Citizen8200 Posted March 25, 2020 Report Share Posted March 25, 2020 (edited) Здравейте! От доста време имам теч от ЕГР-а, но тези дни реших да се заема с проблема и да видя откъде точно сълзи. След като почистих хубаво с обезмаслител и покарах малко, установих че капе масло от самата сребриста капачка на ЕГР-а (по-долу съм приложил снимка). Четох доста по форумите, включително и чуждестранни, и доколкото разбрах има няколко възможности за теч от ЕГР-а: 1. уплътнението (О-пръстен) към входящия колектор; 2. уплътнението между ЕГР и тръбата, идваща от изпускателния колектор; 3. "вентилационните" 2 отвора на самия ЕГР, служещи за изравняване с атм. налягане (най-често според прочетеното); и явно 4. някъде от самата "капачка". Доколкото разбрах, ако не тече от някое от уплътненията (точки 1 и 2), значи си е заминала вътре "диафрагмата" на ЕГР-а, т.е. - трябва нов ЕГР. Въпросът ми обаче е дали е нормално изобщо да има масло вътре в ЕГР-а? Че не е нормално да тече - не е, но откъде идва това масло в ЕГР? Да не е да купя нов ЕГР и да протече и той? Забелязах, че на местата на снадките на дебелия черен маркуч, идващ от кулера и отиващ към ЕГР (и най-вече там, където влиза в ЕГР), има леко омасляване. Това значи ли, че в кулера има масло и той ми пълни ЕГР-а? Колата е с ASZ мотор (131 к.с.). Иначе си върви отлично, отзад не пуши грам (карал съм и аз зад нея да гледам, и баща ми е гледал докато я тормозя), на 10 000км доливам около 700мл 5W-30, и катализатора й още си седи. Въпросът е дали с новия ЕГР ще спре теча или причината за него е някъде другаде? Edited March 25, 2020 by Citizen8200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
veselin velchev Posted March 25, 2020 Report Share Posted March 25, 2020 Маслото по тръбите идва от кулера,а в кулера идва от турбото.Свали си кулера,източи маслото от него и го измий.От това се омазнява и ЕГР-а.Ако клапата за меко гасене работи диафрагмата му не е спукана. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi+ Posted March 25, 2020 Report Share Posted March 25, 2020 Появата на масло е нормална след определен пробег,ако разхода е в рамките от смяна до смяна най вероятно се дължи на вентилацията на картера. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s7r3l0k Posted March 26, 2020 Report Share Posted March 26, 2020 Свиркай си и не се занимавай с глупости. Не съм виждал досега печка, на която да няма такова омасляване. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovcho Posted March 26, 2020 Report Share Posted March 26, 2020 Стига да не пуши и харчи много е наред. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Citizen8200 Posted August 28, 2020 Author Report Share Posted August 28, 2020 Ъпдейт: След смяна на ЕГР-а с нов (WAHLER, какъвто беше и оригиналният) вече 10 000км се радвам на сушинка. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoo Posted September 13, 2020 Report Share Posted September 13, 2020 10 хил не са кой знае какво в предвид пробега на колата изобщо. ще се омазни не се радвай предварително Ако искаш да се намали омазняването, слагаш канистър за маслени пари. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now