Jump to content

въпрос за бензиновата помпа за АСЕ мотор...


lz1cbk

Recommended Posts

Колеги,

вчера сменихме бензиновите инжектори(дюзи) с нови. Имаше съмнение че те са причина за по големият разход на бензин . Наистина работата на мотора стана една идея по-добра. Обаче се появи един нов проблем-сега пали по трудно.Маистора(Сашо) от сервиз BOSCH до моста Чавдар твърди че старите дюзи заради омекнали пружини са отваряли на по малко налягане и затова е палела много лесно.Новите отваряли точно на 3,3 атм. А помпата за бензина ,понеже е на 14 години, просто и е намалял дебита и било редно да се смени, за да пали по-лесно.

Цената е много красива-400 лв... :-(((

помпата е Pierburg

Някои запознат ли е дали може да се замени с друга-например BOSCH ,със същите параметри ??

Четох много във форума по тази тема-някои твърдят че е възможно.Но не разбрах в кои сервиз биха се навили да го направят-става дума за приспособяване.

И дали наистина в краина сметка помпата е проблем, тъи като след като запали , колата върви чудесно.

Със здраве !

Боби Костадинов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по голяма глупост не бях чувал, какво общо има налягането на помпата с пружианата на инжекторите, те не се отварят от налагянето, тях ги командва ЕКУ-то, кога и колко време да бъдат отворени. Много ясно че не ти е проблема в помпата, тоя здраво те е метнал на върбата ебахти бездарниците, за паленето ще си провериш запалителната система: кабели, свещи, дистрибуторна капачка, центровка. Щом колата върви перфектно след като запали значи помпата си е абсолютно ОК и си създава необходимото налягане за да се образува правилно сместа. Хич и не си помисляй да се ръсиш за помпа. :redface:

Редактирано от pif
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, да , прав си, ако бензиновият инжекцион беше електронен, а при мене е К-Jetronic, т.е. механичен.

Мисля че при всички АСЕ мотори е тъкъв.

там дюзите се отварят от налягането на бензина, поне аз така знам.

и само при различни дюзи да има такава разлика в запалването-знам ли ...

Свещите и кабелите са нови-сменяни са през 2005 г.

не е проблем -ще сменя свещите в понеделник, но кабелите са доста скъпи-помня че давах около 250 лв за комплекта(Беру)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега предположих после че може да става въпрос за мех. инжекцион, просто не съм си поставял за цел да ги помня сега точно кой двигател с какъв инжекцион е, вярно че устройството на мех. инжекцион не съм го разглеждал, но и така да е пак логически погледнато няма как налягането да определя отварянето нали горивото трябва да се впръсне в определен момент..., незнам нека запознатите с мех. инжекцион колеги да кажат. :redface:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам колко истина има в твърдението на майстора и няма да го коментирам. Исках само да вметна че дюзите на АЦЕто отварят наистина при определено налягане (определяно от електрохидравличния регулатор) и са чисто механични. Но да не достига дебит на помпата....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Студена пали по лесно.Когато е топла, трябва да се върти повече.

Има една тънкост-завърта се 2 секунди, ако не запали, завърта се отново-и невероятно-пали от четвърт оборот.

невероятно, нали ?

А със старите дюзи палеше от раз.

????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Студена пали по лесно.Когато е топла, трябва да се върти повече.

Има една тънкост-завърта се 2 секунди, ако не запали, завърта се отново-и невероятно-пали от четвърт оборот.

невероятно, нали ?

А със старите дюзи палеше от раз.

????

Мойта също пали не винаги от първия път но това не ме притеснява :) що се отнася до помпата не мисля че е от нея мойта беше пиърбург и я смених с BOSH става без проблем но БОША трябва да върви в комплект с пласмасовия държач :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех че има няква врътка и може да се сложи БОШ вместо Пиербург. Преди 1.5г. смених моята Пиербург - 400лв., но се сещам че тези на бош бяха поне 150лв. по-ефтини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами доколкото разбирам-има начин, и то не е труден,пък и още повече че говорим за заместване с БОШ, а не с нещо китаиско.

А колегата "the Saint" предлага Пиербург с голяма отстъпка и цената е доста под 400 лв.

Но при мене не е гаранция че това е проблема за по трудното палене

Вече сменихме работещи дюзи с нови, ще сменя и дистрибутора,

не е проблем да смениме и помпата, ама разхода не ми се вярва да стане 9/100 ...

Преди 2 години смених и свещите заедно с кабелите , и кво от това ???

в газта е истината, на тия дето не ги е страх да си монтират такава: :hilezh::unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

вчера сменихме бензиновите инжектори(дюзи) с нови. Имаше съмнение че те са причина за по големият разход на бензин . Наистина работата на мотора стана една идея по-добра. Обаче се появи един нов проблем-сега пали по трудно.Маистора(Сашо) от сервиз BOSCH до моста Чавдар твърди че старите дюзи заради омекнали пружини са отваряли на по малко налягане и затова е палела много лесно.Новите отваряли точно на 3,3 атм. А помпата за бензина ,понеже е на 14 години, просто и е намалял дебита и било редно да се смени, за да пали по-лесно.

Цената е много красива-400 лв... :-(((

помпата е Pierburg

Някои запознат ли е дали може да се замени с друга-например BOSCH ,със същите параметри ??

Четох много във форума по тази тема-някои твърдят че е възможно.Но не разбрах в кои сервиз биха се навили да го направят-става дума за приспособяване.

И дали наистина в краина сметка помпата е проблем, тъи като след като запали , колата върви чудесно.

Със здраве !

Боби Костадинов.

[/quot]

Доколкото знам ауди почват да правят електронни дюзи посредата че към края на 90-те години, до тогава всички са с механични или иначе казано с пружинки, това е ясно.Сменил си дюзите и колата е почнала да не пали - съвпадение, проблема е в това че докато въпросния майстор ти е сменял дюзите е прекъснал жиците на обогатяващата дюза, която се намира (като застанеш с лица към предната част на колата) в горния десен край на всмукателните колектори, без нея колата пали значително по-трудно , но не пречи на вървенето.Ако смяташ да сменяш помпа отиваш в сервиз BOSCH и от там си поръчваш бензинова попма BOSCH, ня нея има 2 номера единия от който започва с "443" това ти е оригиналната помпа, която се е монтирала на колата преди 20 години струва около 250-260 лв и я има във всеки каталог на BOSCH за бензинови помпи.Ако се съмняваш в нея откачи тръбата, която е преди бензиновия филтър и дай на късо помпата(да работи принудително без да работи мотора), за 1 минута трябва да ти изпомпи 5 литра, ако не го направи - смени си я.При ненормално функциониране на помпата разхода се покачва.

Редактирано от Jowie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз пак казвам мойта беше пиърбург и я смених с бош става без проблем само че боша трябва да е в комплект с един пласмасов държач и наистина падна малко разхода на гориво с боша :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега JOWIE,

ако визираш моторчето (клапата)за празен ход, което седи закрепено на колекторите откъм купето от дясната им страна,

неговите кабели и букса са добре, почиствах го и мисля че работи нормално.Правил съм го и преди.

Ако имаш предвид нещо друго, снимай ми го , че по твоето описание се сещам само за тази клапа за въздуха.Всички други кабелни връзки са добре.

А помпата имаш ли идея къде в софия може да и замерят наляганто, че да разбера в крайна сметка дали има проблем с нея.

П.С. То между другото напоследък взе да пали по лесно. Но разхода си е твърдо 15/100 в града.

Струва ми се много голям, 2005 и 2006 никога не е скачал над 12/100, в най-големите задръствания.

Ако смяташ че с нова помпа ще се промени драстично разхода , веднага бих я сменил .Намерих оферта за Pierburg за 300 лв.

Не знам от какво друго би могло да се повиши разхода, при положение че са сменени с нови:

кабели ,свещи, дюзи,горивен и въздушен филтър,Инжекциона е изрядн според Бош сервиза под моста Чавдар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега JOWIE,

ако визираш моторчето (клапата)за празен ход, което седи закрепено на колекторите откъм купето от дясната им страна,

неговите кабели и букса са добре, почиствах го и мисля че работи нормално.Правил съм го и преди.

Ако имаш предвид нещо друго, снимай ми го , че по твоето описание се сещам само за тази клапа за въздуха.Всички други кабелни връзки са добре.

А помпата имаш ли идея къде в софия може да и замерят наляганто, че да разбера в крайна сметка дали има проблем с нея.

П.С. То между другото напоследък взе да пали по лесно. Но разхода си е твърдо 15/100 в града.

Струва ми се много голям, 2005 и 2006 никога не е скачал над 12/100, в най-големите задръствания.

Ако смяташ че с нова помпа ще се промени драстично разхода , веднага бих я сменил .Намерих оферта за Pierburg за 300 лв.

Не знам от какво друго би могло да се повиши разхода, при положение че са сменени с нови:

кабели ,свещи, дюзи,горивен и въздушен филтър,Инжекциона е изрядн според Бош сервиза под моста Чавдар.

в сервиза на БОШ трябва да имат, можеш сам да си замериш налягането - откачаш тръбата за бензина , която влиза в бензиновия филтър и ако за 1 минута ти изпомпи 5 литра значи си работи.Тази дюза, която ти казвам влиза право в колекторите, НЕ СТОЙ НАД ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА, това за което ти си мислиш е стабилизатора на оборатите за празен ход, аз ти говоря за обогатителната дюза, която влиза във всмукателните колектори, намира се на нивото на четвъртата лула(кабел за свещ), според мен тя не работи.

Имаш такъв разход , защото помпата ти няма дебит(не работи, както трябва), аз имах същия проблем преди няколко години, смених я и всичко заспа.Ако 15 години минават по 5 литра бензин/минута през теб и ти ще почнеш да се разваляш :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами,...

какво да кажа-ще я потърся къде точно е тази обогатителна дюза, и ще видим дали е дефектирала.

Тя играе ли някаква роля при загрял мотор и при по-високи обороти ??

С изключване на кабела ще разбера ли дали е жива ?

А за помпата ме нави-ще я сменя другата седмица.То се е видяло.

Дано разхода се оправи в крайна сметка че то друго не остана за смяна :flipoff::D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами,...

какво да кажа-ще я потърся къде точно е тази обогатителна дюза, и ще видим дали е дефектирала.

Тя играе ли някаква роля при загрял мотор и при по-високи обороти ??

С изключване на кабела ще разбера ли дали е жива ?

А за помпата ме нави-ще я сменя другата седмица.То се е видяло.

Дано разхода се оправи в крайна сметка че то друго не остана за смяна B)B)

тая дюза е единствената, която влиза в колекторите, другите 5 влизат в блока :hilezh:), при монтажа на основните може да са я прекъснали, игра роля само на студен мотор - улеснява паленето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.е. ,там трябва да отива петата метална тръбичка с гориво, идваща заедно с другите четри откъм инжекциона.

Ще проверя как е положението с нея.

А тя не е ли пак механична, както другите 4 -за цилиндрите , или има някакво ел управление ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.е. ,там трябва да отива петата метална тръбичка с гориво, идваща заедно с другите четри откъм инжекциона.

Ще проверя как е положението с нея.

А тя не е ли пак механична, както другите 4 -за цилиндрите , или има някакво ел управление ??

На мен ми е 6-та, защото аз съм с 5-так, тя се регулирана от едно устроиство на гърба на блока, което е аналогично на термодатчика - като загрее колата и изключва.Може това устройство да не работи, а може жицата между него и обогатителната дюза да е прекъсната(мисля, че е това, защото при монтажа на другите дюзи, майстирите сигурно са я прекъснали).Има и друг вариант- да ти е избягала центровката на горивото и да обогатява(майтора да го е направил, щом ти е казал че помпата ти няма дебит) и се дави при палене.за друго не се сещтам.Провери ги тия работи и пиши кво е станало :huh:)

П.П. - Смени ли си помпата??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

когато си търсих бензинова помпа за същия мотор ми предложиха 3 варианта /китайска-150 лв, оригинална пиербург -380 лв и испанска от сеат ставала за 250 лв/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато си търсих бензинова помпа за същия мотор ми предложиха 3 варианта /китайска-150 лв, оригинална пиербург -380 лв и испанска от сеат ставала за 250 лв/

:bia:

колега аз си смених мойта бенз. помпа с китайска за 80лв :hilezh: - става и си е перфектна само дето жужи много!?!? ама пък за цената на една оригинална си купуваш 4 такива :flehan:

и все пак най-добре си е оригинала!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Jowie,

още не съм сменил помпата, ходих миналата седмица при Мишо от горубляне за смяна на дистрибуторна капачка, той смята че след като единственото следствие от намалелият и капацитет е само по трудното палене, няма смисъл от смяна.При положение че на инак колата върви добре без проблеми. Пък и напоследък доста се поохарчих по колата, може да отложа във времето малко тази операция.Другата седмица ще пътувам в провинцията и ще видиме дали ще има промяна в разхода извънградско.

Със здраве,

Боби Костадинов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...