Jump to content

Надран вал, разбити легла на дюзи и белязани пети


fr1nklyn

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Преди известно време ходих да сменя о-пръстените на дюзите, защото имах съмнение, че вкарва нафта в маслото. Лошото е, че маслото не се покачваше, както е нормалния симптом, а намаляваше, защото колата го гори... Та когато отидох при един от форумните майстори, излезна следното:

1. Разбити легла на дюзите(нормално за този двигател)

69c256906140fd72.jpg

 

2. Валът не е бил оригинален, т.е. някой го е сменял вече и въпреки това е надран пак..

72d001d0dc20c5e0.jpg

 

3. Петите били "маркирани", каквото и да означава това:

49703758f2fb4f5b.jpg

 

Карам я вече 34 хил.км така. Има и разход на масло около 1л на 2000-2500км. Колата е на 285000км и до колкото знам са толкова... Иначе е върната на 185... Колата върви прилично до 200, не повече :D Разход от 7-10 зависи колко я настъпвам.

 

Въпросът ми е, като на всички с проблем в двигателя... Да го правя ли или да си търся друг? Ако реша да го правя според вас, дали може да се ремонтира, въпросът е, че някои правят леглата на дюзите, други казват, че не може... Вал втора ръка едва ли ще си намеря за този двигател, освен ако не са едни и същи с тези от 131к.с., но и там са много варианти.

 

За момента карам и си сипвам масло от време на време :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си показал на снимките няма общо с разхода на масло ...

Износването на леглата за дюзите се получава и на двигатели под 100 000км. Не вкарва ли нафта в маслото не е проблем, сменяш само ремонтния комплект. Вал втора употреба може да се намери. Вариант е и нов (може и тунинг да направиш). Най-добре е цялостен ремонт на ЦГ.

Според мен двигател с такъв разход на масло не трябва да се експлоатира. Или правиш или продаваш. Второто е обичайната нашенска рецепта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Благодаря колега МММ1!

За момента не мога да определя дали вкарва нафта в маслото, ако е така е прекалено малко. Тъй като обикновенно фактора е покачване на масло при такава ситуация, а при мен е намалява, поради сегменти, гумички или надрани цилиндри, няма как да кажа точно. А и маслото става черно почти веднага след смяната - все пак е дизел.

 

Най-вероятно ще правя двигателя при следващото голямо обслужване, смисъл ролки ремъци и т.н. За момента я карам така, както казах вече над 30-35хил. Ауди не ме е предавало никога, надявам се и сега да е така.

 

Колкото и тъпо да звучи, не мисля да продам колата на някой, който ще си мисли, че всичко е ок.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Сега въпросът е къде...

До сега съм ходил няколко пъти при Ники и Мишо в Герман и би ми се искало при тях да е ремонта, но в момента сервиза е в почивка за неопределено време.

Вентомен преди време ми обяви предполагаема сума от ~4к. , което сигурно направи, защото не му се занимава. Съмнява ме ремонта на тези неща да струва толкова.

Обмислям вариант да си взема low cost билет от Варна до София и обратно, и да отида при ifidik, за него съм сигурен че ще свърши работа, но това е един по-краен вариант.

 

Както и да е, ще пиша в темата какво е станало, когато намеря малко повече време, в което мога да се разделя с колата и сериозен сервиз, в който да я вкарам.

 

Поздрави :)

Редактирано от fr1nklyn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди време карах пасат b5.5 avf 131.Ремонта на глава със смяна на вала(и моя беше износен в леглата) ми излезе 1600 + отделно шлайф на глава 200, но не съм плащал за работа отделно ново масло и филтри още 200 но чак 4к мисля че е много(дори и 5-600 за работа да бях дал)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени шестограма на маслената помпа, леглата не ги мисли, петите си имат номера, някой не ги е видял или не знае  че са номерирани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 8/6/2017 at 22:33, Passi написа:

Смени гумичките на дюзите и на клапаните и не се занимавай с глупости.Петите какво те притеснява че са белязани.

 

Смених гумичките на дюзите и клапаните, когато установихме проблема проблема с леглата, но и след това ми се струва, че има теч на нафта в маслото. Не мога да кажа със сигурност, защото както казах маслото намалява поради някакъв друг проблем, а не се увеличава. Но в същото време има зеленикав оттенък първите 1000-2000км, докато потъмнее маслото( вътре е доста чисто и ЕГР-а и колекторите са чистени и ЕГР-а и ЕГР кулера са махнати, което според мен обяснява по-бавното потъмняване на маслото ).

 

На 8/6/2017 at 22:39, buzzi написа:

Смени шестограма на маслената помпа, леглата не ги мисли, петите си имат номера, някой не ги е видял или не знае  че са номерирани.

 

Проблемът със шестограма на маслената помпа не е ли само при 2.0 TDI? Ако има вариант този разход на масло 4-5л да е от маслената помпа бих бил един доста щастлив човек :) Но на 1.9.. въпреки че платформата е B7?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През телефона не виждам колата,в такъв случай си с верига,което не пречи да имаш лошо мазане,а дали е от лошо масло, задръстена цедка или какъвто и да е проблем с мазането рано или късно ще се разбере.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Passi написа:

А на мен ми се струва, че имаш пари за харчене.

:D

 

Не е точно така, просто я ползвам постоянно и ми се искаше да не ме остави някъде..

 

Преди 3 часа, buzzi написа:

През телефона не виждам колата,в такъв случай си с верига,което не пречи да имаш лошо мазане,а дали е от лошо масло, задръстена цедка или какъвто и да е проблем с мазането рано или късно ще се разбере.

 

Колата е с 1.9 BKE с махнат катализатор, ЕГР и неговия охладител, заместен с някакъв Delete Kit, който намерих в eBay.

Сменям масло на 7-8К и съм правил 2 промивки с уж безвредния Lubegard engine flush, но това не пречи предишния собственик да не го е сменял.. Като се има предвид, че е от Италия... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...