Jump to content

Покупка на 100-ца


selokulata

Recommended Posts

Колеги от скоро съм собственик на Ауди 100 С4 2,3 quattro модел 1992г.Колата е докарана на ход от Австрия.Интересува ме надеждността на автомобила и неговите най големи недостатъци.Питането ми е може ли на колата да се сложи АГУ, същата е с механична инжекция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се сложи газова уредба, но ако е обикновена АГУ трябва да има и л-емулатор (дори и газаджиите да ти казват, че няма нужда). Ако е газов инжекцион (ГИ), няма проблем, но е по-скъп за съжаление. Честито за колата :box: , щом е и quattro ще е супер :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може газова и без емулатор/Колега VBI,мойте уважения/е,по-добре да е със,ама когато имах 90-ка с този мотор,беше без и вървеше много добре,иначе автомобила е много здрав,в пълния смисъл на думата.А това,че е quattro е един огромен плюс,ще усетиш какво е комфорт,возия и удоволствие от пътуването.Пак повтарям това ,че е quattro не трябва да го мислиш,то е почти вечно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Нормална" газова работи идеално на този мотор ! Eдинствено допълнително съм сложил JetSpark.

IMGP1610.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от скоро съм собственик на Ауди 100 С4 2,3 quattro модел 1992г.Колата е докарана на ход от Австрия.Интересува ме надеждността на автомобила и неговите най големи недостатъци.Питането ми е може ли на колата да се сложи АГУ, същата е с механична инжекция.

Честито колега с здраве да я караш и много безаварийни километри.Аз имам същата и то от скоро и съм на газ за сега няма проблем да чукна на дърво.Отностно проблеми ами аз за сега ги имам в спукано радиаторче на парно блокирала клапа за обдухване на предното стъкло блокирали лагери на алтернатор.За сега това.

Редактирано от bobsen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно надеждността на ходовата част мога да споделя следното: За 30 000 км. по лунния пейзаж на София и доста каране по черни пътища обикаляйки знайни и незнайни язовири из страната при проверка на ходовата част се установи. Заминал десен накрайник, тампони на стабилизиращата щанга за смяна всичките и блокирал лагер на опората на преден амортисьор. Тампоните на щангата си бяха за смяна още преди тези 30 000 км. Общо взето съм доволен отздравината на С4 сравнявайки я с доста други автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих газовото но без въпросният емулатор.Майстора каза ,че няма нужда.Смятам, че ако ми окажете малко помощ да си поставя такава джаджа сам.Питам и настройките относно разхода ак се правят тъй като колата върви много на газ ама и много харчи-близо 20градско, иначе набира и се изсрелва като куршум дори на газ.На бензин иначе е добре около 13-14 градско и 9-10 извън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се слага трудно л-емулатора, но е по-добре да отидеш при газаджии да ти сложат, дори и да казват, че няма нужда. Самия л-емулатор има 4-ри кабела: +12В, "маса", един към л-сондата и един към ЕКУ-то. Това, което се прави всъчщност е да откачиш клемата на л-сондата (обикновено кабела и е черен и има кабелна обувка) и да свържеш двата кабела от л-емулатора, като внимаваш да не объркаш посоките - към л-сондата и към ЕКУ-то.След това +12В трябва да закачиш към +12В на клапана за газта за да работи л-емулатора само когато си на газ. Самия л-емулатор работи по следния начин: когато двигателя е на газ, подава импулси към ЕКУ-то, че сместа е наред и не е нужна корекция. Когато двигателя е на бензин (+12В липсват на л-емулатора), л-сондата е директно свързана към ЕКУ-то и двигателя си работи в обичайния режим - регулира сместа на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега честито, но аз бих те посъветвал ако караш яко да разкараш гаста защото аз на 100ца със 5-так обаче 2000сс RT се води мотора му гръмнах 2 бутала от гаста. На път за Пловдив от София карах със 160-180 и изведнъж леко сецна и като спрях и отворих капака всичко беше в масло беше върнало компресията и го изхвърли през пръчката на маслото. Нарича се локално прегряване, на уреда ти показва 90 градуса обаче буталата така се нагряват от гаста, че се стопяват. Ремонта ми излезна 1000 лв. След това си взех купе 92ра имаше газ карах 3 месеца и гръмна един път и от там ми скапа дебитомера, сцепи ми въздуховода и още куп проблеми след като реших да махна гаста се оказа че и дюзите са запушени и моторчето за свободния ход също не бацаше. От там за всичко пак ми излезна близо 500-600 лв за ремонти. Сега пак си взех стотица със 2.3 NF която никога не е имала газ и всичко си работи супер. Според мен гаста не спестява пари ами носи само проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от скоро съм собственик на Ауди 100 С4 2,3 quattro модел 1992г.Колата е докарана на ход от Австрия.Интересува ме надеждността на автомобила и неговите най големи недостатъци.Питането ми е може ли на колата да се сложи АГУ, същата е с механична инжекция.

Най-големият му недостатък е, че се пристрастяваш и трудно, ама много трудно се решаваш да го смениш.... :respekt:

Вече почти три години карам на газ един от уж "най-капризните" двигатели и нямам проблеми... Вярно, че слагам хубаво и бая скъпичко масълце... Кастрол 10W60....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нормална експлоатация газта не може да скапе двигателя по начина, който описваш колега 100Е. Това са стари коли и поддържането на тази скорост по магистралата крие големи рискове за двигателя (който и без това е на доста годинки и километри). Все си мисля, че просто му е дошло времето на двигателя. Като гледам в София 99% от такситата са на газ, а някои дори на метан. За 2-3 години те навъртат страшно много километри и ако имаше такива проблеми заради АГУ-то, отдавна да са ги махнали. Проблемите, които описваш могат да бъдат причинени дори и при използване на лоши горива - какъвто е нашия бензин , дизел и естествено газта. Въпроса е какво имаш в предвид като казваш "яко" каране - "яко" като много километри или "яко" като каране основно в червения сектор на оборотомера. Ако имаш в предвид второто, значи наистина газта не е за такъв тип каране. Ако си "рацер" карай само на бензин - не, че там не излизат буталата от време на време да видят кой кара колата така зверски :respekt: . Относно моторчето за ниските обороти - това си е проблем на по-старите коли от групата VAG и просто няма нещо свързано с газта, което би могло по някакъв начин да го повреди. Колкото за проблемите с дебитомера - тук определено си прав. Само с лекото уточнение, че не газта е причината, а следствието от некадърния монтаж на АГУ-то за да повреди дебитомера. Както сам знаеш предполагам, на газ карат доста европейски държави, като Италия, Холандия и т.н. Никой от тях не би и помислил да постави АГУ (някой дори излизат с фабрично монтирано такова), ако знае, че след 100000км ще му се стопят буталата или изгорят клапаните. Просто проблема при нас е, че караме стари коли с превъртени километражи минимум с -100000 км и си мислим, че сме "ударили кьоравото" като сме взели кола на 10+ години в идеално състояние и на малко километри :hilezh: . Нищо лично :hilezh: .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи му друго впечатление.Когато карам на газ колата не може да загрее до 90 градуса а работи някъде на около 80.Когато превключа на бензин обаче колата загрява до 90.На какво може да се дължи това.Иначе ми направиха допълнителни настройки и резултата е 12-13 извънградско на газ при 120 на quattro-то

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината е в изпарителя - когато си на газ, той "изстудява" антифриза за да може да загрее газта (ама как го написах само :hilezh: ). Когато си на бензин през изпарителя не минава газ и затова не оказва влияние на температурата и двигателя загрява повече и по-бързо. Когато си на газ също би трябвало да загрее до 90С, но малко по-бавно. Предполагам си наблюдавал ефекта, когато изтича голямо количество газ (от запалка например) как се обледява отвора от който излиза - същата работа е с изпарителя. Затова зимата ако не изчакаш да позагрее малко двигателя на бензин (3-4мин. зависи от външната температура) и превключиш веднага на газ може да ти замръзне изпарителя и да угасне двигателя :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JetSpark e аванс процесор, ето малко повече инфо за него:

JetSpark

на снимка-та е бившето ми вече Vento, минал съм около 100 000км на газ с jetspark - съответно абсолютно никакви грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...