Jump to content

1.9 TDI или 2.0 TDI


Recommended Posts

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Все пак, ако не обръщам внимание на възможните разходи, бих търсил мултитроник

Точно пък мултитроника каква наигравка е, не е реално. При тях наистина има проблеми и ремонта е безбожна сума. Виш типтроник звучи по-добре :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Steptronik или нещо подобно е на а4 и а3 и е на практика DSG която засега само я хвалят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора много съм раздвоен вече :dance:

Дилемата с двигателите я реших. Сега обаче ми стана още по-сложно с тия скоростни кутии. От една страна колата ще се кара само градско (най-много 1 път годишно извънградско) и искам да ми е удобно по светофарите, а не само да "чеша" лоста. От друга страна обичам спортния стил на каране. Карал съм следните коли с дизелови двигатели и ръчни скоростни кутии, обаче те не ми дават реална преценка (вие ще разберете защо):

- една стара Toyota Carina 2.0D - мнооооого зле едвам 120 км/ч .... по нанадолнище

- Dodge RAM V8 Diesel - с големина и динамика на автобус 280

- сигурно и други съм карал, но не си спомням

А доколкото за автоматиците дизели, приятно съм изненадан от Mercedes и Honda.

Май най-накрая ще се спра на ръчната скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам що толкова ги обсъждате тия мултитроници!

На мен лично ми е много странно да си купиш кола на старо на 2 - 3 години например и да очакваш в най-скоро време да ти се скапе кутията!

Ей на QUATTRO BG кара от новите А6 с мултитроник и (да чукна на дърво) не е имал никакви проблеми с нея?!

Толкова ли бързо се чупят тия скоростни кутии бре?!

Хора много съм раздвоен вече ;)

Дилемата с двигателите я реших. Сега обаче ми стана още по-сложно с тия скоростни кутии. От една страна колата ще се кара само градско (най-много 1 път годишно извънградско) и искам да ми е удобно по светофарите, а не само да "чеша" лоста. От друга страна обичам спортния стил на каране. Карал съм следните коли с дизелови двигатели и ръчни скоростни кутии, обаче те не ми дават реална преценка (вие ще разберете защо):

- една стара Toyota Carina 2.0D - мнооооого зле едвам 120 км/ч .... по нанадолнище

- Dodge RAM V8 Diesel - с големина и динамика на автобус 280

- сигурно и други съм карал, но не си спомням

А доколкото за автоматиците дизели, приятно съм изненадан от Mercedes и Honda.

Май най-накрая ще се спра на ръчната скоростна кутия.

Аз съм за автоматик! Ей на и моята е типтроник дизел и съм много доволен от вървежа! Е, не вдига 300 км/ч за 10 секунди, но и тва дето го може ми е достатъчно :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото 2.0 е бая по-скъпо от 1.9...Затова му казах да вземе 1.9 и да му сложи чип ще върви като 2.0...Вече ако ме питаш мен аз какво бих взел -2.0 170к.с. и на него чип.Пукат им празните глави на тези от Аутобилд....

Ти колко чипа па сложи на 2.0 та даваш категоризация

пукат главите разбира се

имат производсвен дефект в главите, едната стена е тънка, и при по сериозен надув праскат. В гаража имам 3 глави спукани от разни ЧИПЕРИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- една стара Toyota Carina 2.0D - мнооооого зле едвам 120 км/ч .... по нанадолнище

- Dodge RAM V8 Diesel - с големина и динамика на автобус 280

- сигурно и други съм карал, но не си спомням

А доколкото за автоматиците дизели, приятно съм изненадан от Mercedes и Honda.

Май най-накрая ще се спра на ръчната скоростна кутия.

DSG автоматика е нещо което навсякъде хвалят, ако потърсиш информация по интернет ще се убедиш, и като дълговечност й дават добри показатели.

Ти колко чипа па сложи на 2.0 та даваш категоризация

пукат главите разбира се

имат производсвен дефект в главите, едната стена е тънка, и при по сериозен надув праскат. В гаража имам 3 глави спукани от разни ЧИПЕРИ

Бате ама ти лично ли ги нацепи ве :dance:. То бива рапон бива ама твойто ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще е 2.0 TDI с чип на digital tuning евентуално. А за какъв 170 коньов TDI говорехте ... че нищо не намерих в catalog.auto.ru.

170кониовия двигател е на Сеат Леон и цената му нов е 50 бона - колкото А3 2005 година!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти колко чипа па сложи на 2.0 та даваш категоризация

пукат главите разбира се

имат производсвен дефект в главите, едната стена е тънка, и при по сериозен надув праскат. В гаража имам 3 глави спукани от разни ЧИПЕРИ

Два чипа съм сложил - екстра са си засега.При ЧИПЕРИТЕ Порше БГ струва 1000лв чипа за 2.0Tdi,да- важи ти гаранцията две гогини без ограничение на километрите.Посмъртно не можеш да ме убедиш че са мазохисти и като се видим ще ти кажа защо.Мотора е ОК,единствения му кусур е че харчи масло.....може и глави да пукат,ма го правят много тайно без аз да разбера....

P.S.Нали няма да ме питаш дали съм ги чипосвал лично?

170кониовия двигател е на Сеат Леон и цената му нов е 50 бона - колкото А3 2005 година!!

И на Altea го слагат,сега сме поръчалаи една такава за Тест-драйв....Чакам я с нетърпение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

170 коня версията си я има и при Фолксваген. Вече си е стандарта, в началото беше лимитед :dance:

Ти ще си взимаш нов автомобил, разбирай до 5 години. Значи не те притеснява да си вземеш и "чупливият" Мултитроник, защото можеш да си направиш каско в Булстрад, което ти покрива и чупене по двигателят. Вече имаме един случай на чупене на Мултитроник + каско при тях и директно си платиха 17000лв за чисто нова скоростна кутия от Юнитрейд.

Мултритроника и DSG нямат абсолютно нищо общо не само между тях си, а и между тях и всички останали конвенционални автоматични кутии. АМА РАЗБИРАЙ НИЩО ОБЩО!!!!! Има МНОГО писано и за двете скоростни кутии. Като цяло мога да заключа, че Мултитроника е бърз, но позволява да се кара и адски спокойно. DSG е констроиран за бързина и по-спортно каране, динамично каране. В комбинация с дизел може да дразни, защото гледа да сменя по-късно предавки, а при дизел това не винаги е целта на занятието, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултритроника и DSG нямат абсолютно нищо общо не само между тях си, а и между тях и всички останали конвенционални автоматични кутии. АМА РАЗБИРАЙ НИЩО ОБЩО!!!!! Има МНОГО писано и за двете скоростни кутии. Като цяло мога да заключа, че Мултитроника е бърз, но позволява да се кара и адски спокойно. DSG е констроиран за бързина и по-спортно каране, динамично каране. В комбинация с дизел може да дразни, защото гледа да сменя по-късно предавки, а при дизел това не винаги е целта на занятието, нали?

Не е точно така, съединителя им е еднакъв, затова и КПД-то на мултитроника е по-високо от това на типтроник да кажем :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два чипа съм сложил - екстра са си засега.При ЧИПЕРИТЕ Порше БГ струва 1000лв чипа за 2.0Tdi,да- важи ти гаранцията две гогини без ограничение на километрите.Посмъртно не можеш да ме убедиш че са мазохисти и като се видим ще ти кажа защо.Мотора е ОК,единствения му кусур е че харчи масло.....може и глави да пукат,ма го правят много тайно без аз да разбера....

P.S.Нали няма да ме питаш дали съм ги чипосвал лично?

И на Altea го слагат,сега сме поръчалаи една такава за Тест-драйв....Чакам я с нетърпение...

Айде сега на Аутобилд им били празни главите... никой не спори, че журналята са нискоинтелигентна прослойка, но тогава защо от VW са признали официално, че има такъв проблем с 2.0TDI?

Освен това, аз знам за пукането на глави от хора, които се занимават с авточасти и ремонтна дейност. И то от доста време го знам, много преди да се появи този брой, за който може би говориш - с теста на VW Touran. Едно и също твърдение, потвърдено от 2 напълно независими и несвързани източника, ще наречеш просто някакъв случайно измислен слух ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е бъдещето, по-икономично от ръчни скорости, сменя по-бързо, не се троши, има ръчен режим, само кафе не прави ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ем колега аз съм с те такова а3 2.0 тди... пробвах 1.9 тди - разликата е доста голяма ако са сток и двете... изобщо не го мисли тва с мотора... ДСГ кутията се убих да търся като зимах мойта - и маше 2-3 оферти свестни ама на ебати цифрите и се отказах :bia: иначе съм карал ДСГ и е мания - ако имаш възможност вземи си ДСГ. За глави не знам пукат ли на пукат - аз за пръв път го чувам и тва - мойто май му е здрава още :bia: отделно тази седмица ще и слагам и чип та ще споделя и впечатления след чипа кво се случва...Ако нещо те интересува друго по таратайката - питай :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да му се невиди има им нешто на тези от vw ! Проблем имат само с техните колички при ауди няма да се прояви .Незабравяите, че те си имат отделни доработки и изработки на двигателите . Гарантирано е качеството на AUDI типтроника на ауди си е много добра скоростна котия, която обаче си е скъпа . 1.9 този двигател вече е доказал качествата си и както всеки друг двигател на ауди е мноо добър , но ако искатре нешто повече всемете 2.0. А за чип- някои казват. че след повишаването на мощността горивните помпи не издържали много (говоря за A8 2.5 TDI 180коня) . Късмет !! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко да съживя темата.

denis4o, не си го набивай с 2.0TDI!!! Колко ъпдейти за ECU-тата изкараха от Ауди и все още не могат да се оправят с този двигател. То не е вибрация на празен ход, не е придърпване при ускорение. В никакъв случай не бих взел автомобил с този агрегат. За главите е вярно - започват да губят охл. течност, стартират трудно и пушат от ауспуха. Проблема е решен някъде по време на МГ2005. Другата проблемна точка на този двигател е настройката на ЕГР-а (виж по-горе за тресенето). Охладителя към него също прави мизериии по тази причина от МГ2006 се монтира нов тип охладител. Маслоохладителя монтиран през първите моделни години е склонен да смесва вода и масло. В края на краищата това е нов двигател (старт 2004) и проблемите му, като че ли са решени едва наскоро - МГ2007. Очаква се през декември новата А4 да излезе с 2.0 TDI CR и не след дълго PD ще излязат от употреба. Колкото до DSG - това все още е твърде нова кутия ,за се каже дали е успешна или не. Засега наистина се чуват само добри неща, но нека повечко автомобили минат поне първа смяна на масло преди да даваме крайна оценка. Със сигурност маслото и трябва да се сменя заедно с филтъра на всеки 60000км. - разходи около 600 кинта в оторизиран сервиз. В комбинация с този двигател наистина се държи малко странно, при кикдаун има едно изчакване от 2 сек. преди превключване дори и на S режим. Забелязва се и едно леко притрисане точно преди окончателното спиране. Моят съвет е следния: Или вземи 2.0TDI от МГ2007 (дали ДСГ или ръчна сам си преценяваш) или нещо по старичко 2004-2006 но с доказания 1.9ТДИ.

П.С. Ако ще я караш 99% градско, гледай да е без DPF.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец като бях в БОШ в Пловдив за компютъра сваляха една А4-ка 2.0 ТДИ от Германия още нерегистрирана направо в сервиза с диагноза пукната глава.

На моето учудване :dance: момчето се изсмя и каза, че тази им втората за този месец. Взимали ги много изгодно с Motorshaden от Германия точно 2.0 ТДИ :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

приятелю,не се чуди ами грабваи 1.9 и му сложи чип както съм аз и си карай колицата без да те е яд за нищо.Ускорението си го имаш 0-100/9,7 среден разход в града 6/100,извънградско 5 а може и 4,5/100 при скорост от 120-140 до 150km/h .Така мисля аз ти решаваш какво да правиш :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да съживя темата.

denis4o, не си го набивай с 2.0TDI!!! Колко ъпдейти за ECU-тата изкараха от Ауди и все още не могат да се оправят с този двигател. То не е вибрация на празен ход, не е придърпване при ускорение. В никакъв случай не бих взел автомобил с този агрегат. За главите е вярно - започват да губят охл. течност, стартират трудно и пушат от ауспуха. Проблема е решен някъде по време на МГ2005. Другата проблемна точка на този двигател е настройката на ЕГР-а (виж по-горе за тресенето). Охладителя към него също прави мизериии по тази причина от МГ2006 се монтира нов тип охладител. Маслоохладителя монтиран през първите моделни години е склонен да смесва вода и масло. В края на краищата това е нов двигател (старт 2004) и проблемите му, като че ли са решени едва наскоро - МГ2007. Очаква се през декември новата А4 да излезе с 2.0 TDI CR и не след дълго PD ще излязат от употреба. Колкото до DSG - това все още е твърде нова кутия ,за се каже дали е успешна или не. Засега наистина се чуват само добри неща, но нека повечко автомобили минат поне първа смяна на масло преди да даваме крайна оценка. Със сигурност маслото и трябва да се сменя заедно с филтъра на всеки 60000км. - разходи около 600 кинта в оторизиран сервиз. В комбинация с този двигател наистина се държи малко странно, при кикдаун има едно изчакване от 2 сек. преди превключване дори и на S режим. Забелязва се и едно леко притрисане точно преди окончателното спиране. Моят съвет е следния: Или вземи 2.0TDI от МГ2007 (дали ДСГ или ръчна сам си преценяваш) или нещо по старичко 2004-2006 но с доказания 1.9ТДИ.

П.С. Ако ще я караш 99% градско, гледай да е без DPF.

ОК. Мерси за мнението. Оценявам го. За DSG-то ... само с 2.0TDI ли се държи така или по принцип? Карал съм много коли автоматик, някои от които новата А4, и предишното поколение А6 и А8. Като цяло автоматиците на Ауди ми се струват лагави при кикдаун, дори даже при БМВ съм забелязал същото. Не съм карал никога DSG, затова питам. Другият въпрос който изникна ... какво им е на пиезоинжекторите, та да не са подходящи за градско?

Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК. Мерси за мнението. Оценявам го. За DSG-то ... само с 2.0TDI ли се държи така или по принцип? Карал съм много коли автоматик, някои от които новата А4, и предишното поколение А6 и А8. Като цяло автоматиците на Ауди ми се струват лагави при кикдаун, дори даже при БМВ съм забелязал същото. Не съм карал никога DSG, затова питам. Другият въпрос който изникна ... какво им е на пиезоинжекторите, та да не са подходящи за градско?

Мерси предварително.

DPF идва от Diesel Partikel Filter и няма нищо общо с пиезо инжектори. Филтърът за твърди частици (сажди) има нужда от регенерация на определен интервал, който зависи от много фактори като качество на горивото и стил на каране, но грубо казано 1000 км. Тази регенерация се задейства при постоянно движение с над 1800-2000 оборота трае около 5-6 мин. и шофьора дори не я забелязва. Ако се кара предимно в градски условия такъв режим няма и съответно филтъра започва да се пълни със сажди. При достигане на 15% от капацитета на таблото светва голяма оранжева лампа и филтъра сам си иска почистване. При няколко прекъсвания на режима на регенерация двигателя влиза в авариен режим и трябва да се посети сервиз, за да се извърши принудителна регенерация. (Която е възможна при запълненост под 90%). Звучи сложно, но е проблем ако наистина се кара само градско, но за сметка на това ако гледаш ауспуха никога не можеш да кажеш, че колата е дизел :dance: Лаг-а си го има и при другите двигатели, но при нафтите като че ли е по осезаем
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DPF идва от Diesel Partikel Filter и няма нищо общо с пиезо инжектори. Филтърът за твърди частици (сажди) има нужда от регенерация на определен интервал, който зависи от много фактори като качество на горивото и стил на каране, но грубо казано 1000 км. Тази регенерация се задейства при постоянно движение с над 1800-2000 оборота трае около 5-6 мин. и шофьора дори не я забелязва. Ако се кара предимно в градски условия такъв режим няма и съответно филтъра започва да се пълни със сажди. При достигане на 15% от капацитета на таблото светва голяма оранжева лампа и филтъра сам си иска почистване. При няколко прекъсвания на режима на регенерация двигателя влиза в авариен режим и трябва да се посети сервиз, за да се извърши принудителна регенерация. (Която е възможна при запълненост под 90%). Звучи сложно, но е проблем ако наистина се кара само градско, но за сметка на това ако гледаш ауспуха никога не можеш да кажеш, че колата е дизел :wall: Лаг-а си го има и при другите двигатели, но при нафтите като че ли е по осезаем

Ясно ... мерси много. Гледам DPF се слага само на 2.0 TDI (поне според каталога, който гледам в момента). Така или иначе, реших да те послушам и да се оглеждам за 1.9 TDI и след това да му сменя "мозъка" :wall:

Друго нещо да питам, възможна ли е замяната на обикновенните (магнитни, доколкото знам) инжектори със пиезо-инжектори? Това май е най-новата "гъзарийка" в света на дизелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго нещо да питам, възможна ли е замяната на обикновенните (магнитни, доколкото знам) инжектори със пиезо-инжектори? Това май е най-новата "гъзарийка" в света на дизелите.

Това важи за комон реил, за ПД пиезо инжектори има само на 2.0ТДИ 170 коня. Ако успееш да ги смениш да направиш guide с снимки :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това важи за комон реил, за ПД пиезо инжектори има само на 2.0ТДИ 170 коня. Ако успееш да ги смениш да направиш guide с снимки :bia:

Абе с кола за която ще си дам почти всички пари не искам да си правя експерименти :wall:

П.П. на IPB-то откъде се edit-ват мненията ?

П.П.2 видях откъде, ама що само последното мога ... :wall:

Редактирано от denis4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти питаш, отговаряме според възможностите си :wall:.

Може да редактираш мнение до 1 час след като си го постнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...