Jump to content

Проблем с DPF


Yanis79

Recommended Posts

Здравейте! Ще помоля за съвет как да процедирам с моята а6 asb 233hp. Проблемът е следния: Преди 2021г малко след като я взех колата през 2-3 дни ми светкаше дпф-а, дори след като съм я карал извънградско.  Всички тогава ми казваха да го махам, но един познат ми каза да пробвам със смяна на датчик за диференциално налягане. Смених го, и проблема със дпф-а се оправи. От тогава ми светваше 1-2 пъти в годината, като нещата се оправяха  за 7-8 минути извънградско.  Но тези дни пак ми светна, пробвах с извънградско на два пъти, но не можа да угасне,  даже като я спрях на място взе да пуши... и е вкарал и нафта в картера... Почти всеки с който говорих ме съветва да го махна, но аз не бързам засега да правя простотии, не че и това не е вариант,  но ми се иска да запазя колата в този вид и заради прегледите също.... поръчал съм пак нов датчик и чакам да я проверят в сервиз... Какво бихте ме посъветвали да направя? Да търся причината защо се запушва или да го махам?

20241016_160414.jpg

Link to comment
Share on other sites

Махай го и си го запази все пак. Колата ще се отпуши, няма да пуши, ако са наред дюзите и няма да имаш проблем на ГТП по сегашните норми и замервания.

Link to comment
Share on other sites

Махай го. Скоро минах ГТП - момчето, което работи там ми сподели, че със сегашните изисквания дизелова кола трябва да е мнооого зле, че да не мине преглед.

Link to comment
Share on other sites

Здравей,по-добре го махни,за да нямаш повече ядове. Както сам казваш напълнил ти е двг с нафта. Пиши ми на лично или звънни - 0897257377 за да ти дам 100% решение.

Link to comment
Share on other sites

да, за съжаление по-трудно в момента минават бензиновите, а дизел без дпф кове 0.00 като стойности, което е тъжно. 

Кога ще мерят всичко и за дизелите, не е ясно, а и няма да е популярна мярка сред електората, така че не вярвам да е скоро.

@Yanis79: взимаш си downpipe за 3.0 за мястото на дпф (не за катализатора), ако е за София - минаваш през @kpematop да ти сложи софт без дпф и да я ремапне, след това отиваш например при Боби в Бистрица, да ти свали дпф, сложи тръбата и откачи двата датчика от буксите и... няма да можеш да си познаеш колата, както и разхода.

Edited by OvivO
Link to comment
Share on other sites

Преди 11 часа, Yanis79 написа:

Здравейте! Ще помоля за съвет как да процедирам с моята а6 asb 233hp. Проблемът е следния: Преди 2021г малко след като я взех колата през 2-3 дни ми светкаше дпф-а, дори след като съм я карал извънградско.  Всички тогава ми казваха да го махам, но един познат ми каза да пробвам със смяна на датчик за диференциално налягане. Смених го, и проблема със дпф-а се оправи. От тогава ми светваше 1-2 пъти в годината, като нещата се оправяха  за 7-8 минути извънградско.  Но тези дни пак ми светна, пробвах с извънградско на два пъти, но не можа да угасне,  даже като я спрях на място взе да пуши... и е вкарал и нафта в картера... Почти всеки с който говорих ме съветва да го махна, но аз не бързам засега да правя простотии, не че и това не е вариант,  но ми се иска да запазя колата в този вид и заради прегледите също.... поръчал съм пак нов датчик и чакам да я проверят в сервиз... Какво бихте ме посъветвали да направя? Да търся причината защо се запушва или да го махам?

20241016_160414.jpg

Имам чисто нов датчик. Ако решиш, пиши.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря на всички,  които се отзоваха. Поръчах нов датчик, ако и с него не се оправи, явно ще го махам. Има ли някой,  който е слагал нов дпф и ако някой е слагал, колко пари излиза нов?

Link to comment
Share on other sites

Май няма смисъл алтернативен ДПФ.

Датчикът е 50-60лв бош, миналата година го сменях.

Но да беше проверил с компютър какво се случва преди това - грешки най-вече.

Като гледам какво си дал от 740км не е регенерирал.

Налягането го дава добре, Не би трябвало да е пълен. Но сигурно не е вярно, за 740км трябва да е над 7мбар.

Не ми харесва това 8 - ако е ниво на запълване - много лошо. Но как е изчислено не знам. 

 

Отивай на магистралата. Ама карай над 3000 оборота поне 15мин.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Diesel Particulate Filter (DPF)

Detailed below is important information outlining the function and features of the Diesel Particulate filter which all members of your team need to be aware of.

Diesel particulate filters are becoming more commonplace on diesel engines, particularly sizes 2.0L upwards. This is in order to reduce the exhaust emissions as required by European legislation.

The prime reason for a DPF is to reduce particulate matter entering the atmosphere. Particulate matter is found in the form of soot, which is produced during diesel combustion. The DPF traps most of the soot which would normally travel down the exhaust and into the atmosphere. The DPF can hold a certain amount of soot, but not a huge quantity and therefore it needs to go through a process called ‘regeneration’ in order to clear the soot loading. When the soot goes through a ‘regeneration’ process it will be converted to a much smaller amount of ash. The ash is non-removable. There are two types of ‘regeneration’, passive and active.

During long motorway journeys, passive regeneration will occur. This needs no intervention from the engine control unit. Due to the raised exhaust temperatures on a long journey (temperatures between 350 and 500°C), the procedure occurs slowly and continuously across the catalytic-coated (with platinum) DPF. The catalytic-coated DPF is situated close to the Engine, therefore the exhaust gas temperature is high enough (500°C) to ignite the soot particles. Due to this soot is burned-off and is converted into a smaller amount of ash.

Active ‘regeneration’ is when the ECU intervenes when the soot loading in the DPF is calculated to be 45%. The procedure lasts for about 5 – 10 minutes. Specific measures are taken by the ECU to raise the engine exhaust temperature to above 600°C, these include switching off the exhaust gas recirculation and increasing the fuel injection period to include a small injection after the main injection. The soot particles are oxidised at this temperature.

The ECU will trigger a regeneration process, if for some reason this is aborted, ie. customer slows down, stops etc, the process will be resumed when regeneration conditions are once again met, above 60km/h (38mph). This will continue for 15 minutes.

If after 2 attempts of 15 minutes, a successful regeneration has not been possible, the loading will increase. At 50% soot loading, the ECU will continue to maintain maximum exhaust temperatures of 600°C to 650°C to cause a regeneration process. The system will try to run a regeneration process for 15 minutes. If unsuccessful, the system will repeat this process for a further 15 minutes, if still unsuccessful, the DPF light on the driver display panel will then be lit.

The owners handbook states, the DPF symbol lights up to indicate that the diesel particulate filter has become obstructed with soot due to frequent short trips. When the warning lamp comes on, the driver should drive at a constant speed of at least 60 km/h for about 10 minutes. As a result of the increase in temperature the soot in the filter will be burned off. If the DPF symbol does not go out, the driver should contact an authorised Volkswagen repairer and have the fault rectified.

At 55% soot loading the DPF light is lit on driver display panel. At this point the customer should follow the advice in the handbook. If they ignore this information and continue driving the vehicle until the soot loading reaches 75% without successful regeneration, additional warning lamps will light up. At this point the customer will also be complaining of lack of power, etc.

At 75%, regeneration is still possible with the use of the VAS tester. Only when the loading is above 95%, is it necessary to replace the DPF unit.

Operating Status System Response

45% DPF Load Level 1 Normal Regeneration

50% DPF Load Level 2 Regeneration at maximum exhaust temperatures

55% DPF Load DPF lamp Regeneration from 60 km/h onwards ("See operating manual")

75% DPF Load DPF, SYS and MI lamp Torque limitation, EGR deactivation,

Regeneration via VAG tester only 95% DPF Load Replace the DPF Unit

Edited by mshbul
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

0.55l сажди е много (около 320-350 хиляди), колата ще е мудна. Купи си нов от Ауди и ще заспят нещата.

Link to comment
Share on other sites

0.63 ама на Туарега гориш повече нафта заради късите скорости и килограмите. На джипа всичко свършва по-бързо.

Link to comment
Share on other sites

има логика. То може и самия филтър да по-голям като обем от този на аудито и да понася повече.

ама е добре засега, дано изкара още.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...