Jump to content

А8 D2 за теглене на каравана?


der_Papst

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

Преди година и нещо продадох старата ми d2-ка и минах на s4 b5. 

Супер доволен съм от ската, но имам едни идеи за закупуване на каравана. По този повод, въпреки, че s4 b5, като мощност и въртящ момент е супер, си мисля не е най-адекекватният автомобил за теглене. 

И идва въпросът, A8 D2, 4.2 дали смятате е ок за целта, дали някой ползва автомобила за теглене на каравана, впечатления, акъл и т. Н.? 

Поне на мен, автоматът ми се струва слабата брънка, но в крайна сметка, не знам? 

Предварително благодаря 😉😐

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този случай, няма как да не се съгласим с @NIKO

Тия коли, гаедарката казва не са подходящи за теглене. А кои са подходящи ве, професор Тазобедрев? Туран с DSG? Дали ще изкара 80 000 км DSG то (кое да е) с каравана отзад? Само един тур през Карпатите до Метеора и от там до Италия, ще приключи, преди да издрапа към  границата с Франция.

Типтроника от тия години, макар на доста км, ако е в добро здраве, е за предпочитане за теглене на каравана.

1 hour ago, NIKO said:

 

 

2 hours ago, nickgaidarov said:

Прочети внимателно какво е написал колегата - той не търси D2, а пита дали този модел е подходящ за теглене на каравана.

 

Този модел, както и много други, към момента дори, ползват типтроник, различно поколение. Ако има автомат, дето може да тегли каравана, кой точно автомат е този?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На втория клип, второто дърпане, очаквах камиона да настъпи въженцето и на всичкото хубаво в клипчето да дойде края.

Това вече, с тия камиони и приплъзването на колелата е смърт за кутията, по принцип. От всички осмаци в D2 преди и след фейса, само на 4.2 се монтира 5hp24a автоматична кутия. Такава кутия се монтира в рейнджровер и очевидно там тая кутия не носи на такъв системен бой, както при ауди, тъй като автомата при тези джипове е полугласно обявено от всички собственици на такива коли, за слабо място.

 

Интересен факт, че хардуерно подобие на тази кутия 5hp24 (без А, което означава задвижване на 4 колела), се монтира на определени модели BMW и там с различно ЕКУ (управление), тази кутия се представяла много по-добре от при ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, autoasist said:

Такава кутия се монтира в рейнджровер и очевидно там тая кутия не носи на такъв системен бой, както при ауди, тъй като автомата при тези джипове е полугласно обявено от всички собственици на такива коли, за слабо място.

Напълно си прав, но пък от друга страна, тия кашони по 2.5 т, много често се ползват да дърпат нещо тежко, или са натоварени до пръсване и въпреки това, кутията си държи около 250 хил.км. 

 

ПП

За клипа с караваната, първо го гледах в некъв форум, където се твърдеше, че тая д2ка е издърпала 7-8 каравани от калта за деня, но има снимано филмче само с  караваната+маздата. Та значи носи на бой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично съм дърпал с онзи стария автомат на С4 на ките с quattro разни закъсали в преспите превозни средства по тон и половина, абсолютно безпроблемно на пръв поглед. Обаче маслото почерняваше много по-бързо зимата в такива условия, отколкото лятото. Сещате се защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като знам какви кочини теглят каравани, се замислих и бърза справка с чичо Гугъл изкара тази таблица:

 

http://www.towingcapacity.co.uk/car-make-model/audi/audi-a8/

 

Значи би трябвало да няма проблеми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, autoasist said:

Лично съм дърпал с онзи стария автомат на С4 на ките с quattro разни закъсали в преспите превозни средства по тон и половина, абсолютно безпроблемно на пръв поглед. Обаче маслото почерняваше много по-бързо зимата в такива условия, отколкото лятото. Сещате се защо.

То е ясно, маслото прегрява. Това имах предвид с добавянето на допълнително охлаждане. А някъде из сайта на ZF бях чел, че при такива МПС маслото на автомата трябва да се сменя на доста по-кратък интервал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Кола за теглене на какъвто и да е вид товар за дълъг период от време не е добра опция. Отделно тая каравана предполагам няма да я сурнеш по пътя, а ще излизаш по черни пътища, полянки... Все места с неравности. Няма да мине много време и ламарините(които при д2 са си алуминиеви детайли) ще започнат да се разпъват от лашкането. Покрай мен имаше един пичага с бмв... Теглеше си я джета, я лодката и не след дълго бронята се отдалечи на два пръста от купето, самата задница се разпъна и се получиха луфтовете. Та според мен автомата ти е най-малкия проблем в случая. Дай парите за някаква джипка тъкмо ще си имаш и клиранс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...