Jump to content

Проверка за нафта/антифриз в маслото


zafirovp

Recommended Posts

Здравейте,

От 2 години търся следния проблем:

Когато карам с масло над 6000-8000 км лампата за ниско ниво на маслото започва да свети постоянно. Това ме кара да мисля че след определен пробвг вискозитета на маслото пада драстично и датчика в картера си мисли че нивото е ниско. Последните 3 смени съм карал със следните масла:

Castrol edge 5w40

Motul 5w40

Motul 10w40

Когато карам с 5w40 лампата започва да свети след 6000км. Последната смяна сложих 10w40 за пробва и лампата започна да свети след 8000км.

Някакви идей как да проверя за наличие на нафта или антифриз в маслото?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто пада нивото, демек гори ти малко масло. След 8000 км колко доливаш за да изгасне - нещо в порядъка на 300 милилитра? Колегите с дизели да кажат дали е нормално да гори толкова.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не си видиш маслената помпа,на тези километри, където споменаваш, че е колата, със сигурност не е в цветущо здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ми се струва, че не смята, че пада нивото, а само че светва лампата.

 

Лампата светва и ако не е в ред маслото. 

 

Може и да не е в ред датчика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има нафта в маслото ще мирише а ако има антифриз става като боза и щеше да си разбрал.Този датчик доколкото ми е известно  мери не само нивото а и други показатели на маслото и може да свети ако маслото не му "харесва"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имах същия проблем на В7-цата карах с 5W30 реших да пробва 5W40 смених го че нали километрите със сигурност са доста повече от това което пише на таблото! И пак светваше лампата след определен пробег и по агресивно каране!! Смених капака на клапаните защото се оказа че е задръстен филтъра на картерната вентилация

Провери си картерната вентилация турбото и всички гарнитури да няма теч някъде

Да и аз не съм доволен от castrol edge 5W30 5W40 просто явно си губят вискозитета и качеството при определен пробег и си мисля че не държат на темперетура!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчикът мери нивото чрез загряване  и измерване на времето, за което се охлажда - време за спадане температурата от еди колко до еди колко си.

 

Не знам какво друго може предизвика по-бавно или по-бързо охлаждане и да отчете, че е не е наред маслото. Сигурно като стане по-рядко, като влезе нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, zafirovp написа:

Здравейте,

От 2 години търся следния проблем:

Когато карам с масло над 6000-8000 км лампата за ниско ниво на маслото започва да свети постоянно. Това ме кара да мисля че след определен пробвг вискозитета на маслото пада драстично и датчика в картера си мисли че нивото е ниско. Последните 3 смени съм карал със следните масла:

Castrol edge 5w40

Motul 5w40

Motul 10w40

Когато карам с 5w40 лампата започва да свети след 6000км. Последната смяна сложих 10w40 за пробва и лампата започна да свети след 8000км.

Някакви идей как да проверя за наличие на нафта или антифриз в маслото?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Бих те посъветвал да пробваш с масло Redline 5w-30. Ако не е тайна, от къде си купуваш маслото, защото ментета има бол?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото е на макс винаги без доливане, нямам проблем с реално падане на нивото, само лампата свети.

 

Маслото го изключваме да е менте, пробвано е с масло от България, Италия и накрая Германия за да съм на 100% сигурен че не е менте.

 

 

Ако източа маслото и го оставя да седи 1-2 дни в някакъв съд дали ще се отдели нафтата/антифриза от самото масло или се смесва и не си личи?

Редактирано от zafirovp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, пробвах всичко възможно. Нещо се случва с маслото което кара колата да си мисли че трябва да се долее.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата да уточни като светне въпросната жълта лейка каво изписва "min" или "sensor".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предния капак ресетва датчика...

Сигурен съм,че не е от маслото обаче.

Редактирано от kikson1979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами дано, но защо тогава започва да свети само след 6-8000км и веднага щом го сменя проблема изчезва. Всякакви идей ще са полезни, 99% от причините вече съм ги елеминирал.

 

Колата е на 400 000 + км. 10в40 не го пипа изобщо за 10 000 км, 5в40 от максимум пада до минимум преди смяна. Показанията на дюзите са ок, колата върви добре, не пуши, но е странно че почти не гори масло на толкова голям пробег.

 

Вече си мисля че колата гори масло, но някоя дюза пикае и затова нивото е винаги на макс, а след 10 000 км в картера има повече нафта от масло. След смяна на маслтото обаче не се чува осезаема разлика в мотора, ако имаше примеси предполагам шеще да тропа на празни обороти като трактор?

Редактирано от zafirovp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста логика в това разсъждение. Само ми се струва че е голяма случайност как двигателя е постигнал такова равновесие, където количеството дизел което влиза от пикаещата дюза е равно точно на количеството изгорено масло, така че нивото ти да не мърда.

 

Защо не сравниш вискозитета на старото и новото масло при следващата смяна? Най-лесния начин в домашни условия са две еднакви пластмасови чашки с две еднакви дупки. Разликата във времето на изтичане през дупката представлява разлика във вискозитета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика ще има, ама кой може да каже дали е само от амортизацията на маслото или от наличие на нафта в него.

 

Освен да го дадеш за химически анализ, не знам колко би струвало и дали може да даде смислени резултати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, zafirovp написа:

Ами дано, но защо тогава започва да свети само след 6-8000км и веднага щом го сменя проблема изчезва. Всякакви идей ще са полезни, 99% от причините вече съм ги елеминирал.

 

Колата е на 400 000 + км. 10в40 не го пипа изобщо за 10 000 км, 5в40 от максимум пада до минимум преди смяна. Показанията на дюзите са ок, колата върви добре, не пуши, но е странно че почти не гори масло на толкова голям пробег.

 

Вече си мисля че колата гори масло, но някоя дюза пикае и затова нивото е винаги на макс, а след 10 000 км в картера има повече нафта от масло. След смяна на маслтото обаче не се чува осезаема разлика в мотора, ако имаше примеси предполагам шеще да тропа на празни обороти като трактор?

По спомен нашите кошници е препоръчително да се карат с 5w30 или 5w40. Масло с 10w зарад турбината не е добре да се слага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен нямаш нафта в маслото.

Пикаещата дюза в горе-долу константна , рзхода на масло не.

Тоест. На новото масло ще се вдига нивото, а със старо, ще си стои на ниво.

Та прегледай датчика на картера, и окабеляването му.

Тоя датчик мери до къдв се нагрява, и колко бързо изстива маслото. Кората под мотора може да оказва някакво влияние....а може и не. Не е толкова скъп  тоя сензор,че да бутне собственик на модерен душегуб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно се описва проблем от 3 смени на маслото поне, тая дюза  колкото и малко да е пикаела, до сега проблема ще  се е задълбочил до степен промиване на бутало.

 А за 30к км, ще се увеличило пикаенето и ще покаже на вагком.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...