Diido0

Смяна на изпарител от начинаещ

Recommended Posts

Здравейте, колеги.
Изпаритела ми е за обслужване, защото изпуска антифриз, но реших направо да го сменя целият.
За целта си поръчах друг изпарител при един майстор, но понеже много се лъжеме кога да стане смяната, реших сам да си го оправя това нещо.

 

Та първият ми въпрос е: От тук ли се спира газта?
https://ibb.co/chWDNR0

 

Вторият въпрос е: Ще има ли нужда от някаква настройка след смяната на изпаритела???
Компютъра на газовата ми е Блутроник, но не помня точно кой номер беше. Поне 5 майстори на газови съм питал, все нямат софтуер за блутроник.

 

Прикачвам снимки на новия и стария изпарител, старият ми казаха, че е турски не оригинален, а новия е оригинален и струва 82лв.

https://ibb.co/vxBSTx7

https://ibb.co/vddQ1zw

https://ibb.co/G3xxw3M

https://ibb.co/2Z3nzkn

 

Трети въпрос е, защо 2 от  вакумните маркучета се цепят и падат от тройниците? Първия вакуум отива от тройника към компютъра на блутроник за мап сензора, втория вакуум е от всмукателния колектор към друг тройник.

https://ibb.co/FK6j5b7

https://ibb.co/0Vcmbhq

 

Всякакви съвети ще са ми полезни.

Edited by Diido0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смяната е едно от нещата, но проверката да не изпуска газ и правилната му настройка са много важни. Лоша настройка може да доведе до висок разход или бедна смес и гърмежи във всмукателните колектори, което може да е свързано със сериозни суми за оправяне на последствията. Затова просто отиди при друг газаджия - ще го смени за нула време и ще го настрои.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да си използвам темата, от скоро чувам едно чукане-цъкане-щракне от газовата бутилка, подобно на това, което прави сондата когато отваря да пуска газта. Когато сондата цъкне и започва да цъка по още няколко пъти, а колата си върви на газ. Този проблем го имам от скоро и всякаш в студеното време цъка по-повече пъти. 

Няколко дни карах на бензин, вчера си сипах само за 10лв, като да има нещо и тази сутрин, след като отвори сондата се разцъка сигурно 10-15 пъти, все едно бомба ще гърми... Четох за поплавъка, но не мисля, че е от него. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега цъкането е от ел. клапана  на бутилката. Отпред не се чува другия, ако имаш, но като ако си с АГN сигурно го имаш.Странното е че чуваш това а колата върви на Газ. Поплавъка ти е само и единствено за пълнене на бутилката.На колко години е газовата, там има странни аварии от които съм патил скоро?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Провери си масите и захранванията към клапана на бутилката. Може и бобинката на клапана да е на път към вечните ловни полета. С каква газова уредба си?


Изпратено от моя BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на MOBIKOM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нека повдигна темата и да дам разяснения.
Чак днес смених редуктора собственоръчно. Всеки, който не е с 2 леви ръце може да си го смени сам.

Колата си вървеше на газ г/д нормално, но при по дълго каране изменяше настройките на бензина и при първото запалване колата не можеше да се кара, забиваше муцунта и се давеше от бензин, а когато прехвърли на газ и 2-та клапана на бутилката и редуктора цъкаха по около 20-30 пъти (в студено време правеше по повече), но докато цъкаха, колата си вървеше на газ нормално.

Та по смяната няма, какво толкова да описвам, 2 маркуча за антифриза, термодвойката и 2-та маркуча за вход и изход на газта.

Газта от бутилката не съм я спирал, директно разкачих акумулатора и започнах да свалям маркучите.
Качих новият изпарител и настройки не съм му правил. При първото прехвърляне на газ, колата угасна, но при второ запалване и повторно прехвърляне на газ, колата си заработи и към момента всичко е точно.

Но имам друг въпрос, за който ще ви помоля да ми помогнете.

На новият изпарител термодвойката се навива и седи външно на изпарителя, докато на стария се навиваше навътре и отиваше към канала на щуцера и съответно по-бързо ще загрява от там за да прехвърли на газ.
Цяла зима си карах предимно на бензин и ми бръкна доста в джоба(еми да си я бях оправил по-рано..) и сега мисля, как да я карам да прехвърля по-бързо на газ???
Мисля да си прокарам кабели за термодвойката вътре в купето и с едно ЦК ключе да ги давам на късо - Ще сработи ли този начин?

Или мога да изгоря компютъра?



 

Edited by Diido0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това, което наричаш термодвойка всъщност е термистор, който според температурата на редуктора променя съпротивлението си и така компютъра на газта разбира кога е достигната температурата за прехвърляне. Закъснението в твоя случай няма да е фатално, така че според мен не се занимавай.

Изпратено от моят Mi A1 с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, Diido0 написа:

...
Но имам друг въпрос, за който ще ви помоля да ми помогнете.

На новият изпарител термодвойката се навива и седи външно на изпарителя, докато на стария се навиваше навътре и отиваше към канала на щуцера и съответно по-бързо ще загрява от там за да прехвърли на газ.
Цяла зима си карах предимно на бензин и ми бръкна доста в джоба(еми да си я бях оправил по-рано..) и сега мисля, как да я карам да прехвърля по-бързо на газ???
Мисля да си прокарам кабели за термодвойката вътре в купето и с едно ЦК ключе да ги давам на късо - Ще сработи ли този начин?

Или мога да изгоря компютъра?

 

Ако не е термодвойка, а термистор (както колегата по-горе твърди) можеш да го излъжеш доста лесно. Мериш му съпротивлението в студено и после в нагрято до нужната температура състояние. Набавяш си два резистора с измерените стойности и правиш ЦК ключето да превключва между тях.

 

Ако обаче е наистина термодвойка става по-сложно. Термодвойката ти дава напрежение (в рамките на няколко миливолта) в зависимост от температурата. Ако просто ѝ дадеш терминалите на късо, компютъра ще отчете минималната температура. За да го излъжеш че загряла, трябва да му подадеш съответното напрежение.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди малко на тръгване от работа се сетих да пробвам и стана, колата прехвърли на газ, когато подадох кабелите на късо.
Прекарвам си ги вътре до купето и с малко ЦК ключе ще го правя номера. Знам, че не е желателно, но и няма от самото начало да го включвам.

 

Иначе днес разглобих стария изпарител, понеже ми е интересно устройството, мембраната и уплътненията са корави на камък.
Като цяло очавках да са по-зле нещата, този изпарител е монтиран с газовата уредба през 2013г.
През 2016г. колата е вече при мен и съм и врътнал около 50 хиляди, да кажем, че е на 50 000 +++ изпарителя :D

На първата снимка са кабелите, които смятам да ги пусна към купето..

https://ibb.co/zV9rTT4
https://ibb.co/hfJZbvL
https://ibb.co/f8Kg492
https://ibb.co/Z1TVC6v
https://ibb.co/H74Qsfq
https://ibb.co/0Zbb4C9
https://ibb.co/N3fwJY1

 

Как се правят снимките да са видими във форума??? [/img] Не става...

Edited by Diido0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Адаш, ако го правиш с цел икономия...по-добре намери един газаджия да ти я закачи на комп и да ти нагласи прехвърлянето още на 20-30°С.

Не е хубаво, но е малко по-малък риска да си прецакаш нещо по газовата. Иначе рискуваш икономията на 5л бензин месечно да ти излезе доооста по-скъпо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като например да скапеш новите мембрани заради по-ранното превключване на газ - не е добра идея да се минава на газ при студен изпарител. Да не говорим, че и като е студен изпарителя харчи яко газ.

 

Ако толкова искаш да намалиш разхода на бензин, просто оставяй колата да работи на място няколко минути след като запалиш  сутрин двигателя - така ще гори по-малко бензин и ще загрее малко по-бързо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.