Jump to content

да закасаш с quattro


gesev

Recommended Posts

Мното приятна темичка, но не виждам що плюете вагман, човека говори разумно, а не фанатично като копривщенския зет.

:bia:

Крайно време беше някой да го каже :hilezh:

Фанатизмът е лошо нещо и е признак на липса на мислене. Радвам се, че тук има достатъчно хора, които могат да оценят качествата и на другите марки, както и да признаят недостатъците на нашата. В другите форуми не признават нищо, освен любимата кола. Което е най-малкото смешно... :hilezh:

Редактирано от tsvet40
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 111
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

а не фанатично като копривщенския зет.

:bia::bia::hilezh:

Куатрото си е хубава работа, но и тя не е перфектна, както всичко около нас. Няма перфектни неща само такива опитващи се да са ...

Ахъм прав си баце, хубави са ни кочинките, но да се твърди че са по и най е смешно. Аз миналата зима на 40 сантима сняг съм карал в Западния парк(в самия парк) БМВ Х5 с ЛЕТНИ ГУМИ и не закъса, чудо деба тва гадно 4х4 на БМВ па не закъса :hilezh:, ако беше някое Ауди с quattro сигурно и по джанти щеше да гази :hilezh: аре стига сме били коне с капаци. Летящите килимчета с quattro баа тая неземна технология баа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нит та знам, нит тъ познавам. Защото не си се представил.

Ама иди почети за ТОРСЕН и обикновен диф. и пак ще говорим за ръчната. Айде лека нощ и от мен.

Ами нямал съм случай да се представя... А дали това има значение? Като съдя по постовете ти едва ли си ми набор, така че мога да предположа че съм по-стар. По тази причина следва да четеш внимателно постовете на по-старите преди да се опияняваш от собствените си...

Инкози - пиша за това кога кола с торсен се държи като кола без торсен. Има известна разлика нали?

Май е време да се изясни принципа на великия торсен - това не е нищо друго освен механичен диференциал подобен по основната си функция на отворения с главната разлика, че отворения преразпределя въртящ момент при много по-малка разлика в скоростите и въртящите моменти на двете му страни. Обикновения торсен е дифиренциал който се отваря много по-късно от "отворения" - при съотношения 4:1 например, но забележете, ЧЕ СЕ ОТВАРЯ!!!! Ако едното колело е 4 пъти по-натоварено от другото - торсена все още ще прехвърля момента към него, но ако това съотношение стане по-голямо, например 9:1 - торсена работи като отворен диференциал и всичкия въртящ момент отива в ненеатовареното колело(вал когато е централен).

АКО ТОВА НЕ СТЕ ГО АСИМИЛИРАЛИ, НЕ ЧЕТЕТЕ НАТАТЪК - САМО СИ ГУБИТЕ ВРЕМЕТО!

Има торсени проектирани с различни съотношения в зависимост от приложението им.

Гризли - вижда се че не си прочел следното доста достъпно четиво да кажем:

When a torsen differential is employed, the slower-moving wheel always receives more torque than the faster-moving wheel. The Torsen IIR-racemaster is the only Torsen to have a preload clutch. So even if a wheel is airborne torque is applied to the other side. If one wheel were raised in the air, the regular Torsens would act like an open differential and no torque would be transferred to the other wheel. This is where the parking brake 'trick' can help out. If the parking brake is applied, assuming that the parking brake applies even resistance to each side, the drag to the airborne side is 'multiplied' through the differential and TBR times the drag torque is applied to the other side. So the ground side would see (TBR X drag torque) minus drag torque, and hopefully that can help restore progress either forward/backwards. In Hummer/HMMWV applications, there are both front and rear torsen differentials, so use of the main brakes will operate this 'trick' on both axles simult

aneously.

Или това например:

The maximum torque ratio which is supported by a particular differential design is termed 'bias ratio'. This term is expressed as the quotient of the torque in the higher torque axle divided by the torque in the lower torque axle in proportion to unity.

The provision of bias ratio significantly affects the operative connection between drive axles and represents a careful choice for controlling torque transfers between drive axles to achieve optimum traction. A '4:1' bias ratio design means that the Torsen differential is capable of delivering, to the drive wheel having better traction, four times the amount of torque which can be supported by the lower traction drive wheel. In comparison with an open differential, this means that, under the same conditions, a '4:1' bias ratio differential is capable of delivering approximately two and one-half times more torque to the drive axles collectively than an open differential.

Как можеш да допуснеш, че ще поствам ако не съм наясно с това каква е разликата между торсен и обикновен диференциал? Или съдиш за другите по себе си?

Това което пиша е на база реални ситуации, а не на база фанатизма на ауди куатро феновете.

И така цитати в който има твърдения:

"Идеята е че ако задния мост висне във въздуха при наличен торсен, движението ще се прехвърли на предния мост. Все пак в някаква граница. Не 100%."

- Напълно погрешно първо изречение... Ако задния мост "виси" - торсена не работи. Това което си написал важи за всеки друг случай, но не и за висящ мост... По-нататък има някакви зачатъци на мисъл , че това не е 100%, но те се губят безследно в кашата която следва:

цитат:

"Но ако две колела не са зацепени, (по едно от предния и задния мост) тогава движението ще е 50/50 и двата моста ще въртят. "

- също невярно при условие, че по едно от колелата "виси". Вярно ако все пак са зацепени и както си опитал да предположиш по-горе за 100'те процента тука също важи...

и пак цитат:

"Обаче на всеки един от тях има обикновен диференциал. Т.е. две колела пак ще превъртат и колата няма да върви. Или най-просто казано ако дясната половина на колата (примерно) виси във въздуха със или без ТОРСЕН няма да тръгне."

- най после нещо разумно извадено от контекста... но не е за дълго:

"Тогава на помощ идва (копче) "блокаж на диференциал" (заден нормално) при което задните колелета се въртят заедно и само едно (предно) има шанса да превърти. Т.е. вече три колела са задвижващи (е ако и трите висят - закъсали сте яко)."

- копчето явно си го виждал, но колелата са 3 само ако предния мост е стъпил и превърта една задна гума - иначе след блокажа ще почне да превърта предното колело. В някои модели предния диференциал не е отворен, така, че мога да приема казаното за вярно само за тези модели...

и продължаваме по наедро:

1. Ако колата има ТОРСЕН (без блокаж) ще задвижва МАКСИМУМ САМО единия мост. Ако и двата висят няма да движи нищо.

2. Ако има блокаж на заден диф. ще задвижи ГАРАНТИРАНО или задния мост (изцяло) или поне едно колело от предния (висящото).

3. Ако няма ТОРСЕН изобщо ще задвижи ЕДНО колело гарантирано. Онова което няма сцепление.

По т.1 - искаш да кажеш, че ако колата има торсен ще движи само "МАКСИМУМ" един мост и че няма да са зацепени двата моста? Ако торсена е на среден диференциал той ще задвижва и двата моста, но пак в отношението за което е проектиран. Друг е въпроса ако торсена има блокаж - тогава е възможно принудително да предадеш момент на натоварения с въртящ момент мост. Второто изречение е вярно, но няма никакъв смисъл - ако двата моста висят значи си на купе.

По т.2 - Ако блокираш заден, но предния ти е отворен и торсена е по средата какво става? - Кое му е Гарантираното? Отпред 0% - отзад 100% - Следиш ли ми мисълта? - няма торсен и въртим преден мост като стой та гледай. Блокировката на задния я ползваш за осветление...

По т.3 - Ами ако няма торсен ще е виско или нещо от рода, но ще има среден диференциал който ще се опитва да прехвърля от единия на другия мост, освен ако нямаш два двигателя. В повечето случай, на равчетата например е включен постоянно само предния диферанциал, а средния се включва само когато приплъзне предния. Решения колкото искаш, но вероятно няма да се държи като торсен.

При класическото куатро почти винаги има блокировка на заден диференциал което ще рече, че ако е във въздуха задна гума можеш да го включиш и тогава ще задвижиш всички останали. Ако е във въздуха предна гума торсена няма да прехвърли нищо назад, а и нямаш вариант за блокаж. Имаш повече варианти ако имаш блокаж на среден диференциал, но тогава излизаме от класическата схема.

Истината е такава: При класиката, ако не си включил блокажа и вдигнеш кое да е колело във въздуха -там отива всичкия момент. Който не вярва да пробва преди да плюва! Ей! - с по-новичките не пробвайте, че има там едни електронни блокировки...!

Та накрая извода е, че куатрото си е куатро, но в съотношенията които му позволява този прословут торсен. Говоря за чистото куатро с два отворени диференциала и един торсен за среден ако някой не ме е разбрал или пък не е прочел.

Много нещо съм изписал бре!! То стана цял ферман, ама така е като се заяждате с мен и не четете какво съм написал преди!

За тези които смятат, че не познавам куатрото си, жестоко се лъжат. Аз познавам моето не от рекламните материали на Ауди, а от реални ситуации. Знам кога може да ме измъкне и не го карам отвъд тези граници. И ако се придържам към конкретната тема - колегата също е попаднал в положение в което е надценил възможностите на куатрото и ще се радвам ако поне той ме е разбрал. За другите е ясно, че просто не искат да приемат фактите...

Понеже имам работа, ще оставя спамаджиите да ме оплюят до понеделник. Нищо лично към вас колеги, но сте далеч от истината!

Приятен уикенд! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се че ще се убедят всички, защото е по-важно да се плюе по някакъв с ланча дето им говори "мръсотии" за куатрото. Лошото е че тази специфика не е обяснена в официалната л-ра, рекламите и сервизни книжки за ауди а повечето се обяснява за наличието на г-н Торсен и как колата става едва ли не БТР, което е и причината за инфантилното поведение на някои тук. Сугурен съм и че нито един продавач на аудита не знае нещо повече освен за наличието на такъв диф, пък и случайно да знае няма интерес да го споменава. Иначе, не бих могъл и имал нерви да го обясня така добре. :unsure::wall:

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dinox - Еии, колега как можа да напишеш таз дисертация бре? :hilezh:

When a torsen differential is employed, the slower-moving wheel always receives more torque than the faster-moving wheel.

От нея е достатъчно само това изречение (което ти любезно си предоставил).

И какво ще стане като дръпнем ръчната? the slower-moving wheel always receives more torque - много просто. Ще я запалим. :unsure:

Останалите неща които си коментирал в моето мнение са извадени от контекста. Може и да имам някъде дребна грешчица, но останалото е вярно. :banned:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сугурен съм и че нито един продавач на аудита не знае нещо повече освен за наличието на такъв диф, пък и случайно да знае няма интерес да го споменава.

Не бъди чак толкова сигурен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сеатите и те са с торсен.

P.S.Кой му пусна мнението на този спамър?

Ако ше се заяждаш използвай лични, не ми се прави на мъж, защото не си познал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еи са ша колна едно :hilezh:

Абе агнето си изисква майстор да го изпече ама една скара не пречи да си направиме

имам фурна за агне идеална

ша зема да Ви покана да изпечеме едно агне там

деева

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам фурна за агне идеална

ша зема да Ви покана да изпечеме едно агне там

деева

Може да звъннеш и на брата по цаки :hilezh::hilezh::hilezh:, па после може ти дадем кутарото да го сецаш , барем решиме спора :(

Редактирано от audi200avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батко Владко ша различи само SLAF :hilezh: Останалите ша Ви подмене като пътни знаци! Аз па имам маслен крик да повториме опитите :hilezh:

Абе май само Явор.... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...