biskazz Публикувано 21 Май 2019 Доклад Share Публикувано 21 Май 2019 Имам хлопане и луфт в кормилния прът, около мястото където шлиците му влизат в алуминиевият детайл за който се захваща волана. Каретата му са здрави. Рейката и всички накрайници са нови и здрави. Някой преборил ли се е с подобен проблем? Видео: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 21 Май 2019 Доклад Share Публикувано 21 Май 2019 Имам същия проблем! Много е дразнещо при каране, защото винаги първо „обираш“ луфта и чак тогава се завъртат колелетата. Ще следя с интерес... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 22 Май 2019 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 Ми да, наистина е интересен и отвратителен проблем. Не се продават частите на парче, само цялата конзола и то оригинална. За хиляди левове разбира се. Идеята е някой да ни светне как се ремонтира. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 22 Май 2019 Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 (Редактирано) Някой ти е вадил пръта преди, не е сложил правилно дистанционната пластмасова втулка, обираща луфта между пръта и муфата надолу, към карето и рейката. Или изобщо липсва. Редактирано 22 Май 2019 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 22 Май 2019 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 Благодаря ти. Това ми е много полезна информация. Понеже няма диаграма в ETKA на тази част, можеш ли да обясниш по-детайлно къде се намира тази втулка, как се поставя правилно и т.н. Ако изкараш и някоя снимка ще трябва ти да пращам почерпка по еконта Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 22 Май 2019 Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 .....или е имала удар колата,виждал съм такива луфтове на коли с челни удари,чупят се едни пластмасови стопери или фиксатори. Възможно е интервенция за някакъв ремонт да е причината. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 22 Май 2019 Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 Моята е имала удар отпред, вдясно. За друг не знам и не съм намирал следи, но не изключвам. Тези пластамосови фиксатори лесно ли се подменят? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 22 Май 2019 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 (Редактирано) Предполагам, че за да се стигне до строшаване от удър, трябва да е бил доста силен, какъвто моята кола не е имала със сигурност. Едно такова нещо от мегапартс би ли спомогнало този проблем да се оправи? https://www.megaparts.bg/product/1185266221 Едит: на моята кола е сменян волана, а по главата на болта, който фиксира пръта за рейката личи, че някога там е имало интервенция. Редактирано 22 Май 2019 от biskazz Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 22 Май 2019 Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 Пипано е и не е събрано както трябва, вадиш и правиш, снимки нямам, а това да го обясня....., едва ли, пък и не помня вече кое-как, разглобявах мойта колона доста отдавна. Най-добре вземи друга колона, разглабяй двете и прави една. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 22 Май 2019 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 Ще взема една от мегапартс, пък дано тя е с всичкото си. Ако някой друг има идеи по въпроса, изключително благодарен ще съм за всякаква информация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 22 Май 2019 Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 Ако НИКО е прав, не е ли по-добре да се купи само дистанционната пластмасова втулка? И дори преди това да се провери дали има налична такава в добро състояние, която в момента е сложена неправилно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 22 Май 2019 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2019 (Редактирано) Не знам какво е устройството на целия механизъм там, за първи път се сблъсквам. От мегапартс взех цялото нещо за 14лв на 75% намаление. Не пестя нито лев за тая кола, съвсем все тая ми е за 20лв. Също така тая втулка я няма като отделна част в ЕТКА, само целия прът с всичко заедно. Много ще съм благодарен за детайли какъв е правилния монтаж на въпросната втулка. Редактирано 22 Май 2019 от biskazz Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 24 Май 2019 Автор Доклад Share Публикувано 24 Май 2019 Пристигна новата-стара конзола. Качвам снимки. Може ли някой да ме светне къде точно е тази втулка за която говорим по-нагоре в темата? https://imgur.com/a/8l5cB6S Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 24 Май 2019 Доклад Share Публикувано 24 Май 2019 Ами само НИКО пише за такава дистанционна пластмасова втулка, пък и той те посъветва да купиш още една цяла конзола. Редно е той да ти посочи къде е тази втулка... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kx3m Публикувано 30 Май 2019 Доклад Share Публикувано 30 Май 2019 От доста време имам абсолютно същото чукане във волана като на видеото на колегата по горе. Почукването се усеща при рязко въртене на волана ляво-дясно, при преминаване на павета или път с насипен чакъл буквално усещам камъчетата във волана, все едно пръта има някъде луфт метал в метал. Свалих кората под волана и откачих кормилния прът който се захваща за рейката и като размърдам с ръка оста така да я нареча която ходи към рейката ( на снимката по долу) , се усеща на ръка грубо около половин милиметър луфт и почукване нагоре надолу. Като я хвана с клещи наляво надясно пак се усеща почукване. Според вас дали е износен гребена на рейката, или къде може да е проблема? Почукването на волана е еднакво както във средно така и в крайно ляво и крайно дясно завъртян волан. Ако е износен гребен не би ли трябвало в средата да е по голям луфта а не еднакъв? Има ли начин да се проверят вътрешни кормилни накрайници преди да се ходи в сервиз? http:// Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 30 Май 2019 Автор Доклад Share Публикувано 30 Май 2019 (Редактирано) Виж рейката, от долната страна има един голям болт. Ей този. https://imgur.com/a/FBfV4Cf Той е за регулиране на зацепването на пиниона с гребена. При такъв луфт в ELSA се препоръчва постепенното затягане на този болт докато луфта (тракането) изчезне, доколкото е възможно де на нашите 3000 годишни коли. Драсни му една черта преди да започнеш и недей навива повече от 90 градуса. Ако прекалиш волана ше се върти трудно и няма да се връща сам. Едит: за моя въпрос с луфта между пръта и конзолата още не съм започнал да се боря, благодарен ще съм за някой акъл Редактирано 30 Май 2019 от biskazz Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kx3m Публикувано 30 Май 2019 Доклад Share Публикувано 30 Май 2019 (Редактирано) Мерси колега, може да се пробва това с болта. Само не знам вътрешните накрайници дали има начин да се проверят някак на улицата. Вече на десен завой да речем а и на лев също, на 2-ра ако има наклон и го взема по резко, като тежестта падне отпред и понякога усещам като вибрация във волана за 2-3 секунди. При теб има ли такива аномалии покрай този луфт в волана? Това се получава повечето пъти при изнасяне от кръгово, като се чудя дали е от рейката или е каре тръгнало. Редактирано 30 Май 2019 от kx3m Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 31 Май 2019 Автор Доклад Share Публикувано 31 Май 2019 Няма такива неща, моя луфт и тропане даже не се усеща/чува в движение. Вътрешните накрайници евентуално някой да клати волана на място и да ги упипаш и услушаш през маншона, друг вариант без откачане на външния не знам. Иначе тея симптоми дето ги описваш аз ги имах като бяха скъсани тампоните на горните носачи. За 300лв цяло ново окачване, 30 хил км е като ново. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 27 Юли 2019 Автор Доклад Share Публикувано 27 Юли 2019 Днес успях да разглобя всичко, което не е толкова голяма щуротия колкото изглежда на пръв поглед. Луфта наистина идва от мястото където се съединяват кормилния прът с колоната. Има пластмасова, тефлонова? втулка която с времето се е износила, а и също е разглобявано там някога в миналото. Решението при мен беше да си взема колона от 2006г кола заедно с пръта, не разглобявани от морга. Струваше ми 50лв комплекта. На 90% перфектен е, чукането и луфта изчезна. Поправка не знам дали е възможна по някакъв начин, единственото възможно нещо е да се разшири перманентно въпросната втулка на края на кормилния прът, което не ми е ясно как може да стане. Качвам клип да се види за какво става въпрос, някой ако се наеме да поправя.. https://youtu.be/Fw-iZvRn9eM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kx3m Публикувано 28 Юли 2019 Доклад Share Публикувано 28 Юли 2019 Браво колега, и мене ме чака същото, но мисля че е износено там където ляга самия прът и това само с друга кормилна колона би се оправило. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 29 Юли 2019 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2019 Той пръта "ляга" на много места. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kx3m Публикувано 29 Юли 2019 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2019 Предполагам че се сещат всички за кое място става въпрос колега? Да речем че, на многото места на които "ляга" пръта има луфт, пораждащ усещането че геврека ще се откачи всеки момент. Но не дай си има неразбрали, съм посочил на снимката по долу от къде идва луфта. http:// Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pashev94 Публикувано 8 Февруари 2021 Доклад Share Публикувано 8 Февруари 2021 И при мен е същия проблем,решението все още ли е само замяна с друго и дали от Б7 става да взема възможно най-ново да кара повече уж😀 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 8 Февруари 2021 Автор Доклад Share Публикувано 8 Февруари 2021 (Редактирано) След като смених моя с такъв от б7 (без луфт) с времето се образува пак. Решението беше сваляне на кормилния прът (без цялата конзола, волани и т.н), само 1 болт разглобяване, и набих 2 много тънки ламаринки с прибл. размер 2х20х0.1-2мм в срещуположните страни м/у тефлоновата втулка и самия прът с карето. Всичко заспа, силно препоръчвам! Редактирано 8 Февруари 2021 от biskazz Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pashev94 Публикувано 9 Февруари 2021 Доклад Share Публикувано 9 Февруари 2021 (Редактирано) Къде е този болт отфолу на рейката ли че майстора иска да сваля всичко? Редактирано 9 Февруари 2021 от VBI Не цитирай предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване