Jump to content

S6 4.2 лош празен ход


Net_Master

Recommended Posts

Здравейте, колеги! 

Имам този проблем отдавна, не е кой знае колко сериозен, но е повече дразнещ, като още повече ме дразни това, че толкова време и аз и никой майстор не успя да го отстрани. Проблемът се изразява в това, че колата работи не особено добре на празен ход, леко претриса, понякога почти незабележимо, понякога повече. Проблемът го има и при топла и при студена. При по-високи обороти няма проблеми. На диагностика не дава нищо като грешки, вкл. няма misfire-и. Въпреки това, аз на своя глава реших да сменя бобини, дотук съм сменил 3, никакъв ефект, реших че няма смисъл да сменям и 8-те докато не хвана дали изобщо е от тях. Дебитомерът и свещите също се сменявани. Нямаше никаква разлика. Вчера реших да прегледам отновно свещите и лулите на бобините, открих една пробила лула, смених направо бобината - отновно никаква разлика. Колата пали перфектно, бензиновият филтър също е нов. Нямам катализатори, сондите не са изключвани, но колата работи еднакво зле и преди и след махането на катализаторите. От колеги знам, че може да се кара и така, просто набиват грешки, които от време на време чистя. Обтегачите на веригите и веригите са чисто нови също....Дотук изброих мисля всичко, което може да е причина за лош празен ход, поне според това, което знам аз. Оттук нататък приемам предложения, защото отказвам да приема мнението, че V8 мотор може да работи така......

Моторът е 4.2, 340 к.с. - ANK.

 

Благодаря предварително!

Link to comment
Share on other sites

Като, или по-скоро ако откриеш проблема, пиши. От как съм взел колата е по същия начин. Сменил съм всичко изброено от теб с никакъв ефект....

Link to comment
Share on other sites

Идеята на тази тема е да събера идеи, за да открия проблема ама явно такива няма :steinigung: Иначе моята в началото работеше перфектно, все едно мотора не е запален....като почнах да сменям тва онова и почна да става по-зле.....това ми е любимо просто... :wall:

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

За съжаление, всички идеи, които имах ти си изредил като подменени части, което изключва всичко. Единствено бензиновия филтър не съм сменил още, но щом и при теб няма разлика след смяната му, няма какво да се знаимавам....поне за сега. Мислех и лулите на бобините да гледам и май тоя уикенд с това ще се занимавам.

Link to comment
Share on other sites

Ламбда-сондите доколкото знам не играят при студена кола, а тогава работи пак така. Аз и да ги гледам не знам какво гледам, който ги е гледал - каза, че са ОК....

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Пробвали ли ли сте да покарате няколко дена без капачката на резервоара ? При мен явно има проблем с отдушника  и без капачка колата се държи много по-добре.

Link to comment
Share on other sites

Четох за това....аз имам същия проблем, но аз го имам още от самото начало с купуването на колата...., а тогава работеше добре. Освен това в един сервиз ми направиха таксиджийски ремонт с дупчица покрай капачката, за да не прави налягане и вече не надува, но няма ефект върху работата на мотора..... :wall:

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Чел ли си в чужди форуми ,там да ли се оплакват от такъв проблем. 

Някъде бях попаднал на мнение , че в  БГ почти няма V8 на който да не му 'играят' оборотите.

Link to comment
Share on other sites

Чел съм...като цяло проблеми с вакуумите много имат хората. Гледал съм моите доколкото знам къде са всички и не съм забелязал да им има нещо... Всичко друго е каквото съм описал в първия пост.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Чел ли си в чужди форуми ,там да ли се оплакват от такъв проблем. 

Някъде бях попаднал на мнение , че в  БГ почти няма V8 на който да не му 'играят' оборотите.

Абе и аз това го четох , като си търсех 4.2 , обаче моята е пример , че може V8 да работи без да тресе на място и да играят оборотите.

Sent from my SM-A700F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Реално май не играят оборотите или поне стрелката не го отчита, но пък си тресат масово тия коли. Преди време като преглеждах за такива коли нямаше нито една ес-ка с нормален празен ход. Интресното обаче е че общо 2 4,2-ки от много съм виждал да работят идеално, едното в д2 и другото д3. А и двете коли работещи добре бяха най-измъчените на пазара, вероятно милионници.

Link to comment
Share on other sites

Почти съм убеден че е някаква простотия...и ще я открия някой ден. Btw при мен ако се загледаш и стрелката мърда понякога...Оборотите се меняха в диапазон от 60 оборота нялъде. След последните ми намеси в тази посока успявам да ги докарам да не се вижда промяната дори през VAG-COM, но все пак претреперването си се усеща.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Току що се сетих за един проблем, който го имам от както имам моята, а той е един тампон на двигателя, който не само е труден за намиране и сменяване, но и се оказва соленоиден о_О даже си го дава като грешка на Vag-а. Колкото повече си мисля за тоя таНпом, толкова се навивам да го поръчам и ако не се оправи, просто се отказвам и си карам без да объщам внимание.

 

ЕДИТ: понеже гледам, че колегата Net_Master е писал и в една друга тема за 2.8 и чистене на дросел, това е направено, както и адаптация на дросела, разбира се без резултат.

Edited by MOON
Link to comment
Share on other sites

Чувал съм и за това..при теб излиза грешка така ли? При мен няма нищо такова..тампоните ми уж са гледани въпреки че те май на гледане не се хващат винаги дали са Ок освен ако не са протекли. Иначе на тест през ваг кома си минава успешно цъкат си там хаха. Видях тия дни че левия ми тампон на мотора има малка дупка отгоре в гумата но ми изглежда като да не е проблем това. :nixweiss:

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Излиза ми като грешка, да. Но имам малко по-наложително разходи, та следващото ще е този тампон. 

Link to comment
Share on other sites

Не мисля, че там е проблема, освен 4,2 и 2,8 са така, на произволни коли с тотално скъсани тампони и след смяната няма никаква разлика. Лично съм виждал и притежавал коли с тотално мърви тампони, които могат да рабоят така, че мотора все едно го няма. Лично за мен в определени изолирани случаи тампоните имат значение, но определено ако мотора не работи добре каквито и да са пак ще има клатене и вибрация.

Link to comment
Share on other sites

Кажете кой може да ми направи една добра диагностика, с идеята като гледа стойности, да знае какво вижда и да може да прецени дали има проблем и какво трябва да се направи........Щотооооо то всеки е диагностик в наши дни ама резултат няма накрая. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Здравей колега, 

същият проблем и при мен А6 4.2, 2001-ва година. От почти 3 години я карам колата и си го има проблема постоянно. От време на време ми го прави и когато е студена.Започва да работи сякаш на 4 цилиндъра и започва да ми мига Check лампата на таблото. След рестартиране на мотора всичко се оправя. Прави ми впечатление обаче, че колкото по топло е времето, толкова повече се усеща това притреперване в купето. При вас не знам как е, но при мен има и леко пукане в ауспусите, когато притреперва. По принцип моя майстор ми обясни, че най-вероятно това се дължи на изгорял клапан, което е...сещате се какъв ремонт :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

С втората ми S6-ца имам същия проблем. Няма да изброявам стотиците неща, които съм правил и съм изчел , но  след 4 часа с ваг ком в колата установих , че въпреки здрави обтегачи и вериги , и въпреки почистени регулатори сходимостта на валовете не е добра и дава няколко градуса отклонение , което оказва влияние . Новите обтегачи и вериги не е гаранция за добро зацепване на колата ( което може да е проблема при теб ) . Друго което може да е проблем и да не го отчита като грешка на ваг кома е детонационните датчици, които да дават такава симптоматика. Най-добре е да седнеш с ваг-кома и да провериш първо сходимостта на валовете , след това да проследиш всички цилиндри за детонации ( missfire май се водеше нещо ) и тогава ако всичко е наред да продължаваш с наливането на пари... а при тези коли може да е безкрайно. Не е лошо да си видиш и дюзите, ако някоя не пръска добре пак може да не го отчете като грешка и затова да го прави. И едни датчици има , които много се замърсяват и когато са сменяли веригите ако не са ги почистили също може да дадат такъв проблем. Старата ми 6-ца работеше перфектно , а беше с махнати катализатори , с махнати ограничители и някакъв немски чип...и мъркаше, сегашната се клати на свободно като гондола :( Ако нещо друго откриеш с което се оправят нещата пиши , че съм набедил пак обтегачи и вериги и мисля да ги сменям скоро , да не хвърлям пари на вятъра ако не е това.

Link to comment
Share on other sites

Детонационните датчици си излизат на диагностика. Често се чупят буксите от жегата, поради тъпото им разположение и колата става доста по-спряла. :) Та не вярвам да е там проблемът. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...