Jump to content

Смяна на термостат


Wengen

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Ауди А8, бензин, 2005, 4,2 почва леко да загрява при изкачване на баир. Не грее в задръстванията на София, нито по равен път, магистрала. Почистих, радиатора, нищо не се промени. Вероятно става дума за термостата. Всъщност, при TDI, говорят за голям и малък термостат. При бензин, мисля, че има само един или бъркам? Трудна ли е смяната на термостата, трябва ли да се разглобява много?

Благодаря!

Link to comment
Share on other sites

Здрасти! Означава, че стрелката от 90 градуса се премества вдясно към следващата позиция, но аз спирам веднага и оставяйки колата да работи - за 15 секунди температурата се връща на 90 градуса. Имайте предвид, че я карам от 7 години и никога, нито лете, нито зиме, стрелката не се е отклонявала от 90 градуса. Това се случва за първи път и помагайте, каква може да е причината?

IMG_20241026_154742.jpg

Edited by Wengen
Link to comment
Share on other sites

Сигурно е с електрически перки тоя мотор.

За начало виж като загрее дали работи перката, голямата. Допускам, че работи, защото ако не работеше нямаше да спада на място.

Но може да има общо с климатика, може неговата перка да охлажда, ако е пуснат.

 

Може да видиш и за грешки.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря!

 

Перката работи и охлажда, другаде е причината и си мисля, че е или термостат, или водна помна или и двете, а може да е и антифриза, който не е смeнян от 7 години, кой знае? Така че смяна на всичко и да видим! :)

Link to comment
Share on other sites

За да разбереш дали е термостат може като вдигне температурата, без да спираш, да пуснеш на макс отоплението, би трябвало да е достатъчно да охлади, ако е от термостат. Ако е от водна помпа, няма да се отрази.

Аз съм вече против да се сменя превантивно. При мен термостат и водна помпа са си оругиналните, на 313х. и 17г.

Ако ги бях сменил като взех колата преди 100х сега не знам дали щяха да са още добре, особено термостата, често след смяната не е добре.

Link to comment
Share on other sites

Хъм, изглежда няма отношение към парното, пускам го, защото така или иначе отнема тfполина. Но това е голям двигател и надали му влияе особено. Въпросът еq ако пусна климатроника, а не само парното, дали това ще повлияе. Но предстои смяна на всичко, така че после може и да ви пиша. Като сменим термостат, водна помпа, пистови ремъци, ангернж, ролки - ще е кат нова! :)

Link to comment
Share on other sites

Ама го пусни на макс парното, и вентилатора. Нормалната нужда от отопление в момента няма да се отрази наистина. 

4.2 си е голямо, може и да няма голям ефект.

Edited by mshbul
Link to comment
Share on other sites

В случая е необходимо да се направят две неща - смяна на охлаждащата течност ( прави се на две, максимум три години), както и почистване на охлаждащия радиатор (от мушици, кал и други замърсявания - много внимателно, за да не се повредят/изкривят ламелите му).

Link to comment
Share on other sites

Не мисля, че проблемът е в радиатора, нямаше да се охлажда на място, защото въздушният поток е много по-малък - само от перката.

 

Най-логично е да е термостат - на място намаленото количество течност, което пуска е достатъчно, въпреки, че въздушният поток е много по-малък.

 

И сега не е горещо. ако беше 35гр щеше яко да прегрява.

Link to comment
Share on other sites

Работата на термостата не зависи от околната температура, тъй като критичната за работата му точка - температурата на отваряне/затваряне, винаги е по-висока от околната, дори в пустинята Сахара. Колкото до охлаждащия радиатор, убеден съм, че с почистването му работната температура на мотора ще се нормализира.

А и в края на краищата е (почти) безплатно.

Link to comment
Share on other sites

Ще го обясня съвсем простичко. Охлаждащият радиатор е основният и най-важен елемент в автомобила, който отговаря за поддържането на оптималната работна температура на мотора. С времето по него полепват мушици, кал и други замърсявания, които намалят работната му повърхност и затрудняват работата му, в резултат на което температурата на мотора започва да се покачва. Почистването на радиатора го връща към правилното му функциониране.

Link to comment
Share on other sites

Не отричам, че едно чистене на радиатора е полезно, но едва ли ще реши проблема в случая.

 

Функцията на термостата е ясна, като писах, че е хладно имах предвид, че с намаления дебит при по-горещо време ще загрява още повече, а не че ще е различно поведението на термостата.

Според мен е блокирал в средно положение или движи, но не отваря до края.

Link to comment
Share on other sites

Да термостатите правят  такива аномалии, скоро смених един който отваряше на 65/ 70 градуса.

Link to comment
Share on other sites

И това е вариант.

Като се свали водната помпа ще се види. За термостата няма да е ясно. Затова може би първо смяна на водна помпа и ако не превърта, се сменя и термостата преди да се напълни.

Link to comment
Share on other sites

Здравейте!

 

Благодаря ви за мненията! Хубав дискусия. Почистих радиатора от мушици и прах, не се получи подобрение. Сега  колата влиза в бокса за смяна на ангренаж и ролки, водна помпа, термостат и пистови ремъци. Тогава ще се смени и антифриза - и след това право нагоре по баира с 200, да видим ще загрее ли! :)

Link to comment
Share on other sites

Смених всичко, както бях писал по-горе - ангренаж с ролки, водна помпа, термостат, пистови ремъци и ролки, смених антифриза и сега не загрява! Само можем да предполагаме откъде е бил проблемът, дали от водната помпа, дали от термостата.... там някъде се е криело кучето...

Link to comment
Share on other sites

 

Тя помпата веднага си лъсва, ако е пръцнала. Задръж ремъчното колело и опитай да завъртиш турбината спрямо оста, връти ли са, ясно.

Edited by NIKO
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...