vladi_di Публикувано 3 Април 2008 Доклад Share Публикувано 3 Април 2008 Може би аз нещо не съм доразбрал колега, но ламбда сондата ве пак е просто един датчик. Той не регулира нищо, а данните от него се използват за контрол и последваща корекция. В този смисъл сондата не би трябвало да е просто добавка към катализатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martinich Публикувано 3 Април 2008 Доклад Share Публикувано 3 Април 2008 (Редактирано) Просто откакто катализатора е задължителен на производителите им стана по-лесно да взимат данни от него за настройка на сместа.по друг начин казано, посредством ламда сондата "компютъра" взема информация какво минава през катализатора, което влияе на смесообразуването /гориво/въздух/ от там на разхода на гориво и вървежа най общо казано. Редактирано 3 Април 2008 от martinich Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 3 Април 2008 Доклад Share Публикувано 3 Април 2008 А за новите да не говорим.. има такива които ламбдата е след катализатора. Е това какво е??...такова че има ламбда и преди катализаторадемек 2 ламбдиа на в-осмаците са 4скромно но от сърце Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vankataaa Публикувано 9 Април 2008 Доклад Share Публикувано 9 Април 2008 някои може ли да каже има ли смисъл да се сменя тази ламбда сонда като наистина ми създава проблеми сутрин като карам 2-3 км на бензин след което сменям на газ и колата е доста по-добре( при евентуална смяна ще се подобри ли работата на двигателя на ГАЗ и разхода на ГАЗ?) знам че дори да я сменя като карам на газ, за бързо ще се развали... не е ли измислина някаква електонна схема която може да се включи на нейно място? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plambata Публикувано 10 Април 2008 Доклад Share Публикувано 10 Април 2008 (Редактирано) И при мен е същото!От скоро го забелязах това нещо.Има забавяне като подадеш по-рязко газ и после се отпушва,а на газ го няма тва нещо. Редактирано 10 Април 2008 от plambata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIST Публикувано 10 Април 2008 Доклад Share Публикувано 10 Април 2008 Има смисъл да се сменя... Обаче дали това което казваш не е субективно усещане.На газ оборотите падат по-бавно..т.е при превключване на скоростите усещането е малко различно.Пробвай да караш цял ден само на бенз, ако пак те дразни смени ламбдата. Т.е когато караш само на газ .. малко забравяш как се кара на бензин. На газ всичко е по-плавно и по-мазно .. дори и по-тихо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 10 Април 2008 Доклад Share Публикувано 10 Април 2008 Ако действително я караш толкова малко на бензин си постави л-емулатор на АГУ-то за да не те бъзика на газ. Ако обаче си с ГИ или с л-контрол - това е неприложимо, там си иска смяна на л-сондата, защото показанията са и "витални" за правилната работа на газ. Имай в предвид, че до определена температура на двигателя ЕКУ-то не взима под внимание показанията на л-сондата. Т.е. при студено време докато не загрее до някакви градуси л-сондата е игнорирана и количеството подавано гориво е на базата на предварително зададени товарни характеристики (програми) в ЕКУ-то. Така че, ако имаш проблеми и сутрин веднага след паленето на студен двигател проблема може да не е само в л-сондата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 23 Април 2008 Доклад Share Публикувано 23 Април 2008 (Редактирано) Оффф и при мен нещо става, но тия дни ще разбера какво е.Сондата на газанализатора миналото лято си даде 0.99Ето я снимката, доста е поразмазана, но се разбира, който знае за какво да гледа Та когато загрее на 80гр(новия WAHLER на толкова отваря/затваря) или малко повече (85-90гр на баир или по светофарите) оборотите стават от 900 на 1000-1100, след което до няколко секунди компа се усеща, че нещо не е наред и сваля оборотите на 200-300 или направо гасне.Някой път си се оправя на 850-900, но в повечето случаи гасне или тресе, докато не му подам аз газ и след това или се оправя на 900 или пак на 1100 Това зимата при загряла кола го няма, сега с настъпване на жегите става рядко, но ми е много интересно къде е причината Затова ме навежда на мисълта, че е ламбдата, понеже зимата на катализатора му е по-студено, знам ли Грешки в компа, нямаше, но сега пак ще тествам.Сваляне на клемата за часове не помага (грешките се трият като махна клемата)!Сондата си сменя стойностите за 1сек както трябва, но и разхода от 12/100 градско при каране с 2000об нещо не ме кефи ................................Нали сместа зависи освен от сондата и от дебитомера!Сега като се сетя по данните дадени в Autodata за дебитомера, на място като е колата стигаше 2.5V, но 3.4V както е казано при 4000об не е стигало.Би трябвало като се засили да гълта повечко въздух и оттам стойностите да са в нормата Иначе дебитомера съм го чистил с памук и спирт, тогава от тия жички като "косъм" бях изтръпнал от внимание да не ги прецакам , та след почистването, промяна в стойностите нямаше или е била много малка. Редактирано 23 Април 2008 от krasi85_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 23 Април 2008 Доклад Share Публикувано 23 Април 2008 Аре някой да удари едно рамо със съвет Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 Нали беше писал, че ти е "мудна" л-сондата? Почни с нея. След като я смениш ако остане проблема ще се мисли какво друго може да е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 Тая игра "пробвай смени и ако не стане ще го мислим" не ми харесва Иначе то това, че е мудна не е и доказано, просто аз така си мисля, примерно сменя си стойностите от 0.2 до 0.8 волта, при подаване на рязко газ няма никакво колебание Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 (Редактирано) Ама ти сам казваш "мудна" била л-сондата - ма изведнъж не било доказано, пък сега не ти било приятно "Тая игра "пробвай смени и ако не стане ще го мислим"" все едно сме в някакъв виртуален сервиз и ти правиш рекламация . Нали не очакваш, че някой дистанционно ще ти оправи проблема само пишейки тук във форума ?P.S. Въпроса е риторичен - не ми отговаряй. Редактирано 24 Април 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 (Редактирано) Не съм искал да се ядосваш просто ако някой има подобен проблем да сподели мнение.Ето днес например времето е студено и тоя случай с оборотите го няма.Привечер ще тествам и с ваг-ком и ще споделя какво става Естествено, че не очаквам без майстор да минат нещата, но просто се интересувам откъде идва проблема А да, и защо трябва да се адаптира с ваг-ком ако сменя ламбда примерно Редактирано 24 Април 2008 от krasi85_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 ОК , пиши за резултата от VAG-COM-a. Между другото мудна л-сонда се хваща много трудно (само с осцилоскоп) и лошото е, че не записва никаква грешка в ЕКУ-то. Просто дава сигнала по-бавно и от там се ошашква ЕКУ-то. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 Абсолютно си прав за осцилоскопа, а този вградения в ваг-ком е много зле, но кат няма друг На газ анализатора като тествах шефа каза, че се тества на 2000-2500 об. без резки подавания и отнемания на газта, а реално мудността така няма да я отчете според мен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 VAG-COM-a просто следи за наличие и качество (напрежение) на сигнала от л-сондата. Няма как да "разбере", че сигналите от л-сондата идват с някакво закъснение - няма референтна точка. При двигателите с 2 л-сонди няма проблем - там непрекъснато се сравняват показанията на двете л-сонди. Затова "мудната" л-сонда се вижда най-добре с осцилоскоп и доста трудно се хваща. Просто майстора, който ще ти я гледа трябва да вложи малко "творчество" за да диагностицира състоянието и . Действително за да се засече работата и е необходимо рязка промяна на натоварването на двигателя (рязко подаване на газ) за да може да се сравни сигнала, който се подава към ЕКУ-то. Така, че ако се държи в режим 2000 оборота, ще може да се види само качеството на сместа, но не и как ще реагира при различни натоварвания. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 Точно това имах впредвид и аз.Оффф па какво творчество вкарват не е истина, закачат или мултицет или един аналогов уред и гледат дали "клати", щом клати начи е наред Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 (Редактирано) Ей я на клати си И проблеми с оборотите нямаше, те са чести де, но и днес беше студено, а миналото лято примерно го правеше тук таме повдигането на оборотите на 1000 и гаснене, но в жегите Нека колега, който разбира от тия работи да сподели как е сондата Редактирано 24 Април 2008 от krasi85_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 25 Април 2008 Доклад Share Публикувано 25 Април 2008 Май си е добре сондата Обаче при загряла кола маркучето за картерните газове ли омеква, вакума ли е по-силен отколкото при студена кола, но става на баница Ще търся някакво да го заменя, но когато се беше свило оборотите са си 850!Днес пътувах 200км и нещо и само веднъж забелязах, че на свободна бяха 1100 оборота и изпомпих газта веднъж и после си станаха 850 Та незнам какъв е проблема, но ще разбера Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 25 Април 2008 Доклад Share Публикувано 25 Април 2008 (Редактирано) Да не би да ти е на границата реглажа на датчика на дроселовата клапа и от време на време да не затваря (да не "цъка" ключето отдолу) и затова ЕКУ-то да не получава сигнал, че си на ниски и от там да ти се вдигат оборотите . Има едно амортисьорче, което се грижи за плавното връщане на дроселовата клапа. Някой път то не позволява да се върне докрай въпросната клапа и съответно не затваря датчика и. После като изфорсираш по-рязко да се връща дроселовата клапа докрай и да включва както трябва. Друга възможност е ако механично не връща 1-ва или 2-ра дроселова клапа. Пробвай когато са ти високи ниските оборотите, на ръка да върнеш първо едната, после и другата клапа. Ако се върнат и оборотите, тогава проблема е ясен Редактирано 25 Април 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 25 Април 2008 Доклад Share Публикувано 25 Април 2008 (Редактирано) Мoга да ти гарантирам, че не е там проблема 100%, ключето цъка та се лее Не е от тва сигурация, не само заради ключето убеден съм А с изфорсирването по принцип не помага, но сега стана мисля случайно 99% че компа прави тая химия с оборотите щото си личи как сам се ги наглася, като форсирам се връща на 1000 и до секунда на 850 Редактирано 25 Април 2008 от krasi85_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 2 Май 2008 Доклад Share Публикувано 2 Май 2008 (Редактирано) Па оня ден по обед в жегите на 200-300 оборота клюмна и даже един път угасна ама после му разказах играта И като спрях пак така на ниски обороти остана, паркирах, дръпнах щеката на предния капак и викам "а ся твойта мама" и тъкмо отворих вратата да слизам и тя си подаде газ и заспа на 850 оборота Редактирано 2 Май 2008 от krasi85_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts