Jump to content

ефект от неработеща ЛАМБДА СОНДА


Recommended Posts

Карам Б4 АВАНТ 1,6 мотор 101к.с. Малко мие завишен разхода (според мен) - около 9-10/100 извънградско. Малко са ми високи оборотите около 1000 на празен ход. Възможно ли е да е от ламбдата. Изобщо какъв е ефекта от неработеща сонда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото знам ефекта на неработеща ламбда се изразавя във завишен разход,не добра работа на двигателя,придърпване,когато се подаде рязко газ придърпва

като че ли една диагностика няма да е излишна при теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен преди подмяната имах с около 1л. по-висок разход и колата беше малко мудна..., не е болка за умиране!

Иначе проблем с обороти не съм имал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Б4 АВАНТ 1,6 мотор 101к.с. Малко мие завишен разхода (според мен) - около 9-10/100 извънградско. Малко са ми високи оборотите около 1000 на празен ход. Възможно ли е да е от ламбдата. Изобщо какъв е ефекта от неработеща сонда.

Първо, на датчици не се доверявай - когато ми показваше 1100 оборота, диагностиката отчете 850, и второ, ламбдата на извънградско много-много не играе. Аз с умряла правех 7.5/100. Градкото обаче беше двойно. Колата е същата. Сега всичко е 6! С газ! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен сондата ми е мудничка, като на 180хил км :bia: (изглежда оригиналната)

Незнам дали е от нея, но като запаля колата и поработи си пада на 850 об, а като загрее на 80-90гр седи на 1000 :bia:

По-принцип сондата не играе роля за оборотите, другите датчици са ми изправни :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

, и второ, ламбдата на извънградско много-много не играе. Аз с умряла правех 7.5/100. Градкото обаче беше двойно. Колата е същата. Сега всичко е 6! С газ! :hilezh:

О бъди сигурен че играе , да не говорим че колата става супер тромава и реагира мудно при подаване на газ.

Колегата може да откачи датчика на ламбдата и от двата края и да пробва така колата е в нещо като сервизен режим и оборотите би трябвало да са според него.

Може да се замерват стойности който показва сондата но от някой дето знае за какво става въпрос, пък и тя си е консуматив не съм гледал колко струва ама за пасат 2.0 16в беше нещо от сорта 70-80 лв и разхода пада и душица идва какво му трябва друго на човек :bia::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О бъди сигурен че играе , да не говорим че колата става супер тромава и реагира мудно при подаване на газ.

Колегата може да откачи датчика на ламбдата и от двата края и да пробва така колата е в нещо като сервизен режим и оборотите би трябвало да са според него.

Може да се замерват стойности който показва сондата но от някой дето знае за какво става въпрос, пък и тя си е консуматив не съм гледал колко струва ама за пасат 2.0 16в беше нещо от сорта 70-80 лв и разхода пада и душица идва какво му трябва друго на човек :hilezh::hilezh:

Като се откачи сондата и колата е в "сервизен режим" динамиката ще се подобри ли, щото сега наистина е тромава? Някой пробвал ли е и има ли опит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сондата играе основна роля за икономичността на автомобила. Колкото до динамиката, ако я повлиява, то е незначително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора, аз не съм специалист, ама доколкото знам "ламбда" е необходимото съотношение (имаше някаква оптимална стойност) между количествата гориво и въздух в горивната смес. Та ламбда сондата анализира изгорелите газове, и праща информация на компютъра дали да обедни или обогати сместа. И от тук вече, ако съм прав, може да считаме, че ламбда сондата играе роля и при градско, и при извънградско, и при всякакво каране. А също може да считаме, че симптоми за повредена сонда може да бъдат и повишен разход, и неустойчиви обороти, и кой знае още какво, в зависимост от това как точно е "изтрещела". `Айде дано да съм бил полезен! :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко години след едно катерене по тротоарите счупих ламбда сондата. Симптомите бяха следните: на моменти колата губеше мощност, от 140 коня оставаха 40 коня и 20 магарета, които дърпаха назад. После работи добре и изведнъж пак "умира". Форсирам яко колата, а тя едвам върви. За разхода нищо не мога да кажа, не съм го засичал за да не ме боли главата. Отидох при Мишо и след смяна на сондата и настройка на "любимият" на всички майстори мех. инжекцион нещата заспаха.

Цената на л.сондата мисля че беше между 140 и 160 лв.

Редактирано от xeterov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм също с неработеща сонда. Като натисна педала на газта и има едно леко забавяне след което горе долу поема. на газ нямам тоя проблем.

Колега като смениш сондата пиши как е колата. Скоро и аз ще я сменям но акто ми излезат 170 лв. излишни.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора, аз не съм специалист, ама доколкото знам "ламбда" е необходимото съотношение (имаше някаква оптимална стойност) между количествата гориво и въздух в горивната смес. Та ламбда сондата анализира изгорелите газове, и праща информация на компютъра дали да обедни или обогати сместа. И от тук вече, ако съм прав, може да считаме, че ламбда сондата играе роля и при градско, и при извънградско, и при всякакво каране. А също може да считаме, че симптоми за повредена сонда може да бъдат и повишен разход, и неустойчиви обороти, и кой знае още какво, в зависимост от това как точно е "изтрещела". `Айде дано да съм бил полезен! :flipoff:

Аз бях с неработеща една ламбда-сонда. Като цяло е вярно това, което си написал. Съотношението въздух-бензин трябва да е 14.7:1 с леки изменения в зависимост от температурата на антифриза, входящия въздух, оборотите на двигателя и пр. съгласно заложената в процесора програма. При мене нямаше кой знае каква промяна в оборотите и осезаемата мощност, но имаше голяма разлика в разхода на гориво - достигаше до 18-20 л на сто. Сега е не повече от 13-14. Цената на една ламбда сонда е около 100 лв универсална. 224 лв или нещо такова беше оригинална (доколкото е възможно) в ауто плюс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре без ламбда сонда, отколкото с неработещ такава. Просто компютъра приема предварително зададена стойност за този авариен режим

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязал съм, че и моята понякога дава признаци на заминала ламбда сонда - при тръгване, когато не съм я оставил да позагрее малко, натискам педала и за 2-3 секунди не се случва нищо, след което внезапно се "отпушва". Мисля си, че и разходът може да е малко по-човешки.

optimist: тази ламбда сонда за Passat 2.0 16V не става ли и за ACE?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да напиша как може да се провери дали работи - с мултицет, сложен на волтметър на позиция 20 волта се свързва куплунга на сондата към компютъра, може и без дасе откача, само като се оголи кабелната обувка и маса. Показанията трябва да се сменят непрекъснато от 0.1-0.2 волта до 0.7-0.8 волта максимум. Най-добре е разбира се с Ваг-ком.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да се откача сондата в никакъв случай :respekt:

Трябва да е вързана и се закачаш за кабелчето и гледаш

Мисля, че моята още е наред, трябва да се мени стойността поне 1път в секунда.

В началото сработва по-бавно докато загрее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

optimist: тази ламбда сонда за Passat 2.0 16V не става ли и за ACE?

Малко късно прочетох ;)

Не съм сигурен значи при ауди мотора е АСЕ а при пасата 9А въпреки че няма видими разлики освен надлъжното разположение Аз не бих лежал на тая кълка. Най- добре да се провери дали излиза еднаква в каталог за по-сигурно :moon:

Като се замисля мисля че купих Томсън или нещо близко до това име по съвет на майстор който ми каза че тези сонди на бош давали проблеми и не били подходящи, вероятно е прав колата работеше перфектно до преди да и сложа газ ;););)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Б4 АВАНТ 1,6 мотор 101к.с. Малко мие завишен разхода (според мен) - около 9-10/100 извънградско. Малко са ми високи оборотите около 1000 на празен ход. Възможно ли е да е от ламбдата. Изобщо какъв е ефекта от неработеща сонда.

Колеги, виждам, че има проблем със сондите ето ви една статия за информация.

ДАТЧИК ЗА СЪДЪРЖАНИЕ НА КИСЛОРОД В ИЗГОРЕЛИТЕ ГАЗОВЕ

В съвременните системи за впръскване на гориво едва ли не главна роля изпълнява датчика за съдържание на кислород в изходящите газове (Oxygen Sensor). Обикновено често го наричат ламбда-сонда или О2-датчик.

Както се вижда от наименованието на датчика, неговата задача се състои в това да преобразува информацията за съдържанието на кислород в изходящите/изгорелите/ газове в ел.сигнал, който от своя страна се пресмята в електронният блок за управление на впръскването (ECU).

В съвременните ДВГ за оптимална въздушно – горивна смес се счита смес в съотношение 14.7 части въздух към 1 част гориво.

Съотношението въздух и гориво в състава на горивната смес се определя от ел.блок по получният сигнал от датчика поставен на двигателя, качеството на приготвената смес се проверява от ECU по сигнала въведен в обр. връзка от датчика O2. При излишно обогатена или обеднена горивна смес ел.блок я корегира, отчитайки показанията на ламбда-сондата. Тъй като датчика О2 изпълнява в системата за впръскване на гориво една от основните функции, работата на двигателя много зависи от неговото изправно състояние.

Най-важните условия за работоспособността на датчика за съдържание на кислород в изходящите газове се явяват :

1. Обеспечение на херметичност изпускателният тракт и самото място на монтаж на датчика.

При замяна на излязъл от строя датчика О2 трябва да се смазва неговата резба със специална токопроводяща смазка за предотвратяване на заклинване на резбовото

съединение /резбата/. Не трябва да се използват за това стандартни смазки тъй като те не са проводящи, а участъка с резба на датчика се явява за него ел.контакт. Лошият контакт (или контакт с голямо съпротивление за ел.ток) ще доведе до неправилна работа на лaмбда-сондата.

В някои конструкции е предвидено поставянето на херметизиращи шайби.

Най-често тези шайби са за еднократна употреба и при демонтаж на датчика подлежат на замяна.

2. Недопустимо е попадането върху корпуса на датчика на спирачна или охлаждаща

течност и на други реактиви.

Не трябва да се използват за почистването на повърхността на датчика никакви

разтворители или активни миещи препарати.

3.Поради малките работни токове, трябва да бъдат обезпечени надеждни контактни съединения в куплунзите и проводниците на датчика за О2.

4.Ресурсът на работа на ламбда-сондата се намалява същствено при употребата на бензин със съдържание на олово / етилизиран бенин/.

5.Към повреждане на датчика може да доведе и прегряването на корпуса му. Прегряването може да е от неправилно установен ъгъл на изпреварване на запалването или от силно преобогатена горивна смес. От своя страна горивната смес може да е преобогатена от замърсен въздушен филтър, неисправен регулатор за налягането на горивото в системата, неработещ датчик за температура на охлаждащата течност и др.

Функционално ламбда-сондата работи като преквлючвател и подава напрежение над праговото (0.45V) при ниско съдържание на кислород в изгорелите газове. При високо ниво на кислород датчикът О2 намлява това прагово напрежение към ECU. При това важен параметър се явява скоростта на превключване на датчика. В повечето системи за впръскване на гориво О2-датчик има изходно напрежение от 40-100mВ. до 0.7-1В. Продължителността на фронта не трябва да е по-голяма от

120 mS. Трябва да се отбележи, че много неизправности на ламбда-сондата от контролерите не се фиксират и за неговата изправност може да се съди само след съответна проверка.

Проверката на работоспособността на датчик О2 е най-добре да се извършва с осцилограф.

Правилно работещата ламбда-сонда може много да подскаже на опитният механик за това в какво състояние се намира двигателят и неговата система.На някои автомобили с помощт на датчика може достатъчно точно да се отрегулира съдържанието на СО в изгорелите газове.

Най-често срещаната „болест” на датчиците за съдържание на кислород изгорелите газове се изразява в забавената му реакция. Продължителността на фронта на сигнала (t) значително надвишава 120 mS. Тази неизправност води непременно до повишаване на разхода на гориво и значително намаляване на ускоренеито на автомобила, а системата за самодиагностика не я фиксира, т.к. даденият параметър не се следи от контролера.

Замръзнало О2, неизправността на които не се фиксира от контролерът, т.к. амплитудните стойности на сигналите не излизат от зададеният им диапазон. В повечето системи за впръскване на гориво неизправността на датчика може да бъде зафиксирана само при излизане на сигналът извън този зададен диапазон.

Най- често това е 0-1 V. По този начин еднозначно се фиксира само или пълно отсъствие на сигнала или неговото отрицателно значение, в тези случаи грешката се индицира от лампата "CHECK ENGINE".

Трябва да се отбележи , че в някои ECU е предвидена възможност за диагностика и откриване на неизправности по други признаци ( съотношение на показанието на датчика за скорост на автомобила или датчика за положението на коляновият вал, датчик за положението на дроселовата клапа, разходомера за въздуха и др.). В тези случаи може да се включи индикация "СЕ". При откриване на неизправност на О2-датчика, контролера преминава в режим на управление на впръскването по усреднени параметри и повишава обогатяването на горивната смес в сравнение с обичайният и състав (~1:14.7).

Внимание! Проверката на работата на датчика за съдържанието на кислород в изгорелите газове трябва да се прави на загрят двигател и при честота на въртене на коляновият вал на обороти обикновенноХ.Х.+1200. Сондта на осцилографа трябва да се включи към сигналният проводник на датчика О2 без да се изключва датчика от контролера.

Ресурса на датчика за съдържание на кислород в изгорелите газове е обикновенно от 30 000 до 70 000 км и в значителна степен зависи от условията на експлоатация.

По-дълго служат по принцип датчиците с подгряване. Работната температура за тях обикновенно е 315-320°C. В конструкцията на тези датчици е включен нагряващ елемент,със свои контакти на куплунга.Проверката на работоспособността на нагревателният елемент на тези датчици може да се извърши с обикновен омметър. Съпротивлението им обикновенно е от 3 до 15 Ом.

Демонтажа на неизправна ламбда-сонда трябва да се извършва при температура на двигателя около 50°C, в противен случай, от заклинване е голям рискът да се скъса резбата.

Преди да се пристъпи към демонтаж, е необходимо при изключено запалване да се разедени съединителят на датчика. На някои автомобили, за да се демонтира датчика О2, е необходимо да се демонтира защитният кожух на изпускателният тракт.

Признак за неизправна ламбда-сонда може да служи и повишеният разход на гориво и влошено ускорение на автомобила, при това е възможен и неустойчив ПХ на двигателя.

В повечето случаи, сходните по конструкция датчици са взаимозаменяеми. Възможна е и замяна на датчици без подгрев с такива с подгрев (обратната замяна не се препоръчва).

Но тогава често възниква проблем с несъответствието на съединителите и отсъствието на допълнителни проводници за захранване на нагревателният елемент. При тази замяна може самостоятелно да се поставят допълнителни проводници и да се включи нагревателят към релето за ел.помпа за гориво или към реле подаващо 12V към запалването /да не се бърка с комутатора/. При това трябва да се отчете , че консумацията на ток от нагревателя може да е в рамките до 8-12А. Ако има възможност най-добре е тази верига да се включи през допълнително реле и предпазител както е показано на Рис.9

На Рис.10 е показана схемата на съединителите /куплунзите/, които са на най- разпостранените датчици съдържание на кислород в изгорелите газове.

Цветната маркировка на проводниците, съединителите (тяхната конструкция) може да се различават и зависят от предприятието (фирма) производител на конкретния датчик или автомобил.

Забелязано е обаче, че сигналният проводник О2 най-често е с по–тъмен цвят от този на нагревателят.

Цветната маркировка на проводниците за подгряване на датчика най-често са едноцветни (често бели), но различен цвят от цвета на сигналният проводник.

В заключение искам да отбележа , че датчика за съдържание на кислород в изгорелите газове се монтира като правило в комплект с катализатора. Много собственици на автомобили смятат,че те са функционално взаимно свързани и могат да работят само в комплект.Обаче това не е така.

В повечето автомобили ламбда-сондата е монтирана на изходящият тракт до катализатора. В този случай катализаторът не може да влияе на работата на датчика, въпреки, че има обратна зависимост и тя се заключава в това, че системата за впръскаване на гориво регулира горивната смес така, че да няма преобогатяване и по този начин увеличава срокът на служба на катализаторът. Някои собственици самостоятелно заменят излезлият от строй катализатор с резонатор/гърне/ и изключват ламбда-сондата. В този случай ECU работи по усреднено значение и не може да обеспечи оптимално приготвяне на състава на горивната смес. Освен това да се постигне ниско ниво на съдържание на СО в изходните газове на такива автомобили е много проблематично.

Често в такива случаи след изключване на акумулатора работата на двигателя става неустойчива и не винаги може да се оптимизира дори и след значителен пробег на автомобила, т.к. не във всички ECU има система за корекция на режимите съхранявани в оперативната памет и при изключено захранване ECU загубва тези данни. Възстановяването на тези данни може да е по-скъпо от стойността на нов катализатор заедно с О2.

Липсата на контрол на датчика може да доведе до неговото пълно разрушение, а неговата основа е съставена от керамични пластини.

Най-сериозното последствие от изключена ламбда-сонда може да е излязъл от строя двигател. т.к. на много автомобили от разхлабен ремък на ангренажа (а и не само ) могат да не са затворени изпускателните клапани в началото на обратният ход на буталото. В този момент има много голяма вероятност от попадане на керамика в горивната камера, оттам нататък не е трудно да се досетите какви са последствията.

Ако сте решили да заменяте катализатора с резонатор/гърне/ или просто да го махнете, не трябва да изключвате ламбда-сондата, а ако и тя е излязла от строя, то поставете нов датчик.

В автомобилите където ламбда-сондата е поставена на катализатора, работата става още по-сложна , т.к. О2 контролира вече очистените газове. В този случай , ако е махнат катализатора ( даже ако е запазен О2), да се постигне оптимална работа на двигателя е много трудно, т.к. програмата на ECU може да не е разчетена за по-„замъсени” изходни газове и често ги възприема като неизправност на ламбда-сондата.

Настоятелно препоръчвам да се проверява работата на датчика за съдържание на кислород в изгорелите газове не по-рядко от 1 път на всеки 5000-10000 км. Пробег на автомобила.

Решение на даденият проблем за контрол може да стане –поставен на приборното табло индикатор за работата на ламбда-сондата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Б4 АВАНТ 1,6 мотор 101к.с. Малко мие завишен разхода (според мен) - около 9-10/100 извънградско. Малко са ми високи оборотите около 1000 на празен ход. Възможно ли е да е от ламбдата. Изобщо какъв е ефекта от неработеща сонда.

Здравей,колега!

Преди около 3 седмици смених ламда сондата си или както пише на опаковката и "oxygen sensor".Трябва да ти кажа,че разликата между работеща и неработеща ламбда сонда е от "жив до умрял".Със старата ламбда колата вървеше буквално като "спъната",придърпваше като подам газ,а между 4-та и 5-та скорост сякаш си "вземаше почивка" вместо да върви по-бързо.Бях започнал да си мисля,че е от катализатора и вече се е запушил много яко,но отидох на една диагностика при Мишо и там всичко стана ясно окончателно-ламбдата си беше заминала.

След смяната колата все едно беше друга,а за разхода да не говорим-преди варирах между 10-12 на 100,а сега на извънградско съм на около 8!Двигателя ми е 2.0 АБК 115 к.с.

Така че,не се чуди!По-добро от новата ламбда сонда няма.Варно е,че не е евтина,но си струва всеки похарчен за нея лев. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За АБК двигател т.е Digifant ECU. Ламбда сондата е малко като придатък на системата и епредназначена предимно да пази катализатора.

Когато сензора за количество на въздуха, температурата на въздуха, температурния датчик на охладителната течност (синия), и датчика за положение на дроселовата клапа са в изправност... работи и без ламбда. Конкретно при мен не работи от както смених катализатора с гърне. Разхода си е същия..т.е 7.4 ако караш със 90 и не изпреварваш. Ако си по магистрала със 140-145 - 8.4л/100. Градско 12+ (София).

Когато някое от другите устройства не е наред.. единственото спасение остава ламбда сензора.

Чрез него може да се коригира в определени граници неточности в някое от другите устройства.

При степенуване по важност за правилната работа на двигателя се е горе долу така:

1. Количество и температура на въздуха.

2. Температура на охладителната течност.

3. Всички останали.

Това важи за DIGIFANT !!!

Има системи при които положението на дроселовата клапа е по-важно от всичко (Мотроници от по-старите версии).

Има и такива които без ламбда сонда работят много зле. Digifant дори няма лампа "check engine". При всеки рестарт си взема наново всички параметри. Грешките си стоят но изобщо не му пречат да се нагоди към новите условия.

При всички положения обаче е по-добре да имаш работеща ламбда.

Обаче цената и (167лв) е просто нелепа за устройство което трябва да пази екологията, устройство което трябва да има всеки автомобил.

Т.е устройство с пазар >100млн бр годишно (не знам колко точно е световното производство).

Устройство което се състои от елементи на обща стойност не-повече от 5лв.

Чакам китайците да почнат да ги произвеждат, че ми писна от разни еколози които само прибират пари и мрънкат. А до тогава ще карам с 2лв на 100 повече, или на газ. Хич не ми пука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е недей така грозно сега за АБК-то се изказва.

за украса му била ламбдата ... :hilezh: ... да пазела катализатора ... :P... от какво ? Катализатора да не е шишенце с парфюм ;)

то хубаво е да се четат книжки и схемички. Тя и аутодатата е библия за някои хора ама от 14 литра на сто градско да скочи на 17 хич не му викам ламбда за украса. ААа и да добавя извънградско 10 литра. и то без газ спирачка злобната....

Става въпрос за ТОмпсън... ноооооо са добри... едвам устиска едно лято....

ха сега да сметнем по 6.45 лв. на 100 км. (цена от 2.15 за А95) като минава човек средно по 1000км колко месеца ще му трябват за да си смени ламбдето ? има няма едни смешни 3 месеца.

Няма да коментирам зариването на нос като подаде газ човек, смрадта на неизгорял бензин от която направо ти залютява на очите и предписанията на производителите за смяна на всеки 80к км.

Сега ако човек не си кара колата или си я е взел за да спестява пари - ми китайските са по 25$ FOB Шенжен. ама си земи 10-тина че да си имаш резервни ... ;)

Но както сме чели в българската литература : "Всичките са маскари!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за АБК го твърдя напълно сериозно.

От 3 години не ми работи ламбдата, и няма такъв разход 17.

Извънградско.. София - Рим - София средно 8.4 само по магистрали при 130-140.

А катализатора трябва да се пази от гориво. Т.е не трябва да има неизгоряло във газовете които излизат през ауспуха.

Това не го поврежда моментално.. но му съкращава живота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А катализатора трябва да се пази от гориво. Т.е не трябва да има неизгоряло във газовете които излизат през ауспуха.

Това не го поврежда моментално.. но му съкращава живота.

Абсолютно вярно е, но това е като положителен ефект от основната функция на ламбда сондата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се ще просто да оспамим темата.. обаче не е зле да се премислят някои въпроси..

На бащата колата Б3 1.6 имаше един много странен карбуратор + ламбда сонда и катализатор.

Ако ми кажете че са конструирали това чудо на техниката за да им е весело и защото ламбдата е трябвало да управлява карбуратора.. е не мисля така.

Направили са го понеже трябва катализатова да кара поне 70К км.

Спомнете си миналото когато тия неща ги пишеха по рекламите - "ТРИПЪТЕН РЕГУЛИРУЕМ КАТАЛИЗАТОР С ЛАМБДА КОНТРОЛ"

А не "карбуратор с ламбда контрол".

Просто откакто катализатора е задължителен на производителите им стана по-лесно да взимат данни от него за настройка на сместа.

И докато при единия случай имаме данни само на входа..т.е датчиците за температура и количество.

При втория случай имаме данни и от изхода.. е далеч по-лесно е да направиш такава система.

Говорим за миналото.. и мойта кола е от там.

А за новите да не говорим.. има такива които ламбдата е след катализатора. Е това какво е??... просто и ясно ти казват, че катализатора ти е ЗАДЪЛЖТЕЛЕН.

И не кой да е катализатор, а тоя от 1200лв.

Редактирано от AUDIST
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...