Jump to content

БиоДизела


Boiski

Recommended Posts

  • Отговори 81
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Лично аз вече си мисля да започна да зареждам БиоДизел ........... не на 100% ама поне 50/50

бе не съм много в час

ама май не на всеки двигател можеше с био дизел да се кара

поне на новите дизели пише кои са годни кои не

някой ако има яснота да каже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се престраших и сложих за 20лв БиоДизел въпреки че разликата беше (3 ст.) СРААААААМ как може такова нещо

Градски ,като споменаваш биодизел тъкмо днес гледах по ДИСКАВЪРИ как един английски пич ходи

по тамошните кръчми и събира старо олио от фритюрниците и си кара мерседеса с него.Един друг разбирач

който отдавна карал печката по тоя начин /без пари / :) само му каза ,че трябвало да слага някакъв

биоразредител и да филтрира добре мазнината за да няма проблеми сутрин.

На всичкото отгоре тоя с мерца се кефеше ,че ускорява дори по-бързо.

Само ти подхвърлям идея.В Бургас "мазни" кръчми колкото щеш. :bia:

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БиоДизела живи лайна работил съм на бензиностанция и клиентите само се оплакват от него.........

Аз също мисля, че в България биодизела не става. Не съм зареждал досега, но преди да си взема колата се осведомих, че производителят разрешава биодизел, но определен стандарт и затова наблюдавайки движението на цените на петрола... Сега обаче не си и помислям да зареждам, защото моторът ми не работи много добре. Това се получава и от лоша нафта и особено ако е примесена с вода. Аз не знам историята на колата, но в един руски сайт с описание на тези симптоми и начинът за отстраняването им пише, че основната причина е употребата на биодизел. Така, че колеги

не си струва за разлика от няколко стотинки да си чупим колите. Иначе имам един познат със стар Опел 1.6 д та той налива директно олио използвано и сменя филтъра на 5000 километра предимно градско. Прави си и сам биодизел, но като не му се занимава и когато беше топло октомври месец само го прецежда и в резервоара без нафта даже или ако има малко в резервоара останала. От ауспуха мирише на пържена цаца, защото преди това е пържена цаца и още си върви колата даже преди няколко дни я видях и разбрах, че някакво отопление си е направил на филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да споделя моя опит.Карал съм Рено 1.9 с биодизел.Палеше по-трудно,но пък вървеше може би по-добре.Разхода беше доста по-голям отколкото на дизел.За мен няма смисъл от това да заредиш за няколко стотинки по-малко,а да изгориш литър на 100 повече.Освен това филтри,дюзи,помпи.......НЕ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че Петрол имаха Био 100%. Biesel се казваше май!

Значи, на лисовката пишеше, че може да се плзва от дизели и турбо дизели, но не с ПД и КР технология. Т.е. старите. Обаче ако са по-дрът от 10години, требва да им се смянят всики паркучи по горивната с-ма, щот ще се разтече, като лейка! Плюс това, се сменяше горивния филтър и др работи...

Аз не виждам много каква е пряката делавера за собственика на колата... :( За природата - ОК, ма за собственика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тоя мръсен въздух в големите градове си е добре да се въведе алтернативно гориво на нафтата. Но пак като гледам ще е за сметка на шофьорите. Като не и понася добре на колата - плащай в сервиза. Поне биодизела да го направят с 20% по-евтин от дизела. Поне да имаш стимул да направиш прехода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Далаверата ще стане когато наште тиквеници махнат акциза на биодизела и той стане достатъчно по-евтин от минералния дизел. А другото е инсталациите за био-горива от второ поколение, при който горивото няма нищо общо с сегашния дизел и е дори по-качествено от петролния дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а иначе данъци печалба и акциз на дизела са около 64% от стойността му

сметай как пълним хазната :rolleyes:

та те и малко непроверено инфо за биодизела:

- Биодизелът отделя само толкова въглероден двуокис, колкото е необходим при растежа на растенията.

- Биодизелът не съдържа сяра, следователно не създава опасност от киселинни дъждове, унищожаване на горите и др.

- Биодизелът съдържа повече кислород, което спомага за по-доброто му изгаряне.

- Биодизелът се разгражда бързо биологично и намалява посредством това опасността при транспорт, съхраняване и използване за почвите и подпочвените води.

- Биодизелът и конвенционалният дизел могат да се смесват безпроблемно.

- Биодизелът има по-добри смазочни качества и намалява износването на мотора.

- Биодизелът при своята употреба намалява изискванията към моторните масла по отношение на съдържание на основи в тях.

- Използването на биодизел намалява риска от ракови заболявания и увреждане на генотипа.

- Биодизелът е по-икономичен.

- Биодизелът има намалени емисии:

Компоненти - Процентно изменение на вредните емисии при употреба на биодизел в сравнение с минерален дизел.

Въглероден окис CO - 10%-30% по-малко

Въглеводород HC - 30% по-малко

Сажди RU - 40%по-малко

Малки частици - 0-40% по-малко

Азотни окиси Nox - Зависи от мотора, в повечето случаи от 0-15% повече

- Биодизелът може да се използва за всички дизелови мотори и агрегати.

- Биодизелът се продава в момента в света или чист като В 100, или в смес с дизелово гориво, най-вече като В 20

Когато биодизела се употребява като В 100 /чист/ трябва да се знае:

- Само след първите две зареждания трябва да се смени филтъра, тъй като той разтваря утайките от петролния дизел.

- Само при по- старите модели автомобили смяна на маркучите и уплътненията имащи съприкосновение с него.

- Да се измива веднага при попадането му върху лакови покрития, защото има свойството на разтворител.

Редактирано от rdk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това всичкото е вярно, само въпроса е дали в родината се спазва технологията на пречистване (мисля естрефикация беше термина), защото иначе почват проблеми с горивната уребда. Доколкото знам в момента БГ фабриките произвеждали биодизел основно за износ в ЕУ, така че качеството би трябвало да е добро :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти никой не споделя опит, значи никой не зарежда "зелено"гориво. А е добре да чуем мнения на истински ползватели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото което знам е че продадох ГНП-то си от катастрофиралото си TDI на едно момче от Ст.загора,който бе карал не повече от 100км. с въпросното гориво дадено му от шофьор на камион :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че Петрол имаха Био 100%. Biesel се казваше май!

Значи, на лисовката пишеше, че може да се плзва от дизели и турбо дизели, но не с ПД и КР технология. Т.е. старите. Обаче ако са по-дрът от 10години, требва да им се смянят всики паркучи по горивната с-ма, щот ще се разтече, като лейка! Плюс това, се сменяше горивния филтър и др работи...

Аз не виждам много каква е пряката делавера за собственика на колата... :( За природата - ОК, ма за собственика...

Петрол нямат БиоДизел аз работех на смесена бензиностанция Лукойл-Петрол........Омв-то имат БиоДизел 100% Запознат съм със горивата ;)

Редактирано от LSFC
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петрол нямат БиоДизел аз работех на смесена бензиностанция Лукойл-Петрол........Омв-то имат БиоДизел 100% Запознат съм със горивата :(

Абе то верно не съм мноо от помнещите, ма не съм луТ! :(

Темата е обсъждана вече!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а иначе данъци печалба и акциз на дизела са около 64% от стойността му

сметай как пълним хазната :)

та те и малко непроверено инфо за биодизела:

- Биодизелът отделя само толкова въглероден двуокис, колкото е необходим при растежа на растенията.

- Биодизелът не съдържа сяра, следователно не създава опасност от киселинни дъждове, унищожаване на горите и др.

- Биодизелът съдържа повече кислород, което спомага за по-доброто му изгаряне.

- Биодизелът се разгражда бързо биологично и намалява посредством това опасността при транспорт, съхраняване и използване за почвите и подпочвените води.

- Биодизелът и конвенционалният дизел могат да се смесват безпроблемно.

- Биодизелът има по-добри смазочни качества и намалява износването на мотора.

- Биодизелът при своята употреба намалява изискванията към моторните масла по отношение на съдържание на основи в тях.

- Използването на биодизел намалява риска от ракови заболявания и увреждане на генотипа.

- Биодизелът е по-икономичен.

- Биодизелът има намалени емисии:

Компоненти - Процентно изменение на вредните емисии при употреба на биодизел в сравнение с минерален дизел.

Въглероден окис CO - 10%-30% по-малко

Въглеводород HC - 30% по-малко

Сажди RU - 40%по-малко

Малки частици - 0-40% по-малко

Азотни окиси Nox - Зависи от мотора, в повечето случаи от 0-15% повече

- Биодизелът може да се използва за всички дизелови мотори и агрегати.

- Биодизелът се продава в момента в света или чист като В 100, или в смес с дизелово гориво, най-вече като В 20

Когато биодизела се употребява като В 100 /чист/ трябва да се знае:

- Само след първите две зареждания трябва да се смени филтъра, тъй като той разтваря утайките от петролния дизел.

- Само при по- старите модели автомобили смяна на маркучите и уплътненията имащи съприкосновение с него.

- Да се измива веднага при попадането му върху лакови покрития, защото има свойството на разтворител.

[/quot

Почти всичко това е вярно, но кой ще ти оправя щетите по горивната апаратура. Дори и да е предвидена за това гориво, както моя мотор ALH /което все пак трябва да си отговаря на съответните стандарти/ да няма остатъчна сода каустик, вода и така нататък. Вярно е, че намалява износването на двигателя, но дизела така и така си издържа с добро масло и правилна експлоатация над 500 000 километра, но горивната система в най-добрия случай с перфектна нафта и и без помен от вода в нея ще издържи без регулировки и ремонти най много 250 000 километра. Така, че да обърнем внимание на по-сериозни теми според мен а с тази да приключим. Една трета от собствениците на ТДИ, между които и аз имат проблеми точно с горивната система и сега по студовете не се радват от колите си и не са горди, че карат Ауди, защото караме коли втора употреба и едно, че не им знаем реалните километри и друго, че не знаем какви лайна са им сипвани въпреки, че са са движили в държави в които тези неща се следят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петрол нямат БиоДизел аз работех на смесена бензиностанция Лукойл-Петрол........Омв-то имат БиоДизел 100% Запознат съм със горивата :hilezh:

Имат, в бензиностанцията под моста чавдар поне, за другите не знам. Аз още не съм сипвал де :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по добре недей

Няма разбира се, но не защото е биодизел а защото сме в БГ, ако съм в германия примерно бих го направил.

Иначе наистина в момента 2% от дизела е биодизел, а трябва да стане 5% ама не помня срока, директива на ЕУ. Наште не смогвали да произведат толкова, нещо се говореше за внос от гърция ако не се лъжа :hilezh: Един вид вода гази жаден ходи :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...