Jump to content

Смяна на ударен тампон на двигателя Ауди А4 Б6


Kukata_a4

Recommended Posts

Здравейте колеги, желая да споделя как се сменя ударния тампон на двигателя на Ауди А4 Б6 за да не се чудят колегите за напред (смяната е елементарна) досега няма тема описваща смяната на тампона и според мен ще е полезна.За смяната не се изисква даже и канал или подемник и всичко става буквално за минути.

Местоположение на тампона:

Под радиатора на антифриза вътре в една куруба която е хваната за турбо пътя между турбината и кулера (метална тръба)

Симптоми за смяна:

Вибрации в купето особено на студен мотор които се предават във волана и седалките дразнещо и силно намалявайки с загряването на колата.

При външен оглед тампона е нацепен при повдигане на планката която влиза в него при работещ двигател на канал вибрацията в купето драстично намалява.

Стъпки за смяна:

1.Повдигаме на крик дясната предна страна на колата и подпираме добре защото ще се завираме от долу.

2.Подлагаме крик под картера и го подпираме.

3.Планката се държи към блока с три болта за шестограм 6 развиваме ги и планката излиза с все тампона.

4.Подменяме тампона нанизвайки го като чорап на острия край на планката като забелязваме докъде е бил набит стария (защото има вариян да го нанижем по надълбоко от колкото трябва).

5.Поставяме планката с тампона в гнездото и и повдигаме с крика малко на картера за да получим съосие на дупките и болтовете.

6.Стягаме болтовете без прекалено напъване и махаме крика на картера и пускаме колата и готово.

 

17039403902601444074773791316845.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@anto1 Ще ти изпаднат пломбите от вибрации тресе та се не трае,моя тампон който смених беше само нацепен а не скъсан изцяло и вибрациите бяха непоносими особено на студена кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезна тема. Интересно защо по сервизите като съм питал защо е шумна, не са ми го споменали този тампон, само другите, които са безбожно скъпи оригинални.

Редактирано от user12321
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този тампон има ли значение как трябва да се позиционира спрямо тази планка? Аз съм с b7, но предполагам, че нещата са сходни. Сменил съм го този тампон, наскоро смених и другите два на мотора с оригинални, но имам чувството, че нещо не е наред . С автомат съм и като включа на D се вижда как двигателя се повдига към предния край откъм този ударен тампон. При всички ли така мърда този мотор или аз имам някакъв проблем? Тази планина при мен сега е на средата на тампона и се чудя ако се позиционира в горния й край дали ще държи мотора да не се повдига толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tgod Не няма значение тя самата планка си е на три болта и да искаш няма как да я сложиш различно,прегледай тоест свали планката с тампона да не би да си набил тампона по на дълбоко от колкото трябва защото може като го натиснеш и той влиза в острото на планката без проблем и като продължиш да натискаш острото на планката се показва навън от другата страна на тампона а не трябва да е така.Трябва острото да стигне до един борд и да остане един сантиметър до края на тампона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е предния тампон да не опира в планката защото ще има вибрации. Разхлаби му планката и я регулирай да е на еднакво разстояние от тампона (крушата както му викат) без да опира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вметна няколко неща около тези тампони.След смяната на ударния тампон вибрациите значително намаляха но пак ги имаше особено на студен мотор.По съветите на колегата VBI огледах за регулирането на ударния тампон и забелязах че е планката в която влиза е смъкната докрай надолу и тампона опира в нея и няма шанс да се регулира.Реших регулирам тампоните на мотора съгласно няколкото теми за това как се прави а то е по следния начин:

Отхлабват се гайките на тампоните горе и долу.

Отхлабват се болтовете на лапите които държат тампоните,те са по три болта от двете страни.Дупките през които минават болтовете са продълговати и позволяват лапите да се регулират.

Повдига се мотора с крик и се пуска.

Пали се за няколко секунди и се гаси,за да се намести и позиционира лапите по стъпката му.

След това се стяга всичко и готово.

Та реших да направя този реглаж,но кво да видя при развиване на долната гайка на левия тампон гайката започна да се върти заедно с шпилката което означава че е скъсана шпилката и тампона е за кофата.Взех си тампон и то най евтиния възможен QWP (защото в магазина в който пазарувам с отстъпка нямаха друг вариант) и се заех със смяната.Когато свалих стария останах в потрес,долната част на металното му бомбе липсваше била е отрязана и после тампона е бил сложен просто така  върху лапата,а шпилката му е опирала в долния край на гумата му(ще приложа снимка).

Тази свинщина е извършена в Италия в Милано от където е внесена колата в България.Както и да е смених тампона и мотора видимо се измести към десния калник с три сантиметра,ударния тампон се озова сам в средата на планката (където му е мястото)а колата след смяната му работи като бензинова от вътре не се чува и ако не е оборотомера човек може да се заблуди дали е запален двигателя както се казва.Странното е че така я карам четири години и половина на един тампон и въпреки това другия е оцелял и колата се е движила без проблем.Обяснявам на дълго и широко всичко това защото в доста случаи съм чел по форумите че хората си купуват скъпи тампони след това се оплакват че пак тресат по зле и от старите,а проблема е че не се прави този реглаж който описах.Факт е че сложих най бясното и евтино менте с един реглаж тампона заспива.Затова не робувайте на марки що се отнася до тампоните на мотора а просто направете посочения реглаж.

IMG_20240106_184851.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@audi+ кво време тия глъмави италянци са му отрезали бомбето и са го сложили за украса щото долната част липсва а ако се е спескала щеше да е там смазана между тампона и лапата а тя липса изцяло няма как идиотите се свалили тампона отрезли са му бомбето и са го сложили обратно слагайки шпилката да на мястото си за имитация.Все съм виждал но такова чудо не съм виждал нито чувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.12.2023 г. at 9:26, Kukata_a4 написа:

@anto1 Ще ти изпаднат пломбите от вибрации тресе та се не трае,моя тампон който смених беше само нацепен а не скъсан изцяло и вибрациите бяха непоносими особено на студена кола.

Ок, тоз тампон при мен е паднал и го няма,карам без него,но нямам проблем с вибрации освен около 2000 об само

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам да обясня смяната на тампон на двигателя и последващия му реглаж стъпка по стъпка за да я има информацията приложена в форума,а не да се търсят половинчати мнения по начина за смяна от различни теми.Смяната може да бъде извършена на канал но може и на място без канал както я направих аз.

Стъпки:

1. Повдигане на предните колела в въздуха с крикове и укрепване на колата(защото ще се завираме от долу.

2.С крик подпираме мотора в основата на лапата която отива към ударния тампон и съвсем леко го надигаме.

3.Развиваме гайките на черупките на стабилизиращата щанга  с вложка 13 и снемане на черупките им после щангата се спуска надолу.

4. Развиваме гайката на тампона от горе с вложка 13 

5.Развиваме болтовете на лапата която държи тампона от долу с вложка 18 

6.Вадим лапата заедно с тампона от долу и после навън махаме долната гайка на тампона и сменяме самия тампона с навита гайка на долната му шпилка.

7.Слагаме лапата заедно с тампона прокрарваме горната шпилка в ухото на лапата на двигателя и слагаме болтовете на лапата с вложка 18 но без да ги стягаме (оставяме ги доста хлабави).

8.Повдигаме стабилизиращата щанга с крик щото е неудобно към лапите нанизваме черупките им и стягаме гайките им с вложка 13

9.Разхлабваме лапата на другия тампон от трите болта за вложка 18 нищо че с него работа нямаме.

10.Разхлабваме доста почти до край гайките и на двата тампона от горе и от долу с вложка 13 

11.Повдигаме мотора с крик докато не тръгне да опира в горните гайки на тампоните и го спускаме от крик.

12.Влизаме в колата палим мотора за 4-5 секунди и го гасим.

13.Стягаме болтовете на двете лапи с вложка 18 стягаме гайките на тампоните от долу и от горе с вложка 13 и смуска е колата на земята и сме готови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, anto1 написа:

Ок, тоз тампон при мен е паднал и го няма,карам без него,но нямам проблем с вибрации освен около 2000 об само

Той поема  движението на мотора при тръгване и спиране на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...