Jump to content

Какви са разликите между два вида Castrol?


Recommended Posts

Пичове, позачетох се от началото на темата - ред по ред и стигнАх до извода, че всичко различно от 5в40 е леко безмислен харч. Затова за тази цел на следващата смяна наливам отново 5в40 (незнам и аз обаче какво да е като марка, че се двоумя) и въпроса с маслото за мен приключва. Наистина, като наливах 5в30, мислех, че ще е и е по-добре за студените дни, но в крайна сметка май няма значение дори и с 5в40 да е защото първите цифри са все "5", а за нашия климат с тези горещи лета е по-добре ( за моя двигател говоря) да съм с "40", четох че ако съм с "30" при продължително каране по магистрала например със скорост над 120-130 маслото ставало на вода, а това 5в40 запазвало масления филм при по-горещи температури (дали е така реално не е ясно) и защо в крайна сметка вискозитет 5в30 е по-скъп от 5в40, макар и с не толкова голяма разлика от около 15 лева за 5 литра туба. Та така в заключение ще се налива 5в40, може да пробвам с един МОтул 8100 , като за начало.

Все пак ще гледам да е нещо от водещите марки Мотул,Кастрол, Мобил или други.

Осмислянето ми тръгнА оттам, че вчера един френд ме запозна с негов френд, който бая тежкар го раздава, има сериозни доходи, обикаля света кара 7-ма серия бензин без ГАЗ и вика, че и налива 5в40 ама каквото има на примоция, аз го питах, че ако е Елф пак ли ще го напляска вътре, той ми каза, че два пъти е наливал Елф 5в40 в кола, която като нова е била над 120 бона и нищо и няма. Но винаги сменя на 10к. маслото. И в този момент си викам " Бе аз кво се правя на ........ с тва 0в40". Та така де това беше леко лирично отклонение. Ако темата няма да е полезна, може да се заключва, ако решат модовете.

P.S. в една друга тема колега пита за ер ес 4 Б7 какво да е маслото и там твърдо му препоръчват 5в40, така , че.............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 191
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Вярно по Коледа стават чудеса! Най накрая ти е светнало.:zustimm: Експерти съветват да се ползва 5w30 понеже по малко натоварвало маслената помпа и давало по добра икономия на гориво,спрямо 5w40! Така че!?!?:lupe:

Редактирано от tony7466
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е що така го върнА човека в изходна позиция? :hilezh:

NitroMan сменяй го тва масло вече, че стана на сумати километри. Кажи на приятеля ти в Германия, да ти прати Rektol 5w40 - да се видиш у масло. Гарантирам ти, че е немско, и че няма ментета. Сипвам го вече 3г. на 2 коли и като изключим тва, че правих основен ремонт на едната, съм доволен от маслото :hilezh:

P.S. Маслото нямаше нищо общо с ремонта.

P.S. II Вместо да правиш промивки, сменяй маслото на по-малко км. (аз го сменям на 8к)

P.S. III Весела Коледа и щастлива Нова година.

Изпратено от моят мобифон помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме вкарвай в дискусия,автора на темата да му мисли!  :lupe:

 

 

  пп Това за мото фен

Редактирано от tony7466
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономията на гориво е последното което ме интересува от едно масло, за 10к. колко ще е? 5 литра,100 литра.

Пак в изходна позиция верно - а ся кажете 5в30, като по-малко натоварва маслената поНпа, какво става с това масло, като стъпя на магистралата и се засиля до към 120-130 след 10 километра такова каране, да не затегне аеропланЯ? Другия въпрос - често ходя из Родопите, а и при мен има планински проход, какво правим лятото на 35 градуса околна температура и това 5в30? Там се раздава газ до около 3-3,5к по оборотомер, яко завои, баири и т.н., мога ли да разчитам на 5в30 в такова горещо време, че няма да хвърли водите? Ако няма проблем с горните изисквания и са само форумни легенди си продължавам с него (5в30), ако не е така минавам на 5в40 с каквото си беше колата от Ауди и въпроса наистина приключва.

Остава въпроса (поне за мен) неизяснен - защо 5в30 е по-скъпо от 5в40 при условие, че в жегите се представя по-зле, ако тази сентенция е наистина вярна? Или 5в30 е с повече добавки за по-студено време? Говрим за масла от една и съща марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя тръц изкара 2 смени с 5w30 и едно прибиране до България( 2×2 200км ) и като изключим разхода от 1-1.5 литър масло, щото вентилатора беше олуфтЕл , нямам драми. 

После имам 2 смени с 5w40 и сега пак съм с 5w30, щот такова ми остана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нитро,колата ти май трябва да има охлаждане,или греша? Кво планинско кви 2 лева? Спри се бе момче! Слагай 5w30 и това е. Хайде със здраве!:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво говорите вие веее, тоа 3-3.5к си е направо в лютеницата:flehan:.... Па за планинското нема ви разправя, като се подгони с некое пежо дизел на предно....и то земе му скрие картите. :respekt:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще поръчам Мобил1 5в30 5 литра, ама ако затегне летоска аеропланя  ще търся тука препоръчалите този вискозитет за отговорни!!! :hilezh:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12/26/2017 at 15:15, NITRO1 написа:

Цитиране на предходно мнение!

Хиляди шофьори карат с 5W30, и по твоята логика, лятото трябва магистралата да е пълна със затегнати двигатели. Слагай спокойно, и няма да имаш проблеми, ако го сменяш навреме.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тоя стил на каране,  следващата ти кола трябва да е.....дизел, без турбо. :ja:

Аз смених вискозитета на маслото, щото има конструкторски дефект в 2.5тди, и защото го зобя като за последно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво става с това масло, като стъпя на магистралата и се засиля до към 120-130 след 10 километра такова каране, да не затегне аеропланЯ? Другия въпрос - често ходя из Родопите, а и при мен има планински проход, какво правим лятото на 35 градуса околна температура и това 5в30? Там се раздава газ до около 3-3,5к по оборотомер, яко завои, баири и т.н., мога ли да разчитам на 5в30 в такова горещо време, че няма да хвърли водите?

Човек, ти сериозен ли си? кАжи ми - ти сериозен ли си? ...и малките деца знаят, че преди такова зверско натоварване в летните жеги, по планински пътища, се източва зимното 0w30, и се слага 15w50! Като се кАчиш горе, търсиш сервиз, прави се промивка и се слага m10d за спускането... да може да е по-леко на двигателя, като се ползва за моторна спирачка.

P.S. След подобни рацерски изпълнения (каране до 3-3.5к оборота), тръца се оставя на място да работи за няколко минути, за да не запече горещото масло в турбото, а да има време да се оттече!

Изпратено от моят мобифон помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането на ниски обороти не е най-полезното нещо за един 4 цилиндров бензинов мотор...особено съчетано с куатро и сравнително тежко купе. За натоварване на ниски обороти (примерно за теглене на каравана) се препоръчва друго масло.

Принципно няма никакво значение какво масло ще сложиш, но евтино 5/30 е най-лошия избор....и абсолютно безмислен при смяна на 10к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор си върви без проблеми с обороти и над 3к до 5к примерно.В случая колата на колегата има и 6 степенна кутия.

Криско е прав,че след яко мачкане и след спиране,е добре да се остави да работи мотора няколко минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе криско бе, стига се палИ. А че го оставям по две минути след придължително каране пи магистралата е вярно, това пак тука из форума го четох някъде.  А иначе не ме кефи да натискам колата във високи обороти и гледам наистина да я карам до към 3к. Което не пречи по някой път да я напомпя до към 5 но това е само за секунда две като ме напече некое Пежо.

robobug - този Мобил 5в30 ли имаш предвид че е евтин или за друго масло говориш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8TQ BFB си върви и то много добре,дори при висока скорост.Но някои хора не вярват и се сърдят за глупости.

От кола до кола има разлики много.Това е най-вече как са ги стопанисвали предишните собственици.

п.с.-Нямам предвид никой.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата между Castrol Edge  и Castrol Edge Professional? И двете отговарят на стандарта 504/507. Дали само защото едното e Long Life?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега си погледнах книжката на колата, с която идва от завода вътре казват, че маслото трябва да покрива норма 502.00, което отговаря на 5в40..............а аз поръчах 5в30, но така или иначе до края на февруари ще съм му навъртял 5-7к отсега и ще мога да го сменя с 5в40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, NITRO1 написа:

Сега си погледнах книжката на колата, с която идва от завода вътре казват, че маслото трябва да покрива норма 502.00, което отговаря на 5в40..............а аз поръчах 5в30, но така или иначе до края на февруари ще съм му навъртял 5-7к отсега и ще мога да го сменя с 5в40.

 

Само да не се окоти нещо дотогава... аз бих пуснал отделна тема, да разнищим този казус :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...