Jump to content

Za twin i Bi-turbo


Guest S2

Recommended Posts

Реално не би трябвало да има разлика. Това са просто названия използвани от различни производители. Доколкото знам Ауди са битурбо, други производители са туинтурбо. В момента има и коли с каскадно свързани компресори с електронно управление, но това е от последните години. А горните названия са доста по стари.. следователно разлика няма. В крайна сметка значи , че има 2 компресора, но как са разположени и свързани едва ли зависи от названието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този въпрос си виси от доста време и няма конкретен и точен отговор.

Скоро спорих с приятели относно този въпрос. И някои твърдяха, че би-турбо е две идентични турбини свързани към отделен блок цилиндри. И се използват за V образни двигатели. Например във V6 двигател едното турбо захранва 3 цилиндъра, а другото останалите 3.

Докато ТТ-то било секвенциално свързани турбини работещи с всички цилиндри използвали се предимно в редови двигатели.

Хубаво де, но има много доказателства че не е точно така. Например при 300ZX ТТ-то е на блок цилиндри свързано и турботата си работят паралелно.

Или пък при БМВ Е34 Алпина Б10 би-турбо са свързани секвенциално.

996 би-турбо е паралелно.

Тойота Супра ТТ е секвенциално.

Та според мен това са си наименования и в случая TT и би-турбото могат да значат както паралелно свързани така и секвенциално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега да поизясним... все някой се опитва да ме светне:))) А аз се радвам когато има какво да науча:)

Компресорите биват няколко типа:))))

1. Бутален... дааа не се смейте бутален компресор (Ама много отдавна във първите спортни коли). Почти още един двигател вързан с ДВГто.

2. Турбинен. -в повечето случаи се задвижва от изгорелите газове, може и от вала на първичния компресор:))

3. Спирален (Да кажем Пасат Г60)

4. Със срещулежащи перки, със сложна геометрия (нещо като големи зъбни колела едно срещу друго, използва се в американските машини предимно)

А може и други да има.

А според типа на задвижването биват пак няколко вида.

1. От изгорелите газове.

2. От назъбен ремък (с верига много рядко щото имат ПОВИШАВАЩА предавка)

3. От електродвигатели (И такова изпълнение има нищо че не е серийно, с електромотори от няколко киловата)

4. Дори има и Аеродинамично турбо (въздухозаборник с голяма фронтална площ който постига при високи скорости до 0,7)

При стари изтребители постигат и повече, когато скоростта е над 350.

А известните названията са както следва.

turbocharger

supercharger

съответно се ползват за типове в зависимост от задвижването.

ТУРБО е дума която е останала, и се приема за всяко нещо което успява да използва самостоятелно произведена енергия с цел да увеличи собствената си мощност:)))

Нека не се заяждаме за думи. Битурбо съществъва като дума много по късно от туин турбо. (намери информация за Vector twin turbo коя година е произведен и после виж за битурбо коя кола е такава)

Според мен няма разлика и това са просто думи.

Може да има някаква връзка с американско или европейско название дори. :)

Аз съм на това мнение а дали е така... който може да обяснава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха, ето ме :twisted:

Ще започна с уека корекция към колегата gogo, а именно че Ауди ТТ си е с една турбина както и да го погледнеш. Не знам как и защо всичи масово си мислят, че примерно 150 и 180 коня версийте са с едно турбо, а 225 е с две - няма такова нещо, спете спокойно.

В момента има и коли с каскадно свързани компресори с електронно управление' date=' но това е от последните години[/quote']

Порше 959 е произведено през 1982ра и е първата кола с каскадно пълнене. Препоръчвам ти да прочетеш това-онова за тази кола ако имаш време и желание - на времето е било точно това, което в момента за нас е Бугати Вейрон.

Причината повече да не се среща в наше време бензинов автомобил с каскадно пълнене е високият разход и осъвършенстване на технологиите до толкова, че и без каскадно пълнене така желания резултат да е на лице.

Според мен това е точно като да знаеш разликата между AWD, 4motion, 4matik 4x4 etc. - просто различно наименование при различните производители като разбира се зад всяко се крие евентуално и различни технологий.

Аз лично различавам два вида принудително пълнене: с турбо и с компресор. Това второто е със зъбните колела, което и ти си описал - повечето модели на Mерцедес AMG както все си мислех и че G60 на VW също. Иначе само "турбо" разбирам задвижване от изгорелите газове... тук има еуементарни турбини и VTG (Variable Turbo Geometry) турбини - едните са "прости" а другите са яко ентелегентни: при ниски обороти и следователно по-малко изгорели газове едни лопатки се притварят и правят по-малък работния обем на единия охльов и по този начин и малкото изгорели газове са достатъчни. Прилага се масово при дизелите и по-ръчкавите бензинови двигатели като при RS4 на пример. При бензинови двигатели с достатъчно работен обем не съм чувал да се слага VTG защото там газове има в изобилие от рано още.

Ролс Ройс и Ягуар наричат моделите си с турбо Supercharged, което съм останал с впечатлението, че иначе масово се изпозлва за коли с компресорно принудително пълнене. Twinturbo за мен не означава директно, че става дума за каскадно пълнене, говори ми само, че има два жужела вместо само един и евентуално колата върви добре като и даваш газ. Предполагам за вероятно, че някои фирми са си направили copy right на тези наименования както примерно TDI е "собственост" на VAG, CDI на Мерцедес и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха' date=' ето ме :lol:

Ще започна с уека корекция към колегата gogo, а именно че Ауди ТТ си е с една турбина както и да го погледнеш. Не знам как и защо всичи масово си мислят, че примерно 150 и 180 коня версийте са с едно турбо, а 225 е с две - няма такова нещо, спете спокойно.

В момента има и коли с каскадно свързани компресори с електронно управление' date=' но това е от последните години[/quote']

Порше 959 е произведено през 1982ра и е първата кола с каскадно пълнене. Препоръчвам ти да прочетеш това-онова за тази кола ако имаш време и желание - на времето е било точно това, което в момента за нас е Бугати Вейрон.

Причината повече да не се среща в наше време бензинов автомобил с каскадно пълнене е високият разход и осъвършенстване на технологиите до толкова, че и без каскадно пълнене така желания резултат да е на лице.

Според мен това е точно като да знаеш разликата между AWD, 4motion, 4matik 4x4 etc. - просто различно наименование при различните производители като разбира се зад всяко се крие евентуално и различни технологий.

Аз лично различавам два вида принудително пълнене: с турбо и с компресор. Това второто е със зъбните колела, което и ти си описал - повечето модели на Mерцедес AMG както все си мислех и че G60 на VW също. Иначе само "турбо" разбирам задвижване от изгорелите газове... тук има еуементарни турбини и VTG (Variable Turbo Geometry) турбини - едните са "прости" а другите са яко ентелегентни: при ниски обороти и следователно по-малко изгорели газове едни лопатки се притварят и правят по-малък работния обем на единия охльов и по този начин и малкото изгорели газове са достатъчни. Прилага се масово при дизелите и по-ръчкавите бензинови двигатели като при RS4 на пример. При бензинови двигатели с достатъчно работен обем не съм чувал да се слага VTG защото там газове има в изобилие от рано още.

Ролс Ройс и Ягуар наричат моделите си с турбо Supercharged, което съм останал с впечатлението, че иначе масово се изпозлва за коли с компресорно принудително пълнене. Twinturbo за мен не означава директно, че става дума за каскадно пълнене, говори ми само, че има два жужела вместо само един и евентуално колата върви добре като и даваш газ. Предполагам за вероятно, че някои фирми са си направили copy right на тези наименования както примерно TDI е "собственост" на VAG, CDI на Мерцедес и тн.

И аз да отговоря пък :twisted:

Значи първо ника ми е godo, не gogo. :lol:

Второ никъде не съм писал за Ауди ТТ в моето мнение..

ТТ=Туин Турбо :lol:

Сега реално между компресор и турбо няма никаква разлика.., защото турбото си е вид компресор. Официално му се вика турбокомпресор.

Тази разлика, за която ти говориш е по-точно за механичен компресор и турбокомпресор. Та основната разлика в начина на работа е, че механичния компресор работи непрекъснато докато турбото се задейства на определените му от ECU-то обороти. И се управлява съответно от това ECU.

Другата основна разлика си я написал (както и AUDIST), че механичния компресор е със зъбни колела, а турбокомпресора се задвижва от изгорелите газове.

Относно Ролс Ройс и Ягуар нямам идея какви компресори имат, но ако са ги кръстили supercharged това би означавало, че са с механичен компресор.

Дали ТТ-то (Twin Turbo, не Ауди ТТ :lol: ) означава секвенциално (последователно или каскадно) работещи компресори свързани към всичките цилиндри или си захранват отделен блок на V образните двигатели и работят паралелно никой неможе да каже, защото наименованите се използва и при двата варианта.

И не съм и сигурен дали тези наименования са запазена марка понеже се използват от много производители.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това вече са мнения. :)

Така ми харесва, да има писане, и да се научим на нещо.

В крайна сметка в спора се ражда истината. :)

Благодарско на колегите дето наистина обясняват нещата.

Иначе ето нещо красиво:))

http://www.sporttruck.com/techarticles/1436/

А тук вече е научно. Ама е много четене.

http://www.answers.com/topic/supercharger

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да отговоря пък :gruebel:

Значи първо ника ми е godo' date=' не gogo. :gruebel:

Второ никъде не съм писал за Ауди ТТ в моето мнение.. [/quote']

Sorry, my bad! :?

ТТ=Туин Турбо :gut:

Сега реално между компресор и турбо няма никаква разлика..' date=' защото турбото си е вид компресор. Официално му се вика турбокомпресор.

Тази разлика, за която ти говориш е по-точно за механичен компресор и турбокомпресор. [b']Та основната разлика в начина на работа е, че механичния компресор работи непрекъснато докато турбото се задейства на определените му от ECU-то обороти. И се управлява съответно от това ECU.

Чета и се радвам, но това като го видях ей такива :machkaputt: очи опулих..... Този турбо-компресор за който ти ми говориш хората ще си го представят като це-ка ключе, което грам не е вярно! Турбото категорично си работи ПОСТОЯННО, но ефекта от работата му се осеща едва, когато има достатъчно обороти (самото то) от изгорелите газове. Това че се контролира от ECUто е конкретно само за налягането, кога да се "издиша" за да не се претоварва.

Поздрави :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кат не съм го писал аз не го четете поствано е в рамките на 1 минута-да.Първо ги бях написал на компютера и посел ги постнах :gruebel:и като не съм оправил грешките това означава че не съм ги писал аз,се пак не ги пиша за публикация в някои вестник :gruebel: А ЩЕ ВИ КАЖА ЧЕ С МАСТЕРА КОИТО ПИШЕ В БМВ ФОРУМА НЕМАМ НИЩО ОБЩО ОСВЕН НИК-а А АЗ ВЗЕХ НЕГОВИЯ ЩТОТ МНОГО МЕ ИЗКЕФИ :oops: ТВА Е АИДЕ :machkaputt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези ти 2 поста незнам откъде ги пейстна, но не са много точни.., но въпреки това е трявало да уважиш труда на този, който ги е писал и да напишеш и неговото име. Отделно от това никой не е питал как работи турбото или двигателя.., но както и да е.

Така да започнеме от двигателят какво е тои основно е изграден от цилиндри в които се получава запалването на сместа.Но тази смес за да се възпламени трябва да е смесена с въздух(преди да влезне в цилиндрите става смесването)

Значи сместа не е смес сама по-себе си т.н. от теб смес се състои от въздух и гориво. Димек ти смесваш сместа от въздух и гориво с още въздух' date=' което значи че сместа става по-бедна. И смесването става точно в цилиндрите, където и се възпламенява.

http://static.howstuffworks.com/flash/engine.swf

колкото по голям е обема на двигателят толкова повече въздух смуче 2.5 литра смуче в идеалният диапазон 2.5 та ако ние можеме да увеличиме този въздух значи нашата кола ще стане мощна тоест ще прави повече коне.

За да стане това ще е необходимо и повече впръсквано гориво :!:

За това служи турбото и компресора.и двете се задвижват с лопатки но разликата е че турботата се задбижват от изгорелите газове а компресорите се задбижва от ремък седи отгоре на колата или отстрани.

еее немога да разбера' date=' защо всеки си мисли, че компресор винаги означава механичен такъв.. :?

Та на темата за турботата прилича на тръба сгъната през средата и в средата има една ос на която са закачени тази лопатки.Турбото от едната страна е закачено за входящият(във турбото входящ) колектор(от цилиндрите) от другата страна за другият изходящ колектор които обаче е закачен за турбото.

Тука не ми стана много ясно..къде точно е закачено турбото и как точно се закача? :gruebel:

Та как се завърта турбото входящият колектора е стеснен с цел да се увеличи скороста на газовете.Обикновенно турбото се намира близко го двигателя за да може газовете да са с по голяма скорост' date='та газовете идват турбото се развърта и прави налягане 80 000-100 000 оборота(турбото не колата :cry:)ш[/quote']

Е ясно, че ще е близо до двигателя, но горе си писал: "турбото от едната страна е закачено за входящия колектор от другата страна за другият изходящ, колектор които обаче е закачен за турбото" :? айде кажи къде стои турбото последно?

аз щи дам един жокер:

turbo-plumbing.gif

Налягането не е величина на оборотите! Турбото достига и 150 000rpm :gruebel:

Но ако някак не се охлажда знаете че няма лагер които да издържи на тази скорост без да се стопи затова оста плува в масло наи-често това на двигателят(много-рядко касулирано вътре)та маслото е това от двигателят затова на турбо колите се сменя по често маслото за да не стават проблеми с турбота-та също имат за охлаждане и един маслен радиатор не толкова за маслото колкото за турбото.

На тези лагери им се вика маслен лагер (fluid bearing) и са направени от специални сплави' date=' за да издържат високата температура. Маслото само по себе си не е достатъчно. Масления радиатор се изпозлва точно за охлаждане на маслото идващо от турбото, понеже то е доста топличко :gut:

Мислите че е толкова лесно само от изгорелите газове е не е както при всяко нещо са нузни компросмиси за да се завърти турбото трябва да идват МНОГО горещи газове към него и със голяма скорост де Но нали турбото ще се нагрее-да.Като турбото е близо до двигателя то стопля двигателя а колкото по топло толкова по малко въздух се смуква и толкова по малко коне прави двигателят(обясних го в началото)та както знаете нищо не идва даром трябват компромиси затова се използват тези въздушни радиатори(intercooler,колите оборудвани с такива радиатори са известни като tdi-turbo diesel intercooler)

Мне е точно така. Когато се нагрее въздуха той се разширява (затова излитат ония големи балони с кошовете и една газова горелка по-средата :cry: ). За да наврем възможно по-голямо к-во въздух в цилиндъра, за да може да се смеси с г-вото и да образуват сместа ние необходим колкото се може по-студен въздух, щото пък колкото е по-студен толкова по-голямо к-во може да натъпчем. Тук идват интеркулерите. Почти всички съвременни турбо коли (мисля даже всички вече) са с интеркулери не само tdi-тата :cry: Между другото TDI си е запазена марка на VAG :gut:

Друг праблем също е и изходната генерация входящият колектор влиза в турбото завърта го' date='и после ако не е направена както требва изходната генерация става спънка и ако иам такава спънка ефекта от турбото ще е намален затова при повечето коли с турбо изходната генерация е променена.

[/quote']

Това мисля е правилно :machkaputt:

Друг проблем е като дадеш рязко газ докато турбото се развърати е нужно време известно като турбо лаг при днешните технологии тои е почти премахнат-как ами ползват по-малки но повече 2-4 турбото.

или едно малко и едно голямо турбо' date=' или турбо с перки от леки сплави, които се завъртат по-лесно или като при повечето турбо коли си имат wastegate.

Когато примерно караш на пълна газ и ускоряваш преди някой шикан ти си натиснал газта до дупка, обаче требе да спреш за да се опиташ да завиеш и какво стаа, отпускаш газта и започваш да работиш със съединитела(то при секвенциалните кутии даже и съединител не требе де) и спирачката. През това време ТПС датчика казва на ЕКУто че газта е отпусната и ЕКУто(ако е включен АЛСа) минава в антилаг режим. Той се състои в седното : инжектирането на гориво във цилиндрите на мотора продължава според това на какъв режим е настоен самия антилаг, ОБАЧЕ за да се получи антилаг ефекта, се дава изключително голямо закъснение на запалването и се получава така че горивната смес започва да гори точно тогава когато отварят изпускателните клапани и експлозиите които се чуват са именно от процеса на изгаряне на сместа смед като тя излезе от мотора а не вътре в самия мотор. Може и да не съм го обяснил по най брилянтния начин, но ако всеки си го представи наистина е лесно за разбиране. вече всички използват начина който описах просто защото той не налага монтирането на никакви дюзи в изпускателния колектор който при включен антилаг се нагрява до около 1100-1200 градуса, докато при "нормална" турбо кола била тя и тунинг температурата никога не надвишава 950 градуса.

Тук както се вика you totally lost me:) Какви са тия ТПС датичци и АЛС-и ? за тези "екзплозии" имаш предвид детонациите в гърнетата ?

Снимките съм ги взел от www.howstuffworks.com там има интересни нещица.. :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ценна информация, но да беше уважил поне труда на човека, който я е написал, като споменеш името му и къде го е написал :!: :machkaputt::gruebel::gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако той си го е написал? Може да е завършил Хенри Форд.... не го обвинявайте без да знаете

Със сигурност не го е писал той, понеже няма нищо общо с темата..и как ще го напише виж времето на постингите за 1мин ти можеш ли да напишеш толкоз текст? :roll:

А ако го е писал и си го е сейвнал някъде, защо не си е оправил поне правописните грешки ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако той си го е написал? Може да е завършил Хенри Форд.... не го обвинявайте без да знаете

Бъди сигурен, че нямаше да реагирам така ако не знаех малко повече за това кой, какво и къде интересно пише из другите форуми + съм обърнал внимание на предишните постинги на колегата MASTERA. Да ме разбира както на него му е удобно....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Годо' date=' бате, как не те домързя? Аз нямах нерви да го дочета докрая...[/quote']

:machkaputt:

ми неска нямам какво да правя и убивам времето.. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI :!: НЕ :!: означава Turbo-Diesel Intercooler, а означава Turbocharged Direct Injection. Справка - Интернет. Предишната ми кола беше TD, а не TDI и, вервайте ми, си имаше коскоджа ми ти интеркулър... Толкова по въпроса! :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI :!: НЕ :!: означава Turbo-Diesel Intercooler' date=' а означава Turbocharged Direct Injection. Справка - Интернет. Предишната ми кола беше TD, а не TDI и, вервайте ми, си имаше коскоджа ми ти интеркулър... Толкова по въпроса! :?[/quote']

:gut::gut::gut: Точно така е!! :machkaputt::gruebel::gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...