Jump to content

Това ли е стъпково моторче?


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Колеги, следвайки инструкциите от форума и аз пристъпих към чистене на моторчето за празен ход с WD-40. Много боклуци излязоха, но се появи следния проблем- държи ми 1200 оборота!

Преди тази намеса оборотите на празен ход бяха малко под 1000. Дали не сгафих нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали го пак и виж дали не е залепнало. На мен ми се случи докато го чистих. След като изтекоха един куп гадости реших да му подам напрежение да видя как върви буталото - каза щрак и залепна в крайно отворено положение (което е еквивалент на подаване на гас). Трябва да го раздвижиш с нещо, внимателно, и малко тънко масло за да не прави тоя номер. Но все си мисля че това е признак на заминаващ си мотор. Мое мнение. Нямаш гаранция че утре няма да го направи пак в движение.

Редактирано от Zeifod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мерси за изчерпателния отзив!

Аз като го свалих, пръсках в двата отвора с WD-40 и изтърсвах боклуците, поне 5-6 пъти. След това пръсках и обирах с клечки за уши налепите. До това се свежда моята компетентност.

Не съм технически грамотен, знам само че от едната страна, когато натисках с клечката се отваря някаква клапа. Може би е останало нещо от клечките (памук), което да я държи отворена. Ще го сваля пак и ще огледам.

Относно за тънкото масло, мога ли да използвам хидравлично масло за смазка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че е ок, да. Идеята е да е съвсем малко, просто да не трие на сухо, и евентуално ако запича, да го предотвратиш. Незнам да има негативно действие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега! Този weekend като се прибера ще го огледам и смажа, дано това помогне. Ще пиша дали има ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Много сте изчерпателни в отговорите си.

И аз имам проблем с оборотите, но не мога да се ориентирам къде да го открия това чудо.От снимката ми става ясно какво да търся, но пак не успявам. Ако може да ме насочите близо до какво се намира...или трябва да демонтирам нещо....

Колата е от подписа Б3 1.8i .

Предварително благодаря!

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Много сте изчерпателни в отговорите си.

И аз имам проблем с оборотите, но не мога да се ориентирам къде да го открия това чудо.От снимката ми става ясно какво да търся, но пак не успявам. Ако може да ме насочите близо до какво се намира...или трябва да демонтирам нещо....

Колата е от подписа Б3 1.8i .

Предварително благодаря!

:hilezh:

а код на мотора?

моно или пълна инжекция е?

ако е пълна пинжекция овечето степ мотори са т такъв вид.

ако е моно - не минава въздух през него,а се намира точно на жилото на газта - действа му пряко /отваря или затваря дросел клапата/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а код на мотора?

моно или пълна инжекция е?

ако е пълна пинжекция овечето степ мотори са т такъв вид.

ако е моно - не минава въздух през него,а се намира точно на жилото на газта - действа му пряко /отваря или затваря дросел клапата/

Мотора е JN-1.8i- пълна инжекция.

Незнам само къде да го намеря? Къде по точно да гледам? :bia:

Поздрави! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново почистих и смазах моторчето за празен ход. Няма ефект- оборотите пак си стоят на 1200. Колеги, имате ли някакви идеи дали мога да се справя с проблема?

Поздрви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски,като е загряла трудно ли пали?При мен се оказа,че не работи температурния датчик.Струва 20 лв. а за диагностика ми взеха 30 <_< Симптомите бяха- 1200 -1300 оборота,трудно палене,когато е загряла и висок разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го проверявал дали работи. Но си мисля че работи, защото като изкарам захранването колата угасва. Не знам дали трябва да е така.

Относно паленето, като загрее си пали, добре. Въпросният датчик (синият) го смених преди година. Не е от него щото си пали като е топла. Между другото. проблема се получи след почистването на моторчето и затова имам съмнения че съм сгафил нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го проверявал дали работи. Но си мисля че работи, защото като изкарам захранването колата угасва. Не знам дали трябва да е така.

Значи работи по принцип

......... Между другото. проблема се получи след почистването на моторчето и затова имам съмнения че съм сгафил нещо.

мойто моторче го чистих за 3 годии 2 пъти, но вече беше толкова износено горкото, че дори и затворено пак не уплътняваше добре, а и понякога заяждаше, но в частта, където се движи ел. магнита... а е капсоловано и не се отваря ... по принцип.... така че, или вече няма смисъл да го чистиш, щото е тотално заминало или някой преди теб си е играл с него и е развъртял винта за регулиране, който е малък шестограм от страната на засмукването на въздуха откъм въздуховода. Ако не е пипано там, винтчето следва да е залято с жълта боя...!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......

Не съм го проверявал дали работи. Но си мисля че работи, защото като изкарам захранването колата угасва.

........

Така е редно...

П.С. за този винт говоря, вижте прикачената снимка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах и в друга тема без да видя че си ми отговорил колега. Извинявам се.

Сетих се за този винт. Положението е следното- първият пък като чистих моторчето го направих с кореселин и боята на винта падна от него. Иначе не съм го барал. След това повторих процедурата с WD-40. Между другото ако е от този винт, може ли да се настрои?

Мисля си да не би случайно, докато съм чистил, да съм бръкнал вътре и да съм го завъртял.

Още нещо (дано не ставам досаден вече), високите обороти на празен ход, които държи, предпоставка ли са за евентуален проблем на газ/бензин?

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото ако е от този винт, може ли да се настрои?

Може, това го правят на стенд някакъв си, като го регулират да затваря до определено положение, за да държи 860-900 оборота по дефаулт. С времето обаче това буталце се износва и не прилепва пълно. При мен на старото беше така. С малък шестограм можеш да го местиш нагоре и надолу, така че да уплътни по-добре. Можеш да го отрегулираш, за да ти държи нормални обороти, но това е временно според мен. След около 2 години пак ще клекне. По-важното е, да видиш дали свободно се движи нагоре и надолу при подаване и спиране на 12 v на клемите. Ако заяжда, а буталото си го изчистил до огледален блясък с фина четка за рисуване и пак заяжда, значи 100 % си за ново.

Още нещо............високите обороти на празен ход, които държи, предпоставка ли са за евентуален проблем на газ/бензин?

........

По отношение на разхода да, както и придърпване при принудителен празен ход.

П.С. Днес се мъчих да направя със снимки подробно описание на манипулациите, но апарата е некачествен и снимките от близо излизат размазани..... :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...