Jump to content

Май термостат, а?


Recommended Posts

Абе гледам, повечето регулярно се оплаквате - я хидравлична рейка, я забиване на предница, а вибрации в купето, та си викам, я и аз да кажа нещо, да не ми завидите, че не ми се чупи колата :flipoff:

Все В3-ки и В4-ки съм карал и нито една не поддържаше постоянни 90 градуса. Никога не са ми прегрявали, ама и не развиват оптимална температура. А това извънградско... Като зашЪба онзи ми ти насрещен вятър и градусите се свиват до 60-ина. Вашите автомобили каква работна температура държат? И дали термостата е винивен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Абе гледам, повечето регулярно се оплаквате - я хидравлична рейка, я забиване на предница, а вибрации в купето, та си викам, я и аз да кажа нещо, да не ми завидите, че не ми се чупи колата :flipoff:

Все В3-ки и В4-ки съм карал и нито една не поддържаше постоянни 90 градуса. Никога не са ми прегрявали, ама и не развиват оптимална температура. А това извънградско... Като зашЪба онзи ми ти насрещен вятър и градусите се свиват до 60-ина. Вашите автомобили каква работна температура държат? И дали термостата е винивен?

Почти 100% термостата ти е за смяна. Без значение дали си в града или извън него, жега или студ трябва да ти държи 92-96 градуса на двигателя :flipoff:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти 100% термостата ти е за смяна. Без значение дали си в града или извън него, жега или студ трябва да ти държи 92-96 градуса на двигателя :flipoff:

Тенкс! :flipoff:

Само още нещо, скъп ли е и хамалогия ли е смяната му?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенкс! :flipoff:

Само още нещо, скъп ли е и хамалогия ли е смяната му?

Самия термостат не е много скъп 25-30лв., но малко гадно се сменя на някои модели. Не разбрах какво точно караш, но ако е Б4 или С4 определено си иска мамата докато го поставиш. Особено ако си със серво на волана :flipoff: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам точно какво караш в момента, но имай предвид, че при В4 редовен проблем е да се прецака датчика за температурата и на таблото да ти показва по-малко, отколкото е в действителност. При моята В4-ка го имах този проблем - стигаше максимум до второто деление... Не че е много скъпо да си смениш термостата, ама така и така ще ходиш в сервиз - първо да ти замерят действителната температура. Можеш да си направиш и полеви тест на термостата - провери дали ти държи постоянно отворен големия кръг (дано не греша, че ще ме наковат ей сега :flipoff:) или си отваря, след като загрее нормално колата... Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самия термостат не е много скъп 25-30лв., но малко гадно се сменя на някои модели. Не разбрах какво точно караш, но ако е Б4 или С4 определено си иска мамата докато го поставиш. Особено ако си със серво на волана :flehan: .
Ей сега го купих от Евро 07 - 11.85 лв.В4 карам, със серво естествено.
а в града достига ли 90? или перките се пускат по-рано?
По-рано като че ли, макар че аз я карам толкова малко, че рядко стигам 90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, изхвърли го тоя термостат за 12 лева и иди в Ауто+ и поискай истински термостат. Миналата есен купих "оригинален" БЕР за 18 лева и тази пролет колата за малко да направи 110С на магистрала. Колеги ми помогнаха за истински БЕР и колата вече повече от 90С не вдига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си направиш и полеви тест на термостата - провери дали ти държи постоянно отворен големия кръг (дано не греша, че ще ме наковат ей сега ;) ) или си отваря, след като загрее нормално колата... Успех!
Мене ще ме наковат ей сега, ама как се проверява дали държи постоянно отворен големия кръг? :)
Колега, изхвърли го тоя термостат за 12 лева и иди в Ауто+ и поискай истински термостат. Миналата есен купих "оригинален" БЕР за 18 лева и тази пролет колата за малко да направи 110С на магистрала. Колеги ми помогнаха за истински БЕР и колата вече повече от 90С не вдига.
:flehan:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали термостата е постоянно отворен се проверява така- след като колата е добре охладена, напр. сутринта, палиш я и регулярно пипаш горния и долния маркучи, които влизат в радиатора. Ако се затоплят едновременно и еднакво, това означава че термостатът е аут. Трябва първо горния маркуч да се стопли (да достигне работна температура) и след това да се отвори и големия кръг- демек и долния дебел маркуч да се стопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, изхвърли го тоя термостат за 12 лева и иди в Ауто+ и поискай истински термостат. Миналата есен купих "оригинален" БЕР за 18 лева и тази пролет колата за малко да направи 110С на магистрала. Колеги ми помогнаха за истински БЕР и колата вече повече от 90С не вдига.
Колега, току-що им звънях. Предлагат ми същия - БЕР, за 17 лв. :flehan:
Дали термостата е постоянно отворен се проверява така- след като колата е добре охладена, напр. сутринта, палиш я и регулярно пипаш горния и долния маркучи, които влизат в радиатора. Ако се затоплят едновременно и еднакво, това означава че термостатът е аут. Трябва първо горния маркуч да се стопли (да достигне работна температура) и след това да се отвори и големия кръг- демек и долния дебел маркуч да се стопли.
:)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мился, че колегата swepi работи в Ауто+. Драсни му едно ЛС и го питай за оригинал, или пък в порше бг или в юнитрейд- просто звънни и птай за цена. Но под 20-25 лева оригинален няма. А, и в Даскалов кар питай тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мился, че колегата swepi работи в Ауто+. Драсни му едно ЛС и го питай за оригинал, или пък в порше бг или в юнитрейд- просто звънни и птай за цена. Но под 20-25 лева оригинален няма. А, и в Даскалов кар питай тук

Колегата Swepi преди три дни ми смени задния мигач и ще ми се събере твърде много задлъжнялост към него :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами чудесно! Значи го познаваш и ще го черпиш повечко! Дано да ти свърши отново работа! Малко е гадно да сменяш термостата, ама пък ще имаш парно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз снощи смених моя термостат с БЕР, но проблема които имам маи не се оправи..И незнам каде да търся причината :hilezh: Иначе смяната не е кои знае колко сложна.Ако си го сменяш сам бих ти казал как става.Но наистина си вземи качествен термостат. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз снощи смених моя термостат с БЕР, но проблема които имам маи не се оправи..И незнам каде да търся причината :hilezh: Иначе смяната не е кои знае колко сложна.Ако си го сменяш сам бих ти казал как става.Но наистина си вземи качествен термостат. Успех

Ако не ти представлява трудност, драсни една инструкция!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва си канал или подемник, щото трябва да се развива хидравликата, за да си освободиш място, а се бърка отдолу. За смяна в сервиз не би трябало повече от 20-30 лева да искат. Играчка си е, а пък после следва и обезвъздушаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пролет смених моя термостат и цяло лято ми поддържа 90-92 градуса.. обаче от 2-3 дена из града вдига над 95.. даже може и 100 да вдигне ама аз пускам парното или климатика и перките я оправят...

Трябва ми датчик за перките предполагам ама кой ли е този датчик?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната си е мамата,мамата :hilezh: Взимат около 30 лева за манипулацията.....Демонтират се доста неща,докато се стигне до термостата.....Успех :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На АБК-то го смених сам! Маха се кората, после хидравличната помпа се разхлабва и повдиха нагора от конзолата, ремъкът й също се маха... и вече имаш достъп до термостата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, току-що им звънях. Предлагат ми същия - БЕР, за 17 лв. :bia::hilezh:

Слагай такъв ,няма да съжаляваш.

Само че има една особеност при монтажа която е желателно да се спази - термостата трябва така да постави

в корпуса на водната помпа ,че неговите "страници" на корпуса му да не са насочени към посоката на водния

поток и да го възпрепятстват , а да бъдат перпендикулярни спрямо него /потока/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По последни данни, явно датчика за тампература ми е развален. Веднага след запалване, горния маркуч към радиатора ми загрява, докато долният остава студен. Двайсет минути по-късно и двата са доста топли. На парното мога да опека яйце. А датчика показва 50 градуса... После взе да се вдига, включи се перката и за момент отчете почти 90, след което за секунди заспа отново на под 50. Изчаках да видя дали ще включи перка при тези показатели и да, включва, макар датчика да отчита под 50...

Това е! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

друго предположение за проблема - може датчика да ти е наред, но самия уред за показанието да се гъбарка т.е. уреда се захваща за платката на таблото и точно тези места където се захваща представляват контакт между уреда и таблото и трябва да го развиеш и да почистиш контактните места. Но и датчика да смениш не е проблем, не е скъп и той също си е до време и след това изкривява нещата :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

друго предположение за проблема - може датчика да ти е наред, но самия уред за показанието да се гъбарка т.е. уреда се захваща за платката на таблото и точно тези места където се захваща представляват контакт между уреда и таблото и трябва да го развиеш и да почистиш контактните места. Но и датчика да смениш не е проблем, не е скъп и той също си е до време и след това изкривява нещата :hilezh:

Като казах датчик, имах предвид именно уреда :hilezh:

Датчика вероятно е някъде по охладителната система, не е на таблото :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за уреда е на тройника и е сив на цвят. Синия до него изпраща инфо на ЕКУ-то за темп. на водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...