Jump to content

Гъст бял пушек след топъл рестарт


Даниел Д.

Recommended Posts

Здравейте колеги, от няколко месеца колата започна да изхвърля огромно количество бял пушек който се изчиства до 5-10 секунди работа на мотора и също понякога пали сравнително трудно, което може и да няма никакво отношение с 1вия проблем. На студено или при пръв старт за деня няма пушек, но пак пали след около 4-5сек. въртене и давене. Забелязах, че колата трябва да постои загряла около 10-15мин. за да изпуши бяло след следващия старт, ако я загася и запаля веднага или до 5-10мин. няма пушек и пали лесно. Пушека има мирис на между нафта и масло, не мога да определя точно.. Като е в движение колата си върви абсолютно перфектно без притрисания, придърпвания и пушеци, дори и на място няма пушек.

 

Това което съм проверил досега е:

Охладителна система:

надувах многократно системата до 1-1.5бара тъй като губеше и антифриз, но се оказа, че имаше доста течове и след отстраняването им не е губила повече. След като е седяла надута 30мин-1ч. след запалване не е имало какъвто и да е бял пушек колата. Не изключвам пукната глава като вариант тъй като това е вече 3та глава на този мотор (1вата буква A спукана, 2рата буква C спука се и сегашната AMC чисто нова), та възможно ли е да изпуска вода в цилиндрите само като е загряла достатъчно, но не и през другото време въпреки, че съм надувал системата? Преди година свалях главата поради друг ремонт, видях че има лека пукнатина между клапаните на единия цилиндър, но я надуха и казаха, че е изрядна и било нормално при тези да се пръскат там или между свещ/клапан заради малкото материал. Всички глави които съм имал на тоя мотор са били пукнати на същите места и честно май не съм виждал използвана глава без пукнатини там

 

Турбо:

На турбото сменях средна част през януари тази година, взех доста евтин вариант - Alanko 150лв. Работи си окей, няма виене нито луфт все още. В интеркулера и маркучите няма много масло, но може би изпуска в изпускателната система и се насъбира и нагнетява достатъчно за да го запали през следващия топъл старт?

 

Дюзи:

Рециклирани са отдавна (2г., 50-60к км)и са сменяни наскоро о-пръстените (1г., 25к км). Отклоненията им не са много добре, варират на всички дюзи от -1 до +1, но мисля че са в норми. Също както споменах колата понякога пали много добре, понякога пали след 5-6сек кихане и кашляне без зависимост от температурата. Пали перфектно единствено, ако съм я загасил преди 1-5мин

 

Какво друго мога да проверя?

Благодаря предварително на отзовалите се!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@audi+ Благодаря ти, и аз на там клонях, тъй като предния майстор който ги монтираше не ми вдъхваше голямо доверие. Тези дни ще ги извадя наново, ще ги пратя за почистване и ще подменя болтовете, о-пръстените, чукчетата и реглаж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@audi+ Пращам ги в шумен при https://www.remontdiesel.com/, където ги тестват, сменят каквото трябва ако е нужно или почистват разпръсквачите. Не е реклама, ползвал съм ги 2 пъти и дюзите са работели адекватно след това. Не знам каква е процедурата по почистване, може да ги питаш какво точно правят, има телефон в сайта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, имах подобен проблем и на моята (късно палене и припушване) след смяна о-пръстени на дюзи и тандем помпа, всичко се оправи.

Редактирано от user12321
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Даниел Д. Аз не бих използвал услугите на тези в Ясенково,но както си решите.Да не се окаже,че те ги препращат на друго място за ремонт.Иначе хубав сайт са им направили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@veselin velchev А къде другаде би препоръчал? За помпа дюза само при тях са ме пращали.

@user12321 Благодаря ти, а какво точно сменя по тандем помпата? Ако е нещо от нея, струва ли си да се занимавам с ремонтния комплект или направо нова/втора ръка помпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сменяш направи два теста ,  за бързина на достигнат вакум  , принципно ако сервото на спирачките е добро и турбината се държи адекватно , вакума трябва да е наред. Втория за налягане на горивото , има пробка за измер

ване на помпата   и 3 бара на празен ход.

182615_05 (1).jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Даниел Д. Бих ти препоръчал само нова тандем помпа, всичко на старо си е заминало или скоро ще замине. Кофтито е че и нови има доста ментенца, по съвет от сервиза поръчах BOSCH и вече 1 година и 10к км. няма проблеми. Все пак, виж какво ще кажат колегите, все пак с различмни мотори сме и може да има разлика. Освен това при няква неравномерна работа и трудно палене с вала може да има нещо, та така че като отворят един внимателен преглед задължително. Бих те пратил към точния сервиз, но за съжаление си далеч от София.

Редактирано от user12321
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@user12321 @audi+ Супер информация, много благодаря и на двама ви. Сега имах пътуване до Турция и на границата брах бая срам с тия пушеци. При всеки рестарт огромни облаци гъст бял пушек, който ако няма вятър седи 1-2мин на мястото си преди да изчезне, направо е ужас. За съжаление и все още губи по малко антифриз (3-400мл/500км) и се надявам да е избил някой теч пак, че ако е спукала пак тая глава ще си одрежа моята вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Даниел Д. написа:

ще си одрежа моята вече

чак пък толкоз, просто мини на бенцинка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

@NIKO Май натам отиват нещата.. Не съм правел нищо още от както писах последно, но колата губи адски много антифриз без очевидни течове и припомням това е 3-ТА глава. Вече дори и да я оправям, нямам идея каква глава да слагам. Пробвах от всичките, буква А първоначално, буква C после, сега AMC испанската... Колата просто си проси да я давам за скрап, а налях сумати пари в нея.. Единствено което ме успокоява до някъде е , че пушека мирише на сурова нафта/масло, а не на антифриз.. и че пуши само като е загрял мотора и то за 5-10сек. след рестарт. След като се изчисти не припушва повече докато не я изгася и запаля отново. Къде е логиката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Даниел Д. написа:

Къде е логиката?

Ами логиката според мен , на къде ще се движат газовете при 30 бар компресия ,към водната риза и ще надува.  При загрял мотор горивото е с намалена плътност ,някой от разпръсквачите процежда и пропушва на изхода.

Редактирано от audi+
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Даниел Д. това кой код на мотор е колега? Виж какво ще ти препоръчат тук и в сервиза, аз също бях тръгнал натам, предвид че на моя AWX също изпушване леко бяло, палеше забавено и притрисаше, но буквално 3 неща решиха проблема - подгревни свещи, уплътнения дюзи, тандем помпа, трите сменини наведнъж. И така съживиха звяра та сега над 10к км нямаме ядове.

Редактирано от user12321
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай  водната помпа , има дренажен отвор който пропуска антифриз след износване на уплътнението за да предпази лагера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Днес свалих дюзите, на пръв поглед няма нищо нередно с тях о-пръстените са като нови и най-важното разпръсквачите не са бели (при предишните глави като попийваше вода бяха бели). Утре ще ги пратя на стенд някъде, не съм сигурен дали ще е в шумен, ако някой знае къде другаде правят пд дюзи, пишете.

Така и така съм разглобил, имах възможността да надникна и при валовете и повдигачите. 

IMG_5584.thumb.jpeg.15476cf4f3eaf389dc57b993264fed3d.jpeg

 

Всяка гърбица и на двата вала изглежда така. От повдигачите има 3, които с натиск се спускат до долу, останалите са твърди. Кога бяха за смяна, когато са меки ли? Чудя се дали да ревизирам направо цялата глава или да я затварям така и колкото изкара.

Редактирано от Даниел Д.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, пратих дюзите в Star Diesel Center, тестваха ги и казаха, че и 4те дюзи са развалени и ще ми струва 230лв на дюза за ремонт. Естествено не приех ремонта и ми ги върнаха почистени с ултразвук. Днес ги монтирах, с нови болтове , нови о-пръстени и нови чукчета. Колата запали трудно, трябваше да мина няколко пъти през теста във вагком за горивната помпа в резервоара за да се обезвъздуши хубаво.

Това са отклоненията сега:

Screenshot_2.png.ce6c92e06c534582e1b96800557ede7a.png

 

До колкото разбирам, тези показания сочат, че 2ра дюза не е в ред и 3та и 4та компенсират за нея, или е обратното?

Пушека, след рестарт си остана същия. Все така гъст и мирише на .. и аз вече не мога да определя, но ми бие на шарена сол. антифриз?

 

Какво да правя от тук нататък, има ли смисъл да търся читава дюза която да замени 2рата или да я карам докато проблема не стане очеваден или не спече мотора пак? Сега вече пали доста по-добре от преди затова смятам, че тандем помпата е наред и няма смисъл да се занимавам и с нея.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С ултразвука не си постигнал нищо ,предполагам почистването е външно. Опитай с тази добавка  https://bardahl.bg/produkt/bardahl-poddrazhka-na-dizelova-gorivna-sistema-5v1/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената е нормална .Един познат си прави дюзите някъде в Пловдив за 1200 лв четирите ,след това 13ти  и 23ти канал показваше само нули, не знам защо не гледаш 23 канал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е външно е било да, но по показанията на дюзите не виждам нищо нередно, освен 2рата, която ще пробвам да я сменя с някоя читава 2ра ръка. А и колата върви абсолютно безупречно, нито тресе нито пуши в движение. Ще опитам и с тази добавка също, благодаря. Мислих, да свалям и турбото да го прегледам да не изпуска то, тъй като е със средна част за под 200 лева и не ми вдъхва много доверие.. но може ли турбо да прави такъв симптом?

 

Цената за рециклажа не отричам ,че е нормална, просто не ми се дават вече такива пари за тази кола. Вече съм 20+ хил. вътре за B7ца за 5 години.

Относно къде гледам показанията, те са същите дали ще ги гледам от тук или от 23 канал. Просто си бях добавил и разни други неща да гледам, освен отклоненията.

Редактирано от Даниел Д.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 ти канал показва косвено , пряко износване на дюзата това е 23ти канал и няма нищо общо .Ако има повече от 50 грама масло в охладителя ,може да се съмняваш в турбото .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@audi+ Няма масло в турбо пътищата нито в кулера, но и при предната турбина не е имало. Предишната го хвърляше в ауспуха, но пушеше постоянно, не като сега.

Това са стойностите от 13 канал, не от 23. Обърках се. Името си го пише "Injector Quantity Deviation", просто ги гледам в Adv. Measuring Blocks..

Редактирано от Даниел Д.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...