Jump to content

2.0 TDI неравномерна работа на двигателя


tgod

Recommended Posts

Привет на всички,

дойде време и аз да се оплача с моите мъки относно всеизвестното тресене на 2.0TDI.

Виждам, че по форума има доста оплаквания относно това, но не откривам решение на проблема, ще се радвам, ако някой успее да ме насочи поне към нещо, че вече съм обиколил доста сервизи и общо взето си играем с хвърляне на боб, при което резултат няма, а идеите започват да се изчерпват.

 

Относно моя проблем:

Колата е както се вижда от заглавието 2.0TDI (BRE). След като запаля колата (студена), работи 10 секунди нормално и започва едно тресене на цялото купе. Като седиш се усеща едно подскачащо трептене и чуваш, че двигателя не работи равномерно. След подаване на леко газ тресенето изчезва. При пуснат климатик също се усеща по равномерна работа. Колкото повече загрява колата, тази вибрация намаля, като при пълното й загряване мога да каже, че почти не се усеща. В движение, също се наблюдава една по неравномерна работа на мотора придружена отново с вибрации, но е по изразена предимно в 1400-1600 оборота и то при по ниска скорост 40-60km/h. Прави ми впечатление ако карам пак в тези обороти, но скоростта е по-висока 80-90km/h тази вибрация е доста по-слабо изразена.

 

Като цяло колата върви нормално, пали нормално (независимо топла-студена), разхода е приличен и не пуши. На диагностика няма никакви грешки, а показанията на живи данни, уж всичко е наред.

 

Какво е правено до момента:

1. Рециклирани са и 4-те дюзи.

2. Сменен е кабелния сноп на дюзите.

3. Сменен е маховика.

4. EGR е затапен (не е правено при мен, но го проверихме дали е изключен и софтуерно, оказа се , че и там всичко е наред)

5. Тампоните на мотора също са проверени и здрави.

 

Всякакви идеи, обосновани разбира се биха ми били от полза. Благодаря на всички отзовали се. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@NIKO Ако не можеш да се обосновеш, защо рециклираните дюзи не стават, няма смисъл да коментираш изобщо. Дюзите са на Бош и след рециклирането са преминали тестовете успешно. На компютърната диагностика също всичко при тях изглежда наред. Не виждам как новата дюза ще разреши проблема. Не искам да приемеш коментари ми за заяждане или нещо от сорта, но не случайно написах, че искам обосновани предложения от какво може да е проблема, а не изречение с 3 думи. Благодаря за разбирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери синхронизацията на вала трябва да е от+3 до -3 по принцип колкото по към 0 клони толкова по добре но не винаги, мойта на нула  не тресеше но разхода беше с половин литър от горе в градски условия, когато я направих на +1.1 +1.7 милиграмите паднаха но имам леко тресене студена(но не ми дреме) тоест обяснявам че чрез синхронизацията на вала се регулират и милиграмите гориво на празен ход които също са от съществено значение за това дали ще тресе или ще работи по меко.Чрез синхронизацията на вала се променят и отклоненията на дюзите на тринадесети канал.Казваш че си свалял дюзите нали,а като ги сложи направихте ли реглаж на натиска им.Всичко това има значение за това дали ще тресе или не,виж обстойно тези неща и пиши какви стойности имаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, tgod написа:

Не са измервани с инструмент, но нямат видимо следи от износване.

За гърбиците на разпределителния вал и хидравличните компенсатори не ти трябва инструмент , всичко се вижда с просто око.Над  250 000 пробег износването е задължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Kukata_a4 Благодаря за отговора. След монтажа на дюзите е правен реглаж. Не съм сигурен дали синхронизацията се гледа на 4-ти канал, но ето това са показанията студена и топла.

image.png.797351cae2285cb20f011c1cd74fd6b1.pngimage.png.a7cd85cc6c5cfbe5c5b435fd2ef3ed8e.png

 

Прави ми впечатление, че когато тресе студена Injection Quantity варира от 3.3 до към 4.8, а след като загрее не пада под 4.5 и тресенето го няма. Не съм много запознат със стойностите на 4-ти канал, но там Injection Start го дава 4 BTDC в Idle, а при мен е наполовина. Някой може ли да ми обясни тия параметри от 4-ти канал какво точно означават, без Engine speed разбира се :D ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите са добре, милиграмите на по студен мотор са малко 3.6 са доста малко което обяснява тресенето когато позагрее се оправят 4.9 макар че моят 1.9 АВФ са 5.2-5.5 милиграма и работи добре а когато ги вдигна на 6.0 мърка като коте но гори малко повече нафта с около половин литър на 100 км градско.Торсион валуето 1.5 принципно не е зле при теб но пак казвам на всяка кола е индивидуално тоест ако мойта е на 1.5 KW може да е супер при теб 1.5 да не е добре.Съвета ми е да си поиграеш с синхронизацията на вала от която се влиаят стойностите на дюзите и милиграмите на празен ход.Главния виновник за тресенето според мен са много ниските милиграми на празен ход.На първо време бутни на студен мотор торисион валуето на 0.0 и виж милиграмите и отклоненията на дюзите (възможно е при теб да е най добре при 0.5 примерно)или не знам всяка кола си знае но трябва да си поиграеш търси синхронизацията да направиш милиграмите на празен ход между 5 и 5.5 на студена и отклоненията на дюзите да не минават     - или +.    0.5 и виж дали ще тресе.Ако не знаеш как да буташ синхронизацията пиши ще ти обясня че е доста писане.

IMG_20230216_172051.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, tgod написа:

Прави ми впечатление, че когато тресе студена Injection Quantity варира от 3.3 до към 4.8, а след като загрее не пада под 4.5 и тресенето го няма.

Правилно си забелязал , също променя  и оборотите , но не се знае има ли въздух в горивната система , какво е състоянието на тандем  помпата и компресията на цилиндрите.

Редактирано от audi+
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Kukata_a4 Като е закарам на сервиз другата седмица ще я видим тая синхронизация дали ще помогне, че все още не смея сам да не оплескам нещо :D. Като цяло има логика в това което казваш, така, че не пречи да се пробва. Благодаря ти за мнението и ще пиша за резултата.

 

@audi+ Все още не сме мерили компресията на цилиндрите. Самата тандем помпа е суха от всякъде, но и двете неща до колкото знам водят до по-трудно палене, а аз такъв проблем към момента нямам, колата пали от раз без значение топла-студена. Ако не се открие решение, ще се вземат под внимание и те. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ще я водиш на сервиз но знаеш че майсторите в кавички са праволинейни и много мразят някой да им дава диагнози ( заради такива майстори станах майстор) та опасявам се че ще ти напълнят главата с глупости защото да си играят два часа с твойта синхронизация не им е оферта защото трябва да ти вземат 50 лв макс а за два часа ще смени един ангенаж и ще вземе 200 лв от труд и отстъпки,та политика им е да не се занимават с неща които отнемат много време и не носят много пари и нямат ясен резултат.По добре да те науча или да обясня на някой който има желание да се научи как се прави тази синхронизация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигни малко милиграмите на впръскване това става като разхлабиш 3-те болта  на ангренажното колело на изпусктелният разпределителен вал и завърташ централният болт по часовниковата стрелка(задължително бележи как е било),синхронизацията ти бяга малко в + тя се прави от другия вал всмукателният пак по същата процедура само че обратно на часовниковата стрелка.Гласиш синхронизацита на нула и милиграмите на студен мотор около 4.5-5 мг .Пробвай нищо не губиш имах същия двигател бях го тунинговал до 210 коня и вървеше чудесно с много добър разход на гориво!Мойте дюзи също ги бях рециклирал и имах подобна драма но със центровка се оправи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bobi1234 Ето как са при мен. Видимо и двете колела са общо взето максимално завъртени обратно на часовниковата стрелка. На изпускателният разпределителен вал ще може да се завърти по часовниковата, ама за всмукателният не съм сигурен дали въобще ще може да се мръдне обратно на часовниковата стрелка. Като цяло не трябва ли при зацепване тези болтове да се нагласят по средата?

 

image.thumb.png.52f0b3daeed16ae4e9d1bf0ca712eebb.pngimage.thumb.png.7ca1ea68bb5d2206da97d37bbb3f2198.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип трябва да са в средата,не епроблем че са така мисля че зареглажа койъо ти споменах ще мръднат за толкова!

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завъртени са на обратното на часовниковата стрелка защото който е сменял ангренажа не е помислил за мърдането на ангренажните колелета когато обере така наречения корем (хлабината) на ремъка с обтяжната ролка.Тоест е трябвало да остави колелетата завъртени крайно на дясно защото като обере хлабината на ремъка те да се върнат в средата.Маистора в кавички ги е оставил в средата и при обиране на хлабината те са останали в крайно ляво положение.В случая за теб не е фатално защото трябва да буташ колелетата на дясно за да падне торисион валуето към минус с тенденция да се оправят милиграмите,но ако се наложи на обратно не можеш да го мръднеш щото е опряло.Тогава щеш не щеш ще трябва да презацепваш ремъка за да може да се нагласят колелетата както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поиграх си малко с тая синхронизация и действително след като увеличих Injection Quantity, тресенето намаля. До колкото можах нагласих количеството на впръскано гориво до като е студена да е около 4.5-5mg/str и torsion value-то да е около 0, но сега като загрее колата корекцията на дюзите става доста зле (при студена до като е гласих пък бяха перфектни) и разхода на празен ход е 0.8l/h. Тази корекция на дюзите от кой вал се влияят и как да разбера, че torsion value-то е най-добро за моя мотор. Има ли някаква взаимовръзка като се местят двата вала, тъй като до като си играех с изпускателния вал се усещаше различна работа на мотора, до като този на всмукателния не забелязвах разлика?

image.png.e6f88d2d9e2b2ac7dd5eb9ca067b1bdb.pngimage.thumb.png.09a0a6b8bcb52dcc5af2fbd6593990cf.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Играй си още пробвай на -0.5 или не знам гледай на топла кола да ти е 5.0-5.5 милиграма и корекциите на дюзите да не бягат на повече от 0.50 ето сега разбра ли що в сервизите не искат да се разправят щото играчката е много.Трябва да намериш оптималния вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че питам на колегата в темата,но от къде се променя injection quantity.Като загрее моето варира постоянно от 4,7 до 6,0 и не може да се стабилизира.

Редактирано от Westbam
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Westbam то и при мен варира, не мисля, че може да се направи да е постоянна величина.

 

@Kukata_a4 Ще си поиграя още малко да видим дали ще постигна някакъв баланс.

Редактирано от tgod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, tgod написа:

Ще си поиграя още малко да видим дали ще постигна някакъв баланс

По добре си купи инструмент за зацепване и провери  как е зацепен ремъка ,  ако е наред проблема не е от тази настройка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...