Jump to content

Голям проблем с климатроника


J_D

Recommended Posts

Здравейте колеги,имам голям проблем с климатроника.До сега всичко си беше наред но вчера,паля колата и не иска да тръгне или по точно да светне таблото на климатроника и нищо не прави.Погледнах към таблото и на датчика за външната температура покозваше +56 градуса.Оставих олата да поработи докато загрее и после я изгасих и пак я запалих и проблема се оправи.Показваше си и градусите нормално.Оставих я да духа топло на HI и слад малко всичко изгасна и не се оправи цял ден.Днес я запалих и всичко се беше оправило,но както си работеше изведнъж климатроника изгасна и на дисплея на таблото пак ми показваше +56 град. Колата е А6 95г. Благодаря за помощта предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,имам голям проблем с климатроника.До сега всичко си беше наред но вчера,паля колата и не иска да тръгне или по точно да светне таблото на климатроника и нищо не прави.Погледнах към таблото и на датчика за външната температура покозваше +56 градуса.Оставих олата да поработи докато загрее и после я изгасих и пак я запалих и проблема се оправи.Показваше си и градусите нормално.Оставих я да духа топло на HI и слад малко всичко изгасна и не се оправи цял ден.Днес я запалих и всичко се беше оправило,но както си работеше изведнъж климатроника изгасна и на дисплея на таблото пак ми показваше +56 град. Колата е А6 95г. Благодаря за помощта предварително!!!

Виж си датчика за температурата нещо, аз имам сходен проблем, само че като е мокро ми показва -46 градуса :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целия блок на климатроника ли гасне или просто намалява скоростта на вентилатора? Ако целия блок гасне е възможно да е от някой бушон - да не прави добре връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целия блок на климатроника ли гасне или просто намалява скоростта на вентилатора? Ако целия блок гасне е възможно да е от някой бушон - да не прави добре връзка.

Здрасти Вальо,видяло се е че пак ще помагаш.Целия блок гасне и то изведнъж,както колата си работи на място.Вчера ми изгасна блока и неможеше да се командва от никаде,но вентилатора продалжи да си работи на макс.Изгасих и пак я запалих и вентилатора и дой спря да работи.Абе много странни неща се случват.И един малко глупав въпрос,каде се намират бушоните и как мога да разбера дали е от тях,щто това нещо се оправя понякога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Абе много странни неща се случват.И един малко глупав въпрос,каде се намират бушоните и как мога да разбера дали е от тях,щто това нещо се оправя понякога.

Бушоните са ти като отвориш шофиорската врата и погледнеш от дясно горе долу на нивото на волана има една капачка махаш я и си ти :unsure:

Обаче както описваш проблема не е от тях :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ходих да видя какво е положението днес.Запалих и гледам всичко е нард.външна температира -5 гр. ,климатроника работи перфектно.Загасих я и пак я запали ,но всичко си остана нормално,и я оставих да поработи около 20 мин.Реших да проверя дали ще ми даде някоя грешка но ми изписа 00.0 . След малко пак ще я пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж когато изгасне климатроника дали работят чистачките. Да не би да е "тръгнал" клемореда на контактния ключ. Въобще си провери като изгасне климатроника дали не се губи и нещо друго - ел.стъкла и т.н. Друга възможност е да се е "поизвадил" някой от куплунзите на блока на климатроника или да имаш някъде хлабава "маса". Ако трябва свали блока на климатроника и го огледай отзад :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж когато изгасне климатроника дали работят чистачките. Да не би да е "тръгнал" клемореда на контактния ключ. Въобще си провери като изгасне климатроника дали не се губи и нещо друго - ел.стъкла и т.н. Друга възможност е да се е "поизвадил" някой от куплунзите на блока на климатроника или да имаш някъде хлабава "маса". Ако трябва свали блока на климатроника и го огледай отзад :steinigung:

И аз да се включа в темата моя пък от седмица каквито и градуси да зададеш държи вентилатора на 3 черти, освен ЛО режим там го пълни догоре.Преди задаваш 25 градуса и постепено с повишаване на температурата оборотите намаляваха.

Редактирано от bobsen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа в темата моя пък от седмица каквито и градуси да зададеш държи вентилатора на 3 черти, освен ЛО режим там го пълни догоре.Преди задаваш 25 градуса и постепено с повишаване на температурата оборотите намаляваха.

Пробвай да натиснеш бутона "ауто" след като си нагласиш желаната температура!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да натиснеш бутона "ауто" след като си нагласиш желаната температура!

Колега направил съм го все пак я имам от доста време вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А появява ли се надписа "AUTO" на дисплея? Ако да, то може да имаш проблем с показанията на някой от т-датчиците на климатроника. Като за начало погледни на 01с какви грешки имаш. След това като покараш провери през климатроника (не помня на кой канал бяха) каква е температурата в купето. Обикновено има 2 датчика - един на плафона и един на арматурното табло отгоре - може някой от тях да "лъже" климатроника, че вече е достигнал необходимата температура и затова да е ниска степента на вентилатора. Друг вариант е да ти се е скапал т-датчика, който отчита температурата на антифриза на двигателя и затова климатроника да "мисли", че не е загрял двигателя добре и съответно да намалява оборотите на вентилатора (или въобще да не ги качва автоматично).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А появява ли се надписа "AUTO" на дисплея? Ако да, то може да имаш проблем с показанията на някой от т-датчиците на климатроника. Като за начало погледни на 01с какви грешки имаш. След това като покараш провери през климатроника (не помня на кой канал бяха) каква е температурата в купето. Обикновено има 2 датчика - един на плафона и един на арматурното табло отгоре - може някой от тях да "лъже" климатроника, че вече е достигнал необходимата температура и затова да е ниска степента на вентилатора. Друг вариант е да ти се е скапал т-датчика, който отчита температурата на антифриза на двигателя и затова климатроника да "мисли", че не е загрял двигателя добре и съответно да намалява оборотите на вентилатора (или въобще да не ги качва автоматично).

Мерси колега, но при мен има изгорли сегменти и не мога да рабера точно какво пипше при тест с климатроника.Този Т-датчик къде се намира, защото сега се сещам, че когато е студен мотора го държеше точно там вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали съм ти написал - един има в плафона, един на арматурното табло и един при двигателя. Този на двигателя обикновено е поставен на пластмасов тройник на маркучите преди радиаторчето на парното (над кормилната рейка). Все пак погледни какви грешки имаш на 01с и каква температура на двигателя показва климатроника, когато на таблото ти показва 90С примерно :rolleyes:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажасамо ,че моя проблем е незнайно какъв но се оправи от самосебе си.Странното е че днес всичко работи,но не се знае дали утре или след малко няма пак да се повреди.Интересното е че като светне дисплея (иначе не свети,като се повреди),всичко си работи перфектно.Ако нещо се случи отново пак ще пиша.Благодаря за помощта на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здрвейте колеги,проблемът отново се поави.Климата си спира и тръгва когато си иска.Не е от хлабави спойки или нещо друго.Беше спряла да го прави този номер,но реши че за един ден може да ми го направи 3 пъти.Тъкмо когато тръгна към сервиза и се оправя.Глупава работа,даже и не подозирам от каде идва проблема.Помагайте ако можете.Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Когато климатика работи ,не показва никакви грешки.Когато обаче се повреди,няма как да проверя грешките защото се изключва напълно.От няколко дни започна да прави проблема постоянно.ту се поврежда,ту се оправя.ако вечерта се прибера и работи,на сутринта вече не или се случва и обратното.Понякога ми се е случвало и в движение.Най лошото е че не мога да установя никаква причина.Пробвах какво ли не.Не знам ако я закарам на компютър какво ще стане,защото колкото пъти да тръгна за сервиз и тя се оправя.Абе кола с характер :nixweiss: .Моля помагайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се изключва напълно - гасне и дисплея включително, проблема може да не е в климатроника (затова и не записва грешки), а някъде по захранването му. Огледай пак предпазителите, има реле, което се управлява от плочката на контактния ключ и го включва, виж и самата плочка на контактния ключ дали работи коректно (като угасне размърдай малко контактния ключ, премери го с пробна лампа). Обърни внимание, когато не работи климатроника (дисплея е угаснал) дали не се губи и нещо друго - примерно чистачките и т.н. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз мисля че може да има някоя спукана спойка на платката и когато се променя температурата да отказва

и да сработва в смисъл свива се и се разширява ако е така трябва само да се намери и презапои

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се изключва напълно - гасне и дисплея включително, проблема може да не е в климатроника (затова и не записва грешки), а някъде по захранването му. Огледай пак предпазителите, има реле, което се управлява от плочката на контактния ключ и го включва, виж и самата плочка на контактния ключ дали работи коректно (като угасне размърдай малко контактния ключ, премери го с пробна лампа). Обърни внимание, когато не работи климатроника (дисплея е угаснал) дали не се губи и нещо друго - примерно чистачките и т.н. :respekt:
Значи,нищо друго не съм забелязал да се губи,но ми се струва,че може би си прав,че проблема е в някое реле или тази плочка на контактния ключ,но не знам как да я проверя,а и не знам каде се намира.Няколко пъти ми се е случвало след няколко последователни опита,да давам и изключвам от контакт и след 5-я път (примерно) да се оправя.Има и друго нещо.пак така ми се беше повредил и на таблото кадето показва градусите (външната температура) ми се изписаха 3 тиренца,без никакви цифри.Както колата работеше завъртях ключа на запалването,стартера "изръмжа" и се оправи.Мисля че съм дал на късо,но сега и това не иска да помогне.как и кое да премеря с пробна лампа.мисля че ще се справя но ми трябват пояснения.Благодаря за разбирането!
аз мисля че може да има някоя спукана спойка на платката и когато се променя температурата да отказва и да сработва в смисъл свива се и се разширява ако е така трябва само да се намери и презапои
Колега не вярвам да е спойка,защото цяла зима нямаше проблеми,но се поврежда от време на време.Лятото не ми е правила такъв проблем.Духа и топло и студено и компресора на климатика си включва,но ако реши че ще се чупи и край.Понякога се поврежда и се оправя за един ден 2-3 пъти,а понякога няма проблем и за 2-3 седмици.Гадна работа.Не знаеш кога ще се случи.Първите 2 пъти се случи на баща ми и много му се бях ядосал,но сега разбрах че не е била негова вината.Благодаря за помощта.Ще го имам в предвид и ще проверя и платката,но това ми се струва че ще е в краен случай.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си първо бушона, който е за климатика дали е ОК (да не е нагорял или хлабави пластини на държача примерно). След това свали блока на климатика и премери (когато работи) на кои крачета му идват +12В (някъде имаше схема на куплунзите на климатроника по форума, но не се сещам къде). Когато спре да работи, го свали пак и провери дали го има захрнването. Това със студените спойки на куплунзите също е възможност. Колкото до плочката на контактния ключ - намира се точно на него. Въпроса е, че трябва да замериш на кой кабел какво излиза, когато всичко работи и си на "контакт" и да сравниш какво излиза, когато не работи климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но не помня кой номер е релето и къде е монтирано - под пластмасовата кора навън или под волана. Затова в случай, че проблема е в плочката или релето ще се губят и други работи освен климатроника.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето се намира под кората/на шофъорското място/,номер не си спомням,но е първото доло отлява,с четири крачета е,номер не помня,но не мисля,че ще го сбъркаш.Според мен обаче проблема не е в релето,защото от него през бушон отива ток до бобината,така,че ако прави проблем би трябвало да гасне и двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може това реле да захранва бобината - при първо положение на ключа светва климатроника, а при 2-ро положение на контактния ключ светва таблото и отива ток и до бобината. Със сигурност са на отделни кръгове. Бобината би трябвало да е директно свързана към плочката на контактния ключ.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...