Jump to content

Техническа информация


dope_hat

Recommended Posts

Здравейте, интересуват ме няколко въпроса, надявам се ще можете да ми помогнете / при добро желание и благоразположение на духа с бира в ръка / :hilezh:

Автомобила е Ауди А4 1.9 TDI - 1Z / 66 kw / 1996 год.

Интересуват ме следните неща:

- колко датчика за маслото има тази кола / аз намерих един който е на масления филтър / той комбиниран ли е, или има и друг отделен за ниско налягане ? и къде се намира ?

- как се проверява дали има нужда от нов фреон за климатроника ? - и ако има нужда от смяна колко е приблизителната сума за смяната му

- 10W40 Shell Helix / полу-синтетика / - хубаво масло за този автомобил ли е ? ( изчетох темите за масло тук, проверих и из интернет и Autodata това пишеше за този двигател 10W40 - за всезонно ползване )

Благодаря предварително, ако имате допълнителни въпроси, питайте - ще отговарям :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за линка, това го изчетох, отдавна даже, следвайки много мнения и препоръки сложих 10W40, което също според Castrol се явява алтернативен вариант. Ако ми е там грешката, кажете :rolleyes:

Редактирано от dope_hat
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен колега лятото ми заредиха климата с фреон и ми смени маистора една малка цедка в тръбичката. Всичко това за около 30 мин. за 70лв. и съм много доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, значи около тази сума се върти смяната на фреон. Сега остава някой ако има желание да ми отговори и на другите питания ...

p.s. имам чувството, че ако си бях задал неграмотно въпросите и по просташкия начин, щеше да има по - голям успех ... както и да е ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова ли е апокрифна тази информация, колко датчика има тази кола ?! до тук който съм питал, не е успял да ми отговори и да го намерим, никой ли не знае :wall: доста ми е важно, тъй като имам проблем с тази прословута лампа за масло :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето Ауди А4 е бензиново, но датчика на маслото също се намира над масления филтър. Ако си сигурен, че проблема с лампата е от датчика - сменяй го, защото за 200 км. оттам изхвърли 1,5 л. Castrol Magnatec 10W40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам същата кола и мога да ти кажа следното :

1. на масления филтър няма датчик, нито на германския, с който дойде колата ми, нито на всеки, който съм сменил.

2. за фреон можеш да провериш при някой климатикаджия, ако имаш път към София - колегата SUMISTA е твоя човек :respekt:

3. Всяко 10W40 е добро, стига да е правено за турбо дизел и да е с норма VW 505.00, аз лично последно сложих Kroon Oil, взех го чрез колегата KOKO 100 С4, необичайно добро масло, не гори и грам от него, пък е на 1/3 от цената на вездесъщия Castrol GTD Magnatec.

Един съвет - не му сипвай на мотора по-тънко масло, т.е. пълна синтетика, предполагам реалните му километри са над 250 хиляди, т.е. вече си е поизживял младостта, т.е. има нужда да го пазиш, не да го разработваш :hilezh:

Иначе - поздравления за избора, мотора е много добър, не харчи много, данъка е 27лв и куп други екстри :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- как се проверява дали има нужда от нов фреон за климатроника ? - и ако има нужда от смяна колко е приблизителната сума за смяната му

- 10W40 Shell Helix / полу-синтетика / - хубаво масло за този автомобил ли е ? ( изчетох темите за масло тук, проверих и из интернет и Autodata това пишеше за този двигател 10W40 - за всезонно ползване )

Фреона няма срок на годност. Рециклира се като намалее. Около 2 години е периода. Ако добре ти бачка климатика не се занимавай. Догодина.

10В40 е нормално масло. Стига да пише ДИЗЕЛ на тубата.

Един съвет - не му сипвай на мотора по-тънко масло, т.е. пълна синтетика, ...

Няма такова понятие. Има неподходящ и подходящ вискозитет. Поне според мен де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,

Имах предвид че има датчик маалко над масления филтър, не на самия филтър, но е само 1 - смених го - същия проблем с лампата и зумера. Маслото е за дизел разбира се. Налягане има според манометър, един бърз тест / наистина бърз / на тихи обороти 0.7 - 0.8 атм. на 2000 об / мин - 2 атм и тъ,нъ ... не знам къде да търся причината ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф... Гледам пишеш грамотно.

Моля те не пускай повече такива заглавия. :hilezh:

(Безинформативни).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нещо от рода на ' Колеги ПОМОШТ ПРОБЛЕМ ' ли :hilezh: не знаех как да си структурирам въпросите така, че да ги намърдам като заглавие на тема, ама ще се опитам следващия път :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо просто като:

Въпроси за вид масло, датчици и климатик щеше да е прекрасно.

Извинявай отново и благодаря за вниманието. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда, така наистина изглежда по - добре :flehan: ама когато пусках темата ми беше много криво и тъй си го написах, както и да е :hilezh: мерси за съвета :gut:

а и за да не бъде съвсем офф темата, има ли програма с която мога да проверя къде, какво и колко неща има по този автомобил :flehan: До тук съм пробвал Autodata, руското ' Техническо Обслужване на Ауди А4 Б5 1994 - 2000 ' май се казваше. Замислих се и за Bosch [ESI]tronic ама не знам дали я има тази информация там. Прерових и Google и Booble ама до момента нищо съществено :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..Интересуват ме следните неща:

- колко датчика за маслото има тази кола / аз намерих един който е на масления филтър / той комбиниран ли е, или има и друг отделен за ниско налягане ? и къде се намира ?

..

Благодаря,

Имах предвид че има датчик маалко над масления филтър, не на самия филтър, но е само 1 - смених го - същия проблем с лампата и зумера. Маслото е за дизел разбира се. Налягане има според манометър, един бърз тест / наистина бърз / на тихи обороти 0.7 - 0.8 атм. на 2000 об / мин - 2 атм и тъ,нъ ... не знам къде да търся причината ...

Всъщност колега освен при леко разглеждане на публикуваното никъде не пише за проблем в началото на темата. Би ли разгледал какво си написал там. Моля.

Ако все пак има проблем (някъде във втория пост ми се струва) вероятно освен датчик за налягането на маслото към таблото имаш друг който сработва лампата и зумера. Не съм в час с А4 но май си сменил неподходящият датчик.

Все пак ако уточниш какво точно те вълнува ще получиш по-адекватен отговор. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешния подход е изцяло мой за което се извинявам.

Пуснах така зададената тема, тъй като има още 2-3 теми за проблем с лампа и зумер за масло и не исках аз да бъда поредния пуснал същата тема. Реших да питам за тези неща, като паралелно следях другите теми за евентуално развитие по проблема, съответно да сравня с моя / евентуално да го реша / да опиша решението/а и да не занимавам допълнително потребителите влизащи тук.

Сега към основния ми проблем с колата. Когато загрее на 90c и след като закове на тази стойност, периодично през 5-8-9 км ми свети лампата за масло придружена от зумера. Маслото е сменено, на около 500 / 600 км е. Преди смяната на маслото, когато бях със старото, ми се появи проблем с термостата който се беше развалил и повече от 70c не загряваше, тогава лампи и зумери нямаше. Всичко започна след неговата смяна с нов и когато вече загряваше до 90c. Тогава започна да прави тези номера, отделно че ми светеше и In2 инспекцията и отидох да сменя маслото като реших, че освен че трябва да го сменя според компютъра на колата, а и тази лампа свети защото маслото си е загубило качествата. Но не, проблема го прави и до ден днешен и то само на загрял двигател. Постоянно, всеки ден. Без значение с каква скорост и в какви обороти съм. Докато карам, като светне, някой път угасва сама и след 2-3 км пак , друг път само си свети докато не изгася двигателя и после пак.

Проверих налягането, верно набързо беше тъй като имах друг спешен ангажимент / описал съм налягането малко по - горе / на около 80c загрял двигател беше когато го мерих. Отварях капачката за маслото и от там пръска масло което ме навежда на мисълта, че все пак маслената помпа качва до там / би трябвало масло все пак да има /

проблема го има и при завои и при прав път - питаха ме за това

мерих и акумулатора - на спрян двигател 12V, при палене - 10V , след което веднага се качва на 14V - прочетох го от тук като евентуална причина

и с включени фарове и с изключени същото положение - пак от тук

От моя аматьорски опит няма разлика в шума на двигателя преди и след като светне лампата и/или преди и след като загрее - но тук не гарантирам тъй като аз си го слушам, но все пак нямам тренирано ухо за това. Но според мен като цяло двигателя работи маалко по шумно отколкото би трябвало.

grizzly - черпя бира за проявеното търпение от твоя страна :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на теб ти е нужна инфо, къде стои датчика за ниското налягане на Аудито. Този който си сменил е с показания 1,2-1,6 бара, а зумера свирва при доста по ниско налягане което е и критично за мотора. Конкретно инфо не мога да дам з момента, но ще почета малко и ще ти пиша пак. Ако не тук може и в Ямболнетския форум да комуникираме:dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм. Кофти работа. Трябва да погледнем в ЕТКА на твоя мотор какви датчици за масло има. И какви са им показанията, за да можем да се ориентираме кой за какво е.

Редактирано от stingray
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кога, как и къде можем да я проверим тая информация :hilezh: къде да дойда - ако искаш може и на лични съобщ. Когато и на теб ти е удобно разбира се :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имам същият проблем с лампата за маслото само че колата е Б4 Авант 1.9 ТДИ 1Z същто като загрее на 90 градуса и над 2000 оборота светва и започва да свири зумера а докато е студена не.Аз имам 2 датчика за маслото единият е отгоре другият е отдолу на стоиката за маслото аз съм мерил налягането на горният датчик но незнам дали е правилно на загрял двигател показваше 1.8 бара/2000 оборота а трябва да е 2бара при 2000 оборота . Сменил съм основни и биелни лагери лагери на вала които задвижва маслената помпа дюзи които са под буталата и впръскат масло за охлаждане но ефект няма пак свети мамкаи :) Днес свалих и стоиката за масления филтър защото има дюза вътре да я сменя и нея казват че може от там да е проблема но я няма и трябва с поръчка струва 32лв.Ще сменя и нея и ако не се оправи карам и докато варви защото ми омръзна да вкарвам само пари а за датчичите и аз незнам дали са правилни отгоре е кафяв за ниско налягане а отдолу бял за високо но може и да не са така ао някои знае да помага че сме я закъсали с колегата здраво ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Проблема е оправен, оказа се счупен пръв основен лагер на коляновия вал и паднал в картера заедно с петата, също така и семеринг прецакан. Хубавото е, че няма никакви поражения по коляновия вал или пък нещо друго което май е на късмет работата. Но добре и дойде едно отваряне на двигателя на автомобила. Сега е като чисто нов :hilezh: иначе благодаря за търпението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...