Jump to content

Какви са разликите между два вида Castrol?


Recommended Posts

преди 40 минути, NITRO1 написа:

Нали по-горе споменах според спецовете откъде идва, от разликата във вискозитетите при 100 градуса.

И какво от това?

Как тая разлика от няколко процента в течливостта на маслото определя по-доброто набиране?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 191
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Разликата в студения старт с масло 5в и 0в е осезаема. При по-ниска температура повече...

За зимата сипи масло 0в и ще се убедиш....в най-лошия случай губиш 20-на лева за по-скъпото масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука се говори за по-добро набиране.

Аз съм със 0/40...

Та за да го усетиш това според мен трябва разлика от поне 30к.с. загубени от хидравличното триене.

Което не е възможно според мен, Още повече става дума за загрял мотор.

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 minutes ago, loshdancho said:

И какво от това?

Как тая разлика от няколко процента в течливостта на маслото определя по-доброто набиране?

Нямам си на идея, това е според специалистите.

robobug тук говорим за 5в..., а не за 0в..., там е ясно.

Just now, loshdancho said:

Тука се говори за по-добро набиране.

Аз съм със 0/40...

Та за да го усетиш това според мен трябва разлика от поне 30к.с. загубени от хидравличното триене.

Което не е възможно според мен, Още повече става дума за загрял мотор.

 

Говоримза много по-леко развъртане, един вид по-бързо вдигане на обороти в движение, без включване на по-ниска предавка. Аз също не вярвам едно масло да вдигне мощността, но определено разлика имаше и във вървенето и в горенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимно време ако си засичал разход, и го сравняваш с летен е нормално да има повишаване около 10% само заради сутрешната лоша работа на студен мотор и заради отнемането на температура от мотора(60% от енергията произведена в мотора отива в охлаждащата течност). Съвкупността от гъстите масла натоварва с хидравлично триене цялата трансмисия и двигател много по-дълго време докато загрее, даже скоростите и дифа може да не достигнат летните температури никога. Пак е причина за висок разход. Но при вече загрял мотор и трансмисия със същото  масло....да усетиш разлика в набирането...

Аз имах същото усещане, когато минах от 5/30 на 0/40....просто мотора е по тих и не се усещаш как неусетно го настъпваш забравяйки, че вече е по-тих и очакваш да постигнеш същия звук като със старото масло.

Това те залъгва, че се набира по-добре.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е интересно да прочетеш мнението на човек добил опит с даден продукт. Темата с моторните масла е безкрайна. Днес на бензиностанция ОМВ видях как човек си купи масло от техния бранд . Вдигна капака на BMW F10 и го изсипа цялото. Празната опаковка я хвърли в кошчето и седна да хапне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

loshdancho, като цяло има логика в мнението ти и съм съгласен, интересното е, че Мобил-а го смених на 1-ви май. От края на Януари до 1-ви май, тоест хванал съм най-големите студове и снегове, със зимни гуми и въпреки това ми дава по-нисък разход на газ, отколкото в момента с Равенол-а. Излишно е да казвам какви са температурите от 1-ви май до сега (като цяло над 15, че и 20 градуса средно). Единствения минус на Мобил-а беше и затова го смених е, че след продължително каране по първокласен път и магистрала с доста висока скорост и спиране на отбивка без да гася колата ми се стори леко шумна (един вид маслото става доста течливо и вероятно губи част от вискозитета си) въпреки, че на хартия флаш пойнт-а му е 254 градуса. Сега с Равенола, на който за 14 дена съм му навъртял почти 2300км, при същото натоварване мотора пък е една идея по-тих, неговия флаш пойнт е 240 градуса, но пък тук идва именно стойността за която споменах по-горе за 100-те градуса 14,2 към 12,1.

3 minutes ago, МММ1 said:

Винаги е интересно да прочетеш мнението на човек добил опит с даден продукт. Темата с моторните масла е безкрайна. Днес на бензиностанция ОМВ видях как човек си купи масло от техния бранд . Вдигна капака на BMW F10 и го изсипа цялото. Празната опаковка я хвърли в кошчето и седна да хапне. 

Според мен не са много хората, които отделят толкова внимание на маслото за автомобила си а то не е и нужно реално, особено ако си зает бизнесмен. Наливаш там и квото стане, ако се прецака и следващата кола и толкова. Аз лично бях свидетел как на ес8 D3 се налива наливен Кастрол 5в40 мисля към 8 литра. Собственика каза, че не му дреме и преди това бил с наливен Тотал 5в40 от 7 лева литъра, та демек неговите 8 литра идват почти наполовина на цена на моите 5 литра :steinigung: Ама човека вика след 20к !!!!!!!! пак ще го сменя :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От една страна да става течливо при високи обороти и натоварване понякога не е лошо качество,...ако си остане гъсто ще байпасира и няма да стига  щелия дебит до там където трябва точно при тия високи обороти. Но тогава ако го оставиш на ниски обороти ...докато изстине ще трака.

Пълно щастие няма, както и идеалното масло. Всичко в един автомобил е съвкупност от компромиси, едно техническо решение  поражда друго и всичко е компромис с нещо.

По-гъстото масло обаче натоварва, байпасира и вдига разхода, обаче при загрято и ниски обороти(когато дебита е малък) и луфтовете в лагерите максимални... маже по-добре.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Съгласен съм, точно затова сменям доста масла за да намеря най-доброто възможно за моя двигател, моя начин на шофиране ит.н. въпреки, че в този ценови диапазон съществени разлики не откривам.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, eic-idimitrov написа:

VBI много добре го обясни на   NITRO1 ..

NITRO1  е откривател, който се не сеща, че температурата на околния въздух и горивото, което сипва (и има различен хим. състав всеки път) и разни такива "маловажни фактори" ,влияят  на вървежа .. доста повече от смяна на масло (ако не е маргарин Калиакра, заменен с истинско масло)


Отново го повтарям, като фактор !

 



Карам с 5/40 и 0/40 от "ерата" на 2.0/140 к.с. (т.е. 90-те години)
Там съм следил показанията на уредите, като темп. на масло, налягане и т.н.
Маслата, които съм използвал са били- Кастрол, Мотул, Мобил, Репсол, Амсойл, Бардал - всички 5/40 и 0/40
Следващите ми коли са били, както атмосферни, така и турбо


Осезаема разлика е имало .. само при смяна на маслото с ново - по- тиха работа на двигателя


Температурата и налягането не са се различавали драстично !


Всичко друго, освен нагледни доказателства не са меродавни и на "гъзомер" не се приемат за сериозни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, NITRO1 написа:

 Ама човека вика след 20к !!!!!!!! пак ще го сменя ..

Пак се е съобразил, че иначе е на 30 000км. B) Моторно масло се купува по спецификация и гаранция за произход. Аз съм привърженик да се редуват различните известни марки. На следващата смяна съм решил да сложа Valvoline, след него  Pentosin и т.н. Принципът е като при пастите за зъби. Никога две последователни смени с едно и също масло.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам, че споделям лични впечатления, това е какво аз съм видял и усетил, като толкова се хващаш за околната температура Април беше топъл месец имаше температури сходни с тия на Май. Разлика в "развъртането" не съм усетил, все така леко се ускоряваше колата. Съгласен съм, нямам манометър за налягането на маслото, нямам лаптоп с който да вадя данни на живо, но имам едни отсечки по които на моменти колата си иска 3-та, в случая както съм на 4-та само подавам газ и изпреварвам спокойно. Другия път ще я кача на едно Дино да видя аджеба какво ще покаже. И понеже споменаваш студения старт- разлика при него поне на слух няма нито с едното нито с другото масло.

MMM1 аз съм чувал от майстори, незнам доколко е вярно, че специално за турбо бензин не било хубаво да се сменя марката масло, защо и те не можаха да се обосноват. И аз мисля следващата смяна да е с Валволин Synpower 5w40, чета добри отзиви за него из щатско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, NITRO1 написа:

 ... аз съм чувал от майстори, незнам доколко е вярно, че специално за турбо бензин не било хубаво да се сменя марката масло, защо и те не можаха да се обосноват....

Винаги можеш да чуеш някой "бисер". Тоест голяма глупост ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да не отварям нова тема ще питам тук. Кое от двете масла е по-добро Motul 5w40 X-cess или Bardahl 5w40 XTC? От 50 000км карам с въпросния Мотул и съм доволен, но чипосах колата и започна да го гори. До сега наливах около 400-500гр, а сега разхода се вдигна горе долу до 1л. Чудя се да пробвам ли с Бардала? Двигателя е 1.9TDi 110 коня с чип.

Редактирано от pufa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това разход за 10 хиляди километра ли е? Ако е така аз лично не бих го сменил поради тази причина. По принцип Мобил е много добро масло аз от 5в40 на Мобил бях много доволен, не знам дали да пробваш с Мобил 1 5в30, може и да му дойде рядко, но ако наистина си решил да сменяш марката масло пробвай с Мобил 5в40, Бардала не е лошо но е с поне 30-40% по-скъпо, а според мен не е с толкова % по-добро. Но все пак нека спецовете се изкажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е така не пречи да пробваш с него. Между другото има едно не много известно масло по нашите ширини от което аз лично не съм очарован много. В сисъл върши си работата, но беше нахвалено толкова много, че едва ли не чудеса ще прави. Равенол се казва - не пречи и с него да пробваш гледам че го има в един сайт в Бг с много малка надценка спрямо това в Германия, до колко е истинско не знам, но като за 5в40 идва скъпо, влиза в цената на 5в30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...