Jump to content

Audi A6 FSI - Моля за съвет при покупка


Recommended Posts

Всеки мотор с директно впръскване от последните 10 години огразува нагар.

Конкретния 170 коньов 2.0 тфси няма проблеми с разхода на масло. не са му нужни ремонти и прочие ако е в кондиция. 

Останалите въпроси са малко безмислени.

 

Поредната тема, в якото човекът е седнал да чете за колата преди половин час и сега пуска тема, в която иска д му се обясни всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За проблемите по тази серия двигатели има писано много.

Тук http://wikimotors.ru/ea113-2-0-tfsi/  са дали оценка оценка 4+. По му приляга 3+ ...:glare:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, robobug ти е отговорил най-правилно. И аз също като теб съм нов и си направих регистрация в този форум за да пусна тема преди покупка на кола (и то първата в живота ми) и се бях засилил да напиша подобна тема-анкета, но се зачетох няколко дена във вече написаното, малко гугъл и в крайна сметка колата я купих без да питам нищичко. Разликата е, че е А4, а не А6. Като цяло тези отговори, които те вълнуват, вълнуваха и мен, но тях ги знаят предните собственици, а не посетителите на форума.

1. Google A6 4F на снимки и си готов.
2. и 3. При първите FSI мотори го няма този проблем, който иска ремонт. Колегата е констатирал, че този екземпляр е с точно такъв мотор - аз не мога да потвърдя (за А6 не ми остана време да чета), моята също е от първите FSI. А4 го имат този проблем при първите B8 (2008 г. 2.0 TFSI 211 к.с.). При теб щом колегата казва, че го няма - на 5000 км може да очакваш разход на масло от 100 мл до 1 л. Ако гори повече - най-вероятно е за ремонт, като може да минеш и без него - просто трябва да доливаш и няма да имаш проблеми.
4. Окачването си е с алуминиеви носачи - повече се чупят от железните. Колкото до автоматика - при А4 конкретно при бензин с куатро е добре. Ако гледаш най-евтините екземпляри по сайтовете - може да очакваш проблеми, които и хората тук във форума не са имали. Не малко вероятно е и километражът да е 200-300 хил км назад.
5. 2.0 TFSI е много добър мотор. 2.4 мисля не е FSI и няма да го има този проблем с маслото. От 2.0 литра с турбина да отиваш на 3.2 атмосферен - трябва предварително да си наясно с динамиката между тях и разликата в обслужването, а не да те притеснява колко масло гори...
6. При мен за сега (3500 км) проблеми с двигателя, окачването и кутията, като че ли нямам - очаквам да е така и в бъдеще заради писаното в сервизната книжка, каране по пътя и накрая, но не и последно - огледи и коментари с приятели. По сервизите бях за спирачки, проблем с тоците и ще ходя пак, че оборотите ми играят.

Редактирано от EYESCREAM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Nikosaul,

 

Здравей, 

 

много ти благодаря за точните и конкретни отговори!:flehan:

 

До колкото разбирам и конкретната кола (неависимо  с кой от двата двигателя   engine code BPJ; BYK  ) са потенцилано, подчертавам потенциално проблемните фабричен дефектс със "сегменти", водеш до разход на масло (не говоря за 100 мл.на 1000 км)?

 

Информацията ми за този проблем е единствено и само от този форум.

 

Съгласен съм, че опира до опира до подръжката и дали е правен ремонти на сегментите, но това е божа работа и трудно доказуема поне за мен за това задавам горния въпрос.

 

Да другите дъпроси са по-общи , но като нямам инфо за конкретика не мога да задам по-конкретни.Те и за това са по общи.

 

И пак благодаря!

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор - ЕА113 няма ясно изразен проблем с висок разход на масло заради бутала/сегменти! Това е проблем на друг тип мотор - ЕА888.

 

Този двигател ЕА113 е разработка на инженерите от VW, а точно този модел с турбо и директно впръскване е инженерингова доработка на Audi, допада ми много като технологий използвани за бензинов двигател (олекотен, издръжлив, ефективен) - алуминиев блок със специално хонинговани чугунени втулки, алуминиева глава с 16 клапана, повдигачи на клапаните с рамо, изходящите клапани са с натрий, променливо газо-разпределение на входящите клапани, турбината е добре оразмерена, чугунен колектор, има много мерки предприети от Ауди за облекчаване натоварването на определени агрегати. 

Проблеми се създават при горивната помпа за високо налягане, заради което хвърля разпределителн вал, както и картерната вентилация (PCV), заради което харчи масло, а заради нагар прави порблем в групата на маслената помпа / филтърен елемент, заради което прави проблем с налягането на маслото и хвърля глава. 

 

Специално в тази модификаци на А6 с този двигател няма да срещнеш проблем с окачването, дори и по нашата пътна инфраструктура.

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До EYESCREAM

 

Много благодаря за отговорите на въпросите ми!

 

За съжеление колкото повече чета, толкова повече се обърквам, въпреки че това не ми е първата кола която ще купувам. Факт е, че идвете които съм карал до моента са взети почти на сляпо и съм си носил последвията за това. Единствените главни фактори са били бюджета ми и да ми хареса външни и вътрешно (салона), не че те съветвам да правиш това :hilezh:. Сега реших да разпитам, преди да зпочна да питам във форума, "ПОМОЩ КОЛЕГИ ПОМАГАЙТЕ ИМАМ ПРОБЛЕМ С..........."

 

Колкото до оборотомера. Имах подобен проблем с предишното си Audi B4, по незнайни причини (поне за мен) в определени моменти играеши и дори гаснеше колата, когато паднеше на много ниски обороти по оборотомер, който сякаш просто прекъсваше даже в движение, бях се видял в чудо. С почукване върху него(това го разбрах от яд) оборотомера се включваше и колата се оправяше. Купих от "Италианеца" - това е автоморга в София , цялтата конзола с (оборотомер, скоростомер ит.т ) втора употреба, смених си сам само оборотомера и колата заспа. Не съм имал никакви проблеми докато не я продадох. От останлите неща използвах само крушките за осветление на таблото. И до сега не знам какъв е бил точно проблема, но е факт че го реших така.

 

Жеаляти много още безпроблемни километри и да се радваш на колата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, Scorpio13 said:

Съгласен съм, че опира до опира до подръжката и дали е правен ремонти на сегментите,

Ти продължаваш да си говориш за някакви сегменти.

Дай линк да видим какво си прочел и какво си разбрал.

 

А приницпно - всеки мотор има сегменти :) и на всеки мотор в един момент трябва да се сменят....тогава обикновено колата се продава в Източна Европа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автора, най-  накрая разбра ли че този мотор не е с гарантирано висок разход на масло? Разбра ли и че kуатро в А6 с този мотор също няма?  Това означава , че а6 ц6 с този мотор ако е автомат е мултитроник. Проблемната безстепенна кутия, така че ако ще вземаш такова ауди (2.0tfsi)  гледай да е ръчка, инак 4-те палки ще ги дадеш за ремонт на автомата. Всичко друго колегите са ти обяснили по няколко пъти. Успех с покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До robobуg,

 

Здравей,

 

това, което прочетох е, че някой от двигателите на Ауди FSI/TFSI имат някакъв фабричен дефект или "инжинерна грешка" както някой го беше написал в някой от темите и съответно, поради неправилни изчисления за работа на на двигателитя при съответните температурни режими, съчетани с "longlife programa" рекламирана от производителите , доколкото разбрах сързана с ненавременна смяна на маслото, води до запичане на сегменти, съответно не добра/правилна работа на двигателя водеща до силно увеличен разход на масло. Единственният начин за решение на този проблем е смяна на бутала, сегменти с някаквиви си "ревизии", които били пуснати на пазара от Ауди и други фирми производители на бутала/сегменти които се сменят почиства се награ по клапани, глави и т.н и  проблема се решава и караш след това дълго и без този проблем.

Това, което обаче разбрах със сигурност, а и знам от обща култура, че че тази интервенция, става, като се отвори/цепи двигателя" :hilezh: И най важнот, че струва около 4000 лв (имаше и мнения за по-малко пари) и незнайно с какъв успех в предвид на какъв "майстор" ще поподнеш.

Извинявам се на всички, които писаха на моите въпроси ако неправилно съм разбрал нещо.

Няма да се връщам пак назад във форума в темите за да цитирам мнения (между впрочем и твои) относно този проблем. Първо защото това, означава да започне една дискусия кой , какво е имал в предвид със своето мнение , за какво и за кого се е отнасяло. Второ съм страшно изморен, след около десет часа работа на компа, и като видя компютюр ми се драйфа.

Ако трябва да съм честен, очаквах ти да дадеш едни от най-точните и ясни отговри, защото поне ми се стори, докато четях темите ти си един от най-запознатите във форума с този проблем.

 

А моите първи два въпроса бяха изключително ясни (не констатации):

1, Спада ли този двигател ( от конкретната) обявата в групата на тези двигателите на Ауди А6 FSI/TFSI които имат този "фабричен дефект"????  - ДА или НЕ - това си е чист и конкретен въпрос

2. Ако ДА, кои са тези двигатели/модификации на АУДИ А6 годините (2006-2008/2009) , които не страдат от този "фабричен дефект" ? отново чист и конкретен въпрос.

 

Това което разбрах до момента от колегите , които дадоха конкретна информация и мнения по тези въпроси :flehan:. е че:

 

1. Тази модификация на двигател FSI на Ауди А6  в  колата от конкретната обява е ЕА113  и  не спада в тази група т.е. не страда ПО ПРИНЦИП от този технически проблем, заложен (не нарочно разбира се )още при проектирането му. "Този двигател няма ясно изразен проблем с висок разход на масло заради бутала/сегменти! Това е проблем на друг тип мотор - ЕА888"  Което , обаче не означава, че няма възможност/гаранция  да ми даде отново голям разход на масло (по-голям от " нормалното" за двигателите на Audi с директно впръскване и турбина), нагари , а и още по-големи проблеми просто, защото двигателя е на напълно "избушил" и закрепен няка си до продажба, но това е един от рисковете на покупката на кола втора ръка в България.

2. Че няма модификация на тази кола с този двигател "quatro", a толкова исках :(

3. Проблем с окачаването - толкова до колкото е "алуминиево", като всяко друго с това окачване.

За сега спирам да пиша, че пак стана "роман" и лягам.

Моляте да прочетеш внимателно , това което съм написал (знам, че е дълго!!!) , но се надявам да ме разбереш и ако някъде греша в тово което съм разбрал  да ме поправиш.

 

Колкото до сегментите и двете коли, които са карал до момента, Ауди B4, бензин и газифицирано (карах я около  5 години) и Мерцедес C-180 , бензин , и газифицирано (карах я около 7 години) , не съм сменял сегменти.Защо ли???? Не знам. Може би защото са нямали проблем или просто е бил токова неабелижим, че не се е налагало или просто нищо неразбирам.

За сведние:

  B4 ми даваше разход на масло и не беше турбина (не питай колко, просто не помня), и се бях притеснил в началото, но след, като прочетох в книжката му със спецификации и сервизна (беше заедно с колата), Audi си го даваха ясно в нея и беше в границите, които те бяха задали. 

C-180 - не пипаше маслото!!!!!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Celtic

Здравей,

това, което разбрах:

1. Тази модификация на двигател FSI на Ауди А6  в  колата от конкретната обява е ЕА113  и  не спада в тази група т.е. не страда ПО ПРИНЦИП от този технически проблем, заложен (не нарочно разбира се )още при проектирането му. "Този двигател няма ясно изразен проблем с висок разход на масло заради бутала/сегменти! Това е проблем на друг тип мотор - ЕА888"  Което , обаче не означава, че няма възможност/гаранция  да ми даде отново голям разход на масло (по-голям от " нормалното" за двигателите на Audi с директно впръскване и турбина), нагари , а и още по-големи проблеми просто, защото двигателя е на напълно "избушил" и закрепен няка си до продажба, но това е един от рисковете на покупката на кола втора ръка в България.

2. Че няма модификация на тази кола с този двигател "quatro", a толкова исках :(

3. Проблем с окачаването - толкова до колкото е "алуминиево", като всяко друго с това окачва

 

Благодаря за инфото за  мултитроник  на тази кола, а токова исках да пробвам автоматик:( 

 

Благодаря за пожеланията, дано да имам успех в търсеното!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...