VBI

Как да си регулираме сами дебитомера след гърмеж от АГУ

Recommended Posts

Чакай малко, не бързай. Управлението на ЕРН е на база т-датчик на ЕКУ-то, ламбда-сонда и потенциометър на дебитомера. Показанията на т-датчика са с около 30 ома по-ниски от необходимото, стига да си ги замерил вярно. Закачи ЕРН обратно и откачи термо-датчика на ЕКУ-то при 90С загрял двигател и покарай малко да видиш дали пак ще придърпва. Ако придърпва и без термо-датчика замери колко волта дава потенциометъра на дебитомера на ниски обороти БЕЗ да го откачаш от куплунга - махни гумения маншон назад на самия куплунг и докато работи двигателя на бензин замери между средно и долно краче. Трябва да е 0.5-0.7В. Пиши какво си замерил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,замерих потенциометъра,но не показва нищо,също така имам съмнение че и ТПС-а не работи как се замерва

Edited by jekata_90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Потенциометъра се мери на запален двигател на ниски обороти между средно и долно краче - така ли го провери? Потенциометъра НЕ се разкача от куплунга, само се издърпва гумения маншон на куплунга и се мери директно на жиците/обувките.

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж колко волта показва между 1-во и 3-то краче.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи проверих всичко,и се оказа че четките на потенциометъра в следствие на гърмеж не контактуват с пистите,показанията са 0,85 волта,но бях на диагностика в ауди сервиз и ми казаха че от гърменето ТПС-а не работи а само цъка,как да го замеря.А за трудното палене на бензин проблема бил в помпата или в бензиновия клапан

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направо го сменяй ТПС-а (може с 2-ра употреба), но имай в предвид, че за паленето е много важно и потенциометъра на дебитомера да работи коректно. Винаги можеш да сложиш допълнителен възвратен капан някъде преди бензиновия филтър за да ти поддържа налягането след дълъг престой.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да колега,така е или да се сложи нов,но този ТПС мери ли се по някакъв начин,защото в тоя сервиз ми казаха едни цени:-(. Благодаря

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трябва да видиш с мултицет при отпуснат педал на газта дали дава верига. Ако не дава може да има проблем в самия куплунг или пък да не е настроен добре към дроселовата клапа и да не може да задейства. ТПС-а от този тип дефектира сравнително рядко и затова може да сложиш и 2-ра употреба.

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трябва да видиш с мултицет при отпуснат педал на газта дали дава верига. Ако не дава може да има проблем в самия куплунг или пък да не е настроен добре към дроселовата клапа и да не може да задейства. ТПС-а от този тип дефектира сравнително рядко и затова може да сложиш и 2-ра употреба.

 

Знам че ще ми се впрегнеш, но все пак не пиша целенасочено или пък против теб!!! Теста така не е меродавен, не съм мерил тока на ст.моторче но е по-височък и с мултицета измерването не е точно. 

 

ТПС-а може да работи на проверка с мултицет, а реално да не работи! Най хубаво е да се провери чрез пускане на напрежение, и през лампа 5 вата да се види дали реално "комутира/прекъсва" веригите. Прави се като на "общия" пин на буксата се подаде +12 волта, а през ключовете се пипа пробна лампа. която е свързана на маса. Проверете и двете страни на ТПС-а дали са в кондиция. 

 

Казвам го защото:

-при мен беше така!

-след това сложих АБФ електроника и тя беше със същия проблем! 

-и не съм идиот ама на АБФ-а го мерих поне 10 пъти и все си писукаше на мултицета. А загрее ли колата 2000 об. ПХ. 

 

Та след като реално изхарчих 800-1200лв мисля че е добре да го споделя. Решението е ключе от магазин за електроника за 0,80ст. и при АБФ и при АЦЕ. 

 

ТПС-а активира "различен" режим на аванса от което печелим:

-стабилен празен ход

-лек старт на мотора

 

При мен колата строши стартера от зор, защото в режим на натоварване палеше много трудно. Режима на натоварване работеше, защото не е чукнало ключето в ТПС-а. 

Edited by Vankata_84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има разлика между ТПС на АСЕ и AAD. Твоя ТПС (бившия на АСЕ ако не си го сменял) е тип потенциометър, докато другия (AAD и по-старите двигатели) е реализиран с 2 микроключета - едно за ниските обороти и едно за пълно натоварване. Въпреки всичко, дори и при АСЕ двигател може да се премери а мултицет.

Edited by VBI
Моя грешка, потенциометъра на АСЕ не е с писти!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вальо,доколкото разбрах от поста ти ТПС-а на АЦЕ и AAD са различни?

При АЦЕ-то също са две ключета,даже за пълното натоварване на мотора не е микроключе,а са да кажем две пластинки,които правят контакт когато гърбичката на ТПС-а ги освободи.За празният ход си е микроключе.

Това,което е написал Ванката на мен ми се случи същото със шибаният ТПС.Ключето си цъка вътре,меря го с мултицета,дава верига.Тръгвам да карам и когато освободя от скорост оборотите в един момент са стабилни 900,а в следващият момент са 1000-1100.Спирам,вдигам капака,ключето си цъка като завъртя леко дроселовата клапа,меря с мултицета и няма верига.Свалях няколко пъти ТПС-а,отварял съм го,гледах го,презапоих му крачетата,регулирах го отново и се получаваше всеки път същият проблем.Един път работи,един път не.Бях готов да купя нов ТПС,но реших първо да пробвам да сменя тази микрожка.Намерих най-близката по размер,която купих за 0,80лв. и я монтирах на мястото на старата.Вече близо година се радвам на прекрасни 900об. без да се колебаят.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обикновено на АСЕ са писти - като потенциометър с ниско съпротивление. Не пречи обаче да се преправи с обикновено микроключе. Затова и се получава проблема за който си писал и ти и той. На по-старите мотори и купета са две микроключета. На А6/С4 би трябвало да е с писти и гърбица ТПС-а, а на 100/С4 с микроключета. Просто зависи от годината на производство на колата. Също така се различава и ЕКУ-то на АСЕ от определена година нататък. В случая обаче говорим за проблема на колегата по-горе, който е с ТПС с микроключета - от предишната генерация.

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не се бъркаш с АБК?До сега колкото АЦЕ-та съм виждал ТПС-а е с микрожки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав си, може и да се бъркам (на АБК със сигурност е потенциометър), но мисля, че на А6/С4 от последните години също са с потенциометър за ниските обороти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На АБК е нормално да са писти...Все пак на ел.инж. ТПС определя много неща.(тротъл позишън сензор)

 

При мех.инж. до сега освен ТПС с ключове друго не съм виждал.(тротъл позишън суич)  :)

Edited by Vankata_84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ти сега си с АБФ нали? Би трябвало твоя ТПС да е тип потенциометър или се бъркам?

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен сега имам "closed throttle position switch(CTP)" и ТПС(потенциоаметър). Та въпросния ключ на празен ход е 1:1 с този при АЦЕ само дето е външен. След като оправих него (АБФ) разбрах защо моето АЦЕ не хвана празен ход с нищо(стаб.делминимум, ст,мотор, че и с кранче почти не успяваше) накрая. 

Edited by Vankata_84

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VBI здравей, колега! Имам същото ауди като твоето. Въпреки всички съвети да го продам, аз искам да го реставрирам. Миналата година му смених ремъка и започнаха проблеми, явно се е разцентровало. Започна да гърми, беше скъсало гофрирания маркуч, изкривило клапата, смених каквото успях да намеря, но колата се нуждае от центровка от човек, който знае какво прави. Можеш ли да ме посъветваш за някой или дали ти се занимаваш с това? Просто много искам наистина да я видя тази кола да работи добре :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мога да те пратя при човек да ти центрова инжекциона, но ако се придържаш по обясненията в темата ще се справиш и сам. Основното нещо е клапата да е идеално права, да не опира никъде и да стои на точното място според зеленото етикетче на дебитомера. Също така гофрирания маркуч трябва да е здрав - най-малките цепнатини оказват голямо значение за центровката на дебитомера. Ако тези неща направиш както трябва няма да имаш проблеми - няма да е нужно да пипаш потенциометъра на дебитомера, където е най-голямата играчка при настройването.

 

Все пак ако си сменял ангренажния ремък и от тогава са почнали проблемите е много вероятно да не е зацепен както трябва и затова да работи лошо двигателя - провери си първо ангренажния ремък.

 

Щом е гърмяла вероятно си и на газ? Ако имаш АГУ трябва да провериш и покрай него да не смуче въздух отнякъде и дали и добре настроен изпарителя - сместа и колко газ подава през реглажните винтове на крана за газта. Ако имаш проблем с ниските обороти на газ - има си отделни теми как да се преработят за да заработи както трябва.

 

Реглажа на дебитомера се прави САМО на бензин - ако там заработи както трябва, ако на газ е настроена правилно ще работи добре и на газ.

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.