Jump to content

Ауди 2.5 тди ц5 2000г 150к


Кебапа

Recommended Posts

Здравейте колеги, тъй като  изчетох всичките форуми из нета... Ще се обърна към вас с надеждата, че някой от вас се е сблъсквал с проблем като моя. Преди можеби 3,4 г си закупих ауди а6 2.5 тди ц5 2000г от автосалон в гр. Варна. Автомобила е внос от Италия, беше на около 200хил км. Като я взех като всеки нормален човек я обслужих както трябва, ролки ремъци масла филтри. Колата си вървеше перфектно доста мощна и стабилна на пътя. И така до момента в който една въпросна зима след работа я паркирах и на другия ден не можах да запаля.. И отново като нормалните хора започнаха мъките по сервизите.. Дизелджий и прочие. Както и да е... Оказа се ГНП-ТО, занесох го на сервиз бош Варна преди около 2г. Дадох 1600лв за ремонта предполагам, че са ми удрали кожата, но ги дадох тъй като нова струва повече от автомобила. Та въпроса ми е от 10на дена нааам започна да ми прави проблем автомобила, индикацйите който дава са : когато запаля автомобила при загрял двигател мн често не поддържа 900оборота и варира межди 900-1100. Тъй като както казах изчетох сума и форуми, не успях да открия човек с подобен проблем. 

Този проблем е постоянен с оборотите при топъл двигател! Когато е студена не го прави, при топъл двигател се налага да я угася и запаля няколко пъти и тогава евентуално се оправя и поддържа нормални обороти, но това става все по рядко. 

 

Ще съм ви много благодарен яко някой успее да ми помогне по някакъв начин или съвет насока

 

Къде би могъл да ми е проблема, помпи датчици и др. 

Link to comment
Share on other sites

Колко километра си изминал след ремонта на помпата ?Не ти ли дадоха гаранция за определен пробег след като я ремонтираха ?Аз ако съм на теб ще отида да се консултирам в сервиза където са извършили ремонта.Да си кажат и те мнението.

Link to comment
Share on other sites

Да ще отида можеби в други ден в същия сервиз където беше  отремонтирана помпата, забравих да добавя, че я закачих на диагностика на Делфи и ми показа една стара грешка 00542 можеби най досадна та, needle lift sensor, разбрах, че това е умната дюза макар, че не се различава от другите.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Грешката е постоянна 00542 - needle lift sensor,  почна и лампата на подгрява да мига непрестанно, показа ми грешка в дебитомера, но я изчисти и оттогава не съм я закачал, дебитомера го изкарах и почистих с спрей, има ли някакъв начин да проверя дали работи дебитомера? 

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

защо си мисля че това играене на оборотите може да е от температурен датчик.Когато е студена не го прави а като загрее, датчика продължава да казва че колата е студена и сместа не е правилна и от там да е това.Карах 1г с изгоряла умна дюза и такива симптоми никога не съм имал така че едва ли е от нея

Link to comment
Share on other sites

Днес пробвах температурния датчик, пробата беше следната, запалих автомобила за да се уверя че продължава да мени оборотите при празен ход, след това я угасих и извадих буксата на датчика който се намира до левия глава на мотора до гнп-то.. Та Проблема си остава същия. Предполагам не съм объркал датчика, и се чудя дали е възможно от дебитомера да е проблемен и не съм сигурен дали дизеловите автомобили имат стъпково моторче понеже прочетох доста из нета и видях, че е възможно и от там да идва проблема ако има такова моторче, не съм много запознат

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Има вариант да е проблемен датчик колянов вал. Аз съм имал такъв проблем подобен и се оказа той. Хванаха го на диагностика в Юни Ауто Варна. Пиша за тоя сервиз,защото гледам,че колата е варненска. Успех с разрешаването на проблема.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

А номера на грешката помниш ли я колега? Благодаря предварително. 

Предполагам , че това е ценно инфо което обикновено не го дават, можеби политика на сервиза или аз съм попадал на такива. 

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Не. Нямам спомен. Аз и не се интересувам особено от тези номера,и тем подобни. Да я направят да нямам проблеми а другото....

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Колега имаш ли на представа как мога да го тествам този датчик освен с ваг или елком, понеже аз направих някакъв тест, но не съм сигурен дали съм го направил правилно

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

носих я на майстор пръска с някакъв спрей буксите на този датчик  колата си вдигаше оборотите сама и светваше лампата за подгева

Link to comment
Share on other sites

Ясно, аз днес я закачих отново на диагностика и ми показа 10 грешки още, кажи речи на всички датчици по мотора с изключение на масления, направо се видях в чудо :D

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Може да се провери и състоянието на акумулатора ,защото при нисък волтаж също показва "Менделеевата таблица". Най често при въртене на стартер трупа подобни "страници" от грешки.

Link to comment
Share on other sites

Грешките ги изчиствам, но след 2,3 дена се появяват отново, все още не съм разбрал защо когато загрее на 90градуса мотора и мени оборотите 900-"1100 диапазон, чудя се дали е възможно да ми прави мизерия потенциометъра на педала за газта. А относно грешките явно е верижна реакция едно да не е наред всичко се обърква, но съм сигурен, че проблема ми е софтуерен. И повече никога 2.5 тди печка, много проблеми много нещо.... Ханс е за убиване с неговата велика инженерна мисъл. 

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

За клатенето на оборотите има причина температурен сензор G62 или окабеляването му. През вагком се гледат  живите данни какво показва реално. Няма друга причина двигателя да стои на 900-1100оборота просто компа не знае, заради грешната информация от датчика колко е температурата.

Педала на гязта се гледа също през вагком,  показва колко процента е натиснат, сензор обороти на маховика също може да се гледа през живата информация.

Предполагам някъде покрай мотора се е скъсала инсталацията. И точно свалянето на помпата е помогнало това да стане...

 

Link to comment
Share on other sites

Благодаря колега,  правих замерване с мулъиметър и резултата беше 0, а сензора съм го поръчал утре чакам да пристигне, слагам го, чистя грешките и ще видим кво ще стане :)

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Преди 1 час, Кебапа написа:

. И повече никога 2.5 тди печка, много проблеми много нещо.... Ханс е за убиване с неговата велика инженерна мисъл. 

Освен всичко изброено,може проблема с оборотите да идва и от други места. Повишена картерна вентилация да обогатява сместта или турбото да праща допълнителни порцийки "гориво" и компа се "чуди' как да "хване" базовите обороти.

Проверките на загрял двигател в единия случай пускате картерните пари на вън,в другия разкачате преди всмукателния колектор. Ако стабилизира оборотите-имате "зайче" (заровено куче)

Успех!

Link to comment
Share on other sites

На празен хпд компа следи обороти, не влиаят дебитомери, налягане и смесообразуване.  Има зададени 1100 след запалване, 900на студен мотор  и 740 на загрял.  Щом не пада на 740 не знае, че е загрял. Тоест, ако по някаква причина на празен ход се увеличат оборотите, едц-веднага ще каже на помпта да намали горивото до достигане на исканите обороти.

Edited by loshdancho
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...