Jump to content

Проблем с палене и работа на бензин


sre4ko

Recommended Posts

Здравейте колеги!

След като времето застудя и паленето на двигателя на газ стана трудно реших да опитам на бензин, но се явиха някои проблеми. Двигателят ми е 2.0 Е ААD. Трудно пали автомобила и на бензин. Като запали обаче работи 1-2 сек. и угасва. Не му достига бензин все едно, а в резервоара има. Отвивах преди и след горивния филтър тръбите и гориво има с високо налягане даже. Ако може да ми кажете каква може да е причината за моят проблем и какви проверки да направя. По-рано бях писал за дюзите като мислех, че са те.Купих добавка за инжекцион. А преди мен колата е карана на газ само. На газ автомобила работи що годе добре. Ще сам благодарен ако ми дадете някакви напътствия преди да хвана да не повредя нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз съм със същия мотор и миналата година точно при първите захлаждания ми го направи проблема на бензин и на мен......., едва седеше на 100 оборота и всички лампи светеха по таблото, това което направих аз е на първата бензиностанция 5 литра от най- високо октановия бензин, добавка на лики моли за горивото и само тръгвайки от брнзиностанцията и оборотите се оправиха и колата пали без проблем, дано и при теб да е така безболезнено решаването на проблема.Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

След като времето застудя и паленето на двигателя на газ стана трудно реших да опитам на бензин

Колега защо въобще палиш на газ? Този инжекцион е "хубаво" (направо си е задължително) да се пали на бензин. Някои колеги дори препоръчват преди да се изгаси колата да поработи малко на бензин (аз лично спазвам препоръката). Най-добре е винаги да палиш на бензин, а за превключването на газ е изписано доста по форума - потърси. Относно последвалите проблеми, които описваш, също доста е изписано. Откога са ти проблемите на бензин и въобще от време на време караш ли я на бензин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз колата я купих преди 3 месеца и не съм я карал на бензин. Предният собственик ми каза, че само на газ я е карал. За проблемите на бензин нищо не обясни, явно са си още от него. Идва момента обаче трябва да ги оправя. Ще прегледам из форума пак какво пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз колата я купих преди 3 месеца и не съм я карал на бензин. Предният собственик ми каза, че само на газ я е карал. За проблемите на бензин нищо не обясни, явно са си още от него. Идва момента обаче трябва да ги оправя. Ще прегледам из форума пак какво пише.

Че трябва да ги оправиш - спор няма. Има обаче доста вероятни причини за това, че не ти работи/пали колата на бензин. Като за начало можеш да погледнеш да не ти смуче въздух отнякъде - гофриран маркуч, О-пръстени над инжекторите, изкривена клапа на дебитомера (под гофрирания маркуч), неработещ/повреден дебитомер (регулатор на налягане, потенциометър), стъпково моторче неработещо/непочистено/изключено и др. Ако можеш по-подробно опиши проблемите: студено/топло палене на бензин, на газ, превключи на бензин при загрял двигател и пак кажи какво се случва (и на газ). Във форума има доста хора, които биха могли да те насочат!

По-скоро проблемите ти са следствие от неправилно монтирана/поддържана/донастройвана газова уредба и експлоатация на автомобила (мое мнение). Нашите автомобили трябва да работят добре на бензин - иначе "берем ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Zaharieff. До преди малко се занимавах с колата. Засега установявам следните неща: на бензин въобще не иска да запали за момент се опита, но дотам. Като прехварля на газ работи добре. Връщам на от газ на бензин и колата гасне. Имам чувството, че неотива бензин до цилиндрите, но може и да се заблуждава. Свещите ги свалях и бяха овлажнени. Ще кача след малко няколко снимки които направих следобяда. Едната е на потенциометъра, а другите на двигателя. Имам ламбда-контрол на АГУ-то.

Колега Zaharieff. До преди малко се занимавах с колата. Засега установявам следните неща: на бензин въобще не иска да запали за момент се опита, но дотам. Като прехварля на газ работи добре. Връщам на от газ на бензин и колата гасне. Имам чувството, че неотива бензин до цилиндрите, но може и да се заблуждава. Свещите ги свалях и бяха овлажнени. Ще кача след малко няколко снимки които направих следобяда. Едната е на потенциометъра, а другите на двигателя. Имам ламбда-контрол на АГУ-то.

post-9589-1194967678_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Zaharieff. До преди малко се занимавах с колата. Засега установявам следните неща: на бензин въобще не иска да запали за момент се опита, но дотам. Като прехварля на газ работи добре. Връщам на от газ на бензин и колата гасне. Имам чувството, че неотива бензин до цилиндрите, но може и да се заблуждава. Свещите ги свалях и бяха овлажнени. Ще кача след малко няколко снимки които направих следобяда. Едната е на потенциометъра, а другите на двигателя. Имам ламбда-контрол на АГУ-то.

Това, което научих от този форум относно ламбда-контрола е, че за да работи коректно - трябва ламбда сондата да ти е перфектна. Аз също имах ламбда-контрол и скоро го изхвърлих и си монтирах ламбда емулатор (по съвет на колеги от форума), тъй като едва ли има перфектна ламбда сонда на около 15-годишна кола работила Х време на газ :hilezh:

Все пак потърси решение на проблема си на бензин, това е моето мнение. Колкото до потенциометъра - като го сваляше имаше ли смола по 4-те винта? Ако не - т.е. е бил свалян преди, т.е. имало е причина да бъде свалян. Предполагам, че си погледнал из форума и затова си се насочил към потенциометъра.

Успех и пиши какво си направил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Тези дни започнах да проверявам едно по едно нещата от бензиновата система на автомобила. Ще разкажа подробно какво съм направил досега. Не мога да си обясня някои неща, които се получават.

Сипах онзи ден бензин + добавка STP (както по горе съм писал колата неработеше добре на бензин - прекъсваше, а на газ си работеше почти нормално), запалих и двигателя след малко заработи доста добре-равномерно,но ниските обороти ги нямаше от време на време. Поработи така ДВГ-то и взе да гасне на бензин. Отказа да пали на бензин. Започнах да елиминирам една по една причините за проблема - двигателя неиска да се пусне в действие на бензин.

1. Отвих тръбичката преди горивният филтър - гориво има. След филтъра пак отвих - и там има. Помпата подава бензин - значи си работи.

Продалжих нататък.

2. Прескочих инжекциона и взех да проверявам дюзите. В една тема, която пуснах преди за дюзите един колега написа да проверя ги проверя като ги отвия и въртя на стартер. Точно така и направих, но нито една невпръсна гориво. :hilezh:

3.Връщам се назад по системата. Отвих от главата на инжекционна тръбичкитекоито отиват към дюзите, завъртях, но и там няма "никой"?!?

4. Продължавам по нататък като свалих "пета-та" дюза или дюзата за студен старт - първоначално пускане на ДВГ-то (мисля, че така се наричаше), завъртях на стартер и тя си впръскваше нормално.

Тук спрях и незнам какво да правя?!? Къде се крие поблема. Четох някои теми из форума. Може ли да е във главата на инжекционна, или потенциометъра, дебитомера. Кога трябва да се подаде налягане на тези дюзи - защо липсва?

Ще се радвам ако някой може да ми даде някаква информация по тези въпроси и какво да правя.

Поздрави на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Тези дни започнах да проверявам едно по едно нещата от бензиновата система на автомобила. Ще разкажа подробно какво съм направил досега. Не мога да си обясня някои неща, които се получават.

Сипах онзи ден бензин + добавка STP (както по горе съм писал колата неработеше добре на бензин - прекъсваше, а на газ си работеше почти нормално), запалих и двигателя след малко заработи доста добре-равномерно,но ниските обороти ги нямаше от време на време. Поработи така ДВГ-то и взе да гасне на бензин. Отказа да пали на бензин. Започнах да елиминирам една по една причините за проблема - двигателя неиска да се пусне в действие на бензин.

1. Отвих тръбичката преди горивният филтър - гориво има. След филтъра пак отвих - и там има. Помпата подава бензин - значи си работи.

Продалжих нататък.

2. Прескочих инжекциона и взех да проверявам дюзите. В една тема, която пуснах преди за дюзите един колега написа да проверя ги проверя като ги отвия и въртя на стартер. Точно така и направих, но нито една невпръсна гориво. ;)

3.Връщам се назад по системата. Отвих от главата на инжекционна тръбичкитекоито отиват към дюзите, завъртях, но и там няма "никой"?!?

4. Продължавам по нататък като свалих "пета-та" дюза или дюзата за студен старт - първоначално пускане на ДВГ-то (мисля, че така се наричаше), завъртях на стартер и тя си впръскваше нормално.

Тук спрях и незнам какво да правя?!? Къде се крие поблема. Четох някои теми из форума. Може ли да е във главата на инжекционна, или потенциометъра, дебитомера. Кога трябва да се подаде налягане на тези дюзи - защо липсва?

Ще се радвам ако някой може да ми даде някаква информация по тези въпроси и какво да правя.

Поздрави на всички.

Вероятно проблема е в главата на инжекциона или клапата на дебитомера. Провери първо клапата да не би да е изкривена от гърмежи на газ. Ако е права, може да не ти е добре регулиран дебитомера. Другото важно нещо е налягането, което прави бензиновата помпа - трябва да е м/у 5.5-6.6Атм. Това става само с включване на манометър към бензинопроводите - т.е. може да се премери само в сервиз. Дюзите на инжекциона отварят при над 3.2Атм (мисля беше) диференциално налягане на бензина. Когато са монтирани на двигателя необходимото диференциално налягане е съотношението на налягането на цилиндрите (компресия) към налягането в бензинопровода. Така, че за да не отварят е възможно на помпата налягането да е ниско. Това може да се пробва по коствен път, като за целта трябва да ти върти помпата, а ти на ръка повдигаш нагоре клапата на дебитомера. Тя от своя страна натиска иглата на инжекциона и дюзите почват да пръскат. Така, че моя съвет е първо да премериш налягането на помпата и ако е нормално да пристъпиш към регулиране на дебитомера. Това, че си снимал потенциометъра означава, че си го свалял. Лошата му настройка води до лошо палене и липса на ниски обороти. Надявам се, че при поставянето си го регулирал. Ако не си ще трябва да го регулираш преди да продължиш нататък. Тъй като двигателя ти работи нормално на газ, може да регулираш потенциометъра докато си на газ. След това като си оправиш бензина ще го дорегулираш. На какви обороти ти работи на газ? Имаше ли смола на винтовете на потенциометъра (както те попита Zaharieff)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по винтовете няма смола, обаче според това което казваш, че предишния собственик я е карал само на газ ме води към кисълта че може да има смола по иглата на инжекциона, трябва да разглобиш главата и ще видиш иглата(внимавай само като сваляш главата , иглата да не е заседнала вътре и като дигнеш главата, иглата да изтупурка на земята:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

На газ ДВГ-то поддържа около 1100-1200 min-1 като от време на време ги мени, при пуснат климатроник гасне.

Направих някои проби, които VBI ми каза, но ефект нямаше-(повдигах клапата, но пак нямаше впръскване на бензин). Колата се опитва да запали, но след като ДВГ-то изгори подадения от 5-тата дюза бензин гасне. А предполагам, че ако впръснат и другите дюзи колата ще заработи добре. Имам едно питане. Искам да развия главата на инжекционна, но горивото е подналягане по тръбопроводите и ще изтече. Как да го спря, за да сваля главата и да видя как е положението там. Иглата има ли нещо общо с 5-тата дюза? Ако е заседнала трябва ли и на нея да неподава гориво или тя е отделно. Главата на инжекциона нали се сваля от тези две винчета ("еврейските звезди"), отвиват се всички тръбопроводи?

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътре в главата на инжекциона има една гарнитура с много финни мембрани. Ако я отвориш почти сигурно е,че ще се скъса и после ще ти трябват нова мембрана (която никъде не се намира), а и няма да видиш нищо :hilezh: . Т.е. след тази намеса ще трябва да си търсиш нов или втора употреба дебитомер. Затова не бързай, а отиди първо да ти замерят помпата какво налягане и какъв дебит има. Много е вероятно да е прецакана помпата и оттам налягането да е по-ниско и затова да не отварят дюзите. Старт дюзата се отваря електрически посредством соленоид, а не от налягане, затова и дори при по-ниско налягане тя отваря, а другите дюзи не. Виж като ти загрее двигателя каква стойност ти дава синия температурен датчик за ЕКУ-то. Той се намира до сивия датчик за уреда на таблото. Монтирани са на обща пластмасова тръба закачена на двигателя горе. В него влиза дебелия маркуч от радиатора. При загрял двигател на 90С трябва съпротивлението му да е 200-250 ома. След като премериш съпротивлението на синия датчик за ЕКУ-то, пиши какви са стойностите при 90С на двигателя. Да не забравиш да си замериш налягането и дебита на помпата на инжекциона. Трябва да е м/у 5.5/6.5 Атм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на помпата! Дори и да не е тя , меренето на налягането е лесна работа и респективно не е скъпо струваща!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сто процента помпа,при мен беше така-стана след като си смених горивния филтър.Ангелите си изкарах докато разбера ко става-то не беше дебитомер,датчици,дюзи накрая се разбра-помпата горивна разбираш ли покачва гориво ама не го задържа,няма налягане разбираш ли.Смяна веднага-сложих 2-ра употреба-100 кинта с монтажа,няма проблем сега!На 4твърт оборот пали на бензин,а на газ е нормално да ти пали малко по трудно зимата-ТАКА ЧЕ ГЛЕДАЙ ПОМПАТА :flehan: !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

На газ ДВГ-то поддържа около 1100-1200 min-1 като от време на време ги мени, при пуснат климатроник гасне.

Направих някои проби, които VBI ми каза, но ефект нямаше-(повдигах клапата, но пак нямаше впръскване на бензин). Колата се опитва да запали, но след като ДВГ-то изгори подадения от 5-тата дюза бензин гасне. А предполагам, че ако впръснат и другите дюзи колата ще заработи добре. Имам едно питане. Искам да развия главата на инжекционна, но горивото е подналягане по тръбопроводите и ще изтече. Как да го спря, за да сваля главата и да видя как е положението там. Иглата има ли нещо общо с 5-тата дюза? Ако е заседнала трябва ли и на нея да неподава гориво или тя е отделно. Главата на инжекциона нали се сваля от тези две винчета ("еврейските звезди"), отвиват се всички тръбопроводи?

Поздрави.

Не се притеснявай за горивото по тръбопроводите. Развивай смело, естествено двигателя не трябва да работи. Ще изтече малко бензин, но това да не те притеснява и главата излиза от дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията колеги. Ще премеря налягането на помпата и то ще си покаже. Трябва да проверя тук в Ботевград кой може да го измери, че са все едни "специалисти"....<_< Но незнам кога ще стане тази процедура, че малко сам го закасал финансово.

Всичко хубаво.

Редактирано от sre4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...