Jump to content

ефект от неработеща ЛАМБДА СОНДА


Recommended Posts

Може би аз нещо не съм доразбрал колега, но ламбда сондата ве пак е просто един датчик. Той не регулира нищо, а данните от него се използват за контрол и последваща корекция. В този смисъл сондата не би трябвало да е просто добавка към катализатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто откакто катализатора е задължителен на производителите им стана по-лесно да взимат данни от него за настройка на сместа.

по друг начин казано, посредством ламда сондата "компютъра" взема информация какво минава през катализатора, което влияе на смесообразуването /гориво/въздух/ от там на разхода на гориво и вървежа най общо казано.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за новите да не говорим.. има такива които ламбдата е след катализатора. Е това какво е??...

такова че има ламбда и преди катализатора

демек 2 ламбди

а на в-осмаците са 4

скромно но от сърце

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои може ли да каже има ли смисъл да се сменя тази ламбда сонда като наистина ми създава проблеми сутрин като карам 2-3 км на бензин след което сменям на газ и колата е доста по-добре( при евентуална смяна ще се подобри ли работата на двигателя на ГАЗ и разхода на ГАЗ?) знам че дори да я сменя като карам на газ, за бързо ще се развали... не е ли измислина някаква електонна схема която може да се включи на нейно място?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същото!От скоро го забелязах това нещо.Има забавяне като подадеш по-рязко газ и после се отпушва,а на газ го няма тва нещо.

Редактирано от plambata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има смисъл да се сменя... Обаче дали това което казваш не е субективно усещане.

На газ оборотите падат по-бавно..т.е при превключване на скоростите усещането е малко различно.

Пробвай да караш цял ден само на бенз, ако пак те дразни смени ламбдата.

Т.е когато караш само на газ .. малко забравяш как се кара на бензин. На газ всичко е по-плавно и по-мазно :hilezh:.. дори и по-тихо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако действително я караш толкова малко на бензин си постави л-емулатор на АГУ-то за да не те бъзика на газ. Ако обаче си с ГИ или с л-контрол - това е неприложимо, там си иска смяна на л-сондата, защото показанията са и "витални" за правилната работа на газ. Имай в предвид, че до определена температура на двигателя ЕКУ-то не взима под внимание показанията на л-сондата. Т.е. при студено време докато не загрее до някакви градуси л-сондата е игнорирана и количеството подавано гориво е на базата на предварително зададени товарни характеристики (програми) в ЕКУ-то. Така че, ако имаш проблеми и сутрин веднага след паленето на студен двигател проблема може да не е само в л-сондата :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Оффф и при мен нещо става, но тия дни ще разбера какво е.

Сондата на газанализатора миналото лято си даде 0.99

Ето я снимката, доста е поразмазана, но се разбира, който знае за какво да гледа :D

919572_orig.jpg

Та когато загрее на 80гр(новия WAHLER на толкова отваря/затваря) или малко повече (85-90гр на баир или по светофарите) оборотите стават от 900 на 1000-1100, след което до няколко секунди компа се усеща, че нещо не е наред и сваля оборотите на 200-300 или направо гасне.

Някой път си се оправя на 850-900, но в повечето случаи гасне или тресе, докато не му подам аз газ и след това или се оправя на 900 или пак на 1100 :hilezh:

Това зимата при загряла кола го няма, сега с настъпване на жегите става рядко, но ми е много интересно къде е причината :stupid:

Затова ме навежда на мисълта, че е ламбдата, понеже зимата на катализатора му е по-студено, знам ли :hilezh:

Грешки в компа, нямаше, но сега пак ще тествам.

Сваляне на клемата за часове не помага (грешките се трият като махна клемата)!

Сондата си сменя стойностите за 1сек както трябва, но и разхода от 12/100 градско при каране с 2000об нещо не ме кефи :D

................................

Нали сместа зависи освен от сондата и от дебитомера!

Сега като се сетя по данните дадени в Autodata за дебитомера, на място като е колата стигаше 2.5V, но 3.4V както е казано при 4000об не е стигало.

919603.jpg

Би трябвало като се засили да гълта повечко въздух и оттам стойностите да са в нормата :D

Иначе дебитомера съм го чистил с памук и спирт, тогава от тия жички като "косъм" бях изтръпнал от внимание да не ги прецакам :hilezh: , та след почистването, промяна в стойностите нямаше или е била много малка.

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали беше писал, че ти е "мудна" л-сондата? Почни с нея. След като я смениш ако остане проблема ще се мисли какво друго може да е :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая игра "пробвай смени и ако не стане ще го мислим" не ми харесва :)

Иначе то това, че е мудна не е и доказано, просто аз така си мисля, примерно сменя си стойностите от 0.2 до 0.8 волта, при подаване на рязко газ няма никакво колебание :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама ти сам казваш "мудна" била л-сондата - ма изведнъж не било доказано, пък сега не ти било приятно "Тая игра "пробвай смени и ако не стане ще го мислим"" :bia: все едно сме в някакъв виртуален сервиз и ти правиш рекламация :) . Нали не очакваш, че някой дистанционно ще ти оправи проблема само пишейки тук във форума :hilezh: ?

P.S. Въпроса е риторичен - не ми отговаряй.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм искал да се ядосваш просто ако някой има подобен проблем да сподели мнение.

Ето днес например времето е студено и тоя случай с оборотите го няма.

Привечер ще тествам и с ваг-ком и ще споделя какво става :)

Естествено, че не очаквам без майстор да минат нещата, но просто се интересувам откъде идва проблема :hilezh:

А да, и защо трябва да се адаптира с ваг-ком ако сменя ламбда примерно :hilezh:

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК :hilezh: , пиши за резултата от VAG-COM-a. Между другото мудна л-сонда се хваща много трудно (само с осцилоскоп) и лошото е, че не записва никаква грешка в ЕКУ-то. Просто дава сигнала по-бавно и от там се ошашква ЕКУ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав за осцилоскопа, а този вградения в ваг-ком е много зле, но кат няма друг :hilezh:

На газ анализатора като тествах шефа каза, че се тества на 2000-2500 об. без резки подавания и отнемания на газта, а реално мудността така няма да я отчете според мен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VAG-COM-a просто следи за наличие и качество (напрежение) на сигнала от л-сондата. Няма как да "разбере", че сигналите от л-сондата идват с някакво закъснение - няма референтна точка. При двигателите с 2 л-сонди няма проблем - там непрекъснато се сравняват показанията на двете л-сонди. Затова "мудната" л-сонда се вижда най-добре с осцилоскоп и доста трудно се хваща. Просто майстора, който ще ти я гледа трябва да вложи малко "творчество" за да диагностицира състоянието и :hilezh: . Действително за да се засече работата и е необходимо рязка промяна на натоварването на двигателя (рязко подаване на газ) за да може да се сравни сигнала, който се подава към ЕКУ-то. Така, че ако се държи в режим 2000 оборота, ще може да се види само качеството на сместа, но не и как ще реагира при различни натоварвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имах впредвид и аз.

Оффф па какво творчество вкарват не е истина, закачат или мултицет или един аналогов уред и гледат дали "клати", щом клати начи е наред :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей я на клати си :rotcol:

921395_orig.jpg

921398_orig.jpg

921400_orig.jpg

921403_orig.jpg

И проблеми с оборотите нямаше, те са чести де, но и днес беше студено, а миналото лято примерно го правеше тук таме повдигането на оборотите на 1000 и гаснене, но в жегите :flipoff:

Нека колега, който разбира от тия работи да сподели как е сондата :flipoff:

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май си е добре сондата :wub:

Обаче при загряла кола маркучето за картерните газове ли омеква, вакума ли е по-силен отколкото при студена кола, но става на баница :)

Ще търся някакво да го заменя, но когато се беше свило оборотите са си 850!

Днес пътувах 200км и нещо и само веднъж забелязах, че на свободна бяха 1100 оборота и изпомпих газта веднъж и после си станаха 850 :wub:

Та незнам какъв е проблема, но ще разбера :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да ти е на границата реглажа на датчика на дроселовата клапа и от време на време да не затваря (да не "цъка" ключето отдолу) и затова ЕКУ-то да не получава сигнал, че си на ниски и от там да ти се вдигат оборотите :wub: . Има едно амортисьорче, което се грижи за плавното връщане на дроселовата клапа. Някой път то не позволява да се върне докрай въпросната клапа и съответно не затваря датчика и. После като изфорсираш по-рязко да се връща дроселовата клапа докрай и да включва както трябва. Друга възможност е ако механично не връща 1-ва или 2-ра дроселова клапа. Пробвай когато са ти високи ниските оборотите, на ръка да върнеш първо едната, после и другата клапа. Ако се върнат и оборотите, тогава проблема е ясен :wub:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мoга да ти гарантирам, че не е там проблема 100%, ключето цъка та се лее :wub:

Не е от тва сигурация, не само заради ключето убеден съм :)

А с изфорсирването по принцип не помага, но сега стана мисля случайно :)

99% че компа прави тая химия с оборотите щото си личи как сам се ги наглася, като форсирам се връща на 1000 и до секунда на 850 :wub:

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Па оня ден по обед в жегите на 200-300 оборота клюмна и даже един път угасна ама после му разказах играта :P

И като спрях пак така на ниски обороти остана, паркирах, дръпнах щеката на предния капак и викам "а ся твойта мама" и тъкмо отворих вратата да слизам и тя си подаде газ и заспа на 850 оборота :)

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...