Wengen Публикувано 27 Октомври 2024 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2024 Здравейте, колеги! Ауди А8, бензин, 2005, 4,2 почва леко да загрява при изкачване на баир. Не грее в задръстванията на София, нито по равен път, магистрала. Почистих, радиатора, нищо не се промени. Вероятно става дума за термостата. Всъщност, при TDI, говорят за голям и малък термостат. При бензин, мисля, че има само един или бъркам? Трудна ли е смяната на термостата, трябва ли да се разглобява много? Благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 27 Октомври 2024 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2024 Дефинирай "леко"? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wengen Публикувано 28 Октомври 2024 Автор Доклад Share Публикувано 28 Октомври 2024 (Редактирано) Здрасти! Означава, че стрелката от 90 градуса се премества вдясно към следващата позиция, но аз спирам веднага и оставяйки колата да работи - за 15 секунди температурата се връща на 90 градуса. Имайте предвид, че я карам от 7 години и никога, нито лете, нито зиме, стрелката не се е отклонявала от 90 градуса. Това се случва за първи път и помагайте, каква може да е причината? Редактирано 28 Октомври 2024 от Wengen Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 29 Октомври 2024 Доклад Share Публикувано 29 Октомври 2024 Сигурно е с електрически перки тоя мотор. За начало виж като загрее дали работи перката, голямата. Допускам, че работи, защото ако не работеше нямаше да спада на място. Но може да има общо с климатика, може неговата перка да охлажда, ако е пуснат. Може да видиш и за грешки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wengen Публикувано 30 Октомври 2024 Автор Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2024 Благодаря! Перката работи и охлажда, другаде е причината и си мисля, че е или термостат, или водна помна или и двете, а може да е и антифриза, който не е смeнян от 7 години, кой знае? Така че смяна на всичко и да видим! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 30 Октомври 2024 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2024 За да разбереш дали е термостат може като вдигне температурата, без да спираш, да пуснеш на макс отоплението, би трябвало да е достатъчно да охлади, ако е от термостат. Ако е от водна помпа, няма да се отрази. Аз съм вече против да се сменя превантивно. При мен термостат и водна помпа са си оругиналните, на 313х. и 17г. Ако ги бях сменил като взех колата преди 100х сега не знам дали щяха да са още добре, особено термостата, често след смяната не е добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wengen Публикувано 31 Октомври 2024 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2024 Хъм, изглежда няма отношение към парното, пускам го, защото така или иначе отнема тfполина. Но това е голям двигател и надали му влияе особено. Въпросът еq ако пусна климатроника, а не само парното, дали това ще повлияе. Но предстои смяна на всичко, така че после може и да ви пиша. Като сменим термостат, водна помпа, пистови ремъци, ангернж, ролки - ще е кат нова! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 1 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2024 (Редактирано) Ама го пусни на макс парното, и вентилатора. Нормалната нужда от отопление в момента няма да се отрази наистина. 4.2 си е голямо, може и да няма голям ефект. Редактирано 1 Ноември 2024 от mshbul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 2 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2024 В случая е необходимо да се направят две неща - смяна на охлаждащата течност ( прави се на две, максимум три години), както и почистване на охлаждащия радиатор (от мушици, кал и други замърсявания - много внимателно, за да не се повредят/изкривят ламелите му). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 2 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2024 Не мисля, че проблемът е в радиатора, нямаше да се охлажда на място, защото въздушният поток е много по-малък - само от перката. Най-логично е да е термостат - на място намаленото количество течност, което пуска е достатъчно, въпреки, че въздушният поток е много по-малък. И сега не е горещо. ако беше 35гр щеше яко да прегрява. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 3 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2024 Работата на термостата не зависи от околната температура, тъй като критичната за работата му точка - температурата на отваряне/затваряне, винаги е по-висока от околната, дори в пустинята Сахара. Колкото до охлаждащия радиатор, убеден съм, че с почистването му работната температура на мотора ще се нормализира. А и в края на краищата е (почти) безплатно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 3 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2024 Ще го обясня съвсем простичко. Охлаждащият радиатор е основният и най-важен елемент в автомобила, който отговаря за поддържането на оптималната работна температура на мотора. С времето по него полепват мушици, кал и други замърсявания, които намалят работната му повърхност и затрудняват работата му, в резултат на което температурата на мотора започва да се покачва. Почистването на радиатора го връща към правилното му функциониране. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 3 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2024 Не отричам, че едно чистене на радиатора е полезно, но едва ли ще реши проблема в случая. Функцията на термостата е ясна, като писах, че е хладно имах предвид, че с намаления дебит при по-горещо време ще загрява още повече, а не че ще е различно поведението на термостата. Според мен е блокирал в средно положение или движи, но не отваря до края. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 3 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2024 Да термостатите правят такива аномалии, скоро смених един който отваряше на 65/ 70 градуса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 3 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2024 или просто превърта турбината върху оста на помпата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 4 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2024 И това е вариант. Като се свали водната помпа ще се види. За термостата няма да е ясно. Затова може би първо смяна на водна помпа и ако не превърта, се сменя и термостата преди да се напълни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wengen Публикувано 5 Ноември 2024 Автор Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2024 Здравейте! Благодаря ви за мненията! Хубав дискусия. Почистих радиатора от мушици и прах, не се получи подобрение. Сега колата влиза в бокса за смяна на ангренаж и ролки, водна помпа, термостат и пистови ремъци. Тогава ще се смени и антифриза - и след това право нагоре по баира с 200, да видим ще загрее ли! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 5 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2024 Моля те да споделиш, ако разберете виновника! 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wengen Публикувано 10 Ноември 2024 Автор Доклад Share Публикувано 10 Ноември 2024 Смених всичко, както бях писал по-горе - ангренаж с ролки, водна помпа, термостат, пистови ремъци и ролки, смених антифриза и сега не загрява! Само можем да предполагаме откъде е бил проблемът, дали от водната помпа, дали от термостата.... там някъде се е криело кучето... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 10 Ноември 2024 Доклад Share Публикувано 10 Ноември 2024 (Редактирано) Тя помпата веднага си лъсва, ако е пръцнала. Задръж ремъчното колело и опитай да завъртиш турбината спрямо оста, връти ли са, ясно. Редактирано 10 Ноември 2024 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване