Jump to content

дали е скапания термостат!?


luboaudi

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Колеги спорим с баща ми дали е термостата или не?

Той твърди, че не е термостата просто в студеното време било така, щото имаме и едно рено 1.9D и сега в по студеното време и то трудно качва повече от 75градуса иначе винаги си е било на 90гр.

Значи онязи вечер беше -2гр и я загрях на място до 85град навън, включиха перките (иначе включват точно на 90гр) без да тръгвам и охладиха до 78-80гр.

Тръгнах и до 1-я километър стана 75гр, а на 4-я вече стигнах и беше 70гр. Повече от това не пада.

Баща ми вика тоя термостат или отваря докрай или затваря, междинно положения няма!

Щото за да включат перките значи е отворил, а не трябва ли след като охладят перките той да затвори като падне темп. на 80гр и после като се вдигне до 90гр пак да отвори и така в цикъл.

Много несъм наясно с механиката, но предполагам, че е така :hilezh:

А тоя термостат някъв муден ли е кво? Заклинва ли като отвори?

От друго може ли да е?

Щото някоя година като я взехме баща ми е сменял 3бройки термостати докато уцели що годе правилния режим на работа на колата.

Всички датчици са в изправност, редовно проверявам с ваг-кома.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е вярно ,че термостата няма "междинни" положения.

Именно при бърза реакция в тези положения се отличава добрия термостат .

Причини може да има няколко - отслабнала пружина ,умора на "восъка" /веществото което се разширява и свива/

в капсулата ,понякога и проблеми от механичен характер - при мен например при оригиналния ми термостат

основния клапан при движението си напред / назад си беше "изкопал" една ямка върху бронзовата втулка по

която се движи и в съчетание с поотслабнала с годините пружина , понякога заклинваше в полуотворено

положение.Тогава зимно време загряване на мотора и парно се превръщаше в мисията невъзможна. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като направи 70гр парното е що годе добро

Аз вчера си смених термостата и сега температурата не мърда от 88 градуса за едночасово каране в града а иначе стария бешепостоянно отворен и в града докато стигна до работата и хване 55 градуса , а сега на 1/6 от пътя и хваща 50 градуса а до работата стига 80

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз завчера си смених термостата и сега температурата не ми мърда от 88 градуса за 1 час каране в града, а преди това докато мина 6 километра в града и стигаше 55 градуса а сега още на първия километър и хваща 60 :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес ходих за термостат и обяснявам на продавача, че веднъж като загрея на място до 90гр и охлади после си стои на 70-75гр.

И той ми вика, че това е нормално заради студеното време и на термостата нищо му няма.

И ми обяснява, че няма как да вдигне 90гр щото като е отворил големия кръг и времето е студено няма как да загрее.

А трябвало да падне примерно до 50-60гр за да затвори термостата и да загрее пак 90гр.

Колеги кажете как точно трябва да бачка термостата и какъв да търся щото той ми предлагаше някъв немски за 15лв, но не е BEHR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес ходих за термостат и обяснявам на продавача, че веднъж като загрея на място до 90гр и охлади после си стои на 70-75гр.

И той ми вика, че това е нормално заради студеното време и на термостата нищо му няма.

И ми обяснява, че няма как да вдигне 90гр щото като е отворил големия кръг и времето е студено няма как да загрее.

А трябвало да падне примерно до 50-60гр за да затвори термостата и да загрее пак 90гр.

Колеги кажете как точно трябва да бачка термостата и какъв да търся щото той ми предлагаше някъв немски за 15лв, но не е BEHR.

ЗДРАСТИ колега ,на този продавач му кажи да се гръмне и отивай другаде.Работата на термостата е да поддържа оптимална (около 88градуса)температура,отваря,затваря и т.н.Само през лятото може да се покачи с няколко гр. но това не е проблем.Вземай един WAHLER и ще забравиш къде стои термостата в твоята кола . УСПЕХ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗДРАСТИ колега ,на този продавач му кажи да се гръмне и отивай другаде.Работата на термостата е да поддържа оптимална (около 88градуса)температура,отваря,затваря и т.н.Само през лятото може да се покачи с няколко гр. но това не е проблем.Вземай един WAHLER и ще забравиш къде стои термостата в твоята кола . УСПЕХ

Мерси колега :hilezh:

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Иначе тоя термостат, с който сме е на по-малко от 5хил километра, смениха го като сменяхме скоростната кутия.

Баща ми вика, че бил от пасат, голф ли някъв.

Бил оригинален ама е ползван.

Интересно щото когато е работила малко горния маркуч пари, а долния е студен, би трябвали да загрее мамка и.

Забелязвам, че като съм на място и като подам газ до 2-3хил оборота и се чува как циркулира водата в казанчето. Нормално е знам, щот помпата засилва, но маи се чува нещо като бълбучене за секунда.

Възможно ли е да има въздух в системата, не би ли трябвало тогава да прегрее, апък и съм отварял капачката и не бълбука нищо?

Ще хода да търса WAHLER намерих магазин в Плевен, щото онзи ден не качи над 70гр, само като се покефихме на полигона в снега и направи 80гр :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ей ся баща ми е ходил в Плевен в един магазин, в който предлагат WAHLER и са имали само

4256.87D 50

A в каталога на WAHLER за 2006 от нета пише, че за двигател АДА е 4264.87D

Te тоя го нямат, а цената на първия е 15лв :hilezh:

Не е ли прекалено ниска, за оригинален?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди в PORSCHE и си вземи "оригинален" като искаш

Та аз съм с Валер. Пролетта си го монтирах. Колата лятото си държи 92 градуса, понякога в града вдига малко, докато се включат перките.

Тия дни карах при минусови температури, колата държеше 88 градуса, но няколко пъти извънграда пада до около 70 и после пак качваше

Преди не е правила така, възможно е да е заради ниските температури, които бяха.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравеите,значи като си карам по равен път с нормална скорост си държи нормална температура-около 87-89градуса колата е ауди 80 1,8с!като тръгна да изкачвам наклон обаче температурата ми надминава 90градуса и после спада пак до нормалните!знае ли някои тая аномалия от термостата ли е или проблема ми е в нещо друго? :)

Колега подобни признаци проявяваше Б-3ката на мой приятел.Когато не я натиска повече от 90 км/ч. темпера-

турата е нормална.Натисне ли я по яко започва да минава 90град. като напоследък в движение започнала да

стига почти до 100 гр.Сменил термостата ,като преди това и стария и новия ги тествал в гореща вода и .... :)

отварят / затварят абсолютно еднакво.Естествено с новия термостат положението не се променя.Преди няколко дни

му предложих да извадим и погледнем свещите ,защото по тях може да се предположи какво е здравословното

състояние на мотора.Какво се оказа - на 3 и 4 цилиндър свещите със нормален цвят и чисти електроди ,но на 1-ви

и особено на 2-ри ръждиви.Със малко фенерче светнахме през отворите на свещите и това което предположихме

че ще видим беше налице - антифриз върху буталата.От там нататък всичко е ясно. :):)

Днес свалихме главата и истината лъсна - почти половината от отворите в блока и главата през които циркулира

антифриз бяха буквално затапени :hilezh: .Следствие на това се получава локално прегряване около съответния

цилиндър и рано или късно прогаряне и пробив на гарнитурата.

Не го пожелавам на никого това ,но при по старички каручки и при използване на нискокачествен антифриз или

особено вода постепенното затлачване на охладителните канали в най тясната им част /гарнитурата/ е въпрос

на време.

Дано при тебе не е това ,но една проверка на горе описаното няма да е излишна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай един WAHLER и ще забравиш къде стои термостата в твоята кола . УСПЕХ

Вчера бащата е сложил тоя WAHLER - 4256.87D 50 за 15лв. Казаха, че масово се слага на абк,абт и всичко що е Б4.

Снощи на място направи 75-80гр парното беше добро и като тръгнахме падна на 60 и се усети разлика в топлото и интересното е че в този момент долния маркуч е студен!

Но днес като карах беше супер, не мръдна от 80-82гр по показанието на уреда, а в гаража като я оставих на връщане вдигна 90 и перките тръгнаха ;)

Данеби чак днес да се е раздвижил термостата, но той снощи въобще не беше отворил, а колата изтиваше, че беше студено - така е :)?

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега подобни признаци проявяваше Б-3ката на мой приятел.Когато не я натиска повече от 90 км/ч. темпера-

турата е нормална.Натисне ли я по яко започва да минава 90град. като напоследък в движение започнала да

стига почти до 100 гр.Сменил термостата ,като преди това и стария и новия ги тествал в гореща вода и .... :D

отварят / затварят абсолютно еднакво.Естествено с новия термостат положението не се променя.Преди няколко дни

му предложих да извадим и погледнем свещите ,защото по тях може да се предположи какво е здравословното

състояние на мотора.Какво се оказа - на 3 и 4 цилиндър свещите със нормален цвят и чисти електроди ,но на 1-ви

и особено на 2-ри ръждиви.Със малко фенерче светнахме през отворите на свещите и това което предположихме

че ще видим беше налице - антифриз върху буталата.От там нататък всичко е ясно. :flipoff::hilezh:

Днес свалихме главата и истината лъсна - почти половината от отворите в блока и главата през които циркулира

антифриз бяха буквално затапени ;) .Следствие на това се получава локално прегряване около съответния

цилиндър и рано или късно прогаряне и пробив на гарнитурата.

Не го пожелавам на никого това ,но при по старички каручки и при използване на нискокачествен антифриз или

особено вода постепенното затлачване на охладителните канали в най тясната им част /гарнитурата/ е въпрос

на време.

Дано при тебе не е това ,но една проверка на горе описаното няма да е излишна.

проверих колега и свещи и всичко си е наред почвам да се съмнявам в дадчика или самия уред! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се оплача :bia: Вчера смених термостата ,датчика ми показа темп .до 92градуса като имаше малко антифриз после обезвъздуших парното дойде но на място като тръгнах да карам темп .спадна на 80 гр включва се перката угасих колата и тази сутрин на извънградско стрелката ми не мръдна от 40 градуса цял ден е така 40 и това е какво да предприема , за да не я запаля и да я бутна от Камен Бряг в морето :bia::bia::):D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи на място си вдига температура и включва перката на 80гр, така ли?

А като тръгнеш щом пада много температурата пипни долния маркуч на радиатора и виж дали и той е топъл. Ако ДА може би е новия термостат.

Защо го смени?

При мен охлаждаше като караш както при теб, но долния маркуч и радиатора са студени :D

А за датчика на таблото в маркуча с 3те крачета като загрееш на място до 80-90 измери съпротивлението между лявото и дясно краче, ако датчика не е въртян (щипката му трябва да сочи към радиатора), трябва да ти дава около 100ома.

Което значи че той ти е изправен

И пиши какво е станало, че тоя проблем е масов май :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а при мен защо става така, долния е студен, горния топъл, като преди това на място, колата беше повече загряла и като тръгнах температурата падна, усети се разлика в парното и докато отидох да взема мултицета на място загря до 90гр и включи перките. Толкова показа и мултицета 90гр. :D

И на другия ден (вчера) вече загря до 80гр и там остана!

Днес я карах близо и не е загрявала

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...