Jump to content

Quattro


jimi

Recommended Posts

Толква постове чак забравих кой пусна темата... та до човека който пусна темата. Аз карам А3 TQ, не може да се каже че не вървеше ок сток, но коли с предно и същите коне доста зле ме оставяха назад... даже Астра 2.0 136 Екотек ме биеше на 400м .. но коммент. Колата беше изправна от всякъде, водих я на диагностики и разни дребни ремонтчета при тия дето ги смятам за най-добрите - еми добре е обективно, но имах същия проблем, не се усещаше толкова бърза и динамична.

После направих ремап, подчертавам - не съм сменял чипа, просто ремап, изцяло софтуерно. Разлика - от небето до земята. В момента 0-100 е 5.8сек. на 6-та от 120 до 220 не се спира, километража се пълни на 260.

От такъв ъпгрейд няма да ти стане нищо на колата, особено ако през повечето време си я караш нормално а само като искаш да върви натискаш. Някой казват че дори давала по-нисък разход, но аз това не го виждам много ... вдигна ми около 0.5 литра в града, извън града е същото като преди. Та ... съвета ми, ако те дразни това чуство на невървяща кола, ела до Варна, приготви си 500лв (или 600 ако си с ел. дросел) и ще си тръгнеш нов човек с нова кола. Сигурно и другаде има кой да ти направи колата, но аз мога да гарантирам за тоя човек от Варна. Сигурно го знаят доста хора, Тони се казва... И това е, ако си водил колата на места и са ти казали че е ок, най-вероятно е така, просто екстра тежестта от quattro-то си оказва влияние.

Живи здрави.

Ще обесниш ли какво представлява този ремап защото на мен ми е много интересно как софтуерно само ще има толкова голяма разлика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ще обесниш ли какво представлява този ремап защото на мен ми е много интересно как софтуерно само ще има толкова голяма разлика

колега има сума ти теми за т.н. "чип тунинг",което е точно този "ремап",какво мислиш се сменя с един нов чип.......,ами точно софтуера управляващ двигателя.Дали ще е ново парче интегралка с нов софтуер,или просто подмяна на съществуващия с друг си е все "чип тунинг".

Търсачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пича просто тегли моя software, завишава разни стойности които фабрично са с резерви, прави там това за което е учил и му плащаш луди пари, после upload-ва обратно модифицирания software и колата излита. Всичко това е съпътствано със следене за детонации в цилиндрите, предварения и там другите показатели които са важни. Като цяло чип тунинга е подобен, само дето там ти сменят физически чипа и ти слагат друг с модифициран software. Като цяло зависи дали този който ти прави ъпгрейда има техниката да ти прочете софта на място и да го сложи обратно на място.

Това е в най-общи линии това което съм разбрал, не съм аз експерта обаче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пича просто тегли моя software, завишава разни стойности които фабрично са с резерви, прави там това за което е учил и му плащаш луди пари, после upload-ва обратно модифицирания software и колата излита. Всичко това е съпътствано със следене за детонации в цилиндрите, предварения и там другите показатели които са важни. Като цяло чип тунинга е подобен, само дето там ти сменят физически чипа и ти слагат друг с модифициран software. Като цяло зависи дали този който ти прави ъпгрейда има техниката да ти прочете софта на място и да го сложи обратно на място.

Това е в най-общи линии това което съм разбрал, не съм аз експерта обаче.

И аз си мислех че е като чипа ама 5.8 е много сериозно ускорение което и с чип не може да се достигне според мен не че разбирам много ......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засичано е с ония машинки дето ги вързваш към запалката ... не им вярвам много, но доста сериозно дърпа, все пак е и 'quattro' (кавичките са за да няма коментари че е haldex в действителност :smilie_colors1: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя едно мое наблюдение с Вас.. Нямам куатро, но като изключа ЕСП-то и колата почва да върви невероятно добре , направо се чуди на къде да хване :smilie_colors1: Колега, пробвай да си спреш ЕСП-то (ако имаш)

B5 преди '99 има ESP само при 2.8. CDI 220 (изправно) 150к.с. разцепва 1.8ТQ (изправно) и при доускорение и на изкачване. Пак се повтарявм: единственото предимсвто на 1.8Т пред 220CDI е взъможността да се кара на по-високи обороти. 1.8TQ с подходящи гуми и шофьор има предимство в завоите, но Варна-Сл.Бряг има достатъчно участъци, където 220CDI ще дръпне и при нормално каране с Мрецедеса ще се стигне по-бързо и с по-малък разход на гориво. Единственото "спасение" е чип за аудито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CDI 220 (изправно) 150к.с. разцепва 1.8ТQ (изправно)

глупости. я кажи ускорението на Цедката и на А4-та от 0-100 км/ч колко е. Да не говорим че аудито е с по висока максимална скорост.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CDI 220 (изправно) 150к.с. разцепва 1.8ТQ (изправно) и при доускорение и на изкачване.

какви 0-100 от Варна до Слъчнев бряг, бе колега ?

... и каква максмимална скорост, т'ва да не ти е Русе-Плевен ? :smilie_colors1:

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви 0-100 от Варна до Слъчнев бряг, бе колега ?

искаш да кажеш че не може се вдигнат 100 км/ч от Варна до Сънито ли? Или че има много завой и колата на задно има предимство пред куатрото? Обоснови се какво имаш предвид под израза мерцедеса разцепва аудито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и 200 да се вдигнат, но никъде не ми се е налагало да правя искорение от 0 до 100.

Ако си карал там, трябва да знаеш, че има участъци с много завои ( с минимално предимство при куатро, зависещо най-вече от уменията на шофьора) и последващи прави участъци с голям наклон с безспорно предимство на 2200 кубиковия съвременен дизел.

Пътен участък твърде различен от Русе-Плевен-София, където най вероятно си пробвал твоето куатро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако под разцепване разбираш ускорение от 60-160 /примерно/ на пета предавка, дизела ще е по добър и пак е относително до кога, защото максималната скорост на Б5 е по голяма. свалянето на една две предавки на долу ще оставят цедката доста назад, особено на път със завой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

После направих ремап, подчертавам - не съм сменял чипа, просто ремап, изцяло софтуерно. Разлика - от небето до земята. В момента 0-100 е 5.8сек.

Това не го вярваш нали? Просто го казваш да стане весела атмосферата в темата. :)

п.п. Един съвет, този дет ти е дал /или още по-лошо продал/ "измервателната апаратура", Фани го убий с камъни. ;)

искаш да кажеш че не може се вдигнат 100 км/ч от Варна до Сънито ли? Или че има много завой и колата на задно има предимство пред куатрото? Обоснови се какво имаш предвид под израза мерцедеса разцепва аудито.

Има пред вид че на леля му на братовчед и един приятел е чувал... :)

Кво се занимаваш с глупости. :smilie_colors1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не го вярваш нали? Просто го казваш да стане весела атмосферата в темата. :smilie_colors1:

п.п. Един съвет, този дет ти е дал /или още по-лошо продал/ "измервателната апаратура", Фани го убий с камъни. ;)

това не го бях видял :) дано грешката да е от измервателната апаратура в колата а не в главата на човека

Кво се занимаваш с глупости. :)

дразним се от такива легенди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен колко са легенди....150 коня 2.2 CDI има реално повече коне на колелата (135 срещу 127,5) и доста повече Nm ( 306 срещу 178,5) от 1.8ТQ...единствения минус в случая е неговата тежест /колко е разликата между двете коли не зная/, но е трудно да се каже категорично коя ще излезе напред. Има твърде много фактори, като пътя по който се кара, шофьора, наклона и т.н

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..............

като има повече нютони защо аудито ускорява с 2 секунди по бързо от мерцела от 0 - 100 км/ч? да говорим ли че когато свършат оборотите на дизела бензина от там ще тръгне още повече? да говорим ли че бензина в случая достига в по ниски обороти пика на въртящия си момент, пък бил той и по малък от на дизела. за стабилността в завоите няма да споменавам. загубвайки сцепление спирачния асистент на мерцела ще го спре допълнително. и т.н. и т.н

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата отива леко в посока бензин vs дизел и тъй като съм леко пристрастен мисля да се откажа....пък и питането беше друго все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това не го бях видял :hilezh: дано грешката да е от измервателната апаратура в колата а не в главата на човека

B), виж ся, и аз не вярвам на тая машинка, но ускоерението е добро, 2ро някой пита, да колата е над 150 коня определено след това. Цифрите ги остайте, иска ми се на мен да е вярна тая цифра...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B5 преди '99 има ESP само при 2.8. CDI 220 (изправно) 150к.с. разцепва 1.8ТQ (изправно) и при доускорение и на изкачване. Пак се повтарявм: единственото предимсвто на 1.8Т пред 220CDI е взъможността да се кара на по-високи обороти. 1.8TQ с подходящи гуми и шофьор има предимство в завоите, но Варна-Сл.Бряг има достатъчно участъци, където 220CDI ще дръпне и при нормално каране с Мрецедеса ще се стигне по-бързо и с по-малък разход на гориво. Единственото "спасение" е чип за аудито.

При нормално каране е едно, а при спортно каране друго. с такъв мерц съм се дърпал и разликата е малка, което при нормално каране наистина няма как да се усети и ти се струва, че си по-бърз с дизела, поради високия му момент.

п.с. Тя и ксарата на баща ми 2.0хди ми се струва по-бърза като ме залепи на 2000оборота, ама само ми се струва. :hilezh:

Редактирано от yanmar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B5 преди '99 има ESP само при 2.8

Аз съм виждал и B5 '97-'98 ,1.8 с ESP.Поне продаващите я твърдяха,че има ESP,a пък вътре си имаше и бутон.А цената/преди няколко години/ беше с 4-5000 лв. отгоре само заради тази екстра.Не съм я карал,така че може и реално да няма - мошеници всякакви.Както често съм виждал по автокъщите да продават "quattro",с надпис на предната решетка,вътре на жабката и т.н.,а бе по на пръв поглед всичко идеално.. :hilezh: Обаче,достатъчно е едно навеждане и поглед към задния мост и всичко става ясно - не само няма ,ами и никога не е имало quattro. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото "спасение" е чип за аудито.

а ако въпросното Ауди е да кажем AJL ако не греша с заводски 180 конски сили ... и още малко се пипне тук там с някоя турбинка дали 220CDI то няма да остане в мрака ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B5 преди '99 има ESP само при 2.8. CDI 220 (изправно) 150к.с. разцепва 1.8ТQ (изправно) и при доускорение и на изкачване. Пак се повтарявм: единственото предимсвто на 1.8Т пред 220CDI е взъможността да се кара на по-високи обороти. 1.8TQ с подходящи гуми и шофьор има предимство в завоите, но Варна-Сл.Бряг има достатъчно участъци, където 220CDI ще дръпне и при нормално каране с Мрецедеса ще се стигне по-бързо и с по-малък разход на гориво. Единственото "спасение" е чип за аудито.

При нормално каране е едно, а при спортно каране друго. с такъв мерц съм се дърпал и разликата е малка, което при нормално каране наистина няма как да се усети и ти се струва, че си по-бърз с дизела, поради високия му момент.

п.с. Тя и ксарата на баща ми 2.0хди ми се струва по-бърза като ме залепи на 2000оборота, ама само ми се струва. :bia:

Абе хора какви са тия глупости, имам 1.8Т, карал съм 220 ЦДИ. Незнам какви са тия глупости, сток 1.8Т поцепва лошо Ц220 ЦДИ, какви са тия обороти, какви са тия баири, какви са тия завои

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да карам спъната кола, утежнена със 100 килограма, с един литър разход повече.

Ама ако може да е спъната именно с quattro система... Пу да го ева ... Аз карам баш такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предизвиквам 220 цди с мойто ауди.

Отговарям с едно 220 цди на Е-класа W211 модел.

Само ми се ще по Ботевградското примерно да тестваме или някъде около Сухата река, за да мога набързо да сменя с Аудито след това. Него по ми е мерак да свериме колко по-невърви сравнено с твойто и установим ли, че е така да почвам да търся проблемацията :schlaumeier:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...