Jump to content

ЗА и ПРОТИВ чип тунинг (продължение)


Recommended Posts

колеги изчетах цялата тема, даже 2 пъти и пак не ми стана ясно ако сложа чип ще скапя ли мотора?

колата ми е Б4 1.9 тди 1Z мотор 92 набор, интересува ме с чип колко коня мога да я направя без да прецакам мотора, колко ще ми струва и къде да го направя за да е качествено? гледах оферта от 90 на 120коня цена 400-500лв реално ли е и не е ли опасно, моля за съвети и инфо.

благодаря на всички

:flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мотора нема да счупиш нали това говориме до сега. Ако караш доре и си подържаш колата както трябва нема да имаш проблеми.

Редактирано от Wankel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги изчетах цялата тема, даже 2 пъти и пак не ми стана ясно ако сложа чип ще скапя ли мотора?

колата ми е Б4 1.9 тди 1Z мотор 92 набор, интересува ме с чип колко коня мога да я направя без да прецакам мотора, колко ще ми струва и къде да го направя за да е качествено? гледах оферта от 90 на 120коня цена 400-500лв реално ли е и не е ли опасно, моля за съвети и инфо.

благодаря на всички

:wall:

1Z е доста здрав агрегат и носи спокойно на чип тунинг до 115-120кс. Става дума за мотори в кондиция, на 600к км да го чипваш може да е опасно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

абе уж е добър мотора, а за километрите.... нямам си и идея на колко е, като я взех показваше 150к ама малко ме съмнява на 15г кола да е само на толкова км, макар че те всичките коли на горубляне са карани от пенсионери и доктори и са висяли само в гараж а не са карани толкова мн... :wall:

иначе аз съм и направил 50к до сега, ама предполагам че не е на повече от 250к км. :D

Редактирано от mmtrance
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбината как е за тези 50к които си навъртял в България.

Имаше ли някакви проблеми с мотора също!?

ами турбото си го усещам като развърти и мисля че е добре, а иначе проблеми доста съм имал, но все причинени от некадърни майстори- равносметката е сменена гарнотура на главата, 4 сменени клапана понеже ремъка ми прескочи няколко зъба и клапаните са се видяли от близо с буталата, гумичките на клапаните, рециклирана ГНП (сменени са и всичките карантиики) сменен електромагнитен клапан на турбото, нова водна помпа, нов термостат нов съединител + помпите, нови ролки на ангренажния ремък. и почти всичките работи ги смених заради "добрата и професионална" работа в супер дизел..... :flehan:

иначе няма тропкания из мотора, не харчи масло, върви си доста добре, към нафтата също е много скромна, имам чувството че само я мирише, а не я харчи. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги темата е страхотна почти съм готов да сложа чип но как да се свържа със Barzel.

колата ми е Б4 TDI и е страхотна. може да се каже че съм уцелил бинго със двигателя но след като ще се оптимизира работата защо не!? :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

ами компа излезе сравнително лесно

първо махнах пластмасовата кора която е зад жапката, после откачих и самата жапка, компа е зад главния въздуховод който излиза от вентилатора. първо откачих клемата на акомулатора, после махнах кабела на компа(има една метална скобичка, като я издърпаш и кабела се освобождава от единия край а от други го държи едно зъбче) въпросната щипка която държи компа е малко по сложна но цаката и е от предната страна я повдигаш с една отверка и след това целия комп го буташ назад към дъното на колата и на долу за да го извадиш (понеже и от двете страни на тая щипка има зъбчета) има една бяла пластмасова щипка която държи кората под жапката, тя се пречка малко, но като я завъртиш и се освобождава пространство, после вече с малко напън и побутване на въздуховодите излиза компа. ще видя скоро ако мога да кача снимки как точно става номера, иначе ако има някои въпроси да праща ЛС

:icon_exclaim:

Редактирано от mmtrance
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

И гледам някои колеги са си сложили манометърчета след "чипосването", та дали това е необходимо и неизменно или просто глезорийка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на блоу-офф е нормално да се напрваи, защото серийния ти е с по слаба мембрана и може да изпуска налягането, тогава защо ли пък ти е чип след като той повишава налягането.

манометрите са си глезорийка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на блоу-офф е нормално да се напрваи, защото серийния ти е с по слаба мембрана и може да изпуска налягането, тогава защо ли пък ти е чип след като той повишава налягането.

манометрите са си глезорийка

Глезотиика е кат одиш по к...и на околовръстното ,келеме :blush: как ша разбереш ако имаш пропуск по турбопътя-много лесно по глезотииката :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш пропуск по турбопътя няма ли да се отрази на развъртането на турбината и съответно да се отрази на вървежа на колата .... или греша...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

понеже се зачекна почистването на нагара po турбината да питам и аз нещо.Мойта кола е 130 000км, имам пълни сервизни документи карана е само с пълна синтетика и аз така си я карам, не гори грам масло.Винаги я карам с добавка за почистване на горивната система STP disiel.понеже чета из форумите че пълната синтетика има силно изразени миещи свойства,дали изобщо ще имам някакъв нагар по турбото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понеже се зачекна почистването на нагара po турбината да питам и аз нещо.Мойта кола е 130 000км, имам пълни сервизни документи карана е само с пълна синтетика и аз така си я карам, не гори грам масло.Винаги я карам с добавка за почистване на горивната система STP disiel.понеже чета из форумите че пълната синтетика има силно изразени миещи свойства,дали изобщо ще имам някакъв нагар по турбото

Един момент да хвърля малко бобец.....Един съсед наскоро установи, че има ужасно много Нагар по турбото, а уж и той е запознат историята на колата....бобеца за сега нищо не показва.......!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как ша разбереш ако имаш пропуск по турбопътя-много лесно по глезотииката :dance:

Всъщност по манометър на може да разбереш за бууст лийк - турбото ще продължава да си надва до като не си стигне зададеното по уейстгейт налягане - естествено ако дупката е огромна ще го отчете манометъра но ти отдавна ще си разбрал по огромните облаци черен пушек от ауспуха и от нечовешко пущене под капака. :huh:

Иначе по темата аз съм твърдо против чип тунинга - то ако беше толкова хубаво инжинерите от Инголндщанд щяха да са го изчислили така от завода. :bia: Въобще съм против всякакъв вид модификация по колата - затова карам с фабричните гуми , накладки и масло!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе по темата аз съм твърдо против чип тунинга - то ако беше толкова хубаво инжинерите от Инголндщанд щяха да са го изчислили така от завода.

Мхм, и аз съм на такова мнение... незнам дали има други лоши страни, но допълнителното натоварване на двигател и турбина мисля че стигат, за да ме откажат от такова начинание :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един момент да хвърля малко бобец.....Един съсед наскоро установи, че има ужасно много Нагар по турбото, а уж и той е запознат историята на колата....бобеца за сега нищо не показва.......!!!!

E мойта е със сервизна книжка с печати на Ауди и стоят лепенките от маслата с които е карана и кога са сменяни и всичко се е извършвало в сервиз ауди с подписи и печати.Купих я лично от една самотна майка най-обикновенна женица която не ми се верва да прави магарии апък и не вярвам в джоба си да има печат на ауди,a и салонът е като на кола излязла от магазина да не говорим че коженният волан е перфектен като нов.Но както и да е няма значение.....

Въпросът е можели пълната синтетика балагодарение на силните си миещи свойства комбинирана с добавка за почиставане на горивната система да предпазят турбината от натрупването на нагар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм, и аз съм на такова мнение... незнам дали има други лоши страни, но допълнителното натоварване на двигател и турбина мисля че стигат, за да ме откажат от такова начинание :hilezh:

Даже знаеш ли какво - я по добре махни турбината - тамън няма да харчи толко много, и примерно сложи една тула под педала на газта - така още повече ще бъде предпазен двигателя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...