо куатро на А3 8П 3.2 куатро
Дано не е раздатка, цифрите там са червени, не зелени. 
Ако знаеш английски, пусни си тема тук в раздел 8П са болни мозъци (тунери) все някой ще да се е срещал с това което те интересува.

Всичко добро, успех!

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателната информация колега. До момента нищо не е проверявано, смених само маслото и филтърът с надеждата, че е ще се оправи този шум. които идва от задната част на колата когато ускорява над 80 км. Изглежда, че маслото не беше сменяно май никога. Мисля направо да си взема друг диференциал. Изпадна ми оферта за 400 евро диференциал от Голф 5, надявам се да пасне. По шумът ми се струва, че проблемът е механичен, някой лагер може би. Тук в Австрия ти режат направо главата за подобрен ремонт. А колко до бушоните, нямам идея кои бушон може да е, защото нямам и нито сервизна, нито каквата и да е друга книжка за колата.

Поздрави и хубав ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от лагер на главина този шум. Обикновено ако проблема е в диференциала шума се появява при натоварването му - примерно при ускорение и изчезва при изключване от скорост. Затова е хубаво лагерите на главините да се сменят по двойки, обикновено и двата са почти еднакво износени и ако се смени единия почва да се чува другия.

 

От друга страна лагерите на диференциала се проверяват сравнително лесно за луфтове. Вече ако виенето идва заради паднала циментация на зъбите няма оправяне, но това е много рядък случай.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес успях да сменя най накрая този диференциал с друг, който бях намерил за прилична цена. Диференциалът беше свален от колата, без да се налага да пада задният мост. Шумът изчезна но ми полудя електрониката по таблото. Светна ми, че имам проблем с ESP и ABS. На Vag Com ми даде, че няма връзка с контролера. Другата седмица ще пробвам да сменя само контролерът с другият. Намира ли се лесно такъв контролер и колко струва ??? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябва да се кодира контролера по колата, не бързай да сменяш, а виж грешките първо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраво се найграх с тая кола:(((

Смених вече диференциялът. Разнених  помпата и контролерът и пак колата си вие по същия начин като преди. Сега имам два диференциала и проблемът още не е решен.

Не знам какво да правя вече. Тук (Австрия) няма на кого да е закарам който разбира от елетроника и подобни диференциали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виенето е точно като при заминал лагер. Когато вдигна повече от 80 и оборотомера е на 2000 започва това виене. При подаване на гас почва още повече да вие.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да разбера, как стигна още в началото до заключението, че е диференциалът?

Лагерите проверихте ли ги?

Sent From My NOKIA 3310 без фенерче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали като смени диференциала първоначално спря да вие - поне така пишеш по-горе? Да не би шума да се е появил след като си сменил контролера и помпата, ако трябва върни обратно старите и виж дали ще изчезне шума. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Привет от мен отново колеги, за съжаление още не съм решил проблемът с диференциала ми. Смених лагери, но пак си вие за съжаление. Върнах старият диференциал защото не ми вършеше работа.

Познавате ли някой в София, или някъде другате, които се занимава с такива проблеми ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за инфото, а как да го намеря този Raino ?

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...