Jump to content

Датчик за температура


slav4o

Recommended Posts

Колеги искам да попитам някой знае ли къде стои датчика за температура на охладителната течност(този който включва вентилаторите за охлаждане на радиатора) на АВС мотор. Дали се продават такива датчици с различни температури на отваряне и колко струват. Проблема е в това че при по големи натоварвания когато радиатора не се обдухва добре (при по ниска скорост) ,след като загася двигателя понякога през разширителния съд изхвърля вода. Възможно ли е да се получава от това че имам малка утечка на охладителна течност(около 500гр. на 30-40 дни). Благодаря ви предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами като има утечка и се вдига налягането, важно е да установиш от какво е(или къде е) и да я отстраниш, а след това трябва да мислиш за термодатчика...

Може да има голямо налягане на маркучите, което не ти пожелавам защото влизаш в разходи и смяна на гарнитурата на главата, могат да ти замерят налягането - трябва да около 1.4- 1.5 бара (не съм сигурен)

Огледай добре за течове, навсякъде по водни съединения, форсирай на място и виж какъв е цветът на дима - ако е сивкав - значи лошо :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димът отзад не е сив. По-скоро е пара сега зимата. Течовете са от няколко водни съединения ,чакам да стане по-топло зада ги отстраня. Съмнява ме че от тях ще падне налягането дотолкова че да заври водата на 90-95 градуса, при това антифриза извира от разширителния съд около 1 минута след като угася колата. Веднага я запалих и чак тогава се включиха вентилаторите на радиатора, което ми говори че температурата във водните ризи се повишава веднага след като спре кръговрата на течността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. датчика на радиатора който пуска перката работи само когато колата е на контакт.

2. някои аудита имат друг датчик който се намира около двигателя, стои така някакси във въздуха и мери температурата на въздуха. Този датчик действа само когато колата не е на контакт т.е. гасиш колата и може да се пуснат перките благодарение на този датчик. Но някои коли нямат такъв датчик, аз например нямам такъв датчик.

3. Това че ти излиза антифриз от капачката - да не би самата капачка да не е вред?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На самия радиатор няма датчик за температурата. Когато угася двигателя перките никога не работят независимо от температурата. Нямам наблюдения дали и при другите АВС мотори е така. Капачката на разширителния изглежда добре но дали клапана и работи коректно незнам. Предпочитам да започна от датчика но не мога да го намеря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно защо ти загрява толкова антифриза. Моята кола само ако я форсирам на празен вход минава 90 градуса. Мисля че щом загрява много може да е от термостата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако повишената температура е от термостата тогава трябва да изхвърля вода ипри движение по магистрала на високи обороти. Когато обаче се обдухва радиатора (от високата скорост) проблеми няма. Това ме кара да мисля ,че датчика отваря по-късно от необходимото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти датчик за какво искаш да намериш? какво трябва да отваря този датчик?

термостата отваря/затваря, а датчика като се задейства пуска/спира нещо си. Какъв датчик тръсиш който отваря какво? аз нищо не разбрах

За това че нямаш датчик на радиатора - сега гледам че караш А6, а там не знам как е, бях се объркал че караш друг модел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отваря /затваря- неправилно се изразих. По-скоро включва /изключва вентилаторите на радиатора. Датчика не е на радиатора. Някой знае ли къде е (кой е)? Мотора е АВС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В задната част има метална тръба за охладителната течност. Доколкото видях в тъмното има завит някакъв датчик. Утре му откачам буксата окъсявам и ще разбера дали е той. Предполагам че компа ще отчете грешка което ме кара да се замисля дали е опасно да го проверявам по този начин. Така или иначе за друг не се сещам. Кажете все пак вашите перки работят ли ако температурата е висока и загасите двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, много се съмнявам на радиатора да няма датчик. Перките обдухват радиатора когато температурата превиши определена стойност (около 90С). Каква е логиката датчика да е другаде?

При този двигател има два датчика свързани с температурата, разбира се термостат и капачка на казанчето, в която мисля е проблема т.е. - 5лв.

Първият датчик е на радиатора и той пуска и спира перките.

Вторият е на двигателя и е комбиниран - температурен датчик за компютъра, датчик за уреда на таблото и не съм сигурен дали няма още един извод.

Ако ти кипи водата, а перките се включват и спират както трябва то това е от капачката, която не задържа налягането в системата.

Металната тръба е от блока, те са две за всеки от редовете цилиндри и там освен един семеринг, който уплътнява друго няма.

Това е по бегъл спомен от АВС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също спира да охлажда, и понякога когато перката включи точно когато гася колата, оставам на контакт(или да поработи на празен ход) за да поохлади малко, защото след като изгасиш - температурата се вдига още.

П.П. На стария ми Сеат(93г.) си охлаждаше и след като изгася..., и все си мисля :hilezh: от Ауди по-глупави ли са... :hilezh: ?

Само да кажа за капачката на казанчето - или си купи втора употреба или от Вносителя - и в двата случая ще е оригинална, че тия по Симеон от 5-10лв. са ментаци и само ядове ще имаш!

Редактирано от Lube
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, значи днес сутринта ставам и тичам до Ауто +. Капачката струва 4.20лв. Купувам я и веднага я слагам, при което разбира се получавам порядъчно изгаряне на пръстите и се налага да купя шише антифриз. След това се прибирам ,хвърлям ските в багажника и право на Витоша. На всеки километър два спирам вдигам капака и проверка. До Драгалевци никакъв проблем. После започвам да се катеря ,колата върви основно на втора до към 50км/ч. около 3000оборота. Някъде при отбивката за пярвата станция на писта Лалето ,стрелката на температурата подмина леко 90гр. и усетих миризма на антифриз. Спирам отново и този път леко сълзи от капачката. Докато се чудя какво да правя забелязвам че перките не работят. Тъкмо бях решил вече да се самоубия и те тръгнаха и двете на високи обороти, при което температурата веднага спадна. Ака щете вярвайте но на водния радиатор аз нямам датчик. Може ли някой който има АВС да провери неговия радиатор. Дайте идея в кой сервиз ще са наясно с този мотор ище решат проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вве си мисля че няма как да нямаш датчик..., просто не може!

Абе тук няма ли колеги който ползват Аутодата - да кажат?

а това за капачката, дано не съм лош пророк, но освен мен един колега(от службата), Inkozi и други колеги са патили преди да го разберат!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това за капачката не го разбрах точно. Съмнява те че новата е читава може би? Възможно е но и двете капачки се държат по един и същи начин, което ме кара да мисля че проблема не е там. Другият въпрос е дали перките трябва да работят когато стрелката е точно на 90 и нагоре. Аз също нямам Аутодата а и не ми е много ясна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам при твоята как е, но при моята А4 с АВС 95г, основната перка на радиатора е с виско-съединител. Електрическа е перката, която се вклчва при работа на климатроника и това се случва до колкото знам от датчик за налягане на системата на климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да при А4 явно е с виско съединител на всичките мотори. Може би някой колега с С4 трябва да сподели относно ситуацията. Друго което ми е интересно е дали перките работят на две скорости или само на една. Преди години имах подобен проблем с охлаждането на едно Рено ,който се оказа че се дължи на отказ на релетата посредством които се постигаха двете скорости на вентилаторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма датчик на радиатора!!

или е въпросния датчик отзад или виското ти е преебано! от друга страна като ти е скапано виското се включва и перката на климатика да охлажда.... не може да нямаш виско!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора със сигурност не е за модела. Може би на това се дължи липсата на датчик там. Логично тогава наистина няма кой да включи вентилаторите. Може би те сработват от някой авариен датчик, който е последна мярка против прегряване. При пускане на климатика веднага сработват и колата не загрява. При високи скорости радиатора се обдухва и отново няма проблем. Вече започвам да си мисля че някой бивш собственик си е позволявал страхотни извращения с моя автомобил <_< . Забравих да кажа че нямам и виско, колата е С4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ни кажеш, че и двигателят не е АВС, съвсем ще ни объркаш.

Ходи при читав електричар да види какво са творили по колата. И съвет - спри с експериментите, прегряване на двигателя е сериозно и не може да разчиташ нито на показанията на таблото, нито на перките ако имаш съмнения, че нещо е преправяно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата наистина опират до майстор. Според вас при кой от клубните майстори да се явя? Кой от тях се занимава с подобни проблеми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Благодаря на колегата kolio kioravoto ... ,че ме насочи да търся датчика в/у радиатора. Оказа се умело скрит под най-долния дебел маркуч влизащ в радиатора. Датчика е с 3 извода и струва 21лв. Смених го и сега всичко е ОК. Явно на стария не му е сработвала първата степен. Добре че АВС-то е яка моторетка и нямаше по-тежки последствия от 2-3 литра бастисан антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...