Jump to content

Адаптивни амортисьори-проблеми и решения


PAVKATA26

Recommended Posts

Момчета, задните амортисьори протекоха! Ще трябва смяна, това е ясно. Проблема е, че са адаптивни и до колкото моето проучване установи, няма алтернативни, само оригинални на Sachs. Колата е Ауди а4 б8 3,0 тди, 2011г., с АДС. Въпроса ми е, има ли някой опит с този проблем, да е открил приемливи решения, изключвам закупуването на ОЕМ, т.к. цената е доста висока. Какво ще кажете за рециклиране, в някой от сервизите предлагащи това?

Link to comment
Share on other sites

преди 13 минути, PAVKATA26 написа:

Бреее, никой ли не се е сблъсквал с този проблем?

На Пасатите са Монро.Виж дали не правят и за Ауди.

Link to comment
Share on other sites

Преди да купя Q5-цата преди 4г проверявах и бяха около 1000лв бройката, сега залагам на 700лв?

Моите са обикновени, но който си има брада....

Не може да няма алтернативи, ще разпитам тук-там

Link to comment
Share on other sites

Моята имаше протекъл заден, когато я купих. Поръчах си втора ръка от eBay по парт номер, от кола за части. Мисля че го намерих чак в Испания. Беше доста търсене. Клошарско или не, предпочетох да сложа бройка за оригинално вграждане, вместо да влизам във филми с афтърмаркет.

 

Никакви грижи или оплаквания. Дори бях забравил за тази подмяна до преди да видя темата.

 

Проверявах при всичките си контакти, превъртях и нета. Нямаше нищо под 700лв. на цена с доставката, което да ми хареса.

 

Не бих рециклирал.

Колата ми е като твоята, с ADS.

Странното е, че и двата са ти протекли...

Link to comment
Share on other sites

Да, както колегата каза, в ebay има, намерих няколко, но е доста несигурно, поне за мен. А цената, която успях да намеря за ОЕМ, максимално ниска е 850 лв. Алтернативни няма! Само оригинални на Sachs CDUC, това е търговското наименование. За сега везните клонят към рециклиране на 1/3 от цената на нов, освен ако някои не намери алтернатива и да ги наклони в обратна посока.

На ‎17‎.‎5‎.‎2019‎ г. at 18:38, royce написа:

Моите задни са на Монро, ама и те като на PAVKATA26 са с кабели.

@PAVKATA26 Колко пари е единия?

Видях в другата тема, към която си дал линк, че си сменял амортисьори, но предни. В сайта на търговеца изобщо липсват задни. Ти, твоите сменял ли си ги? 

Link to comment
Share on other sites

Аааа не, мисля че няма да го премахна. Уникално е усещането. Когато си в града и караш по неравности - comfort, като карам на хубав, равен път или магистрала - dynamic. Ако не намеря, пробвам с рециклиране.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, PAVKATA26 said:

Да, както колегата каза, в ebay има, намерих няколко, но е доста несигурно, поне за мен. А цената, която успях да намеря за ОЕМ, максимално ниска е 850 лв. Алтернативни няма! Само оригинални на Sachs CDUC, това е търговското наименование. За сега везните клонят към рециклиране на 1/3 от цената на нов, освен ако някои не намери алтернатива и да ги наклони в обратна посока.

Видях в другата тема, към която си дал линк, че си сменял амортисьори, но предни. В сайта на търговеца изобщо липсват задни. Ти, твоите сменял ли си ги? 

 

Не мисля, че продава задни. Моите задните OEM-ските са на Монро и са около 1400 лв единия. Рециклирах ги, но се усеща как не обират вибрациите достатъчно.

Ясно обаче усещам разликата от рециклираните предни и новите предни.

 

2 hours ago, congo said:

Това им е цената, преди 2 години някъде смених заедните за по около 1000 парчето.

Алтернатива няма. Единствената опция е зверското осакатяване на колата и премахване на Drive Select от окачването.

 

А дали въобще може да се излъже компа? То окачването е на отделен модул.

Edited by royce
Link to comment
Share on other sites

Аз споделих моя опит. При други колеги може да се е получило по друг начин. Надявах се и друг да се включи, че и на мен ми е интересно какъв е резутата от рециклирането при тях.

Все пак парите са твои (не казвам, че са малко) - ти прецени. Просто никой няма да ти каже -  "На 100% ще стане, гарантирам".

Да не стане сега да дадеш 700 лв и после след година още 1500.

Edited by royce
Link to comment
Share on other sites

Congo го е казал - сменяш с оригинални и забравяш.

Моята гледна точка от опит - рециклираш и в началото се залъгваш, че е станало супер, а то не е, най-малкото защото сме в България. Почваш да се ядосваш и след 6-12 месеца купуваш нови.

Друга страна за размисъл - за същите пари взимаш 4бр Bilstein B6 :zustimm:

Link to comment
Share on other sites

Точно същата история при мен с предните (амортисьор + възглавница). Парите за рециклирането на двата са почти колкото за един нов, ама отидоха на вятъра.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Jass said:

Друга страна за размисъл - за същите пари взимаш 4бр Bilstein B6 :zustimm:

Знаеш ли кола с 4 нови Б6 ?

Много съм любопитен каква возия се е получила и с какви пружини.

Link to comment
Share on other sites

Знам даже 2/старо бмв и ауди/ и много се замислям за Q5-цата. Пружините може да не се пипат ако са ок.

Разликата е, че няма прилика, не намалява на легнали полицаи вече :)

Не знам как са го постигнали - хем комфортно, хем стегнато....

Edited by Jass
Link to comment
Share on other sites

Карал съм кола с Б6. Но ме интересува как се държи нещо на шасито на Б8.

Аз се замислям дали да сложа айбах пружини на заводските амортисьори.

А до миналата година мислех да насаждам ADS :)

 

Link to comment
Share on other sites

Зависи какво търсиш като резултат :)

Само да ‘тръгнат’ амортисьорите и слагам Bilstein, решил съм го на 99%

Link to comment
Share on other sites

B8 комби с ADS и варио-хидравликата за мен има ужасно не-прецизно управление.

Т.е. от моята камбанария, ми е малко безсмислено да се прави на кокал, понеже пак ще е непрецизна, но вече и ще друса.

 

Предпочитам да е комфортна и не-прецизна, пред това да е лагерница и не-прецизна.

Ама това съм си аз де... От друга страна, това е единствената моя кола, с която съм минал 1000км. с едно спиране за 15мин. и да не ми е било схванато нищо. Досега само с Мерцедеси ми се е получавало, и конкретно с W205.

Link to comment
Share on other sites

Аз бих казал, че управлението е доста прецизно, но силно неинформативно. Т.е. караш с очите си и колата слуша волана.

Това с нормално окачване, 17-ки и сервотроник.

Link to comment
Share on other sites

Преди 8 часа, kdl написа:

B8 комби с ADS и варио-хидравликата за мен има ужасно не-прецизно управление.

 

Извинявам се, че измествам фокуса в страни от темата, но да питам, @kdl какво точно има предвид?

При мен волана се усеща все едно насича при движение, получава се леко съпротивление дори и с леки корекции при право движение, не знам с каква рейка е и дали е нормално. Иначе има драйв селект, дистроник и лейн асист.

Link to comment
Share on other sites

Момчета, въпреки че не бях прочел какво сте писали, като мнения за рециклираните, аз реших да не се вкарвам в излишни драми и взех нови амове, с всичките му "аксесоари" към тях. Разсъдих по същия начин като някои колеги на предната страница - по-добре малко повече пари сега, но сигурно, от колкото сега да платя по-малко за рциклирани и след година-година и половина да купя нови. В крайна сметка драмата свърши, сега остава да ги онтирам и да разберем разликата ;)

Нещо което ме смути, и си задавам въпроса от няколко дена насам-защо не се предлат алтернативни варианти, все едно производителите са се наговорили (картелно) кой за коя марка автомобили да произвежда и да не се месят едни-други. Странно! Става въпрос само за адаптивни амортисьори, за другите има варианти много.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...