Jump to content

Колебание между A4 B9 2.0 TFSI и 2.0 TDI (2016-2018)


Recommended Posts

Здравейте, от известно време се оглеждам за покупка на нова кола и съм се спрял конкретно на този модел Audi A4 B9 Avant Quattro с тези двигатели.
Чудя се дали си заслужава разликата в парите, защото бензиновите са около 15к лв. отгоре според обявите, които съм гледал. Разбира се са и на малко по-малко километри от дизелите.

За дизелите знам, че ремъците се сменят на 210к км. Маслото в скоростите на 60к км.
За бензиновото намерих по-малко информация в нета. Като харчът на масло, който го има в моделите до 2014г. уж е отстранен.

Не възнамерявам да го тунинговам, чипосвам и т.н.
Търся надежден автомобил.

От 7 години карам Audi A4 B6 avant 3.0 ASN на газ и сменям само консумативи + стандартните болежки на колите от тия години. Изминал съм към 130 000км за това време, но вече му е време да го сменям.

Редактирано от plamenkooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук едва ли някой ще ти отговори. Бензиновият двигател е брутално здрав и надежден от тези години. За дизела не знам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам 2.0 TDI в това поколение са три варианта, 122 к.с., 150 к.с. и 190 к.с.

Предлагат се 6 степенна ръчка и с-троник.

За 150 к.с версията като бивш притежател на такъв мотор, но в купето на Каравеле, Мултиван, навъртяни около  300-400к км в 3-4-5 различни буса 2016-2019 модели, и наблюдение над още 13 бр. със същите мотори.... мисля че имам представа.:hilezh:

 

Всичко което съм/сме карали е купено ново, продадено на около 180к-200к км и карано 90% извънградско.

Равносметката за тотал 15бр. ФВ с този мотор.

2 бр. с гръмнали турбини на около 160к км (заради тъпата Лонг лайф програма)

1бр. гръмнал алтернатор на 130к км

1 бр. с проблем в помпата на хидравликата 165к км.

1бр. скъсал ремък на 180к км и мотор за кофата... след 4 месеца преговори с ФВ, в крайна сметка нов мотор по гаранция, защото интервалът за смяна на ремъка наистина е 200к-210к км

 

 

Според мен е здрав мотор, икономичен, и надежден ако попаднеш на такъв с правилната поддръжка. Единствения ми съвет е да се търси нещо на около или под 150к и да се обърне внимание на турбо, интервалите на смените на маслото и ремък. Това е поредната глупост за мен.. да се залага ПЪРВА смяна на ангренажен ремък на над 200к км. Има поне още три случая за които знам.. всъщност 4 ....на скъсан ремък под или близко до 200к км на този мотор... защото от сервиза така казаха... и после епопея на забравените добър ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега!
Трябваше да уточня, че говоря за 190 к.с. варианта.
Информацията ти ми е много полезна, защото ако склоня да взема дизел ще сменя веднага ангренажа. Иначе и аз търся нещо до 150-160к км макс. Бюджетът ми е около 42к лв.
Честно казано много ми се иска бензинова, но аз търся само комби и quattro и бройките поне в БГ са доста кът. В mobile.de има, но са се появили големи шарлатани. Обявяват кола на 110к км, а вътре салона изглежда като на моята на 350к. Не ми е спешно и явно ще дебна и като излезе нещо читаво ще се действа.

Редактирано от plamenkooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EA288 би трябвало да е кодът на 190кс. версията.

Карал съм го, около 20к км в Тигуан R с DSG. Кутияра не ми допада, държи ниски обороти и при кикдаун за мен не е сериозно да има такова "замисляне".... но не знам как би било с s-tronic. 

Водните им помпи на този мотор по спомен сдаваха бързо, та трябва да се види кога е сменявана.

 

И аз бих дал глас за бензина, не че е по-надежден, ами имам чувството че би било по-лесно да се намери читав в сравнение с дизела.

 

Колкото до салоните... Материалите стават все по зле с годините. Кожата е по-тънка например и всичките бусове с Комфортлайн, тоест кожени волани на 100-120-140к км са с изтрити волани, все едно са на 300к, а се карат извънградско.

 

Аз бих гледал в немско, колкото и да е по-трудно с търсене и докарване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...