Jump to content

Как се проверява маслото на 8P


coolice

Recommended Posts

Значи някъде видях споменато че в на 4Ф (мисля) сервизната книжка пише че по щека се гледа след като двигателя работи две минути ...

 

Аз нямам сервизна книжка да видя как е за нашите, ми е интересно  кой метод се води верния ?

 

Мерене на студено

Мерене след 2 минути работа

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като цяло според мен си е закон на лек автомобил маслото се гледа на загрял мотор след кратък престой.

Може и да греша, но не съм срещал препоръка маслото да се проверява само на студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката на моята пише да се проверява на загрял мотор след 10мин престой. Моята кола е бензинова, но се съмнявам да има разлика с дизела в конкретния случай. Проверявал съм и на студен мотор и разликата в нивото е сериозна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно за това питах и аз. При студена ми е малко над горната чертичка точно преди максимума, а на студен е под долната чертичка.

Редактирано от maxell0120
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като проверя на студен двигател маслото ми е близо до максимума, а ако гледам както каза колегата от втория пост ми е почти на минимум. Това исках да кажа, но съм се объркал.

Та не знам дали трябва да се тревожа или да оставям така без да доливам. Искам също така да вметна, че колата не беше напълно загряла, а около 70С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се тревожиш като светне червената масленица на таблото. Иначе капни 100-200 грама и провери какво се случва. Няма да навреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям съвет. Гледа се на студен двигател да е в щрихованите линии нивото на маслото. Много ясно че на загрял двигател ще е по-малко нивото му. Иначе за това си има датчик. Светне ли жълтата масльонка значи е на минимума ( ако автомобила е в движението когато се случи това се гаси веднага и се долива масло преди да продължи ). Някои коли въобще даже нямат щека за масло.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, venomcorp написа:

Голям съвет. Гледа се на студен двигател да е в щрихованите линии нивото на маслото.

Защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ми стана интересна и рових малко из нета и се изненадах. На много места четох, че автомобилите от VAG групата трябва да се проверяват на топъл двигател след 2 мин. престой. Интересното обаче е, че не видях точно за кои модели става въпрос. Аз лично смятам, че това се отнася за коли произведени след 2013г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне отнася се за доста широка гама автомобили и то не само във vag групата. Пък и цялата процедура по измерване има доста голяма логика да се прави когато маслото е в работен режим и една част от него е там където трябва да бъде, а не сгъстено и в картера. Човек който е виждал масло на 100 градуса може да прецени дали 2 минути са достатъчни то да се стече обратно в картера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Сменям масло филтър сипвам го на мах. паля пълни филтъра маслото пада от мах.малко не досипвам през 3-4 хил. на студен мотор вадя пръчката като е ок не се занимавам .Карам го по 12000 правя ги за около 2мес. обикновено за тез 12000 губя 300 гр

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма кола която да се кара и да не гори масло. Тези кои казват че нямат загуба значи не карат достатъчно.

Изпратено от моят LDN-L21 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...