Jump to content

Зимни гуми в условията на Глобално Затопляне!


Recommended Posts

Много ми харесва въпроса.Коя е най-добрата гума или нещо си най-добро?Да ама за кой е най-добро и защо?Много философска тема може да се отвори.Аз лично не харесвам суперлативи за каквото и да било защото някой може наистина да повярва и много да си изпати :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 121
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не минават с ремаркета и полуремаркета, щото уж има забрана , но солоавтомобили и цистерни си засичам редовно в Шипка.

Не вярвам някой за Габрово да обикаля през Прохода на Републиката или Беклемето :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варна ли имаш предвид? :steinigung:

Пловдив, приятелю! Пловдив. Официално Варна е втория по големина град.

Пловдив е трети в класацията. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.................

разсъждаваш типично по български защо аз да се набутвам след като другите не го правят? промяната в мисленето трябва да започне първо от нас самите и после да го искаме от другите. подвеждаш се по изследвания правени в различни от нашите пътни условия и си вадиш грешни изводи. от една страна няма да спечелиш нищо, чисто финансово, от друга страна колата ти няма да е е по добра. за мен най важните елементи в един автомобил са спирачките и гумите. неподържането им в изправност те прави потенциален убиец на пътя.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... а пътните настилки пък както каза Нгоро, са с някакъв тънък филм гадория и леееекинко заледени, то в тези условия със сигурност зимната гума ще си покаже предимствата.

....

Не знам освен във фантазиите си виждате тия "тънки филми". Всеки ден минавам през цяла София за да стигна до работата и въпреки "филмите" спирам дооооста по зле със зимните гуми. Може само у вашите дворове да има, не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де Марти ... условията в Германия и Русия по-благоприятни ли са от нашите?

Нима нашата зима е по-сурова?

Поглеждам през прозореца и виждам слънце и +10 градуса.

Поглеждам тестовете на две от най-реномираните списание и те ми казват, че при тези условия летните гуми спират по-добре, по устойчиви са на аквапланинг, по добро сцепление имат в завой ...

Влизам във форума да споделя и да чуя мнението и на другите водачи и какво получавам насреща: Едно лумпенизирано, неаргументирано повтаряне на развален грамофон

-Ти си мизерник, малоумник, тъпак!

- Зимата се кара със зимни гуми и баста!

- Пловдив е третият по големина град и пловдивчани са най-слабите шофйори! (това последното го слушам от 2 години).

Еми извинявай ама, ако така се води диалог в този форум е наистина много жалко :bia:

Благодаря все пак, че имаше и разумни коментари и споделени впечатления от някои по-сериозни хора.

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............

пак ти казвам не мериш с точния аршин. в тетса на ауто билд никъде не се споменава на каква температура се провежда. в руския сайт са взели за мерили Мишелин Х-айс, гума за много сняг и лед. Да бяха взели мишелин алпин 3 да видят кака спира на сухо на + 5 градуса. друго което е ти живееш в Пловдив и може би нямаш нужда от зимни гуми, но какво става ако отидеш в София и завариш киша, или тръгнеш да минаваш Стара Планина? Ако си стоиш в Пловдив целогодишно и карашпо 3 км н аден може и по джанти да караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз писах още в началото.

Два пъти попаднах в сняг. Още при първия сняг се прибирах от Монтана и от Враца до София си праскаше яко и по Хемус беше натрупало 5-6 сантиметра киша и гадост. Карах си в колоната с другите коли с 50 км. в час и не усетих никакви притеснения. (тука трябв да отбележа, че имаше някои пресмелчаци с нови зимни гуми явно, които излизаха от коловоза в неотъпкания сняг и изпреварваха с 70-80 км. колоната - те тия ги смятам за по-опасни). След което стъпих на Тракия и на склона към Вакарел и по заледения вече там сняг дори си се придвижих нормално като през 5 км. в ляво и в дясно на магистралата имаше по един забит в канавката ТИР или БУС. Малко след тунелите от слънчевата страна отново асфалта бе сух и чист като бебешко дупе в продължение на над 80 км.

Второто ми съприкосновение със снега беше на Шипка от северната страна, където прецених, че ще имам проблеми при острите завои и изкачването и още долу на бариерата на Габрово спрях и си сложих веригите и се изкачих повече от нормално с 40 км. От южната страна ме чакаше сух асфалт и слънце и съответно свалих веригите и си продължих спокойно. (при изкачването също бях изпреварен на една от правите от джип вероятно с нови зимни гумис близо 80 км. ч - следвайки отпечатъците му се виждаше как яко е навлизал в насрещното при всеки завой )

Веднъж минах и през Юндола на суграшица и лек сняг без да слагам веригите и също нямах проблеми с устойчивостта и поведението на автомобила

Ето тези три случки и случайно попадналата ми статия на Аутобилд ме наведоха на мисълта да пусна темата.

Пътувам средно по 5-6000 км. на месец, като последния ми курс беше именно по време на първия сняг Пловдив-София-Благоевград-Гоце Делчев - Пловдив през прохода Юндола - Габрово - Русе - Плевен - Враца - София - Монтана - Пловдив = 1860 км. за 3 дни.

Мисля, че знам за какво говоря ... :bia:

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На нашата географска ширина вече се сблъскваме със сняг 3 пъти в зимата за по 2 часа на пътя, ако въобще те свари на път.

Хъм. Даже едно елементарно пътуване по магистрала Тракия зимата (Траянови врата, винаги е лед/сняг/киша свинщина), си е ебано с летни гуми даже и да е нямало снеговалежи ....

Забравяш и нещо много важно. Има различни видове зимни гуми. Има такива кат за братушките, дет да газат големия снЕг и такива като за нас (предполага се, че вали рядко, а и ако валне ще е разчистено), които на голем снЕг са си зле и пак си ти трябват вериги, но пък за сметка на това ти позволяват да си караш колата стабилно и бързо при българските зимни условия за разлика от летните.... :bia:

П.П. Не го видях. Мартинича го е написал за Х-айса и Алпина ...

П.П.1 А тва, че си се бил прибрал с летни от нам си къде си на сняг е ебаси примера идиотски. Кат да се прибереш със зимни гуми август месец, ама понеже си бил много внимателен и не си усетил разликата .... :flehan: Ми карай целогодишно със зимни с 50 км/ч. Все в гъз е кви са, нали си супер внимателен ... :bia: Ше се поизтъркват летото малко, но ше си ги пазиш, нема да караш бързо. Но пък зимата, пак ше си по-добре на Юндола с тръкнатите зимни, вместо с новите ти летни ... :hilezh:

Редактирано от Cherepaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да уточня, щото явно си говорим на различни езици - темата не е "Как да спестим 400 лева зимата?"

Темата е при променящите се климатични условия кой риск смятате за по-голям.

1. Два , три, пет ... петдесет ако щете пъти зимата да карате с 40 км. в час бавно и предпазливо за по 2-3 часа и с вериги, а през всичкото останало време да сте по-стабилни и сигурни при +10 до +25 градуса на сух асфалт или дори на дъжд с 100 - 130 км.ч на магистрала и първокласен път или ...

2. Два , три, пет ... петдесет ако щете пъти зимата да шпорите с 80 км.ч в неотъпкан сняг и да не се занимавате със слагането на вериги, а през всичкото останало време да имате едно наум, че със 130 км.ч при +25 градуса ще спрете 5 дължини по-късно и че на завои с 90 км. час ще сте по-нестабилни и че при дъжд аквапланинга ви започва от 60 км.ч .

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........

Нека уточним така нещата просто ясно и точно до 7 градуса лятна гума, под 7 градуса зимна гума. Сега намираш един сайт в които има средната температура за Пловдив, Плевен, София, Русе, Габрово и т.н. градове от маршрута ти за месеците от декември до април и преценяваш кое е по добро. Кажи ми ако скъсаш верига на шипка какво правиш с пистарките?

ПП: Недеи забравя че в теста на аутобилд на сняг лятна гума спира с около 30 метра закъснение.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да уточня, щото явно си говорим на различни езици - темата не е "Как да спестим 400 лева зимата?"

Темата е при променящите се климатични условия кой риск смятате за по-голям.

1. Два , три, пет ... петдесет ако щете пъти зимата да карате с 40 км. в час бавно и предпазливо за по 2-3 часа и с вериги, а през всичкото останало време да сте по-стабилни и сигурни при +10 до +25 градуса на сух асфалт или дори на дъжд с 100 - 130 км.ч на магистрала и първокласен път или ...

2. Два , три, пет ... петдесет ако щете пъти зимата да шпорите с 80 км.ч в неотъпкан сняг и да не се занимавате със слагането на вериги, а през всичкото останало време да имате едно наум, че със 130 км.ч при +25 градуса ще спрете 5 дължини по-късно и че на завои с 90 км. час ще сте по-нестабилни и че при дъжд аквапланинга ви започва от 60 км.ч .

Къв е тоя аквапланинг при 60 км/ч и тея 5 дължини бре? Тва на некой "Медведь" ли? :hilezh:

Зимната гума (не ония с шиповете, за зад полярния кръг) изобщо нема чак такава разлика с лятната на сухо. Тва е. Разликата е 4 км/ч, а не 30 (завой, аквапланинги и пр.), както я изкарваш. Разликата (бруталната) можеш да усетиш на лед и сняг, ама в обратната посока...

Редактирано от Cherepaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........

- Пловдив е третият по големина град и пловдивчани са най-слабите шофйори! (това последното го слушам от 2 години).

......

За сметка на най-опитните шофьори на заледени участъци и зимни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, ако ще си играем на езикова култура ... моля:

Пловдив, приятелю! Пловдив. Официално Варна е вторияT по големина град.

Пловдив е трети в класацията. :hilezh:

Тази класация искам да я видя. Аз съм се постарал да извадя няколко таблички. Дай да видя и твоите! Или това ти твърдение и то е от първично внушение!?

Имам впечатления от първично възприятие, че освен, че НЕ МОГАТ да карат на сняг, колегите от третия по големина град(,) масово си карат целогодишно с летни гуми.

Жалко, но факт. Няма да описвам как на 2-ри Яянуари т.г. извадих един нещастник с един голф ІІІ от возилото му, за да я преместя. Човекът въртеше на пред (напред) и на зад (назад) в една преспа с един и същ волан.

Добре беше заледил коловоза, но освен това и усет явно му липсваше. :hilezh:

Тука искам да отбележа, че моята грешка е по-скоро печатна поради мързел да уцеля Ь на фонетичната клавиатура, докато изписването на "на пред" и "на зад" разделно показва грубо непознаване на правилата за правопис.

Но хайде да не изпадаме в алегории! :lol:

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахах,

понеже знам, че примитивното в теб ще проговори на регионално ниво, точно това целях.

А ти се върза.

Няма проблем.

Чак ми е кеф на мазохизма ти, но това е въпрос на твой личен избор - най-добре си направи харакири.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да уточня, щото явно си говорим на различни езици - темата не е "Как да спестим 400 лева зимата?"

бла-бла-бла...

Според мен подобна тема има потенциал. Ако я пуснеш ще събереш доста последователи. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахах,

понеже знам, че примитивното в теб ще проговори на регионално ниво, точно това целях.

А ти се върза.

Признавам си ... хързулна ме като лятна гума на бананена кора! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Ми неее е еее точно така. Виж в главния форум днес в темата ТУК как ми е граматиката.

Точно там е на-пред и на-зад!!!! (Датата на моя пост е преди твоята умна редакция).

Тъпото при хора от твоя праг на житейски статус е, че когато някой те подхване от далеч, ти не захапваш, а налапваш като костур кука № 10.

За да ти стане по - ясно:

Обичам да поставям примамка, за която клепар да се хване. А ако не се хване, му помагам. Както подчертах с червени букви шЕфиора. Два дни те чаках да клъвнеш. И резултата не закъсня. С малко помощ от моя страна, разбира се.

С две думи - голям комплексар си. Това е лично мое, незаангажиращо останалите мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Обичам да поставям примамка, за която клепар да се хване. А ако не се хване, му помагам. Както подчертах с червени букви шЕфиора. Два дни те чаках да клъвнеш. И резултата не закъсня. С малко помощ от моя страна, разбира се.

С две думи - голям комплексар си. Това е лично мое, незаангажиращо останалите мнение.

Ти голЕм риболовец ше додеш. Те такива рибЕта с чадър ги ловят ве. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми неее е еее точно така. Виж в главния форум днес в темата ТУК как ми е граматиката.

Точно там е на-пред и на-зад!!!! (Датата на моя пост е преди твоята умна редакция).

Тъпото при хора от твоя праг на житейски статус е, че когато някой те подхване от далеч, ти не захапваш, а налапваш като костур кука № 10.

Ами колкото и да си оригинален за мен постът ти в другата тема само затвърди мнението ми, че си леко нЕграмотен с големи пропуски в езиковата си култура.

И ТАМ пак си написал "на пред" отделно. Айде "назад" и "настрани" си ги нацелил по някаква случайност явно. За жалост явно и не осъзнаваш, че точно ти имаш комплекси относно месторождението и местожителството. Няма и тема, в която да не споменеш нещо за Пловдив, Варна, Русе или друг провинциален град.

А и между другото "отдалече" също се пише заедно, ама сигурно и това е някоя от твоите "кукички"! :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кво са му гуми, той кара внимателно. :flipoff:

И аз така си мислех като си взех първото quattro. След като в рамките на 20мин събрах 4 бордюра и замалко една колонка с цените на горивата на една бензиностанция Лукойл в един хубав снежен ден, тотално се отказах от внимателното шофиране. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де Марти ... условията в Германия и Русия по-благоприятни ли са от нашите?

Нима нашата зима е по-сурова?

Поглеждам през прозореца и виждам слънце и +10 градуса.

Поглеждам тестовете на две от най-реномираните списание и те ми казват, че при тези условия летните гуми спират по-добре, по устойчиви са на аквапланинг, по добро сцепление имат в завой ...

Влизам във форума да споделя и да чуя мнението и на другите водачи и какво получавам насреща: Едно лумпенизирано, неаргументирано повтаряне на развален грамофон

-Ти си мизерник, малоумник, тъпак!

- Зимата се кара със зимни гуми и баста!

- Пловдив е третият по големина град и пловдивчани са най-слабите шофйори! (това последното го слушам от 2 години).

Еми извинявай ама, ако така се води диалог в този форум е наистина много жалко :hilezh:

Благодаря все пак, че имаше и разумни коментари и споделени впечатления от някои по-сериозни хора.

Опитах да ти го кажа и преди, но ще ти го повторя пак :- Няма да намериш оправдание за лекомислието си да караш с летни гуми зимата и то тук в този форум.

И да, някой от шофьорите в Пловдив са калпави и начина им на поведение и отношение към останалите на пътя е безотговорен. Ти го доказваш със тази тема, а и не си първия от града под тепетата от когото чувам подобни легенди.

А летните ти гуми на колко километра са и на колко години ? Или и там е важало правилото, по-добре летни гуми на 5 години за 100лв, отколкото нови.

Нека уточним така нещата просто ясно и точно до 7 градуса лятна гума, под 7 градуса зимна гума. Кажи ми ако скъсаш верига на шипка какво правиш с пистарките?

ПП: Недеи забравя че в теста на аутобилд на сняг лятна гума спира с около 30 метра закъснение.

30 МЕТРА ,при положение че тази в теста е била чисто нова. На бай Банани едва ли са такива...и колко ли ще са метрите с гуми търкаляни две години от некоя нереномирана марка ???

А на тези, които си мислят, че колата им има по-голям спирачен път, понеже им се включва АБС системата, мога да кажа че са с голяма грешка. Спирачния път е почти същия. По-дълъг ще е, ако не ви се включи АБС'а на сух асфалт, понеже зимната гума е по-мека и ламелите се огъват. Истинския фактор е широчината на гумата, а не това дали е лятна или зимна. При всички зимните гуми са по-тесни и това е главния фактор, който увеличава спирачния път, понеже има по-малка площ на сцепление между пътя и автомобила.

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми мойте гуми са следните щом толкова те интересува:

MICHELIN 205/65 R 15 94H ENERGY SAVER GRNX 232,00 лв. за брой и са производство Август.2008!

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ENERGY SAVER

Имах си аз да не са Energy Saver. :hilezh::hilezh:

Между другото, нали знаеш, че лятната гума при минусови температури никак не се чувства добре. Не се учудвай, ако другото лято гумите са ти станали доста по-шумни от вече изминалото. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колеги,

Следващият бабаит, който се изреже като пиян казак в темата, която аз лично смятам за лееко странна между другото, но туй си е мое виждане, ще го пусна в коледна ваканция! Сега вярно е, че бананчето си е известен с "нестандартните" си теми, ама да го превръщате в касапница тук ...... Не става! Лек ви и спокоен ден! :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...