Jump to content

Странен Шум при ускорение - "шшшшшшш"


sp100

Recommended Posts

Здравейте, 

появи се странен шум само при движение и ускорение когато се включва търбото.

Шумът се чува като едно "шшшшшшшш" от към двигателя и предполагам лявата страна (пасажерската) където е въздушния филтър, но не съм сигурен защото го прави само в движение. На място при форсиране няма нищо. Някой има ли идея какво може да е, и как да разбера от къде идва този шум сякаш е от пробив някъде по въздуховодите,  но не намирам такъв. Имаче автомобила си ускорява нормално и има тяга. Когато шофирам на затворени прозорци се чува малко, но ако ги отворя си се чува доста и отчетливо че нещо не е наред.

 

ПС. 

Audi A4 b6 1.9tdi 130 ks.

Филтъра и маслото ми подлежът за смяна след 1000км, но се чуда сега ли да ги сменя или след евентуален ремонт на проблем.

 

Предварително Ви благодаря.

Редактирано от sp100
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно имаш спукан маркуч по възуховодите след турбото. Огледай хубаво за омазняване, особено на изходящия маркуч след турбото и този, който свързва металната тръба с интеркулера. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Привет, 

и благодаря за отговора.

преди малко проверих под капака на мотора какво се случва и установих е има омасляване в синия кръг на снимката, а в жълтото там дето е скобата на този маркуч имаше луфт. (незнам дали е същия за който ADS каза.?) След като го поприбрах и сложих хубаво скобата си помислих че съм оправил проблема, но уви след поредния тест пак си има свистенето.

Направи ми впечатление че този маркуч не стой много стегнат дори след като сложих хубаво скобата, може лесно да се измести. Да не би да има две скоби от които е останала само една или просто е така.

Незнам какво друго да гледам т.к не се вижда много без да се разглобят доста неща. Някакви идей 

Capt21ure.JPG

Редактирано от sp100
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е стегнато, все пак има над налягане, около 1bar. Това е връзката между пластмасовата тръба, на която е сложен MAF сензора и EGR клапана. Аз ти говорех за тръбите, които са отпред в долната част на бронята. Но първо си стегни маркуча при EGR-а. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,е се опитам да го притегна някак си този маркуч т.к явно че мърда дори при сложена скоба. Мисля че има нещо като ушета маркуча които май са поизносени и не държат. Имаш ли идея с какво да го хвана този маркуч хубаво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става с тези скоби, пробвах не хваща добре. Ще пробвам с свински опашки колкото за теста да държи, да съм сигурен че е от тази траба гарния шум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази скоба стяга много повече от миша опашка.Ако с нея не става, не виждам как ще стегнеш въздуховода с мишата опашка.

Желая ти успех.

Редактирано от mitkopall
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, sp100 написа:

Ок,е се опитам да го притегна някак си този маркуч т.к явно че мърда дори при сложена скоба. Мисля че има нещо като ушета маркуча които май са поизносени и не държат. Имаш ли идея с какво да го хвана този маркуч хубаво?

С винтчета за гипсокартон или нов маркуч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, днес сложих самовулканизиращата се лента която да уплътня луфта и уж стегн маркуча. Утре ще видя какъв е резултата че много валеше и не се чуваше много. Като крайна мярка ще слагам рапитките стига да се уверя че е от този маркуч белята, за да не дупча на посоки :)

преди 40 минути, Passi написа:

С винтчета за гипсокартон или нов маркуч.

колега сега се серих че то няма как с рапитки т.к едната част е метална от към егр клапана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно се проверява с vcds - гледаш налягането, което се изисква и реалното налягане и ги сравняваш. Ако реалното налягане е по-ниско от изисканото - то ти губи налягане. Но щом си видял, че там, късата гумена тръба е хлабава към EGR - със сигурност ти губи налягане. Но това не означава, че на другите места, където има скоби, всичко е наред. На мен ми беше спукан интеркулера и две тръби се бяха сцепили, какъв зор е видяла, не знам, но вече две години откакто съм оправил проблемите - няма грешка. 

 

И, не си прави експерименти със самонарезни винтове, защото винаги ще излезе от долната им страна излишен материал, в който са завити и директно ще се засмуче към цилиндрите. Това ми се струва супер опасно за двигателя. :)

 

П.П. Ако снимката, която си предоставил е от твоята кола, то, това жълтото, с което е белязана тръбата е боя, под формата на спрей и често, автоморгите така си бележат частите преди да ги продадат. Най-вероятно някой собственик на колата преди тебе също е имал подобен проблем и се е опитал да го оправи, но явно без успех. 

Редактирано от ads
добавяне на текст и поправка на грешки
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това жълтото аз го белязах на снимката, за да покажа къде маркуча се връща леко и прави луфт.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая се оказа че не само разхлабени връзки има, но има и най отдолу един спукан маркуч с голяма дупка :( от турбото към интеркулера. Дайте идея от къде да го купя и каква марка да е за да е читав че в интернет има цени от 20 до 150лв.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено няма да сгрешиш, ако се целиш в средната цена. Особено за турбо пътища е все тая... надявам се, че всички са маслоустойчиви. Във всеки един магазин за авточасти ще намериш маркуча, който ти трябва. НО! между турбото и интеркулера има три детайла, през които минава нагнетения въздух, затова трябва да обясниш по-ясно кой точно ти трябва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия съм го взел чисто нов за 45 лв. Такава му е цената. защото е s-образен... Имаше и за 90 лв., но въпреки, че не избрах по-скъпия, вече трета година няма грижи с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще теябва да го сваля и с него в магазина т.к явно има различни модели. Този е с някакъв метален пръстен от едната страна, а повечето дето продават са без и се чуда от къде да го взема. Ако и твоя е бил такъв моля да кажеш от къде си го купил да го взема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SP100, този звук през цялото време ли го има или се усилва, отслабва?

При мен има едно дето прилича на маркуч, но се появява само под пълен товар и то в определни обороти - появява се към 1800-2000об. ако продължа да ускорявам с газ до дупка след 2500об. примено изчезва. А допускам, че налягането на турбото е на макс през цялото време. И се чудя може ли да е пък от меката връзка, че малко изпуска оттам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами свистенето го има само когато ускорявам и се  включва турбото. Там някъде  от 1800 нагоре го има. Аз днес свалих спукания маркуч и утре ще ходя да купувам нов. Ето го моя как се е сцепил и от от някаква свинса опашка която е сложена от някой пишман майстор за едно съседно кабелче и то си е трило от вибрациите и накрая ето какъв е ефекта

IMG_20190623_181925.jpg

Свистенето го има докато работи турбото незнам дали бях ясен, ако отпусна гаста на 2500 оборота ще спре, но ако натина персла пак си го има

Редактирано от sp100
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих го определил като силно свистене особенно като отвора прозорците се чува много все едно карам някоя супер мощна резачка :)

Огледай си всичко маркучи може и при теб да е заминал някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...