Jump to content

Алтернатор


Vachkov

Recommended Posts

Здравейте , миналата зима имах проблем с акумулатора (беше си заминал още както я купих) но цяло лято изкара и зимата разбрах че е заминал :Д , смених го , след 2 месеца новия си замина , мерих алтернатора и зареждаше 13.8 , върнах акумулатора (излезна че е дефектен нещо )и взех нов и повече проблеми до края на зимата и цяло лято не съм имал , сега като паднаха температурите ден - два и пак проблеми - акумулатора е на 20% , един приятел вика дай да проверим пак алтернатора и лол , зарежда на 12.8.Имам 2 въпроса : 

1 - може ли да не го зарежда правилно защото взех марка  Topla  и несъм обучавал колата (като го взимах незнаех че трябва да се обучи) ?

2- алтернатора на лесно место ли е и лесно ли се сваля , за да ида да взема регулатор и да го сменя , понеже предполагам че ако има проблем динамото ще е от него ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е напрежението на акумулатора когато колата го дава че е на 20% ? Виж също да не би да имаш утечка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е 3.0 2.7тди цялата муцуна се дарпа за да излезе алтернатора.Но ако си по сръчен може и на място да се смени релерегулатора.1час работа на подемника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за алтернатора - виж си диодите и колко наистина излиза след него.

Виж си и клемите пред пасажерското място под капака, в много случаи до тях стигат 14V, а след тях към акумулатора тръгват под 13V - пипни ги дали са топли след използване на колата.

Щом си на 20% явно, че недозарежда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора беше на 11.9 v но след карана кола , утечка несъм търсил но ще проверя , изгоря ми единия външен стоп (диоден е) и гледам че някой го е отварял и е правил нещо по него , нищо чудно да прави проблеми ...Ще проверя и клемите колко дават .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, недозареден е. След каране трябва да е поне 12,5 волта. При запален двигател трябва да мериш поне 14 волта на самия акумулатор, иначе не можеш да го заредиш до 100%. Ти мериш 12,8, така ли?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да , напълно вярно , всичко спряно (вечерно време) 13.2волта , пускам фарове и там каквоте се сетя - 12.8 - 12.9 волта...Това нали на запалена кола

 

 

Редактирано от Vachkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да вкараш някакъв кодинг за нов акумулатор от съществуващите в списъка, да знае бат. мениджъра, че има нов акумулатор. И виж тогава колко ще дава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Vachkov said:

да , напълно вярно , всичко спряно (вечерно време) 13.2волта , пускам фарове и там каквоте се сетя - 12.8 - 12.9 волта...Това нали на запалена кола

 

 

Минах през същия филм наскоро, алтернатора си беше отишъл. След ремонта - 14.4 волта и не мърда без значение консуматорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така , днес след 30км каране , спрях и се заех с мерене , 12.9волта на работешта кола , смених кодинга с др акумулатор , пак меря 13.2 волта и варира 13.05 , 13.15 , 13.2 , отидох отпред да премеря 13.4 волта.Реших че ще ремонтирам алтернатора - нов регулатор ли там как се води , но ще е другата седмица че сега почивните дни работя :) Ще споделя какво се е случило !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

нормалните показания при мен са (при запален двигател):

 

Capture.PNG

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@trackersoft: колко ти е battery SOC (state of charge)?

Дава ми го на 100 зареден battery state мисля беше, но онзи ден battery SOC беше на 80%. 

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 100% ми го дава.

Предполагам че процента пада когато колата не се кара и акумулатора се разрежда.

battery_regulator.PNG

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии процентите съответстват на напрежението по следния начин:

 

Battery%20power%20Levels.png

 

Само че с тези 13 волта напрежение при заряд ще трябва страшно  много време да го зареди до 100% ако изобщо е възможно. (Ме мисля че е възможно.)

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги , проблема е отстранен ! Оставих я в сервиз (не ми беше лесно понеже 3-4 сервиза ми отказаха) и ми казаха че алтернатора е ок , но съм имал проблеми с масите на кабелите и трудно завъртал стартера и не зареждало правилно акумулатора.Срещо 50лв и един ден без кола всичко е оправено ;).Не ми светеше единия външен стоп (лед е) и имах грешка за вихрови клапи - сега светна стопа и нямам грешка вече :Д

 

 

Редактирано от Vachkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...