Jump to content

Мнение относно ремонт на 3.0 ASN


Alpina_bg

Recommended Posts

Здравейте,

 

Преди няколко месеца си взех А6 3.0 ASN, изглеждащо прилично за годините си. На компютъра нямаше грешки, не пушеше и звучеше като останалите V6 бензинови мотори на Ауди.

След 3-400 км. обслужих маслата и филтрите и взех 0W40 EDGE Titanium FST от колегата ACE, предвид идването на зимата. След 900 км. светна лампата за ниско ниво на маслото, спрях и долях.

Видях че в действителност е намаляло маслото, но през цялото време колата видимо не пушеше (карали са зад мен, дадох я и на един познат за няколко дена, колкото и да гледахме колата не пушеше), нямаше и течове.

Оставих я на майстора и видя, че има гумички за смяна. Решихме, че ще се отваря двигателя за да видим какво се случва и дали само гумички има или ще е по-сериозно. 

Свалихме само едната глава и видяхме, че цилиндрите имат износване, но на 1-ви цилиндър се виждаше доста, направо си беше свалило покритието на места.

Решихме, че най-добре ще е да си купя здрав блок 2-ра употреба за да сме сигурни в състоянието и да се прави основен ремонт.

 

Проблема е, че почти месец търся здрав блок и не се намира. Двигатели с код ASN се оказа, че не се намират лесно. Всеки питаше дали имам проблем с главата или валовете (явно не са от най-здравите мотори)

Предлагат ми цели двигатели, но не ми се хвърлят пари на вятъра, за нещо което не знам в какво състояние е. Отворихме 2 "перфектни" двигателя, който бяха в приблизително същото състояние като на моя.

 

Моля за съвет какво да правя. Желанието ми е да си оправя колата и да е технически и документално изрядна.

 

Поздрави,

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много трудно ще намериш здрав блок за АСН. Тука някой беше коментирал набиване на ризи и така да се реши проблема, може да потърсиш из темите. При всяко положение начинанието ще е тежко финансово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега имам една оферта за набиване на ризи, която е 3-400 лв. на цилиндър, което е ...... Чакам от още едно място да видя каква цифра ще ми обадят.

Отделно чета доста противоречиви мнения за набиването на ризи + че няма да е с прословутото покритие и ще е далеч от заводския вариант.

Проучвам варианта и за докарване на блок/мотор от чужбина.

Редактирано от Alpina_bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

набиването на ризи, ако ризата не е от еднакъв метал е рисково начинание, с оглед на разлиното термично разширение на различните метали. Ама едни 100 000км могат да изкарат ризите като стой, та гледай, така че не знам, А всъщност теча на масло разбра ли се откъде е. Защото може да е бил просто от капаците на клапацните гори или от тапите на мотора или семеринг на коляновия вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Двигателя дойде, добре оборудван (тампони на двигателя, всмукателен колектор, почти всичко без някой и друг датчик). Трябва да си намеря щека за мерене на маслото, че тази и липсват части, а и старата беше тръгнала да падат парчета от оранжевата пластмаса. Моля да ми препоръчете от къде да си закупя щека за масло.

Монтиран е и вчера си взех колата най-накрая. За радост всмукателния колектор си работи и няма да го мисля на този етап. Вакумите са оправени и се надявам да не се пипа нищо около двг. дълго време.

Колата работи доста по-спокойно и на празен ход и в движение, уви нямах възможност да я тествам как набира, но и там ми се стори, че поема доста по-добре.

Сега трябва да отида да ми настроят газовата и да почна да я карам за да видя как ще е разхода на масло. Газовата е мегаджет инжекцион и ще трябва да намеря някой, който да успее да я настрой както трябва.

 

В момента е налято CASTROL 0W40 EDGE Titanium FST ,защото ми бяха останали 3 литра от миналия път. Моля за съвети с какво качествено масло да продължа да карам колата. Може би ще мина 5w40.

 

Уви радостта от това да имам изправно Ауди А6 мина бързо. В момента алармата ми се включва малко след като я заключа. Този проблем се проявяваше и преди от време на време.

Опитах се да намеря начин да отстраня алармата без да изкормвам кабели, но не успях да намеря и сега е с махната клема на акумулатора.

Прочетох темите за този проблем и се насочвам към микроключетата ( 3 от вратите не отчитат, че вратата е отворена), прекъснати/оголени кабели врати/багажник или наводнен комфорт модул в краката на шофьора.

Видимо в краката не е мокър мокета и при сваляне за зареждане на акумулатора не видях да е затлачено с боклуци около него. Минах заключващия механизъм на вратите обилно с WD40, но пак няма ефект.

Въпроса ми е, ако намеря някой с vag com ще мога ли да видя къде точно е проблема, за да си спестя време в търсене.

Редактирано от Alpina_bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно газовата може да видиш @Муцев дали може да помогне, разбира ги доста нещата. Провери дали нямаше начин да се спре алармата през Vag-Com.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алармата е разисквана в други теми, в тази тема се обсъжда ремонта на ASN двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASN-a и той ли е с 4бр. катализатори? Защото ако правилно виждам по програмите го дават с катализатори веднага зад изп.колектори. Според мен ТЕ са причината мотора да се предава сравнително млад :hilezh: Това го казвам предполагам защото се знае, че никасила не обича топло. Та всеки сам решава, но ако е мой предните катове си заминават. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASN мотора изкарва много километри ако се кара с правилното масло, няма проблем с температурата. Този мотор е много разпространен в Русия и въпреки лошите им горива кара колкото всеки друг мотор. Дори и на мотор с повредено никасилово покритие слагат гилзи в цилиндрите и кара още 150-200 000км минимум. Поне такава е информацията в руските сайтове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво се разбира под правилно масло. За нашия климат 5w40 предполагам е универсално масло. По чуждестранните форуми срещам и варианти с 0w40 и 5w50.

Ако може препоръка за марка/модел масло, ще съм благодарен. Цена от около 20лв. за литър е приемлива и вариант за long life не търся. Смяната на маслото на този мотор ще е в границите 8-10к. км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж какво му дават по спецификация и не се ограничавай само с избора на подходящ вискозитет.

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното е вискозитета (за нашите условия 5w40 е идеално) и другото е самото масло да отговаря на спецификациите в книжката и да не е менте. Аз лично вече над 20 години карам основно с масла на Шел и не съм имал проблеми, но ги купувам само от бензиностанция на Шел. Има и други хубави масла, проблема е, че няма как да се проверят дали не са менте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

На мен Райно ми сложи 5w40 на същия двигател, ама незнам марката. Също имах теч на масло, ама беше от гарнитура. След като я смених засега не съм имал проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Да дам малко информация относно новия двигател.

Работи добре, до колкото зависи от него. След 3000+ километра, нивото на маслото не е мръднало.

Естествено излиза по нещо за правене, но като цяло са поносими неща. 

На газ извънградско разхода е около 12 средно. Градско от 17 до 25, но избягвам да карам в града и не съм си играл да меря разхода точно.

Интересува ме къде мога да закарам колата, на човек запознат с модела за преглед и диагностика.

Също така ме интеренсува и мнение за някой газаджия. Газовия инжекцион е мегаджет с електроника на АЕБ.

Може и на лично съобщение.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правлиното масло за този двигател е с вискозитет 0W30, може да се ползва и 5W30, както и компромисно 0W40.

Почти всички марки масла от мулти-грейд 0W30 са с много добри показатели и лесно се намират на пазара, a даже и Castrol имат много добро масло.

 

Специално покритие тип никасил / алусил в този мотор 3.0 ASN - НЯМА!!!

 

Цилиндровите втулки са обработени чрез специална технология - т.нар. "COSSWORTH CASTING".

  

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Alpina_bg написа:

Също така ме интеренсува и мнение за някой газаджия. Газовия инжекцион е мегаджет с електроника на АЕБ.

Може и на лично съобщение.

 

Дянко още на 19 март ти е препоръчал колегата @Муцев, който е изключително кадърен! 

https://www.mucev-gas.com/контакти/ 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се свържа с него.

Относно диагностиката и прегледа на бензин, да препоръчате някой? Иска ми се да знам, че всичко е наред с колата преди да видят газта как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли признаци за проблеми като караш на бензин? 

 

Скоро сменявал ли си свещи, бобини, има ли Missfire-и, загуба на мощност, или нещо което да те притеснява? 

 

Муцев ще я прегледа и със VCDS и ако има нещо, ще ти каже. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам софтуер, но мисля да си взема до края на годината.

Майстора ми каза, че всичко е наред и няма ядове. Последно миналата седмица смених датчик разпределителен вал. Отидох на газаджия и той ми каза, че по всяка вероятност едната ми сонда е тръгнала и заради това беднее сместа на газ и я е настройл колкото може.

Питах майстора ми и той каза, че има лека мудност на едната задна сонда но е съвсем леко и не трябва да влияе на газта и, че е прегледал колата и всичко е наред. Като цяло да си карам и да не я мисля.

Когато сменяхме двигателя един от възможните виновници за заминаването на двигателя според нас е бедна смес на газта и лоша настройка.

В момента по-скоро искам второ мнение от човек запознат с модела и двигателя, за да погледне дали всичко е в стойности, има ли нещо да се прави или да си карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчистете грешките, покарай 2 дни на бензин и я закачете пак, вижте тримовете и стойностите на ламбда сондите. Ако са в норми, не ги мисли. Отиди при Муцев да ти прегледа газовата, да я настроят и си карай. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...