Jump to content

Проблем със задната чистачка


Petar150

Recommended Posts

Здравейте колеги

 

Наскоро зданата чистачка спря да пръска вода , но моторчето се чува как върти.

Някой дали е имал същия проблем?

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси откачено маркуче на чистачките.Има една пластмаса с голям сноп кабели,която излиза от предния щит на колата и върви към акумулатора,там има снадка,прегледай я.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо огледай къде под колата прави локва. И като вдигнеш капака на багажника дали тече някъде по ръбовете. Това донякъде ще те насочи къде е откачен маркуча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем. Твоя не е по-различен. 

На снимката, отвори оградената пластмасова кутия. Там има едно маркуче, което с времето се разхлабва и се разделя. 

Сглоби го отново и водата ще тръгне. 

Хубаво е да го стегнеш с нещо, защото първият път не го стегнах, само го закачих и след време пак трябваше да отварям :)

6324030568_7857f5d8de_b.jpg

Редактирано от TomcatF14
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз имах там проблем ,след закачането там проблема се премести в моторчето ,там оправяне няма , тръбички , лепила ,надки , силикони ,нищо не помага , само с ново или старо работещо 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се появи/се е появил теч при машинката, то ще си личи и ще тече в петата врата и вътре в багажника. Там или се действа веднага или моторчето изгаря от влагата.

Снадката в двигателния отсек е основния проблем, който се появява, много рядко протича откъм моторчето. Там се "ремонтира" по същия начин. Прикрепя се здраво снадката и се залепя. Бишоп лентата е подходяща, защото е студо и водоустойчива. Не вярвам, че на колегата ще му протече при моторчето обаче. Просто от вибрациите се е разкачило отпред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, Sashop4o said:

Да и аз имах там проблем ,след закачането там проблема се премести в моторчето ,там оправяне няма , тръбички , лепила ,надки , силикони ,нищо не помага , само с ново или старо работещо 

Моторчето си е съвсем поправимно,друг е въпроса,че от завода е направено идиотски,можело е просто да изведат дюзата острани до чистачката,както е на много други коли и си работи безпроблемно.Има много изписано по форумите по въпроса с моторчето,а и като го разглобиш нещата са направо очевидни,иска почистване,гресиране и малко техническа мисъл за преправяне на тръбичката,можеш просто да запоиш парче медна или бронзова тръбичка и моторчето пак е в играта.Тънкия момент е както казва колегата s7r3l0k е да го хванеш на време и усетиш ли че дюзичката се върти заедно с чистачката и вътре в моторчето тече вода,да спреш да ползваш пръскалката на задната чистачка,иначе моторчето е неспасяемо,особено ако течността за чистачки е малко по-агресивна.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да отварял съм го 2 пъти ,като и двата пъти е ревизирано почистване на ротор , изчистване на стари греси и ръжди ,нови греси и смазки , нови тръбички ,моята беше скъсана точно по средата , след последния път се получи добре , но издържа само 3 месеца и пак протече ,не съм го отварял 3 ти път защото вече не ми се занимава ,обмислех вариант за дупка в багажника и външна дюза за 0.50лв  и да забравя , но ще стане не естествено и грозно и за сега ще е така :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А замислял ли си се, че щом продължава да протича, значи не е направено с подходящи материали или вероятно има друг проблем? Друг жокер е, че проблема се е преместил в моторчето. Има някакъв тънък момент, който пропускаш. За жалост, зимата е кофти момент да поправяш подобни проблеми. Ниските температури не влияят добре на гъвкавостта на пластмасата. Мой приятел си изпотроши щипките на кората докато я свали.

Колегите, които са поправяли теч в петата врата от моторчето са нямали повече оплаквания, камо ли за повторно протичане.

Колегата @Gostrex е обяснил горе-долу за какво става въпрос при ремонта на моторчето. Потърси темите и е си спестиш ядовете. Моторче втора ръка не е 100%-тово решение, тъй като може да е в същото състояние или в последствие да се развали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно , почистил съм самата дюза с въздух ,ремонта не е невъзможен ,но  е труден и леко не оправдан понеже че се ползва толкова често , може би на пролет ще има нови опити за ремонт 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Ще използвам темата за да не пускам нова.

От зад не ми пръска от както купих колата,по принцип не ми пречи но понякога са налага да се измие стъклото.Днес я разглобих и видях ,че се е откачила снадката зад акумулатора.Закачих я и после видях ,че снадката зад стопа и тя е откачена .Закачих и нея но пак не пръска отзад на стъклото? Има ли трета снадка между стопа и тази отпред ? Течност идва до снадката зад акумулатора но между нея и тази в багажника някъде се губи налягането 🤔 А3 8л

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото помня, има снадка в багажника, където е буфера. Потърси там.

Другият (лошият) вариант е запушване. Опитах да преборя абсолютно същият проблем - без успех. Пръсне малко и спре отново. Тази тръбичка минава отстрани по тавана на купето. Проклех немските инженери, извиних се на човека за липсата на решение и така си кара и до ден днешен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на двете места бяха излезли явно някъде по системата е запушена тръбата и от налягането е откачило снадките.Само тази във тавана не съм проверил,знаеш ли горе долу къде се намира 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тавана снадка няма. Между тази под филтъра и тази при стопа е цяла тръбичка, която минава по цялата дължина на купето. Не я надувайте с компесор, ще се спука! Голямо главоболие е. Честно казано, не подлежи на смяна.

 

Ако някой е намерил решение за отпушване, да сподели. Ползвах какви ли не силни препарати, разредени, за да не стопя пластмасата - не се отпуши.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да пробвам да прекарам от телта която ползват за телоподаващо тя е тънка и гъвкава  🤔

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам едно от тия за тестване на тръби и маркучи с вакуум. По принцип предназначението му е за обезвъздушаване на спирачки, но върши работа и при смяна на горивен филтър, и тест на вакуумната система. Но ако е някво тежко запушване сигурно и това няма да помогне.

IMG-20231112-231122.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено са тежки, защото диаметъра на тръбичката е много малък и няма къде да отиде мръсотията, дори до нея да достигне препарат. Моето предположение е, че се натрупва варовик, заедно с всякакви гадости, които влизат случайно с наливането на всевъзможни течности и вода. Както по-горе споменах, не е добра идеа да се надува, защото тръбичките са изключително крехки и се пукат лесно. Всъщност, направо си се чупят. А това случи ли се в средата на купето, почват едни грозни течове при всяко погрешно дръпване на лостчето за помпичката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навътре е варовик + слуз, образувана от всякакви "качествени" течности за чистачки. Идеята е това всичко да се разтвори и изхвърли от системата. Както казах, на автомобила, на който се опитвах да го приложа, просто не се получи, дори с препарати. А не можеш да ползваш прекалено агресивни такива, които например могат да влязат в реакция с пластмасовите детайли и да ги разградят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За задната чистачка мога да споделя, че тръбичките се пречупват и късат от отваряне, затваряне и самото стареене.На скоро продухах една система с компресор ,  но преди това разглобих всички снадки и разклонения , които почистих с препарат който имах под ръка. Промих старателно съда за чистачките в който имаше много утайки. За сега всичко работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук става въпрос за запушване в частта от тръбичката, която минава отстрани по тавана. Там ако има счупване (което е почти невъзможно, освен ако не е свалян тавана или е преобръщан и ремонтиран автомобила) кората на тавана ще е мокра и ще е ясно, че има някакво прекъсване в следствие на счупване.

В случая, трябва да се използва някакъв препарат, който да може да проникне до запушването и да го разтвори, без да взаимодейства с пластмасата по пътя си. Лошото е, че въпросният препарат трябва да премине и през помпичката. Естествено, преди това да се случи, дюзата на задната пръскалка трябва да се извади, за да може мръсотията да се изхвърли, а не да се запуши и дюзата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...