Wengen Posted October 27 Report Share Posted October 27 Здравейте, колеги! Ауди А8, бензин, 2005, 4,2 почва леко да загрява при изкачване на баир. Не грее в задръстванията на София, нито по равен път, магистрала. Почистих, радиатора, нищо не се промени. Вероятно става дума за термостата. Всъщност, при TDI, говорят за голям и малък термостат. При бензин, мисля, че има само един или бъркам? Трудна ли е смяната на термостата, трябва ли да се разглобява много? Благодаря! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted October 27 Report Share Posted October 27 Дефинирай "леко"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wengen Posted October 28 Author Report Share Posted October 28 (edited) Здрасти! Означава, че стрелката от 90 градуса се премества вдясно към следващата позиция, но аз спирам веднага и оставяйки колата да работи - за 15 секунди температурата се връща на 90 градуса. Имайте предвид, че я карам от 7 години и никога, нито лете, нито зиме, стрелката не се е отклонявала от 90 градуса. Това се случва за първи път и помагайте, каква може да е причината? Edited October 28 by Wengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mshbul Posted October 29 Report Share Posted October 29 Сигурно е с електрически перки тоя мотор. За начало виж като загрее дали работи перката, голямата. Допускам, че работи, защото ако не работеше нямаше да спада на място. Но може да има общо с климатика, може неговата перка да охлажда, ако е пуснат. Може да видиш и за грешки. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wengen Posted October 30 Author Report Share Posted October 30 Благодаря! Перката работи и охлажда, другаде е причината и си мисля, че е или термостат, или водна помна или и двете, а може да е и антифриза, който не е смeнян от 7 години, кой знае? Така че смяна на всичко и да видим! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mshbul Posted October 30 Report Share Posted October 30 За да разбереш дали е термостат може като вдигне температурата, без да спираш, да пуснеш на макс отоплението, би трябвало да е достатъчно да охлади, ако е от термостат. Ако е от водна помпа, няма да се отрази. Аз съм вече против да се сменя превантивно. При мен термостат и водна помпа са си оругиналните, на 313х. и 17г. Ако ги бях сменил като взех колата преди 100х сега не знам дали щяха да са още добре, особено термостата, често след смяната не е добре. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wengen Posted October 31 Author Report Share Posted October 31 Хъм, изглежда няма отношение към парното, пускам го, защото така или иначе отнема тfполина. Но това е голям двигател и надали му влияе особено. Въпросът еq ако пусна климатроника, а не само парното, дали това ще повлияе. Но предстои смяна на всичко, така че после може и да ви пиша. Като сменим термостат, водна помпа, пистови ремъци, ангернж, ролки - ще е кат нова! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mshbul Posted November 1 Report Share Posted November 1 (edited) Ама го пусни на макс парното, и вентилатора. Нормалната нужда от отопление в момента няма да се отрази наистина. 4.2 си е голямо, може и да няма голям ефект. Edited November 1 by mshbul Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted November 2 Report Share Posted November 2 В случая е необходимо да се направят две неща - смяна на охлаждащата течност ( прави се на две, максимум три години), както и почистване на охлаждащия радиатор (от мушици, кал и други замърсявания - много внимателно, за да не се повредят/изкривят ламелите му). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mshbul Posted November 2 Report Share Posted November 2 Не мисля, че проблемът е в радиатора, нямаше да се охлажда на място, защото въздушният поток е много по-малък - само от перката. Най-логично е да е термостат - на място намаленото количество течност, което пуска е достатъчно, въпреки, че въздушният поток е много по-малък. И сега не е горещо. ако беше 35гр щеше яко да прегрява. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted November 3 Report Share Posted November 3 Работата на термостата не зависи от околната температура, тъй като критичната за работата му точка - температурата на отваряне/затваряне, винаги е по-висока от околната, дори в пустинята Сахара. Колкото до охлаждащия радиатор, убеден съм, че с почистването му работната температура на мотора ще се нормализира. А и в края на краищата е (почти) безплатно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted November 3 Report Share Posted November 3 Ще го обясня съвсем простичко. Охлаждащият радиатор е основният и най-важен елемент в автомобила, който отговаря за поддържането на оптималната работна температура на мотора. С времето по него полепват мушици, кал и други замърсявания, които намалят работната му повърхност и затрудняват работата му, в резултат на което температурата на мотора започва да се покачва. Почистването на радиатора го връща към правилното му функциониране. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mshbul Posted November 3 Report Share Posted November 3 Не отричам, че едно чистене на радиатора е полезно, но едва ли ще реши проблема в случая. Функцията на термостата е ясна, като писах, че е хладно имах предвид, че с намаления дебит при по-горещо време ще загрява още повече, а не че ще е различно поведението на термостата. Според мен е блокирал в средно положение или движи, но не отваря до края. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi+ Posted November 3 Report Share Posted November 3 Да термостатите правят такива аномалии, скоро смених един който отваряше на 65/ 70 градуса. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted November 3 Report Share Posted November 3 или просто превърта турбината върху оста на помпата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mshbul Posted November 4 Report Share Posted November 4 И това е вариант. Като се свали водната помпа ще се види. За термостата няма да е ясно. Затова може би първо смяна на водна помпа и ако не превърта, се сменя и термостата преди да се напълни. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wengen Posted November 5 Author Report Share Posted November 5 Здравейте! Благодаря ви за мненията! Хубав дискусия. Почистих радиатора от мушици и прах, не се получи подобрение. Сега колата влиза в бокса за смяна на ангренаж и ролки, водна помпа, термостат и пистови ремъци. Тогава ще се смени и антифриза - и след това право нагоре по баира с 200, да видим ще загрее ли! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mshbul Posted November 5 Report Share Posted November 5 Моля те да споделиш, ако разберете виновника! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wengen Posted November 10 Author Report Share Posted November 10 Смених всичко, както бях писал по-горе - ангренаж с ролки, водна помпа, термостат, пистови ремъци и ролки, смених антифриза и сега не загрява! Само можем да предполагаме откъде е бил проблемът, дали от водната помпа, дали от термостата.... там някъде се е криело кучето... Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted November 10 Report Share Posted November 10 (edited) Тя помпата веднага си лъсва, ако е пръцнала. Задръж ремъчното колело и опитай да завъртиш турбината спрямо оста, връти ли са, ясно. Edited November 10 by NIKO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now