Jump to content

Смяна на термостат


Wengen

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Ауди А8, бензин, 2005, 4,2 почва леко да загрява при изкачване на баир. Не грее в задръстванията на София, нито по равен път, магистрала. Почистих, радиатора, нищо не се промени. Вероятно става дума за термостата. Всъщност, при TDI, говорят за голям и малък термостат. При бензин, мисля, че има само един или бъркам? Трудна ли е смяната на термостата, трябва ли да се разглобява много?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти! Означава, че стрелката от 90 градуса се премества вдясно към следващата позиция, но аз спирам веднага и оставяйки колата да работи - за 15 секунди температурата се връща на 90 градуса. Имайте предвид, че я карам от 7 години и никога, нито лете, нито зиме, стрелката не се е отклонявала от 90 градуса. Това се случва за първи път и помагайте, каква може да е причината?

IMG_20241026_154742.jpg

Редактирано от Wengen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е с електрически перки тоя мотор.

За начало виж като загрее дали работи перката, голямата. Допускам, че работи, защото ако не работеше нямаше да спада на място.

Но може да има общо с климатика, може неговата перка да охлажда, ако е пуснат.

 

Може да видиш и за грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

Перката работи и охлажда, другаде е причината и си мисля, че е или термостат, или водна помна или и двете, а може да е и антифриза, който не е смeнян от 7 години, кой знае? Така че смяна на всичко и да видим! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да разбереш дали е термостат може като вдигне температурата, без да спираш, да пуснеш на макс отоплението, би трябвало да е достатъчно да охлади, ако е от термостат. Ако е от водна помпа, няма да се отрази.

Аз съм вече против да се сменя превантивно. При мен термостат и водна помпа са си оругиналните, на 313х. и 17г.

Ако ги бях сменил като взех колата преди 100х сега не знам дали щяха да са още добре, особено термостата, често след смяната не е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъм, изглежда няма отношение към парното, пускам го, защото така или иначе отнема тfполина. Но това е голям двигател и надали му влияе особено. Въпросът еq ако пусна климатроника, а не само парното, дали това ще повлияе. Но предстои смяна на всичко, така че после може и да ви пиша. Като сменим термостат, водна помпа, пистови ремъци, ангернж, ролки - ще е кат нова! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама го пусни на макс парното, и вентилатора. Нормалната нужда от отопление в момента няма да се отрази наистина. 

4.2 си е голямо, може и да няма голям ефект.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая е необходимо да се направят две неща - смяна на охлаждащата течност ( прави се на две, максимум три години), както и почистване на охлаждащия радиатор (от мушици, кал и други замърсявания - много внимателно, за да не се повредят/изкривят ламелите му).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че проблемът е в радиатора, нямаше да се охлажда на място, защото въздушният поток е много по-малък - само от перката.

 

Най-логично е да е термостат - на място намаленото количество течност, което пуска е достатъчно, въпреки, че въздушният поток е много по-малък.

 

И сега не е горещо. ако беше 35гр щеше яко да прегрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата на термостата не зависи от околната температура, тъй като критичната за работата му точка - температурата на отваряне/затваряне, винаги е по-висока от околната, дори в пустинята Сахара. Колкото до охлаждащия радиатор, убеден съм, че с почистването му работната температура на мотора ще се нормализира.

А и в края на краищата е (почти) безплатно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го обясня съвсем простичко. Охлаждащият радиатор е основният и най-важен елемент в автомобила, който отговаря за поддържането на оптималната работна температура на мотора. С времето по него полепват мушици, кал и други замърсявания, които намалят работната му повърхност и затрудняват работата му, в резултат на което температурата на мотора започва да се покачва. Почистването на радиатора го връща към правилното му функциониране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не отричам, че едно чистене на радиатора е полезно, но едва ли ще реши проблема в случая.

 

Функцията на термостата е ясна, като писах, че е хладно имах предвид, че с намаления дебит при по-горещо време ще загрява още повече, а не че ще е различно поведението на термостата.

Според мен е блокирал в средно положение или движи, но не отваря до края.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е вариант.

Като се свали водната помпа ще се види. За термостата няма да е ясно. Затова може би първо смяна на водна помпа и ако не превърта, се сменя и термостата преди да се напълни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

Благодаря ви за мненията! Хубав дискусия. Почистих радиатора от мушици и прах, не се получи подобрение. Сега  колата влиза в бокса за смяна на ангренаж и ролки, водна помпа, термостат и пистови ремъци. Тогава ще се смени и антифриза - и след това право нагоре по баира с 200, да видим ще загрее ли! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених всичко, както бях писал по-горе - ангренаж с ролки, водна помпа, термостат, пистови ремъци и ролки, смених антифриза и сега не загрява! Само можем да предполагаме откъде е бил проблемът, дали от водната помпа, дали от термостата.... там някъде се е криело кучето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Тя помпата веднага си лъсва, ако е пръцнала. Задръж ремъчното колело и опитай да завъртиш турбината спрямо оста, връти ли са, ясно.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...