VBI

Как да си регулираме сами дебитомера след гърмеж от АГУ

Recommended Posts

Колеги,извинявам се за предните ми публикаций,цял ден чета прекрасната тема и установявам,че до сега не съм вдявал нищо(най-вероятно и затова никой не ми пише),сега ми станаха ясни нещата и мисля при малко свободно време да се занимая с насртойка на инцекциона.Помпата ми работи при положение,че колата си върви на бензин(при мен проблемни са само оборотите на бензин),затова ще премина към преглед на клапата.Мисля,че ще се справя.Стъпковото моторче не съм го мерил,ще го измеря да го видя.Дано клапата ми не е батак,а да се нуждае само от леко понаместване на пластинката.Потенциометъра вече ми е ясен как да го проверя работи ли.Оттам паля,загявам двигателя и ако тресе или гасне регулирам сместа(силно се надявам да имам отвор,че иначе става мазало)След това ако нямам между 0,5-0,7 волта на потенциометъра и него ще го намествам.После режа единия кабел на регулатора на налягане и свързвам последователно амперметъра.Трябва на контакт да показва 90-110милиампера за да е в изправност.Паля,форсирам за 2-3 сек до 3000 оборота,оставям на ниски и амперметъра трябва да показва стойности 3-4милиампера с леко играене от сорта на 3-4 милиампера.Ако не показва 3-4 милиампера,въртя болта за регулиране на сместа и пак форсирам и оставям на ниски,така докато не покаже заветните 3-4 милиампера.Надявам се да няма пречки и след запояване на срязания кабел колата да си работи перфектно.Колега VBI,извинявам се,яко загрозявам така важната тема,която както прочетох е помогнала на много хора.Надявам се и аз да съм един от тях.Искам да те помоля само ако нещо от по-горе написаното е невярно или непълно да ми кажеш,за да не се бъркам докато човъркам по колата.Искам и ще я направя тая кола да работи перфектно.Друго което забелязах чак сега по колата е точно това черно пушене от ауспуха,явно сместа е доста богата(не карама на бензин и не ми е направило впечатление),дано и това се оправи след интервенцията.Наистина се радвам,че ви има хора.Без вас хора като мен са заникъде.Лека вечер на всички.А и мотора ми не е АСЕ а ААД,доколкото разбрах от прочетеното,за което също се извинявам(наистина се чувствам ужасно,как може да съм такъв дебил)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реглажа на сместа се прави при 90С загрял двигател и показанията на ЕРН трябва да се местят от -2.5ма до +2.5ма, т.е. захранването е "двупосочно". Другото, което трябва да имаш в пред е, че л-сондата трябва да е изправна и дюзите да са в ред. Тъй като почти не я караш на бензин силно се съмнявам да не са позапушени дюзите или най-малкото вече не пръскат като "мъгла". При това положение няма да можеш да докараш реглажа на ЕРН в нормата по-горе. Мой съвет е да си регулираш клапата и потенциометъра на дебитомера, а тока на ЕРН да го направиш максимално близко. След това сипи една добавка за почистване на дюзи на поне 20-30л бензин и карай на бензин за да се изчистят доколкото е възможно. После ако имаш проблеми пак си настрой сместа и премери тока на ЕРН.

АСЕ или AAD двигател - реглажа е същия на всеки мех. инжекцион с ЕРН на дебитомера.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря,колега,ще го имам впредвид(ето,че пак не съм чел както трябва),аз да я накарам да държи обороти на бензин,пък ако иска и 100 да гори(е дано да не се стига до там :)/>

А относно добавката съм чувал,че след наливане на добавка скоро се сменял горивния филтър,зашото всичките боклуци от резервоара отивали в него.Да го имам ли впредвид и това?

Edited by VBI
Цитиране на предходен пост!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Става въпрос за добавка за чистене на дюзи (черно STP примерно), а не за добавка а чистене на резервоар. Така, че няма да се наложи смяна на горивния филтър ако е сменян скоро.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ОТНОВО СЪМ В ИГРАТА,КОЛЕГИ :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: Днес имах повечко свободно време и след като видях,че времето ще е с мен реших да се захвана с колата.Доста се поизмъчих с махането на тая смола около болтовете на потенциометъра(което в крайна сметка се оказа ненужно)и след това се оказа,че нямам инструмент който да влезе на това кофти място.Затова реших да пробвам едно нещо което след прочитането на темата ме накара силно да се замисля дали пък проблема не е там.Купих си шестостен 3 номер и реших да се опитам да понамаля сместа на бензина,тъй като мисля,че бях споделил,колата докато е студена тресеше на бензин и до към 2500 оборота сякаш прекъсваше(сега не ми е ясно,това бедна или богата смес е)според мен заради твърде богата смеси познайте.След плавно въртене и пробване на реглажния винт НАЛЯВО(дано да се намаля натам сместа) колата започна малко по малко да си заработва супер.Накрая след 1,75 оборота въртене НАЛЯВО колата утихна и оборотите заспаха на 900(при загрял мотор и без включени консуматори).Викам си,това ако е толкова лесно няма да казвам на никой,затова реших да я поразтъпча малко из града да видя как ще се държи.За около 10 км каране и постоянно обръщане на газ или бензин няма симптоми на падане или менене на оборотите.Само нямам представа дали съм намалил сместа или съм я увеличил(според мен е намалена,защото гледам,че от гърнето вече не пръскат черни сажди)това моля вие по-компетентните да кажете.Важното за мен е,че колата след поправката на маркучето за 5 дюза и регулирането на сместа се държи много добре,пали,държи обороти на бензин и на газ няма разлика с преди.Ето как се е получил проблема според мен:Като купих колата видях,че гофрирания маркуч е облепян с изолирбанд,а от опит с предни автомобили знам,че това е най-важната част от цялата система.Затова зимата докато имахме по-малко работа в фирмата и имах свободно време реших да го сваля,прегледах го обстойно,там където беше скъсан го позалепих с секундно лепило,колко да не се разпада,след което хубаво го омазах целия около проблемната зона с силикон и най-накрая още докато силикона беше мек го увих пак с хубав изолирбанд.Сега знам,че няма да повярвате,но явно това нещо е свършило работа и оттам е намаляло количеството въздух,от където пък колата е взела да се дави.След днешното намяле на сместа колата заспа.Кажете според вас това възможно ли е?И дали всъщност не съм е обогатил тая смес.Колегата VBI най-добре ще знае.Иначе искам да благодаря на всички за оказаното съдействие и проявеното търпение.Радвам се,че ви има хора.Бъдете живи и здрави.Това е за сега от мен по тази тема :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом си отвивал реглажния винт (обратно на часовниковата стрелка) значи си обеднил сместа. Това обяснява изчезването на саждите. Вероятно заради скъсания гофриран маркуч стария собственик е въртял реглажния винт на дебитомера за да компенсира пропуска на въздух и е преобогатил сместа. Все пак това с лепенето на маркуча не е работа и съвсем скоро ще почне да пропуска - този маркуч се огъва непрекъснато и каквото и да му правиш рано или късно се цепи. Лепил съм го с какво ли не, но винаги след известно време се цепи. Лечението е само с нов (аз така направих) или ако намериш запазен 2-ра употреба, който е на цена близка до тази на новия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е лошо да пишем и къде и на каква цена може да се намери гофрето.Не знам дали още съществува този магазин на Симеон 169 тел 0888 634 801, 0878 734 220 чака се за доставка и цена 170 лв. На повечето места искаха от 250 лв и нагоре, но беше преди доста години. Втора употреба от 40-60 лв. но има и мародери.Става въпрос за двт АБК.

Edited by jiko58

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте имам б4 асе мотор благодарение на колегата VBI колата работи на бензин,но имам следния проблем когато я карам на бензин и смачкам газта ми забива муцуната все едно няма бензин,но на газ този проблем го няма.благодаря ви предварително

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обогати малко сместа от дебитомера - примерно завърти винта по часовниковата стрелка с 1/4 или 1/2 оборот. Това на каква температура на двигателя се случва - топъл, студен или винаги?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колата го прави този проблем винаги,дори и на място, връщам малко гаста и след това се форсира,но ако подавам газ да не е до доло педала варви,не забива.

Edited by jekata_90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвах фа обогатям сместа,да обеднявам, но проблемът си остана.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Откачи черния кабел на л-сондата и покарай без нея за да видиш дали пак ще прекъсва. Замери т-датчика на ЕКУ-то (бял на цвят, монтиран отзад на главата до делкото) какви стойности дава при студен и при 90С загрял двигател. Потенциометъра на дебитомера какви стойности дава на ниски обороти на бензин?

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги откачих кабела на л-сондата, ноняма никакъв ефект дори не може да запали като е откачен кабела,а ьа този датчик него намирам,после ще замеря показанията на потенциометъра

Share this post


Link to post
Share on other sites

Май си объркал кабела - л-сондата няма нищо общо с паленето, вероятно си откачил нещо друго. Т-датчика се намира отзад отляво на главата (в близост до делкото) като стоиш пред двигателя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има един датчик точно под делкото като му откача буксата колата гасне,но скасих жилото на гаста за да не отваря клапата до края(остават 2...3мм)но пак колата се форсира до прекъсвач,това може ли да е някакъв проблем

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не прави глупости, просто замери какво показва датчика с мултицет, бял е на цвят.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предварително се извинявам за глупавия въпрос,но какви стойности трябва да показва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има сравнителна таблица, замери сутрин преди да запалиш каква е стойността, като обърнеш внимание колко градуса е температурата навън. След това замери при 90С загрял двигател, трябва да е около 220 ома. Пиши какво си измерил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте измерих датчика при студен мотор и външна температура 35 градуса показа 761 ом.след това при 90 градуса загрял мотор показа 187 ома.а докато работеше показваше 1500 ома,и постепенно показанията падаха

Share this post


Link to post
Share on other sites

На загрял двигател е доста ниска стойността. Датчика се мери само на изгасен двигател с откачена букса, т.е. директно на самия датчик. Провери при загрял двигател, докато работи, да откачиш куплунга на ЕРН - намира се отстрани на главата на инжекциона. Куплунга е с 2 извода. Виж как ще върви докато е откачен. Внимавай да не го объркаш с потенциометъра на дебитомера - закачен е от другата страна, но е по-ниско и куплунга е с 3 извода!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще пробвам,но може ли проблема да е в TPS-а защото и да го откача няма разлика в оборотите инъче цъка

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не би трябвало да придърпва от него - по-скоро ще са ти по-високи ниските обороти и ще играят нагоре/надолу.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Откачих буксата на ЕРН-то колата се форсира,няма тва забиване.Мисля че проблема е установен.благодаря за помоща.ще трябва да намеря нов датчик

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.