Jump to content

Как да си настроим изпарителя


Recommended Posts

значи положението е следното : благодарение на един познат (разбирач уш ) колатае с напално омазани настроики на гас ( на бензин не мойе изобщо да върви поради ред пречини ) ....

положението е следното : колата има стабилни ниски обороти но с това свършва всичко представете си колко е зле след като не мога да набера достатачно че да мина на 4-та ( мощност абсолютно никаква )

разхода сигурно е уникално малак ама това не е работа то едвам дигам 30 км.

молбата ми е следната : ( повече от час вече търсяа из форума не успешно една тема на която не помня нито заглавието нито нищо B) помня само че беше обеснено подробно как да си настроим колата на гас . ) та много моля някои ако я намери или я знае да ми даде линк кам нея или някои ако може да ми обесни подробно какво трябва да правя с колата си за да я настроя както си му е реда

благодаря предварително на всички отзували се B)

нещо което смятам че ще е необходимо да спомена :

октанкоректора е настроен на гас от удавна и си работише идеално преди ( псевдо маистора да ми пипа колата )

беше ми откраднат троиника за гаста и за това се наложиха някои настроики които предпочетох да бадат напревени от уш по разбиращи от мен ( но уви.... както и да е )

значи сега местата от които може да се регулира

1 крана на бутилката в багажника

2 винта на испарителя

3 врътките на троиника ( 2 са за 1 и 2 клапа )

4 настроиките за въздуха на карба ( защото съм и с нов карб които уш е бил нагласен и настроен някога бреди да бъде свален но това е било отдавна пък и на уш вече не вярвам

ами това е много ще сам благодарен ако някои по разбиращ от мен си направи труда ( защото то си е бая писане :hilezh: ) да ми обесни :bia:

1 хич не го брой за настройка, 4... много ми е съмнително някой да ти настройва въздух на карбуратора :)
Така... палиш колата и я загряваш до работна температура, започваш да въртиш месинговият или пластмасов винт , който ти натяга мембраната на изпарителя , апропо регулира горивната смес на празен ход, та въртиш докато постигнеш най-високите възможни обороти на празен ход (смукача е върнат напълно , разбира се) , после завиваш с около 1/4 - 1/8 от оборота.
Сега е хубаво да си намериш помощник , който да натисне газта до около 3000 оборота (ако нямаш оборотомер , просто да държи някакви средни обороти) и да държи така педала , без да го бърка как се променят оборотите, ти започваш да навиваш по малко и двете врътки на кранчето след изпарителя докато мотора започне леко да "глъхне", след което ги развиваш по 1/4 оборот , като гледаш кранчето за първа камера да е по-развито от това на втора.
Сега помощника пуска педала на газта и ти с ръка форсираш и гледаш как се форсира мотора - ако е мудно и накрая бучи без да се форсира - малко развиваш , ако "размисля" за секунда-две и после се изрязва малко завиваш.
Сега пак нагласяш празния ход и пробваш как се форсира. Гасиш и палиш само на контактен ключ - ако си уцелил сместа - така и ще пали :) , после отиваш някъде да я пробваш и на ускорение и Т.Н. , засичаш разход , ако е много , малко завърташ месинговия на изпарителя и с по още по-малко от тройника :)

Общо-взето методиката е една и съща и за карбуратор и за моноинжекция и за пълна инжекция...

като гледаш кранчето за първа камера да е по-развито от това на втора - Коя камера е първа и коя втора?Аз държа малко по-развит болта на по-дългия маркуч. --- Писанието ми е било относно карбураторна Лада.

При теб камери няма Smile

Има дросел и дюза...

ivo123 написа:

бронзовото болче колега е за обогатяване на сместта, независимо от пластмасовото. То служи да обогати сместа при първоначално запалване. Когато е много развито сместа е много богата и трудно се регулира от пластмасовото болче.

Според мене трябва да е развито на не повече от 2 оборота и половина от затворено положение.

Колега , месинговото винтче е байпас за празния ход - представлява конусна игла , която се навива в отвор и регулира дебит на изпарена газ , която НЕ минава през мембраната на ниското налягане. Количеството газ , минаващо оттам е константно и не зависи от вакуума в колектора. Влияе на празният ход пряко - може да се повиши оттук , ако този винт присъства в конструкцията на изпарителя.

Пластмасовият винт регулира чувствителността на мембраната за ниското налягане и определя сместа на празен ход , както и поведението на мембраната, косвено влияе на оборотите на празен ход - при преобеднена смес те спадат ,както и при преобогатена...

Здравейте,

благодаря за изчерпателните инструкции, но аз съм начинаещ и не ми стигат :)

1.Не разбрах в началото, преди да "...започваш да въртиш месинговият или пластмасов винт..." врътката на тройника в какво положение е.

2.И накрая, след като си настроил тройника пише "Сега пак нагласяш празния ход и пробваш как се форсира...",което също не го схванах.Нали първо нагласяш празния ход?Какво още му трябва?

Golf II 1,6 автом. 1985г. карбуратор вак.Lovato

1. Няма значение - не го пипаш, него настройваш второ

2. Ами всички настройки се влияят една от друга - гласиш празния ход- след това във високите - празния ход е избягал - гласиш го наново :)

Като допълнение - накрая на тестовете на празния ход може да пробвате с всякакви възможни консуматори как се държи колата - дълги фарове, вентилатора на парното докрай, подгряване на задния прозорец, климатик/троник (ако има) и Т.Н. - на всички включени отново коригирате с малко и така...

Link to comment
Share on other sites

Леко да допълня само, че при включване на всички консуматори на MAX е нормално да падат ниските обороти (все пак товара е много голям), което може да се избегне с леко "обогатяване" на сместа. Това от своя страна обаче вдига разхода. Реално погледнато никога не се случва всичко да е на MAX. Така, че според мен, при реглажа на АГУ-то е хубаво вентилатора на парното да е на "средата" (2-ра степен) и евентуално да са пуснати фаровете (все пак след 10-на дни ще караме задължително на фарове) и това е достатъчно за да се регулира правилно сместа и ниските обороти. Също така е хубаво всяка година да се прави повторно фино регулиране зимно и лятно време.

Link to comment
Share on other sites

Здравейте на Ауди форума!!! :hilezh:

Имам един въпрос, подходящ за темата а именно:

Изпарителя ми е BRC AT90E- електрически, има 4 винта за настройка по него, но нито един от тях не се върти, даже и с клещи?!!

Има ли някаква тънкост или трябва да се напъва със сила(съмнявам се)

Link to comment
Share on other sites

Уха, чичко Гугъл кво ми показа:

brc_at90e.jpg

Така:

1. Това е байпасът - игличка

2. Това е натегнатостта на мембраните

3. Тапа

4. Тапа за източване на утайки :)

Link to comment
Share on other sites

Уха, чичко Гугъл кво ми показа:

brc_at90e.jpg

Така:

1. Това е байпасът - игличка

2. Това е натегнатостта на мембраните

3. Тапа

4. Тапа за източване на утайки :)

E тая тапа за източване няма развиване, казвам ти. Напъвах с клещи даже и неще. Другите ме е страх да ги пипам, но и те са супер здраво стегнати. Пък и проблеми нямам, колата върви, харчи поносимо, единствено ПОНЯКОГА като освободя от скорост оборотите падат до 550-600 и после се вдигат, това сигурно се оправя от винта за празен ход, но доколкото знам това може да прецака другите настройки та затова не барам. То и да искам няма да мога, душмански е стегнато.

Link to comment
Share on other sites

E тая тапа за източване няма развиване, казвам ти. Напъвах с клещи даже и неще. Другите ме е страх да ги пипам, но и те са супер здраво стегнати. Пък и проблеми нямам, колата върви, харчи поносимо, единствено ПОНЯКОГА като освободя от скорост оборотите падат до 550-600 и после се вдигат, това сигурно се оправя от винта за празен ход, но доколкото знам това може да прецака другите настройки та затова не барам. То и да искам няма да мога, душмански е стегнато.

Взимаш едни гарги и ще се развие, запичат понякога тез болтове :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Пробката за оттичане си се развива с ключ 19, какви клещи, кво чудо :rotcol:

въпросната пробка... някак си е изпаднала сама от моя изпарител... продават ли се такива пробки някъде че ся като видях как са ми я запушили моята.... :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Еми трябва да се пита в специализираните магазини за газови истории. Друг вариант е от стар изпарител да търсиш :rolleyes: Аз имах такъв, ама го изхвърлих, като разчиствах гаража :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Я разяснете малко, каква точно функция играе тази байпасна игличка (1) ? Че съм си играл с нея и няма промяна в оборотите на празен ход.

brc_at90e.jpg

Edited by vilik
Link to comment
Share on other sites

Я разяснете малко, каква точно функция играе тази байпасна игличка (1) ? Че съм си играл с нея и няма промяна в оборотите на празен ход.

Когато палиш примерно директно на газ,тази игличка определя количеството газ,което да пуска изпарителя при даване на контакт

Възможно е при запален двигател да влияе и на оборотите,но не е задължително

Link to comment
Share on other sites

Интересно ми е, че като са ми правили реглаж уж на газ-анализатор, не я пипат. А в какво положение трябва да е?

Link to comment
Share on other sites

Обикновено е затворена докрай или е отворена 1/2 оборот. Ако палиш нормално на газ можеш да я затвориш.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Обикновено е затворена докрай или е отворена 1/2 оборот. Ако палиш нормално на газ можеш да я затвориш.

Вале и Вие колеги позволете да НЕ се съглася.

Навсякъде, дори в официалният сайт на BRC го дават за гласене на празниян ход, т.е. не е възможно, на която и да е кола при нормално нагласена горивна смес /от Шестограм/ при напълно затворен или само 1/2 отворен оборот да поли и работи нормално.

Това би било възможно ако сместта е преобогатена от шестограма, НО разхода трябва да удря небето.

Мое мнение - очаква градивно опровержение /би ми било много интиргуващо/.

Поздрави :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Да не бъркаш реглажния винт? Става въпрос за винта, който се грижи за ПОСТОЯНЕН приток на газ (има го при почти всички модели изпарители). Този винт ако нямаш проблеми можеш да го затвориш докрай и двигателя си работи чудесно на ниски обороти. Обикновено се налага да се отвори около 1/2 оборот, когато има нещо, което товари двигателя на ниски обороти - най-често като се кара редовно с пуснат климатик. Тогава при някои двигатели/изпарители се налага да се отвие за да работи нормално двигателя на ниски обороти при пускане на компресора на климатика. Това обаче зависи не само от марка/модел на изпарителя, но и от самия двигател какъв тип/кубатура е. Затова при един и същ модел изпарител, но поставен на РАЗЛИЧЕН двигател може да се наложи този болт да е завит при единия, а да е развит при другия двигател.

Link to comment
Share on other sites

За него (номер 1), въпреки че точно такъв модел изпарител не съм настройвал. Освен ако No: 1 и No: 2 са разменени, т.е. No: 1 да е за сместа :)

Link to comment
Share on other sites

За него (номер 1), въпреки че точно такъв модел изпарител не съм настройвал. Освен ако No: 1 и No: 2 са разменени, т.е. No: 1 да е за сместа :)

Чакай сега - значи играем следният вариянт.

№1 - реглаж на празен ход /отваря и затваря байпасна дупчица, като по този начин поддържа една постоянна смес - предполагам АЗ, че е за празният ход/

№2 - реглаж на сместта /шестограмият винт със пружинка избутва рамото на мембраната за ниско налягане в едно с клапанче, под което е байпасният канал/

и т. нат.

Кажи сега каква е твоята гледна точка и начин на реглаж, че се объркахме.

Поздрави.

Link to comment
Share on other sites

Така, както си го написал номер 1 може да е затворен докрай и да имаш стабилни ниски. Ако има проблем с ниските при натоварване (пуснат климатик) може да се отвори 1/2 оборот. Все пак както писах по-горе, точно такъв изпарител не съм бъзикал.

Link to comment
Share on other sites

Така, както си го написал номер 1 може да е затворен докрай и да имаш стабилни ниски. Ако има проблем с ниските при натоварване (пуснат климатик) може да се отвори 1/2 оборот. Все пак както писах по-горе, точно такъв изпарител не съм бъзикал.

Мдаа, виждал съм такъв реглаж на АТ 90 Е и даже го пробвах на моя преди доста време, НО първо не бях доволен от разхода, колата работеше стабилно дори и при натоварване с климатика, динамиката беше повече от добра, НО първият посочен недостатък бе определяш за мен за да потърся друг вариянт и така попаднах на тази информация от един руски сайт.

В него ясно е дадено, че №1 е винт за празният ход :rolleyes: ???

НО VBI както ти знаеш от предишни теми аз имам проблем със регулирането на празният ход - т.е. не ми достига все с малко да достигна 950-1000 об/мин /при напълно развит винт №1/ и се налага да коригирам от винта от дросела вследствие на което ти е ясно - не ми се включва клапана за ниските обороти и оборотите на бензин са високи - около 1300 об/мин.

Обаче разхода ми е задоволителен по този начин на газ - без клима извънградско при скорост до 120 км/ч - до 8.5/100 газ, градско /Русе/ варира между 12-14/100.

Бих приел веднага градивна критика относно този начин на регулиране и ми бъде разяснен друг /може би твоят начин/ за постигане на по-оптимални показатели при АГУ.

Поздрави.

Link to comment
Share on other sites

Явно при теб има някакъв проблем, примерно с връзване на плочката или нещо друго. Можеш ли да пуснеш някоя снимка къде и как точно е свързана плочката и по-точно частта която е за ниските обороти (байпас-а), която отива към изпарителя. Доколкото си спомням ти имаше ел. клапан да повдига механично клапата на дебитомера докато си на газ :stupid: . Другото за което се сещам е, че при DZ моторите (ако нямаш ст. моторче за ниските) на всмукателните колектори имаш реглажен винт/жигльор за ниските обороти. Не става въпрос за този, който е на дроселовите клапи! Идеята ми е да си върнеш този на дроселовите клапи за да включва TPS-a и след това да опиташ да ги вдигнеш от реглажния винт/жигльор, който е на самите всмукателни колектори. Тогава нещата би трябвало да се получат. Щом разхода ти не е висок, явно сместа е ОК и там може да се наложи само леко да се регулира ако успееш естествено да нагласиш оборотите от реглажния винт/жигльор на самите колектори.

Link to comment
Share on other sites

Явно при теб има някакъв проблем, примерно с връзване на плочката или нещо друго. Можеш ли да пуснеш някоя снимка къде и как точно е свързана плочката и по-точно частта която е за ниските обороти (байпас-а), която отива към изпарителя. Доколкото си спомням ти имаше ел. клапан да повдига механично клапата на дебитомера докато си на газ :) . Другото за което се сещам е, че при DZ моторите (ако нямаш ст. моторче за ниските) на всмукателните колектори имаш реглажен винт/жигльор за ниските обороти. Не става въпрос за този, който е на дроселовите клапи! Идеята ми е да си върнеш този на дроселовите клапи за да включва TPS-a и след това да опиташ да ги вдигнеш от реглажния винт/жигльор, който е на самите всмукателни колектори. Тогава нещата би трябвало да се получат. Щом разхода ти не е висок, явно сместа е ОК и там може да се наложи само леко да се регулира ако успееш естествено да нагласиш оборотите от реглажния винт/жигльор на самите колектори.

VBI ти ме остави доста замислен :) .

Доста годинки я карам и ровя моята DZ-ка обаче за този жигльор за ниските наистина не знам :respekt: ???

Единствено до сега коригирам празниях ход само от винта на дроселовите клапи /снимка 2 - вторият отвор от ляво на дясно на дросела точно до буксата на петата дюза/. Вътре има винт за отверка със гумено уплътнение /което е прегоряло и все не ми остава време да го сменя/ - като го развивам оборотите се вдигат, а като го развия прекомерно започва да съска въздух т.е. май смуче въздух от там - сигурно заради прегорялото уплътнение :) ???

Правилно се сещаш за ел.магнитният клапан, който повдига клапата и за това не ползвам третият отвор на плочката за уравновесяване на мембраните /снимка № 2 - запушеният/ - не знам дали обаче не ми идва от там проблема. Вярно клапана е направен специално за този инжекцион /предпазва плунжера при работа на газ/, НО преди като карах със уравновесяващият маркуч, без клапана нямах проблими със коригирането на ниските, НО тогава пък съм останал със впечатлението, че сместта ми бе по богата за да може да противодейства достатъчно на уравновесяването, което компенсира нещата. Тогава разхода ми бе по-висок /говоря със уравновесяването и динамиката не бе толкова добра/, а сега със клапана и разхода и динамиката се подобри.

Нямам стъпково моторче за празният ход, а имам ел.магнитен клапан, който след като падне налягането във смукателният колектор отваря и така вдига оборотите /поне така си го обяснявам аз и не съм сигурен още за действието му, което е непростимо за мен, но все не остава време да се поразтърся и почета/.

Другото което е не съм сигурен дали имам това, което ти наричаш TPS???

Вярно е че имам регулирано едно "ЦЪК" ключе отдолу на рамото на дросела и при съвсем леко подаване на газ то цъка - каква е точно неговата функция особено на ГАЗ не съм сигурен - Единственото, което съм забелязал и може би е свързано е че след като развия прекомерно въпросният винт на дросела /от снимка №2/ при натоварване на мотора на празен ход примерно пускане на климатик клапана, който имам за коригиране на празният ход не се включва, НО тогава не е плоблем защото след като съм развил винта на дросела много оборотите са стъбилни дори и при натоварването с климатика, а и не са високи примерно при не натовареност.

Доста объркано се изразих, надявам се за ме разбереш и дадеш мнение.

Ако можеш да намериш снимка на този "жилгльор", къде е неговото място по смукателният или да ме ориентираш по-подробно би било много полезно и изненадващо за мен.

Поздрави.

Edited by Kanchev
Link to comment
Share on other sites

Жигльора се вижда на 2-та снимка - вътре в отвора трябва да има месингов винт. Идеята е да си върнеш реглажа на дроселовата клапа да "цъка" TPS-a като върнеш педала на газта и след това да си вдигнеш оборотите през жигльора за ниските обороти. Реално той отваря/затваря едно каналче, което байпасва 1-ва дроселова клапа и по този начин вдига оборотите. TPS имаш и неговата задача да определи кога точно си на ниски обороти и съответно да включи ел. клапан при необходимост за да регулира ниските. Реално при теб инжекционната с-мата е доста по-опростена, което си е предимство в известна степен, особено ако имаш и АГУ.

Това тиксо, което си омотал на извода на плочката не върши никаква работа - най-много да влошава работата на бензин :hilezh: . Щом не го ползваш го запуши с късо парче маркуч и винт с подходящ размер. Задължително трябва да има и скоби за да не смуче въздух.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Жигльора се вижда на 2-та снимка - вътре в отвора трябва да има месингов винт. Идеята е да си върнеш реглажа на дроселовата клапа да "цъка" TPS-a като върнеш педала на газта и след това да си вдигнеш оборотите през жигльора за ниските обороти. Реално той отваря/затваря едно каналче, което байпасва 1-ва дроселова клапа и по този начин вдига оборотите. TPS имаш и неговата задача да определи кога точно си на ниски обороти и съответно да включи ел. клапан при необходимост за да регулира ниските. Реално при теб инжекционната с-мата е доста по-опростена, което си е предимство в известна степен, особено ако имаш и АГУ.

Това тиксо, което си омотал на извода на плочката не върши никаква работа - най-много да влошава работата на бензин :gut: . Щом не го ползваш го запуши с късо парче маркуч и винт с подходящ размер. Задължително трябва да има и скоби за да не смуче въздух.

В кой отвор?

Ако е вторият от ляво на дясно /до буксата на петата дюза/ ДА - там има месингов винт със гумено уплътнение и АЗ от там в момента коригирам празният ход. А това за байпасното каналче ме навежда на мисълта, че говориш за този отвор? Дори вдигнати много от там обороти чувам TPS-а пак да "цъка", НО виждам и усещам, че тогава не се включва ел. клапана за вдигане на оборотите. Явно има и нещо друго :hilezh: ???

Ако е първият отвор до колкото се сещам там май няма нищо :huh: ? Не съм напълно сигурен.

За тиксото си безупречно прав - вече е направено просто това е стара снимка. Благодаря за напомнянето.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...